Cum se prepara cafeaua turceasca originala


    Putina luma mai stie astazi cum se prepara cafeaua turceasca clasica, aromata si tare. Aceasta se pregateste in ibric de arama, fie la foc de aragaz, fie la o masina speciala de spirt.

turkish-coffee-1021286_1920.jpg

Ingrediente

  • 2-4 lingurite de cafea proaspat macinata
  • 2 lingurite de zahar sau miere
  • 200 ml apa
  • 1 praf de sare
  • lapte si frisca (optional)

Mod de preparare

In ibric, pune apa (nu mai putin de 75 ml, dar nici mai mult de 200 ml), zaharul sau mierea, sarea si jumatate din cantitatea de cafea. Pune ibricul la fiert pe aragaz (traditional, se face pe nisip incins) si stai cu ochii pe ea.

Cand incepe sa se umfle, amesteca putin si ia-o de pe foc. Aduaga imediat restul de cafea si amesteca din nou. Pentru ca zatul sa se lase la fundul ibricului, adauga o lingurita de apa rece. Lasa cafeaua la infuzat cateva minute, apoi toarn-o in cesti si serveste-o fierbinte.

femeia.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ingrediente pentru 4 porții de cartofi umpluți:
      4 cartofi medii, spălați bine 1 ceapă tocată mărunt ½ de cană de brânză cheddar, răzuită ½ de cană de boabe de porumb la cutie ½ de cană de ardei roșu gras, tăiat mărunt 2 linguri de smântână light 2 linguri de pătrunjel pentru ornat, mărunțit bine Cartofi umpluți: mod de preparare
      Încălzește cuptorul la 200 de grade Celsius și așază cartofii într-o tavă, pe o folie de copt. Gătește cartofii aproximativ 40-45 de minute sau până se înmoaie, apoi scoate-i din cuptor și lasă-i să se răcească. Dă cuptorul mai încet, la aproximativ 170-180 de grade Celsius.
      Când s-au mai răcit, taie cartofii pe jumătate și scobește-i pe dinăuntru.
      Mărunțește partea din cartofi scobită și amestec-o bine cu ceapa, boabele de porumb, brânza, ardeiul roșu și o lingură de smântână.
      Așază amestecul respectiv înapoi în cartofii scobiți și introdu cartofii umpluți în cuptor. Lasă-i la copt încă 10-15 minute, până se rumenesc bine și prind o crustă pe deasupra.
      Când sunt gata, scoate cartofii din cuptor și pune-i pe o farfurie. Adaugă restul de smântână și pătrunjelul deasupra.
      divahair.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Probabil prima variantă la care te gândești este să planifici un cheat day în care să savurezi toate preparatele care îți lasă gura apă. Totuși, dacă obiectivul tău este acela de a pierde în greutate, aceasta ar putea fi o alternativă neinspirată. Mai degrabă îți propunem să reinterpretezi rețetele mâncărurilor la care râvnești și să le consumi în versiunea lor healthy. 
      Astăzi îți spunem cum să prepari un burger dietetic, la fel de gustos ca cei de la fast-food, dar cu mai puține calorii!
      Ingredientele pentru un burger low carb
      Cantitățile din lista de mai jos sunt suficiente pentru 6 porții. Iată, deci, de ce ai nevoie pentru un burger sănătos:
      Pentru carne: 
      1 kg de carne de vită sau de mânzat, de preferat cât mai slabă 2 cepe (poți alege ceapă albă sau roșie, în funcție de preferințele tale) 2 ouă  Verdeață proaspătă – mărar și pătrunjel Piper negru  3 linguri de sos de soia (opțional) Sare cu conținut scăzut de sodiu Alte ingrediente: 
      Chifle integrale  Legume preferate (poți pune salată, roșii, varză etc.) Halloumi  Cum pregătești burgerul dietetic 
      Pentru a pregăti cât mai rapid burgerul, recomandarea noastră este să cumperi carne gata tocată. În acest mod, vei economisi timp în prepararea acestei rețete. Dacă ai la îndemână bucăți de carne întreagă, mărunțește-le cu ajutorul mașinii de tocat. Mai apoi, toacă și cepele, cât se poate de mărunt sau utilizează un blender și pasează-le. 
      Adaugă mai apoi albușurile de ouă, piperul, sarea și verdeața de asemenea tocată mărunt. 
      Amestecă foarte bine compoziția. Poți face această operațiune cu mâinile (după ce te-ai spălat cu apă și săpun), pentru ca amestecul să se omogenizeze mai bine. Dacă nu, poți folosi o spatulă sau o lingură de lemn. 
      Împarte compoziția în 6 părți și formează din fiecare câte un burger. Așează-te într-o tavă pe care ai pus înainte folie de aluminiu, după care unge carnea cu un pic de sos de soia. Acest ultim pas este opțional, dar trebuie să știi că acest ingredient va conferi burgerilor un plus de gust și de culoare. 
      Înainte de a-i pune în cuptor, acoperă burgerii cu folie de aluminiu. Lasă-i la cuptor pentru circa 40 de minute, la o temperatură de 180-200 de grade. Gata, pres.
      Pentru a verifica dacă burgerii sunt gata, presează-i ușor; dacă se secretă un suc roz, mai este nevoie de încă 10 minute pentru ca aceștia să se gătească perfect. 
      Cum asamblăm burgerul?
      Pentru asamblarea burgerului ai nevoie de o chiflă integrală pe care să o tai în jumătate. Pentru umplerea burgerului poți folosi legumele tale preferate și brânză Halloumi, care va aduce preparatului un plus de savoarea. Cel mai bine este să renunți la sosurile grase și să te limitezi poate la un simplu sos de muștar. 
      Ca garnitură pentru burger, poți pregăti la cuptor felii de gulie condimentate sau câteva felii de cartofi dulci. Ține cont, însă, de faptul că nutriționiștii nu recomandă alăturarea cărnii cu cartofii, în același preparat, așadar, nu exagera cu dimensiunea porției de cartofi. 
      tabu.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Postul nu ar trebui să fie dificil, cât timp alimentația este suficient de diversă. Până la urmă, gândește-te că persoanele care au o dietă vegană fac asta în fiecare zi!
      Iată, deci, 5 rețete de post pe care le poțI încerca:
      Hummus pe felii de pâine (pentru micul dejun sau cină)
      Ingrediente:
      200 g năut fiert 1 lingură tahini zeama de la jumătate de lămâie 4 căței de usturoi 150 ml apă 1 lingura de boia dulce 150 ml apă Mod de preparare:
      Tot ce trebuie să faci e să mixezi ingredientele în blender până devin o pastă. Dacă ți se pare prea groasă compoziția, mai pune puțină apă. Fă-ți și un ceai de lămâie sau o limonadă, mănâncă și un fruct, iar masa este perfectă!

