Ce să mănânci dimineața la micul dejun și ce nu este recomandat


    Ce să mănânci dimineața este întrebarea pe care o au mulți dintre noi. Un mic dejun sănătos, dar și sățios este un obiectiv pe care ni-l propunem cu toții, însă poate nu suntem mereu atenți la fiecare aliment. Noi îți explicăm ce să mănânci dimineața și ce să nu consumi la micul dejun pentru a avea energie.

53607386_1165441263618982_49615694021075456_n-1080x720.jpg

Cartofii sunt recomandați pentru că amidonul din cartofi scade colesterolul. Cartofii sunt bogați în minerale.

Roșiile pot fi și ele consumate dimineața, deoarece îmbunătățesc digestia consumate la micul dejun. Roșiile accelerează metabolismul.

Ciocolata neagră conține antioxidanți care te mențin tânără mai mult timp și care reduc riscul de boli de inimă.

Merele conțin pectină, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge.

Nu este recomandat dimineața să consumi iaurt sau portocale.

Iaurt nu este indicat pe stomacul gol, deoarece crește aciditatea. Portocalele consumate pe stomacul gol pot irita stomacul și pot provoca gastrită.

Pentru prânz se pot consuma nuci, orez, carne sau banane.

Nucile scad riscul de tensiune arterială și păstrează inima sănătoasă.

Orezul este bogat în carbohidrați îți dă energie pentru întreaga zi.

Carnea este o sursă bogată de fier, reduce oboseala și vulnerabilitatea la boli; Carnea se digeră în 4-6 ore poate afecta sistemul digestiv.

Bananele pot afecta în mod negativ digestia.

Seara organismul tolerează mai bine iaurtul și nu foarte bine carnea, bananele, nucile, merele și roșiile, precum și cartofii.

Iaurtul ajută digestia potolește pofta de „a ronțăi” ceva înainte de culcare.

Nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și pot duce la creșteri în greutate.

Merele cresc aciditatea stomacului. Roșii Pectina este greu de digerat seara; Pectina și acidul oxalic pot determina balonare.

Cartofii conțin mai multe calorii decât alte legume și pot duce la creșterea în greutate.

libertatea.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Nu sări peste micul dejun
      În timpul somnului, metabolismul tinde să încetinească. Singura modalitate de a-l accelera pentru a doua zi este să consumi un mic dejun sănătos la primele ore ale dimineţii. În felul acesta organismul va arde calorii chiar de la începutul zilei. Dacă prima masă lipseşte, corpul stocheză caloriile, formîndu-se grăsimile. În felul acesta, sînt şanse mari să te îngraşi, iar riscul apariţiei hipertensiunii arteriale, a bolilor de inimă şi a diabetului creşte. În plus, cei care nu mănîncă nimic dimineaţa au mai multe şanse de a ciuguli alimente nesănătoase pe parcursul zilei. Persoanele care iau micul dejun pierd de 4 ori mai mult în greutate decît cele care sar peste prima masă a zilei.
      Dulciurile se depun mai greu în prima parte a zilei
      Dacă pofteşti la ciocolată sau alt desert îmbietor, încearcă să îl consumi în prima parte a zilei. Astfel, vei arde caloriile acumulate mai repede, vei obţine un plus de energie şi nu va trebui să îţi faci atît de multe griji pentru kilogramele în plus.
      Alimente bogate în proteine
      Mulţi obişnuiesc să consume la micul dejun alimente bogate în carbohidraţi complecşi - covrigi, produse zaharoase. Nutriţioniştii recomandă înlocuirea acestora cu tărîţe de ovăz, aliment bogat în fibre solubile. Organismul are nevoie şi de proteine care se găsesc în produsele lactate, carne, ouă şi nuci. Acestea dau senzaţia de saţietate pentru mai mult timp, fiind esenţiale pentru buna funcţionare a creierului şi pentru dezvoltarea muşchilor.
      Pîine integrală
      Carbohidraţii sînt necesari, dar tipul de glucide pe care alegi să-l consumi poate face diferenţa între un mic dejun sănătos sau nu. Grîul şi alte cereale integrale care se găsesc în pîinea integrală conţin mai multe fibre şi substanţe nutritive decît pîinea albă, rafinată. Important este şi cu ce le combini. Alături de unt sau dulceţuri, acesta măreşte numărul caloriilor. În schimb, asociat cu alimente bogate în proteine, cum sînt ouăle şi produsele lactate, dau senzaţia de saţietate.
      Fructe
      Glucidele cu eliberare rapidă, precum cele din fructe, determină o eliberare de glucoză treptată şi susţinută pentru toată durata dimineţii. Pune o ceaşcă de căpşuni şi una de felii de banane într-un blender şi mixează. Vei obţine o băutură sănătoasă pentru un mic dejun bogat în antioxidanţi. Combină amestecul de fructe cu iaurt simplu, pentru a adăuga o doză bună de calciu, mineral care ajută la întărirea oaselor.
      noi.md
    • maria981s
      De maria981s
      Înainte să afli explicațiile cercetătorilor, este important să știi că pizza nu este cea mai sănătoasă alegere la micul dejun. Este plină de grăsimi și de carbohidrați și e considerată mai degrabă un junk food decât mic dejun. Are totuși o mulțime de proteine. Iar când așezi toppingul pe blat – carnea, brânza, eventual legume – pizza se încarcă de nutrienți. Cu alte cuvinte, vă va ţine de foame o lungă perioadă și veți sta deoparte de gustările pline de zahăr.
      „Este o surpriză faptul că o bucată de pizza și un castron de cereale conține aproape aceeași cantitate de calorii. Pizza, totuși, conține mai multă proteină”, a spus dieteticianul Chelsey Amer.

