Băutura tonică, răcoritoare, perfecta pentru o vară fierbinte


    Vara este unul dintre cele mai aşteptate anotimpuri, deoarece este marcată de o vacanţă de care multe persoane au nevoie pentru a-şi reîncărca bateriile. Din păcate, această vacanţă este destul de scurtă, dar temperaturile ridicate care o însoţesc sunt permanente, pentru cel puţin trei sau patru luni.

bautura-tonica.jpg

Cu toate că este plăcut să stai la soare din când în când, razele lui puternice s-ar putea să te afecteze destul de rău, mai ales dacă nu eşti pregătită cum trebuie. Aici vorbim, evident, despre arsuri solare şi insolaţii, dar şi despre efectele pe care le va avea pentru interiorul organismului tău. Te vei simţi lipsită de puteri, fără vlagă şi cu o nevoie uriaşă de a lenevi.

Ca să eviţi stările de oboseală şi lipsa de energie, noi îţi propunem o soluţie cât se poate de răcoritoare. Este vorba despre o băutură tonică perfectă pentru o vară fierbinte.

Iată ingredientele de care vei avea nevoie:

  • 2 lămâi de mărime medie
  • 2 castraveţi de mărime medie
  • câteva frunze de mentă proaspătă
  •  2l de apă plată
  • un praf de scorţişoară
  • câteva cuburi de gheaţă

Modalitatea de preparare:

Cu toate că seamănă cu o limonadă obişnuită, reţeta diferă. Pentru această băutură tonică este de preferat să tai lămâile în felii subţiri, pe care să le aşezi pe fundul unui vas mare din sticlă, fără a le stoarce zeama aşa cum făceai de obicei. 

Peste ele pune frunzele de mentă tocate mărunt, castraveţii feliaţi şi praful de scorţişoară. Adaugă şi cuburile de gheaţă, apoi acoperă vasul şi lasă ingredientele să ”fermenteze” pentru aproximativ 10 minute.

După ce a trecut acest timp, umple vasul cu apă plată, amestecă bine şi serveşte băutura alături de şi mai multă gheaţă. Poftă bună şi o vară cât mai răcoroasă!