      Salată de paste cu vânătă (pentru prânz)
      Ingrediente:
      1 vânătă 200 g paste 3-4 căței de usturoi 50 g tofu 100 g ciuperci 100 g roșii cherry sos pesto Mod de preparare:
      Fierbe pastele conform instrucțiunilor de pe ambalaj. Între timp, taie vânăta și ciupercile și călește-le în puțin ulei de măsline. Când sunt aproape gata, adaugă tofo și usturoiul și mai lasă pe foc un minut. Taie roșiile în jumătate și amestecă cu restul. La final, adaugă 1-2 lingurițe de sos pesto și amestecă bine.

      Supă cremă de linte (pentru prânz sau cină)
      Ingrediente:
      300 g linte fiartă 2 litri de apă sare după gust condimente (usturoi, boia dulce, coriandru, rozmarin, frunze de pătrunjel, foi de dafin, piper negru, chimen) după gust Mod de preparare
      Lintea fiartă se mixează la blender. Dacă mai e nevoie de apă, adugați. Se adaugă apoi condimentele și se mixează din nou, iar asta e tot.

      Salată cu orez negru și legume proaspete (pentru prânz sau cină)
      Ingrediente:
      150 g orez negru 5 ridichi 2 morcovi 1 cățel de usturoi zeama de la 1 lămâie frunze proaspete de pătrunjel și mentă 2 linguri de ulei de măsline sare după gust Mod de preparare
      Orezul se fierbe, apoi se lasă la răcit. Între timp, se spală și taie legumele. Când orezul s-a răcit, ingredientele se amestecă într-un bol și salata se servește imediat.

