Cele mai sanatoase alimente de post


    Acestea sunt considerate cele mai bune alimente de post. În principiu, perioadele de post trebuie să respecte foarte strict regulile alimentației sănătoase. este de dorit să eviți înlocuitorii de genul – pate de post, salam de post etc. Este de dorit să eviți pâinea albă, cartofii prăjiţi, pateul vegetal din comerţ şi semipreparatele de post.

Cele mai multe alimente cu care încerci să-ţi potoleşti foamea atunci când nu vrei să mănânci de dulce sunt total dezechilibrate din punct de vedere nutriţional şi nu furnizează corpului suficiente vitamine şi minerale esenţiale.

Ia în calcul aceste alimente pentru ca ele sunt cele mai bune soluții și cele mai bune alimente de post

Ciupercile

5-greseli-pe-care-sa-nu-le-faci-atunci-cand-gatesti-ciupercile_size1.jpg

Sunt versatile și pot fi preparte în multe modului. le poți face supă, sunt ideale pentru tocanițe, pot fi coapte sau consumate crude în salate. Conferă saţietate şi au o consistenţă apropiată de cea a cărnii gătite. În plus, ciupercile pot să înlocuiască carnea, fiind o alternativă bună pentru a face mâncărurile de post. Conţin proteine, fibre şi nu sunt bogate în calorii.

Leguminoasele

beans-650x435.jpg

Lintea, fasolea, mazărea şi năutul preparate într-un mod foarte simplu sau folosite în salate proaspete constituie o alternativă potrivită pentru preparatele din carne pe care trebuie să le excluzi atunci când ţii post. Ele furnizează proteine de calitate, dar şi o cantitate mare de fibre şi nutrienţi care menţin senzaţia de saţietate şi te împiedică să faci excese culinare pentru a compensa lipsa cărnii. fă din leguminoase mâncare, dar poți face și supe sau ciorbe, ori pauteuri vegetale. Combinale cu pastă de susan, ceapa, ulei și rezultatul va fi nu doar foarte gustos ci și foarte sănătos.

Cerealele integrale

autres-cereales.jpg

Meiul, hrişca, quinoa, fulgii de ovăz, orezul brun, orezul basmati, orzul şi amarantul sunt câteva dintre alimentele pe care trebuie să le incluzi în meniul tău zilnic. Ele asigură energie şi conţin carbohidraţi complecşi, pe lângă o cantitate ridicată de fibre care reglează tranzitul inttestinal. Nici vitaminele şi mineralele nu lipsesc din aceste alimente, astfel că ele îşi merită locul pe lista cu cele mai sănătoase alimente de post. Consumă-le cu lapte vegetal de migdale sau cu suc proaspăt de fructe.

Oleaginoasele crude

fructe_oleaginoase.jpg

 Migdalele, nucile româneşti, nucile caju, fisticul, nucile braziliene, nucile macadamia, arahidele crude, alunele de pădure, şi seminţele de dovleac/in/floarea-soarelui/cânepă constituie unele dintre cele mai sănătoase gustări şi te poţi baza pe ele atunci când ţii post. Consumă zilnic câte un pumn mic de nuci/seminţe, deoarece conţin grăsimi sănătoase importante pentru sănătatea creierului, a inimii şi a pielii. Sunt ideale pentru a fi adaugate în mâncare sau pentru a fi consumate ca atare, dar de preferat în cantități mici.

Untul de arahide făcut acasă

pregatete-acasa-untul-de-arahide-639x428.jpg

Untul de arahide furnizează o cantitate însemnată de proteine şi poate să fie o opţiune bună pentru micul dejun sau pentru o gustare alături de câteva felii de măr sau o banană. Este de preferat să-l prepari în casă pentru a te asigura că nu conţine grăsimi saturate sau trans care sunt rele pentru inimă. Cumpără arahide coapte sau crude (pe care să le laşi puţin în cuptor) şi mixează-le în robotul de bucătărie timp de 10 minute până când se formează o pastă cremoasă.

Toate legumele proaspete  

DSC_0157.JPG

Vinetele, varza, dovleceii, ardeii, dovleacul, cartofii, morcovii, ţelina, păstârnacul preparate simplu (la aburi, înăbuşite, la cuptor) sunt excelente pentru a fi consumate alături de 2 linguri de cereale integrale şi o salată de verdeţuri. Ele furnizează nutrienţi şi fibre care sunt esenţiale pentru o digestie bună.

Toate fructele proaspete 

fructe_93334800.jpg

În funcţie de preferinţele tale ai la îndemână o mare varietate de fructe proaspete care trebuie incluse în meniul tău zilnic. Pe lângă fibrele nelipsite din ele, fructele au antioxidanţi şi o mulţime de substanţe care s-au dovedit a avea efecte miraculoase asupra sănătăţii. Unul sau două fructe diferite consumate zilnic furnizează corpului nutrienţii de care are nevoie.

