Ceaiul de cătină este excelent pentru întărirea sistemului imunitar


    O cană băută zilnic în sezonul rece te va apăra de răceli și gripe. Poți folosi ceaiul de cătină și pentru detoxifiere, pentru energizare și îmbunătățirea stării de spirit.

ceai-de-catina.jpg

Ceaiul de cătină: beneficii și contraindicații

Fructele mici și galben-portocalii pe care le vedem în piețe sunt adevărate comori ale toamnei. Cătina este unul dintre cele mai folosite remedii naturiste, fiind extrem de bogată în antioxidanți și cu o compoziție demnă de titlul de panaceu, transmite Știri.md cu referire la doc.ro.

Aproape că nu există afecțiune pe care cătina să nu o poată vindeca sau la a cărei ameliorare să nu contribuie. Iar acest lucru se datorează unui mix de vitamine, minerale și substanțe active: vitamina A, vitamine din complexul B, vitaminele C, E, K și P, magneziu, fier, calciu, potasiu, fosfor. Iar cantitatea de vitamina C este de zece ori mai mare decât cea conținută de citrice!

Cum se prepară ceaiul de cătină

Pentru prepararea infuziei poți cumpăra fructe uscate de la magazinele de profil sau poți usca chiar tu fructele în cuptor, până când acestea se stafidesc și își modifică puțin culoarea. Ca și în cazul oricărei alte infuzii, peste fructele uscate se adaugă apă clocotită.

Când se recomandă ceaiul de cătină

Ceaiul de cătină este excelent pentru întărirea sistemului imunitar. O cană de ceai băută zilnic la începutul sezonului rece te va apăra de răceli și gripe. Poți folosi ceaiul de cătină și pentru detoxifiere, pentru energizare și îmbunătățirea stării de spirit.

Antioxidanții din cătină întârzie îmbătrânirea pielii și te ajută să ai un ten luminos, un păr mai puternic și unghii sănătoase. Dacă suferi de acnee, psoriazis, dermatită, erupții cutanate sau eczeme, aplică o compresă cu ceai de cătină, de câteva ori pe zi, pe zona afectată. Simptomele se vor ameliora în doar câteva zile.

Este benefic în anumite afecțiuni cardiovasculare, fiindcă fluidizează sângele, facilitează circulația acestuia, reduce nivelul de colesterol și păstrează arterele curate și sănătoase. Pentru cardiaci este recomandat consumul a  una-două căni pe zi, alături de o dieta specifică cardiacilor,  echilibrată, hrănitoare, dar saracă în sare, grasimi, dulciuri și fainoase.

Specialiștii îl recomandă și în cazuri de afecțiuni gastrice, pentru reducerea disconfortului, mai ales în cazul balonării și durerilor difuze generate de aceasta sau în cazul afecțiunilor hepatice, datorită rolului antiinflamator și de susținere a regenerării.

Tot datorită efectului antiinflamator, ceaiul de cătină se administrează pentru durerile articulare, în reumatism sau artroză, dar poate calma și spasmele abdominale sau durerile de cap.

Alte afecțiuni în care e indicat consumul de ceai de cătină în scopuri terapeutice:

  • Artrită
  • Gută
  • Colesterol mărit
  • Arsuri gastrice
  • Angina pectorală
  • Tuse
  • Arsuri solare (aplicat sub formă de comprese)
  • Acnee, piele uscată, leziuni cutanate (aplicat sub formă de comprese)

Restricțiile ceaiului de cătină

Cătina nu este recomandată femeilor însărcinate și persoanelor care suferă de diaree. Dacă suferi de anumite boli cronice caracterizate prin multiple restricții, discută cu medicul tău înainte de a bea ceai de cătină.

Intrucât ceaiul de cătină îngreunează coagularea sângelui, acesta este contraindicat cu cel puțin 2 săptămâni înainte de o intervenție chirurgicală întrucât crește riscul de sângerări abundente.