      De obicei, nutriționiștii nu recomandă consumul de cereale la micul dejun, pentru că pe scara nutrițională acestea conțin doar un mic procent de proteine, grăsimi sănătoase și zahăr din plin. Astfel, experții găsesc pizza o alternativă mai sănătoasă pentru micul dejun. Cerealele care conțin zahăr vă oferă rapid o senzație de sațietate, dar aceasta va dispărea foarte repede.
      Preparatul italienesc preferat de oameni conține mai multă grăsime și mai puțin zahăr, protejându-vă astfel și dinții. Cu toate astea, nu se recomandă să mănânci pizza în cantități exagerate. De fapt, puteți include cerealele la micul dejun, cu condiția să alegeți un sortiment cu un conținut scăzut de zahăr și să consumați și proteine .
      Și ouăle sunt o alegere excelentă la micul dejun. Sunt bogate în proteine și substanțe nutritive și pot fi gătite rapid.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      De cate ori n-ai ajuns ultimul la birou si seful ti-a pus in vedere sa nu se mai repete? Daca gasesti aproape imposibila trezirea la ore matinale, afla ca nu esti deloc singura persoana. Desi multi oameni sunt de acord adesea cu faptul ca niciodata nu vor putea fi persoane matinale, uneori este nevoie doar de cateva trucuri simple pentru a reusi sa atingi acest tel. Sau, cine stie, poate se va da o lege care va impune sa mergem la birou la ora 10 si, tot la aceeasi ora, cei mici sa inceapa scoala la ora 10! Pana atunci citeste cateva trucuri simple care te-ar putea ajuta sa te ridici mult mai usor din pat, dimineata, avand o stare bine-dispusa!
      Mentine o rutina de noapte
      Incearca sa citesti ceva, sa prepari o masca de fata care te face sa te simti minunat sau sa bei un ceai calmant, decofeinizat. Ideal ar fi sa reusesti sa eviti toate ecranele timp de o ora inainte de a incerca sa adormi, dar daca rutina ta de noapte include vizionarea unui episod din serialul tau preferat inainte de a merge la culcare, atunci poti mentine acest obicei atata vreme cat functioneaza. Facand acelasi lucru in fiecare noapte (ceva ce te relaxeaza sau te face fericit), vei ajuta sa semnalezi corpului ca este timpul sa dormi.
      Odihna, odihna si iar odihna!
      Da, pare evident, dar este primul pas. Asa cum ne luam un timp special pentru a pregati mese sanatoase, trebuie sa ne facem timp si pentru somn - poate ar fi bine sa ii acordam prioritate, dat fiind faptul ca procesele la care corpul lucreaza in timpul somnului, cum ar fi consolidarea memoriei, sunt cruciale functionarii optime.