      Smoothie verde (pentru micul dejun sau gustare)
      Ingrediente:
      1-2 mâini de baby spanac jumătate de avocado copt 1 kiwi 1 feliuță subțire de ghimbir proaspăt 1 linguriță amestec de semințe sucul de la jumătate de lime sau lămâie apă plată sau lapte vegan Mod de preparare:
      Ingredientele se mixează bine în blender, apoi se toarnă într-un pahar.
      Poftă bună!
      cosmopolitan.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Păstrează puiule și sosul de lămâie, extrem de bun și pune imaginația ta de arhitet de salate la contribuție pentru multe alte variante spectaculoase și gustoase.
      Ingrediente:
      3 bucăți piept de pui afumat, 200 g broccoli, 200 g conopidă, 200 g țelină, 200 g morcovi. Pentru sos: 1 legătură ceapă verde, sucul de la 3 lămâi, 1/4 pahar ulei, 1/2 linguriță miere, sare, piper, ulei de măsline.
      Preparare:
      Taie țelina, morcovii și conopida feliuțe subțiri. Desfă broccoli în buchețele mici. Pune toate legumele la fiert în apă cu sare. Când sunt gata, scoate-le din apă, cu spumiera, și pune-le în castron. Pregătește acum sosul. Toacă ceapa mărunt și amestec-o cu mierea, sucul de lămâie, sarea, piperul și uleiul. Toarnă sosul acesta peste legume, apoi pune deasupra pieptul de pui afumat, tăiat cubulețe sau fâșii. Poate nu-ți place conopida. Sau broccoli. Sau niciuna. Poți folosi morcovi și mazăre, de pildă. Acoperă și lasă la rece 30 de minute, fără să amesteci. amestecă în saltă când o servești. Poți adăuga boabe de rodie pentru aspect și gust.
      femeia.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
       Pentru aluat
       500 g făină  250 ml apă, la temperatura camerei 2 g drojdie proaspătă  25 ml ulei de măsline  1 praf de sare  Pentru umplutură
      2 cepe roşii  1 ardei iute  500 g carne de vită tocată  200 ml vin alb sec  1 ceapă albă 1-2 linguri ulei  100 g gorgonzola 50 g brânză gouda rasă  1 mână rucola sare piper 100 g măsline feliate Pentru sos
      50 g sos de roşii  50 g gorgonzola  100 g mozzarella frunzuliţe de cimbru Mod de preparare
      Pasul 1
      Torni apa în vasul în care vei frământa, adaugi uleiul, drojdia şi sarea, apoi baţi cu un tel sau mixezi. Încorporezi făina şi frămânţi până obţii un aluat catifelat, care nu se mai ţine de degete. Îl strângi într-o bilă, pe care o ungi cu puţin ulei şi o laşi deoparte 30 de minute, apoi o acoperi şi o ţii la crescut, cam 2 ore
      Pasul 2
      Pentru umplutură, încingi uleiul şi căleşti ceapa albă tăiată fin. Adaugi carnea, potriveşti gustul de sare şi piper, o laşi până se albeşte şi torni vinul. Acoperi şi o ţii pe foc până se găteşte carnea şi scade zeama. Amesteci din când în când, apoi o dai deoparte. Pentru sos, zdrobeşti cele 2 tipuri de brânză şi le amesteci cu sosul de roşii până obţii o pastă. Adaugi cimbrul tăiat şi amesteci bine ingredientele.
      Pasul 3
      Împarţi aluatul în două părţi şi le întinzi în funcţie de cum vrei să fie blatul: gros sau subţire.
      Pasul 4
      Întinzi sos pe fiecare blat şi îl netezeşti pe toată suprafaţa lui, apoi adaugi carnea, bucăţele de gorgonzola, măsline, feliuţe de ceapă roşie, rondele de ardei iute şi brânză gouda. Aşezi o pizza într-o tavă şi o dai la cuptorul bine încins 9 minute. O scoţi, pui peste ea rucola şi o mai laşi la cuptor până se rumeneşte. La fel procedezi şi cu cealaltă pizza.
      Poftă bună! 
      clickpoftabuna.ro
  •