De asemenea, ceaiul de cătină nu trebuie să fie consumat în timpul administrării unui tratament anticoagulant.

doc.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      "Viaţa mea a fost ca un vis, dar apoi m-am trezit."
      În tinereţe, Phyllis Sues a fost balerină, apoi dansatoare pe Broadway. La 50 de ani a devenit femeie de afaceri. Totul s-a schimbat când Phyllis a împlinit 75 de ani. Anume atunci i-a venit ideea să practice gimnastica aeriană. Pur şi simplu şi-a spus că poate să o facă şi a făcut-o. Chiar dacă a fost balerină, până la vârsta de 75 de ani nu încercase nimic asemănător. Cu toate acestea, a început să se descurce de minune şi să realizeze acrobaţii complicate.
      Lui Phyllis i-a plăcut să înoate împotriva curentului. La 75 de ani a decis să-şi schimbe total stilul de viaţă.
      "Viaţa mea înainte de 75 de ani a fost mai mult ca un vis, după care m-am trezit. Am dorit să fiu activă, să învăţ ceva nou. Am decis că fiecare zi este o viaţă nouă şi că fiecare zi ar trebui să fie luminoasă.”
       
      Îndrăgostită de dans, fitness şi yoga
      Femeia a recunoscut că nu s-a gândit vreodată să practice yoga, să sară coarda sau să danseze tango argentinian, ci toate aceste hobby-uri au găsit-o la un moment dat.
      „Mi-a luat o viaţă întreagă ca să-mi placă de mine aşa cum sunt acum. Yoga, tango-ul şi săriturile cu coarda m-au găsit din întâmplare când viaţa mea se ducea spre apusul soarelui. Dar nu, s-a dovedit a fi răsăritul! Acum fac doar ceea ce-mi cere trupul şi sufletul ”, a explicat femeia pe contul ei de Instagram.
      Nu există restricţii importante în dieta femeii. Phyllis mănâncă des, dar porţii mici. Şi niciodată greutatea sa nu a depăşit 50 kg, iar în ultimele două decenii a fost de 45 kg.
      O carte cu sfaturi
      La începutul anului 2020, Phyllis şi-a lansat propria carte pe care a început-o acum cinci ani. Iniţial a fost întitulată ,,Douăzeci de sfaturi cum să-ţi schimbi viaţa”, după care numărul de sfaturi a ajuns la 22, iar titlul s-a schimbat în ,, My Trip to a Healthy, Active 96”(Călătoria mea către Sănănate, Activ 96)
      Iată câteva sfaturi/recomandări din partea lui Phyllis pentru o viaţă activă:
      1. Să nu spui niciodată că nu ai suficient timp sau nu ai puterea necesară să fii activ, este o scuză.
      2. În al doilea rând: nu este niciodată prea târziu să-ţi schimbi viaţa.
      3. În viaţă trebuie să ai un anumit program, o disciplină.
      4. Nu staţi pe loc: mişcaţi-vă, ascultaţi, studiaţi, faceţi ceva util, dar nu staţi.
      5. Amintiţi-vă că organismul nostru are abilităţi unice, iar dacă aveţi grijă de el, vă va permite să trăiţi o viaţă lungă şi luminoasă.
      clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cine nu iubește gustările dintre mese? Fie că ești la birou și nu ai timp să ieși la masă sau vrei să ronțăi ceva rapid în mașină sau pur și simplu ai poftă de o mică gustare, este un obicei pe care îl avem cu toții. Însă nu toate gustările sunt sănătoase și te ajută să te menții în formă. Datorită unui clasament făcut de niște nutriționiști americani, vă oferim câteva idei pentru niște variante mai sănătoase, cu care nu vei da greș. Fie că vrei o gustare sărată sau una dulce, această listă include toate preferințele.
      Gustările sănătoase nu înseamnă doar calorii scăzute, alegerile potrivite te vor face să nu-ți fie foame până la următoarea masă și îți vor da vitaminele și energia necesară pentru toată ziua. Așadar, iată care sunt cele 10 gustări care merită încercate și alese de acum încolo!
      Popcorn
      Nutriționista Sarah O’Neill susține că popcornul poate fi o gustare sănătoasă în anumite cazuri, „popcornul simplu este slab în grăsimi și zahăr și este o variantă bună, deseori conținând mai puțin de 100 de calorii pe pungă”. Conform mai multor studii, popcornul este mai sățios decât chipsurile, acesta fiind făcut din cereale intregrale, care sunt bogate în fibre (acest lucru poate reduce riscul de boli cardiovasculare, obezitate și diabet de tip 2).
      Edamame
      Păstăile de edamame sunt o gustare bună și foarte ușor de pregătit, este suficient să cumperi o pungă de edamame congelate și să o ții în congelator. Iar când ți se face poftă de o gustare pune-le la cuptorul cu microunde la decongelat și gustarea este gata!