Pâine şi paste integrale

DSC_4973ed.jpg

Chiar dacă nu este recomandat să te bazezi numai pe ele şi să le consumi în cantităţi mari trebuie să ştii că ar fi mult mai bine să înlocuieşti variantele făcute cu făină albă rafinată cu aceste sortimente. Pâinea şi pastele integrale furnizează corpului nutrienţi, dar conţin şi fibre care ajută la digestie. le poți consuma su sosuri de legume, bine condimentate, cu nuci măcinate sau cu fructe uscate.

Măslinele

c2ef90.jpg

Conţin grăsimi sănătoase şi le poţi folosi pentru sosul roşii pentru pastele integrale sau în salatele de crudităţi pe care ar fi bine să le incluzi în meniul tău de post.

Pateu vegetal făcut acasă 

pate-vegetal-portada.png

Pateul de linte, humusul din năut sau fasolea bătută înlocuiesc cu succes orice pateu vegetal din comerţ. Este de preferat să optezi pentru aceste preparate pe care le poţi face foarte uşor acasă, deoarece ele furnizează proteine de calitate.

femeia.ro

 





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Calandrella
      De Calandrella
      Deși avem tendința să credem că amestecând mai multe tipuri de produse pentru ingrijirea pielii ar avea un rezultat mai bun, nu este mereu indicat.

      Dar, deoarece ingredientele active cum ar fi acizii și retinolul cresc în popularitate, dermatologii subliniază faptul că amestecarea anumitor produse ar putea să dăuneze pielii. Practic, chiar dacă fiecare ingredient utilizat separat este eficient, combinarea lui cu un alt ingredient la fel de bun ar putea irita pielea și ar putea cauza numeroase alte probleme pe care sigur nu ți le dorești, mai ales când vine vorba de pielea ta.
      Iată ce ingrediente să nu amesteci pentru ingrijirea pielii:
      Vitamina C + Retinol
      Vitamina C și retinolul funcționează optim în diferite medii de pH și, prin urmare, nu ar trebui, în mod obișnuit, să fie combinate. Produsele cu vitamina C sunt formulate pentru a fi folosite pentru un pH scăzut de mai puțin de 3,5, în timp ce retinolul funcționează cel mai bine la un pH de 5,5 la 6.
      Cel mai indicat este să folosești un serum cu vitamina C dimineața, iar crema cu retinol să o aplici seara. Acest lucru asigură eficacitatea completă a ambelor ingrediente.
      Acizii alfa-hidroxizi sau beta-hidroxizi + Retinol
      Când sunt folosite împreună, aceste ingrediente active pot provoca exces de usăciune, roșeață și iritare. Acizii alfa-hidroxizi și beta-hidroxizi sunt folosiți pentru exfolierea stratului superior al pielii și de a ajuta la îmbunătățirea neregulilor de culoare. Retinolul este folosit pentru a trata acneea și pentru a ajuta la îmbunătățirea petelor maronii, a liniilor fine și a ridurilor.
      Peroxid de benzoil + Retinol
      Utilizarea acestor două ingrediente de îngrijire a pielii le face practic inutile. Este recomandat să folosești retinol seara și acizii alfa-hidroxizi și beta-hidroxizi dimineața. De asemenea, evită produsele care conțin retinol dacă ai făcut o procedură cu laser.
      elle.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Așadar, pentru a evita aceste neplăceri îți propunem câteva trucuri ușoare pe care le poți utiliza acasă, fără a fi nevoită să mergi la saloanele de înfrumusețare sau să investești în tratamente costisitoare.
      1. Votca
      Știu, te-a dus gândul la o petrecere. Dar votca nu are doar această întrebuințare. Votca este un ingredient perfect pentru prevenirea decolorării părului. Amestecă jumătate de pahar de votcă cu 4 căni de apă fierbinte și toarnă peste părul umed, evitând contactul cu ochii. Votca contribuie la eliminarea clorului și a depozitelor minerale care pot cauza decolorarea rapidă a părului.
      2. Oțet de mere
      O dată pe săptămână, amestecă o cană de oțet de mere cu 3 căni de apă fierbinte și clătește părul cu acest mix pentru a păstra culoarea intensă a părului vopsit. Clătește, după care urmează-ți tratamentul tău obișnuit cu balsam sau mască de păr.
      3. Ketchup
      Trucul acesta poate părea foarte ciudat, dar să știi că funcționează, mai ales dacă ai o nuanță deschisă a părului. Acest truc este perfect dacă mergi des la piscină și capeți o culoare cenușie a părului. Acizii din ketchup pot neutraliza aceste efecte. Așadar, aplică ketchup pe părul umed sau uscat și lasă-l să acționeze pentru 15 minute după care urmezi tratamentul tău obișnuit de îngrijire.