      Pregateste-ti dimineata, cu o noapte inainte
      Vrei sa-ti faci cat mai simple diminetile? Pastreaza lucrurile pe care le folosesti in fiecare dimineata in acelasi loc. Prepara un mic dejun sanatos inca din noaptea anterioara, astfel incat sa fie nevoie doar sa il incalzesti atunci cand te trezesti. Gandeste-ti tinuta de a doua zi inca de seara si ai grija ca toate utilitatile sa fie deja pregatite pentru dimineata. Este mult mai usor sa functionezi eficient atunci cand poti sa te simti intr-o oarecare masura pe pilotul automat.
      Mentine ritualurile de diminata
      Acest lucru ar putea fi diferit pentru toata lumea, dar este important sa ai ceva ce iti place sa faci in fiecare dimineata, chiar si pentru zece minute; ceva ce te face sa te simti calm si centrat. Poate ca bei cu usurinta cafeaua in timp ce privesti pe fereastra sau practici cateva minute de sport si intinderi musculare, care te fac sa te simti mai puternic si lipsit de stres. Meditatia dimineata este extrem de eficienta pentru o zi echilibrata si productiva.
      Incearca sa faci sport dimineata
      Gandul la sport dimineata ar putea parea imposibil in momentul de fata, daca deja te chinui sa te tarasti de sub patura si sa te dai jos din pat. Cu toate acestea, daca reusesti sa profiti de trucurile anterioare, cel mai probabil vei reusi in cele din urma sa te ridici cu usurinta din pat dimineata si chiar sa ai parte de o rutina usoara de exercitii fizice. Incearca sa mananci mai sanatos pe tot parcursul zilei, pentru a te simti mai energizat. Endorfinele te vor ajuta sa fii intr-o dispozitie excelenta care acum pare imposibil de realizat inainte de pranz.
      Planifica activitati placute zilnic!
      Planifica ceva care sa te entuziasmeze si sa te ajute sa te ridici mai usor din pat, in fiecare zi a saptamanii; nu astepta pana vineri sa te simti entuziasmat de sosirea weekend-ului. De-a lungul saptamanii, fa-ti timp pentru mese cu prietenii, piese de teatru, seri de dans sau chiar hobby-uri pe care ai dori sa le incerci de mult timp. Fa-ti timp pentru o carte pe abia astepti sa o descoperi si ai sa observi ca transformarea intr-o persoana matinala devine din ce in ce mai usoara atunci cand fiecare zi are o activitate interesanta care te asteapta.
      perfecte.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Iată ce variante de mic dejun se servesc în alte țări:
      1. Italia

      Poate că te-ai obișnuit să bei cafea la orice oră pentru un plus de energie, dar ar fi util să preiei mentalitatea italienilor pentru care o ceașcă de cafea sau un cappuccino reprezintă o tradiție specifică dimineții, care se servește la masă, în niciun caz pe drum, în timp ce te grăbești să ajungi la serviciu. Acest tip de mindfulness te va ajuta și să reduci numărul total de calorii în timp ce savurezi gustul care îți place.
      2. India

      Deși vremea este foarte caldă în sudul Indiei, acest lucru nu îi împiedică deloc pe localnici să savureze un mic dejun cald. Preparatul ales cel mai des se numește upma și conține ceapă, morcovi, fasole verde, ghimbir, curry, semințe de muștar și chimen, preparate asemenea unei tocănițe, „Este un fel de mâncare simplu și reconfortant, care furnizează o doză importantă de fier, calciu și fibre”, explică dr. Vandana Sheth, nutriționist din Los Angeles care a crescut în India. „Este foarte util să se consume mai multe proteine din surse vegetale la micul dejun pentru că vei controla apetitul fără să fii nevoit să-ți impui tot timpul restricții”, continuă acesta. 
      3. Israel