      Fructe proaspete
      Poate una dintre cele mai simple și gustoase gustări, care va fi mereu o alegere mai bună decât gustările din supermarket, o reprezintă fructele. Indiferent de alegere, fructele sunt bogate în fibre și apă. Toate variantele de mai jos sunt echivalente a unei porții dintre cele 5 recomandate pe zi (aproximativ 80g): un măr, o banană, 2 mangarine sau prune, 1 felie mare de pepene sau ananas.
      O palmă de migdale
      Nutriționista Fiona Hunter a declarat că migdalele sunt gustarea ei preferată, pe care o ia peste tot cu ea. „Migdalele conțin o grămadă de nutrienți precum proteine, fibre, vitamina E, B și calciu – 25 de grame de migdale este cantitatea perfectă pentru o gustare și conține 150 de calorii”, a spus aceasta. De asemenea, le poți combina și cu câteva bucățele de fructe sau cu iaurt.
      Ciocolată
      Ciocolata este în mare parte o gustare pe placul tuturor, dar mai ales pe placul copiilor, însă atenție nu orice tip de ciocolată este sănătos. Doctorița Sarah O’Neill recomandă ciocolata negră (cu procentaj de peste 70% de cocao), aceasta „conține antioxidanți precum polifenoli și are cea mai mică concentrație de zahăr. Iar din cauza intensității sale te va sătura mult mai repede decât altele, așa că nu trebuie să mănânci mai multă”.
      „Rice Cakes”
      „Prăjiturile din orez sunt cea mai sigură variantă, în special cele din cereale integrale”, a spus O’Neill. Acestea pot fi o variantă foarte bună atât simple, cât și cu topping. Poți să le folosești pe post de pâine și să le ungi cu unt de arahide sau brânză cremă fără grăsimi.
      O ceașcă de iaurt grecesc, cu conținut scăzut de grăsime, și mure
      O porție de iaurt grecesc cu 0% grăsimi are doar 97 de calorii (170g) și conține 17.5g de proteine care te vor face să te simți sătulă pe o durată de timp mai mare. Mai mult, poți alege dintre nenumăratele variante de topping-uri, fie că este vorba despre fructe, nuci, cereale sau ciocolată.
      Hummus low fat cu legume crude tăiate bucățele
      Hummusul este un preparat bogat în proteine și fibre, iar conținutul de fier îți va da mai multă energie. Hummusul se găsește și în varianta low fat, pe care îl poți combina cu legume crude precum morcov, castravete sau țelină. De asemenea, poți să-l faci și tu acasă într-un blender: adaugi boabele de năut, usturoi, ulei de măsline, tahini, sare și lămâie.
      Prăjituri de ovăz cu drojdie
      Nutriționista Charlotte Stirling-Reed spune că „prăjiturile de ovăz sunt perfecte pentru un boost de energie între mese, iar drojdia este o sursă importantă de vitamine B, esențiale pentru vegetarieni și vegani”.
      Variante sănătoase pentru acadele
      Ca pentru orice alt aliment dulce, există mereu și o alternativă sănătoasă fără zahar, pe care o poți găsi în magazine BIO sau în farmacii. De asemenea, mai există o variantă destul de simpatică pe care o poți face și acasă: pui niște fructe în blender ca și cum ai face un smoothie, apoi pui conținutul într-o formă specială de înghețată și înfigi un bețisor și le lași să înghețe la congelator.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cu siguranță sunt multe ocaziile când nu te uiți și pe lista potențialelor reacții adverse pe care le pot avea unele medicamente. Însă, pe lângă beneficiul și modul în care te ajută medicamentul respectiv, e important să știi și reacțiile adverse, iar printre acestea se numără și creșterea în greutate.
      Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să întrerupi tratamentul, ci să discuți cu medicul specialist și să îi spui dacă ai luat în greutate, pentru a putea găsi o altă schemă de tratament ideală afecțiunii tale. „Recomandarea mea este să te asiguri că ai aceeași greutate și înainte, dar și după administrarea medicamentului respectiv”, spune Shilpi Agarwal, medic de familie certificat în Washington, DC.
      Iată care sunt cele mai întâlnite medicamente care tind să aibă ca efect advers creșterea în greutate:
      1. Steroizi