      4. Pudră de cacao
      Dacă ai părul brunet sau castaniu și vrei să îți păstrezi acest pigment pe perioada verii, poți folosi o mască cu pudră de cacao. Tot ce ai de făcut este să amesteci câte o lingură de cacao, iaurt, miere și oțet de mere. Aplică această mască pe părul proaspăt spălat, las-o 20 de minute să acționeze, apoi clătești. Acizii naturali din aceste ingrediente permit deschiderea porilor și infiltrarea pigmentului de culoare din cacao.
      5. Ceai de mușețel
      Acest ingredient clasic, care se găsește în bucătăria oricărei femei, are rezultate spectaculoase. Fierbe câteva căni cu apă și adaugă destul mușețel încât să obții un ceai foarte concentrat. Adaugă câteva picături de ulei esențial de lavandă și trei linguri cu miere, apoi lasă acest mix la răcit până ajunge la temperatura camerei. Aplică acest amestec pe părul ud și lasă-l să acționeze timp de 5 minute. Mușețelul oferă părului blond un ton auriu strălucitor, mierea îi oferă un aspect plăcut, iar lavanda calmează scalpul iritat.

      6. Ouă și ulei de măsline
      Probabil ai auzit des despre clasicul amestec de ulei de măsline cu ou și oțet. Este o mască potrivită pentru părul lipsit de strălucire. Amestecă două gălbenușuri crude de ou, două linguri de ulei de măsline și o lingură de oțet, apoi aplică pe părul uscat. Lasă să acționeze timp de 30 de minute. Părul tău își va recăpăta culoarea și va fi mai hidratat.
      7. Pudră de struguri
      Un vârf de pudră de struguri, amestecat într-o mână de șampon, poate elimina tonurile de culoare arămie din părul castaniu și îi va păstra culoarea intensă.

      8. Ulei de cocos
      Apa sărată precum și soarele pot deschide nuanța părului, așa că se recomandă folosirea unui tratament intensiv cu ulei de cocos. Acest tratament protejează părul de razele UV și de apa sărată, dacă este aplicat de la rădăcină până la vârfuri, o dată pe săptămână. Acoperă-ți părul cu o pungă și lasă uleiul să acționeze peste noapte.
      9. Morcovi și fructe de pădure
      Acest tratament este perfect pentru femeile cu părul roșcat. Pune în blender un morcov împreună cu un pumn de zmeură. Adaugă o lingură de iaurt și una de miere, din care să rezulte o pastă ușor de aplicat pe păr. Las-o să acționeze timp de 15 minute, apoi clătești. Pigmenții din zmeură și din morcov vor reîmprospăta culoarea părului vopsit, iar acizii din iaurt permit pătrunderea în profunzime a culorii.
      elle.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Apa, în primul rând
      Ştim cu toţii cât de importantă este apa pentru organism, dar ea joacă  un rol esenţial şi în modul în care arată pielea. Celulele pielii, ca majoritatea celulelor din corp, sunt formate în mare parte din apă (aproximativ 70%) şi, atunci când ea lipseşte, apar problemele, cum ar fi pielea uscată, subţire şi aspră, spentru că scade producţia de colagen şi de elastină – proteinele tegumentului. Este recomandat să bem 2 litri de apă pe zi, dar cantitatea poate fi diferită dacă practicăm sport sau transpirăm excesiv. Mai mult, renunţă la băuturile pe bază de cofeină deoarece provoacă deshidratare.
      Curăţarea
      Foloseşte un ulei-tratament pentru faţă, cu efect de curăţare şi de tonifiere asupra pielii. Uleiurile curăţă delicat tenul şi acţionează ca ser pentru a tonifia şi detoxifia pielea obosită şi demineralizată, având o compoziţie naturală. Mai mult, uleiul este perfect pentru tipurile de ten normal, uscat sau matur, dar şi pentru pielea sensibilă din jurul ochilor.

      Exfolierea
      Exfolierea este necesară pentru menţinerea pielii sănătoase. Ea constă în îndepărtarea celulelor moarte şi a murdăriei prezente pe piele, care nu dispar dacă te speli numai cu apă. Mai mult, îi oferă pielii o strălucire delicată. Foloseşte un gomaj pe bază de uleiuri organice, pe care-l aplici într-un strat subţire pe faţă.
      Mască hidratantă
      Un alt mod prin care-ţi poţi îngriji pielea: aplică o mască pentru faţă, cu efect hidratant şi de curăţare intensă. Acest produs hidratează instantaneu şi restabileşte aspectul radiant al pielii, eliminând şi impurităţile din pori.