      Cine a spus că salatele sunt rezervate exclusiv pentru masa de prânz? Locuitorii din Israel își încep adesea ziua cu un mic dejun viu colorat și crocant. „În Israel micul dejun este foarte sănătos și cuprinde salate cu felii de roșie, castravete, ierburi aromatice, ulei de măsline, iaurt și brânză”, explică dr. Rumsey. Dacă nu ți se pare ideal să-ți începi ziua cu legume crude poți încerca să le rumenești pe grătar sau le poți adăuga la o omletă. „În fiecare zi trebuie să te întrebi cum poți include mai multe proteine, dar și un plus de legume în dieta ta”, adaugă aceasta.
       4. Franța

      În timp ce a călătorit în Franța dr. Rumsey a consumat de obicei dimineața un espresso și un produs de patiserie pe bază de unt precum croissantul. Deși nu pretinde că această combinație este benefică, specialista în nutriție remarcă faptul că francezii iau gustări foarte rar. „Prânzul este cea mai consistentă masă a zilei, iar gustările nu apar decât ocazional, dacă au trecut cel puțin 5 ore de la ultima masă. În acest mod se reface echilibrul nutritiv, iar poftele alimentare sunt ținute sub control”, explică dr. Rumsey.
       5. Japonia

      Un mic dejun tipic în Japonia cuprinde supă miso, orez cald, un ou crud, o salată și în unele cazuri și o bucată de pește rumenit. „Poate ți se pare o combinație neobișnuită pentru prima masă a zilei, dar să știi că are puține grăsimi saturate și multe proteine, iar supa miso este o sursă importantă de vitamine, bacterii benefice și antioxidanți. Fii mai flexibil și inspiră-te din această variantă pentru a-ți proteja sănătatea”, recomandă dr. Sheri Wetherell, nutriționist.
       6. Australia

      În loc de clasicul unt de arahide, în Australia se consumă foarte des Vegemite, o pastă sărată preparată din extract de drojdie. Acest produs extrem de popular asigură o doză esențială din vitaminele din complexul B și menține energia constantă de-a lungul zilei.
      7. Turcia

      În Turcia la micul dejun se consumă câte puțin din toate și anume ouă, măsline, roșii, castraveți, pâine, brânză, unt, miere și gem. „Este deosebit faptul că poți gusta câte puțin din lucruri foarte diferite pentru că se obține un echilibru ideal între carbohidrați, proteine și grăsimi”, spune dr. Rumsey.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cercetarea oamenilor de știință de la Universitatea Iowa din Statele Unite şi Universitatea de Ştiinţă şi Tehnologie Wuhan din China arată că cei care nu iau micul dejun prezintă un risc mai mare cu 87% de deces asociat cu o boală cardiovasculară spre deosebire de cele care mănâncă în fiecare dimineaţă.
      Pentru realizarea acestui studiu, s-au luat în considerare vârsta, sexul, rasa, statutul socio-economic, dieta, stilul de viață, indicele de masă corporală și starea generală de sănătate. „Micul dejun este în mod tradițional considerat cea mai importantă masă a zile sau cel puțin una dintre cele mai importante, dar nu există prea multe date disponibile pentru a spune „da„ sau „nu„ acestei credințe. Studiul nostru subliniază beneficiile pe termen lung ale micului dejun pentru susţinerea sănătăţii cardiovasculare”, a spus Bao.dr. Wei Bao, profesor asistent la Universitatea Iowa și autor principal al studiului.
      Oamenii de știință au identificat şi analizat date colectate între anii 1988 şi 1994 de la 6.550 de americani cu vârste cuprinse între 40 şi 75 de ani, care au oferit răspunsuri în cadrul Sondajului Naţional privind Sănătatea şi Nutriţia.
      Studiul de față este primul de acest tip care analizează impactul micului dejun asupra riscului de deces asociat bolilor cardiovasculare. Bolile cardiovasculare – în special infarctul și accidentul vascular cerebral – reprezintă principala cauză a decesului în lume, cu 15,2 milioane de decese în 2016, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății.
      Din păcate, spun cercetătorii, datele analizate de ei nu includ informații despre ce tipuri de alimente sau băuturi au fost consumate la micul dejun și dacă obiceiurile de consum la micul dejun au fost schimbate după 1994. Cel mai important, studiul a constatat doar o asociere între obiceiul de a sări peste micul dejun și riscul de deces prematur. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina dacă acest obicei ar putea reduce într-adevăr speranța de viață și de ce există o astfel de asociere.
      tabu
  •