      Aceste medicamente pot fi prescrise pentru mai multe cauze, inclusiv artrită. Pot cauza insomnie, creșterea apetitului și retenție de apă, spun specialiștii. De asemenea, aproximativ 75% dintre pacienții care iau prednison, folosit în afecțiuni ale pielii sau alergii, după o administrare îndelungată, se pot confrunta cu acumularea de kilograme. În cazul în care te confrunți cu asta, cel mai bine este să discuți cu medicul tău și să aflați care este doza eficientă pe care trebuie să o iei.
      2. Antidepresive
      În ciuda faptului că antidepresivele contribuie la îmbunătățirea stării de spirit, acestea pot influența apetitul. Aceste medicamente pot crește pofta de a mânca mai mulți carbohidrați. Iar cum carbohidrații conțin multe calorii, e posibil să iei și în greutate.
      3. Antipsihotice
      Aproape toate tipurile de medicamente antipsihotice, precum olanzapina, clozapina și risperidona, pot duce la creșterea în greutate, conform unei cercetări realizate în anul 2017 și publicate în Neuropsychiatric Disease and Treatment. Acestea sunt administrate pentru a trata schizofrenia și psihoza. În mod similar cu antidepresivele, cercetătorii consideră că impactul pe care aceste medicamente îl au asupra anumitor receptori chimici se poate confunda și cu metabolismul individului. Dacă observi că te-ai îngrășat după ce ai luat un medicament antipsihotic timp de o lună, e un semn că trebuie să îți contactezi medicul specialist.
      4. Anticoncepționale
      Unele anticoncepționale pot duce la fluctuații de greutate datorită dozei de progesteron. În ciuda faptului că te ajută să previi o sarcină nedorită, să îți reglezi ciclul menstrual și reduc și dezechilibrele hormonale, trebuie să ai în vedere și acest efect advers. Discută cu medicul tău ginecolog și spune-i dacă ai trecut prin aceste schimbări.
      5. Antihistaminice
      Medicamentele antihistaminice sunt administrate în tratarea alergiilor, a eczemelor sau rinitelor. Cercetările arată că și acestea pot duce la acumularea unor kilograme. Iar o explicație are în vedere blocarea producției de histamină din organism, care poate crește apetitul. 
      6. Pastile pentru prevenirea migrenelor
      Exită mai multe tipuri de medicamente pentru prevenirea sau diminuarea unor migrene puternice și care pot duce la creșterea în greutate, dar și antidepresivele triciclice, alături de medicamentele antiseizante și medicamentele pentru presiunea arterială. Înainte de a nu mai lua deloc acel medicament, e important să depistezi cauza.
      7. Pentru diabet
      Anumite medicamente administrate în combaterea diabetului zaharat, precum insulina, pioglitazona și glipizida – pot avea ca efect secundar creșterea în greutate. Glucoza poate intra mult mai ușor în celule cu ajutorul insulinei. Dacă observi că ai luat câteva kilograme în plus, mai întâi ar trebui să fii atentă la aportul caloric pe care îl ai în fiecare zi.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Rory Curtis, acum în vârstă de 30 de ani, avea doar 22 de ani atunci când s-a trezit din comă fără să mai aibă habar de potențialul său ca atacant la academia Manchester United. Un accident teribil, petrecut la locul lui de muncă, în domeniul construcțiilor, l-a făcut să deraieze de pe drumul pe care și-l croia în viață.
      De fapt, când a deschis ochii, după ce a fost șase zile în comă, Rory Curtis credea că are vârsta de șase ani.
      În plus, a purtat o conversație în limba franceză, fluent, cu o asistentă medicală. După această conversație, capacitatea lui de a vorbi franceză s-a pierdut. Tatăl lui a aflat că familia Curtis are origini în Normandia - ceea ce a făcut câteva persoane să susțină că "mintea unui om poate deține informații transmise de la generații anterioare".
      "Credeam că am şase ani, că bunicii mei sunt în viaţă, întrebam unde e căţeluşul pe care îl avusesem când eram mic. Apoi credeam că am 8 ani, 10 ani, 12 ani, eram foarte dezorientat, am trecut prin mai multe etape. Mama mea a trebuit să îmi povestească multe chestii. Îmi amintesc că multe maşini au intrat în spate şi în lateral, apoi a venit un elicopter. Aveam un dialect neobişnuit pentru cineva care învaţă franceză, era mai degrabă obişnuit celor nativi. Mi-a luat şase-opt luni să revin la o aşa zisă normalitate. Viaţa e scurtă, vreau să o trăiesc, vreau să mă bucur, să râd. E păcat că a fost nevoie de aşa ceva ca să pot realiza cât de mult înseamnă viaţa", a povestit Curtis pentru BBC.