      Îngrijirea corpului
      Pielea corpului are şi ea nevoie de îngrijire, motiv pentru care trebuie să foloseşti anumite produse care să menţină hidratarea şi catifelarea tegumentului. Pe lângă ritualul de zi cu zi mai poţi folosi produse destinate îngrijirii. Loţiunea pe bază de ulei de nucă de cocos sau ulei de măsline şi extract de aloe vera poate fi o soluţie.
      Îngrijirea mâinilor
      Mâinele sunt cele mai expuse factorilor externi, sănătatea lor fiind afectată în timp, asta dacă nu se iau măsuri de precauţie. Şi, pentru că pielea mâinilor este la fel de sensibilă ca cea a feţei, este recomandat să foloseşti în fiecare zi produse specifice, crema fiind cea mai populară. Optează întotdeauna pentru creme nutritive şi hidratante care lasă pielea catifelată şi suplă.
      Pentru a evita problemele dermatologice şi pentru a încetini procesul de îmbătrânire alege să-ţi îngrijeşti pielea cu produse destinate tipului de piele pe care-l ai.
      csid.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Pentru a fi sanatosi si a avea energie, copiii, asemeni adultilor, trebuie sa bea multa apa; cantitatea de lichide necesare zilnic difera in functie de varsta, insa este bine sa stii ca atat legumele, cat si fructele contin apa si contribuie la doza zilnica recomandata de lichide, impreuna cu laptele, dar pentru ca ele contin si nutrienti precum calciu si Vitamina C, zahar si grasimi, cantitatea acestora trebuie limitata.
      Cata apa trebuie sa bea un copil zilnic
      Majoritatea adultilor isi asigura necesarul zilnic recomandat de lichide, care este de aproximativ 2 litri, din mesele si bauturile consumate in mod normal pe parcursul unei zile obisnuite; orice bauturi, inclusiv cele cu cofeina, contribuie la cantitatea de lichide necesara zilnic corpului .
      Copiii cu varste de pana la 8 ani au nevoie de mai putine lichide decat un adult sau decat copiii mai mari, insa recomandarea este aceeasi si pentru ei – ar trebui sa bea lichide la fiecare masa si de fiecare data cand le este sete.
      Copiii cu varste intre 4 si 8 ani, indiferent daca sunt baieti sau fete, trebuie sa consume aproximativ 1 litru de lichide pe zi.
      Copiii cu varste intre 9 si 13 ani, trebuie sa consume 1,7 l de lichide (in cazul fetitelor) sau 1,9 l de lichide (in cazul baieteilor).
      Pentru adolescentele cu varste intre 14 si 18 ani, doza zilnica recomandata de lichide este de 1,9 l, iar pentru adolescentii de aceeasi varsta, 2.6 litri zilnic.
      In zilele foarte calduroase, sau atunci cand copilul tau depune activitati fizice sutinute, pentru a compensa apa pierduta prin transpiratie, doza zilnica recomandata de apa creste, pentru a suplimenta aceasta pierdere; in functie de greutatea copilului, se recomanda intre 100 si 500 de ml de apa la fiecare 20 de minute, atunci cand copilul face exercitii fizice viguroase.
      Ce alte lichide sunt recomandate pentru hidratarea copilului
      Apa: apa, de la robinet sau imbuteliata, este cea mai buna sursa de hidratare pentru copilul tau; daca este rece, sau daca o bea dintr-un recipient mai deosebit, este posibil ca prichindelul sa bea o cantitate mai mare de fiecare data cand ii este sete; apa nu trebuie sa ii lipseasca, fie la gradinitia, la scoala, la antrenamente, sau in tabere.
      Laptele: pentru copii cu varste de peste 2 ani, laptele cu un continut mai redus de grasime este recomandat de specialisti, deoarece pana la aceasta varsta, cel mic are nevoie de grasimi pentru dezvoltarea creierului; pentru cei cu varste intre 2 si 8 ani, 500 de ml de lapte zilnic este doza indicata, in timp ce pentru copiii mai mari si adolescenti, cantitatea necesara creste la 700 de ml zilnic.
      Sucul natural de fructe trebuie limitat la 120-180 de ml zilnic pentru copiii cu varste pana la 6 ani, in timp ce copiii mai mari pot bea pana la 350 de ml de suc de fructe; este bine sa stii ca un suc cu continut integral de fructe contine zahar, insa nu si fibrele din fructul intreg.
      Apa minerala, sifonul si bauturile energizante nu sunt recomandate copiilor, deoarece contin calorii, cafeina si alte suplimente, care nu sunt sanatoase.
      copilul.ro
  •