      De asemenea, o perioadă, Curtis ar fi crezut că este actorul Matthew McConaughey și s-ar fi agitat pe patul de spital, din cauză că ar fi fost convins că "trebuie să meargă la filmări".
      În prezent, Rory Curtis este frizer, în propriul lui salon, şi spune că a trecut peste traumele accidentului din 2012 soldat cu multiple fracturi şi cu leziuni cerebrale.
      N-a fost o luptă ușoară. Mama lui a trebuit să îi aducă aminte tot felul de lucruri și a fost nevoit să țină un jurnal, din 15 în 15 minute, ca să își aducă aminte detalii precum faptul că a făcut deja un duș sau a luat deja prânzul.
      Spre uimirea medicilor, care nu au crezut că el va reveni la normal, Rory Curtis s-a recuperat complet, într-un an. Ba chiar a mai jucat și fotbal semiprofesionist, în sezonul 2013 – 2014, cu echipa Stourport.
      Tânărul a primit un tratament experimental cu progesteron – în cadrul unui studiu numit Synapse - propus de cercetătorii din domeniul neurologiei. Totuși, un neurolog care s-a ocupat de cazul lui Rory Curtis a spus că recuperarea lui s-a datorat genelor lui și condiției fizice bune.
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Așadar, află că turmericul este unul dintre cele mai benefice condimente, care are o mulțime de proprietăți și efecte pozitive asupra organismului nostru. Turmericul se mai poate găsi și sub denumirea de șofran indian. Culoarea specifică a turmericului, și anume acel galben aprins, este dată de curcumina.
      Turmericul este folosit drept condiment pentru mai multe preparate, însă el este și un colorant alimentar. Dacă ești adepta preparatelor condimentate, atunci în mod cert îți va plăcea și turmericul deoarece gustul lui este piperat și ușor amar. Pe lângă faptul că poate fi folosit în diferite preparate, pudra de turmeric poate fi folosită și în ameliorarea diferitelor afecțiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis sau chiar acnee.
      Astfel, iată care sunt motivele pentru care ar trebui să îl încerci și să îl incluzi în dietă:
      1. Susține sistemul imunitar
      Dacă ai probleme cu sistemul imunitar, află că poți folosi turmericul în acens sens. Poți face o pastă de turmeric, formată din apă, pudră de turmeric, dar și condimente, precum sare și piper. Curcumina, compusul din turmeric, are proprietăți puternic antiinflamatoare.
      2. Are un efect antiinflamator
      În cazul în care te confrunți cu diferite afecțiuni, iritații sau leziuni, poți folosi turmericul datorită efectului său antiinflamator. Conform specialiștilor, turmericul este un puternic antioxidant, reducând inflamațiile și ameliorând bolile gastroinflamatorii.
      3. Previne stările de anxietate
      Cu tot stresul cotidian, stările de anxietate pe care le avem par să se intensifice. Datorită efectului antioxidant pe care turmericul îl are, el ameliorează stările de anxietate. Îl poți include în diferite preparate drept condiment, dar și în smoothie-uri.
      4. Calmează durerile
      Durerile articulare pot fi extrem de deranjante, mai ales dacă nu găsești nicio soluție care să le amelioreze. Pudra de turmeric îmbunătățește mobilitatea articulațiilor. În același timp, calmează și durerile premenstruale și, pe lânga asta, nu determină apariția unor reacții adverse.
      5. Ameliorează afecțiunile pielii
      Dacă te confrunți cu acnee, diverse coșuri sau mici imperfecțiuni, poți folosi turmericul pentru ameliorarea acestor afecțiuni. Mai exact, poți folosi pasta de turmeric, aplicată local pe zonele afectate sub formă de mască pentru a ameliora acesta afecțiuni. Turmericul mai poate fi folosit și pentru vindecarea rănilor, leziunilor sau a tăieturilor.
      6. Ajută la arderea grăsimilor
      Te confrunți cu câteva kilograme în plus și nu mai știi ce anume ar trebui să faci? Ei bine, dacă ești în această situație, turmericul este o soluție la îndemână pe care ar trebui să o incluzi în dieta pe care o urmezi. Turmericul are beneficii în ceea ce privește scăderea nivelului de lipoproteine din organism. 
      elle.ro
  •