clickpentrufemei.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente 4 porţii:
      1 conservă porumb (285 gr scursa) 1/2 ceapă mai mică 1/3 ardei gras roşu 100 gr bacon  2 fire pătrunjel 2 fire ceapă verde 2 linguri smântână grasă (25-30% grăsime) 2 linguri lapte sare, după gust piper negru, după gust chili, după gust Mod de preparare
      1. Se taie baconul cubuleţe sau fâşii. Se pune în tigaie şi se găteşte la foc mic, apoi se măreşte treptat până e crocant. 
      2. Se pune pe o farfurie cu şerveţel de hârtie, să absoarbă grăsimea. Păstraţi în tigaie doar 2 linguri din grăsimea de la bacon.
      3. Se pune în grăsime ceapa şi ardeiul cubuleţe. Se călesc până când se înmoaie.
      4. Se scurge porumbul şi se adaugă în tigaie, se mai căleşte 5 minute până porumbul se încălzeşte. Se condimentează, după gust. 
      5. Se ia tigaia de pe foc şi se adaugă smântâna şi lapele. Se amestecă până devin un sos. 
      6. Se adaugă baconul, ceapa verde rondele şi pătrunjelul fin. Se mai sărează după amestecare.
      7. Se serveşte cald şi se şi poate reîncălzi. Poftă bună!
      clickpoftabuna.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Îl vei pune în căni şi îl vei servi ca atare musafirilor sau familiei. Ai grijă să faci destule porţii, căci mai mult ca sigur vor mai cere câte una!
      Ingrediente:
      1 ou mare sau 2 mici 3 linguri ulei 3 linguri lapte cu 1,5% grăsime 1 fiolă esenţă de vanilie 1/4 ceaşcă zahăr 1/4 făină 100 g fructe de pădure Preparare:
      Vei obţine patru sau şase căni, în funcţie de cât de mari sunt acestea. Începe prin a le unge cu puţin ulei. La alegere, poţi folosi unt. Ia un recipient înalt şi bate oul spumă, în care vei adăuga şi uleiul. Amestecă apoi laptele cu zahărul, până se topeşte şi adaugă esenţa de vanilie. În timp ce amesteci, pune şi făina, dar nu pe toată odată, ci în pulbere. Mixează până când obţii un amestec omogen.
      În cănile unse cu ulei sau unt, toarnă în mod egal compoziţia. Pune cănile pe rând în cuptorul cu microunde şi lasă-la 1 minut şi 30 de secunde, maximum 2 minute. Lasă-le la răcit jumătate de oră, apoi adaugă toppingurile preferate sau fructe, precum zmeură, afine sau mure.
      clickpentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      În diminețile de școală va trebui să ai în vedere meniul copilului tău. Spre deosebire de vacanța de vară nu vei mai putea varia ora primei mese a zilei și va fi necesar să ai la dispoziție variante rapide, dar foarte consistente, care te vor ajuta să eviți excesul de zahăr sau sodiu.
      Deși copiii sau adolescenții nu vor refuza o porție de cereale de la cutie la micul dejun, nu sunt cea mai potrivită alegere, mai ales dacă nu conțin suficiente fibre. Cu ajutorul specialiștilor poți prepara rețete rapide, care nu te vor încetini în timp ce te pregătești pentru ziua care începe și le dau multă energie celor mici.
       Iată ce variante ar trebui să încerci pentru micul dejun din zilele de școală:
       1. Parfait cremos și crocant
      Pune straturi alternative de iaurt grecesc simplu, boabe de struguri fără sâmburi, ananas și fulgi de ovăz, iar la final adaugă o lingură de miere pentru a definitiva un mic dejun pe placul tuturor copiilor.
       2. Pâine prăjită cu scorțișoară
      Alege 4 felii de pâine din făină integrală, înmoaie-le în lapte amestecat cu scorțișoară și esență de vanilie, apoi rumenește-le 5 minute în tigaie. Se potrivesc de minune cu o porție de nuci crocante sau cu semințe de floarea soarelui.
       3. Pitta cu bacon și ouă
      Prepară la tigaie un amestec din 3 ouă bătute, 2 linguri de brânză Cheddar și 7 felii de bacon de seara. Dimineața folosește-l pentru a umple o pitta din făină integrală, apoi rumenește totul pe grătar 2 minute.
       4. Tortilla cu granola și nuci
      Umple o tortilla din făină integrală cu o lingură de unt de arahide sau semințe de floarea soarelui, ½ banană tăiată felii subțiri și 3 linguri de granola.Acest mic dejun crocant este ideal pentru a elimina tentația de a mânca gogoși de la prima oră și va reduce pofta de sucuri acidulate.
       5. Terci de ovăz cu fructe și nuci
      Prepară un terci de ovăz crocant folosind lapte degresat, o banană făcută piure, ½ linguriță de scorțișoară, 2 linguri de nuci sau migdale mărunțite, 50g de căpșuni proaspete și 2-3 frunze de mentă. Poți rade puțină ciocolată amăruie deasupra pentru a da un aspect special micului dejun.
       6. Terci de ovăz cu unt de arahide 
      Toarnă o cană de apă fierbinte peste ½ cană de fulgi de ovăz integral. Adaugă 2 linguri de unt de arahide și o linguriță de iaurt grecesc simplu. Amestecă bine și servește copilului micul dejun ultrarapid.
       7. Pâine cu unt, într-o variantă nouă
      Alege 6 felii de pâine din făină integrală, întinde pe ele un strat generos de unt organic cu un conținut ridicat de Omega-3, apoi continuă cu somon afumat, frunze de busuioc și salvie. La final pune un strat de iaurt grecesc.
       8. Burrito cu avocado
      Fă o omletă din 3 ouă, ½ avocado și ½ ardei gras roșu. Folosește-o pentru a umple o tortilla din făină integrală și presară pătrunjel deasupra.
       9. Covrig cu brânză, stafide și nucșoară
      Întinde un strat generos de brânză cremă de capră pe un covrig din făină integrală, presară stafide și nucșoară și servește-l copilului cu o ceașcă de ceai de ghimbir.
       10. Sandviș cu ouă fierte
      Alege o chiflă din făină integrală și pune alternativ felii de șuncă presată de curcan cu un conținut redus de sodiu, frunze de salată verde, felii de ou fiert, felii de măr, felii de avocado și de roșie.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Nu-i asa ca suna apetisant? Cu siguranta va fi un deliciu, iar gustul dulce al rosiilor se va imbina perfect cu aromele celor 3 tipuri de branza pentru a-ti oferi o cina memorabila. 
      Ingrediente pentru placinta cu rosii, branza cheddar si crusta de ierburi aromatice:
      Pentru crusta de branza cheddar si ierburi aromatice:
      240 gr faina alba; 1 lingura de zahar; 1 lingurita de sare; 1 lingurita de pudra de usturoi; 1 lingurita de busuioc uscat; 1/2 lingurita de oregano uscat; 1/2 lingurita de cepsoara uscata; 1/2 lingurita de rozmarin uscat; 1 ou mare, amestecat; 1/2 lingurita de otet de vin alb; 60 ml apa rece; un pachet de unt nesarat, rece, taiat cubulete; 160 gr branza cheddar iute, razuita. Pentru umplutura:
      4-5 rosii mari, taiate in felii de 1 cm grosime; un praf de sare; 1 lingurita de zahar; piper negru, proaspat rasnit; 120 ml maioneza; 1 catel de usturoi, tocat marunt; 120 gr branza cheddar, razuita; 120 gr branza fontina, razuita; 60 gr parmesan, razuit; 60 gr de pesmet; 2 linguri de cepsoara tocata. Mod de preparare:
      Pentru crusta: ingredientele uscate se pun intr-un robot de bucatarie si se mixeaza pana cand se combina. Intr-un castron mic se amesteca impreuna oul, apa si otetul. Se adauga treptat untul rece si branza in robotul de bucatarie si se mixeaza pana cand se obtine un amestec cu consistenta pesmetului. Se adauga apa cu ou si se continua amestecarea pana cand se formeaza un aluat. Se scoate aluatul din vasul robotului, se inveleste in folie de plastic si se da la rece pentru 30 de minute.
      Se preincalzeste cuptorul la 200 de grade Celsius.
      Se intinde o foaie de aluat rotunda, corespunzatoare marimii formei de tarta folosita. Se asaza cu grija in forma si se taie marginile de aluat care prisosesc, apoi se inteapa baza cu o furculita. Se acopera crusta cu hartie de copt, iar deasupra se pun boabe uscate de fasole sau perle pentru gatit. Se da la cuptor pentru 15 minute sau pana cand aluatul incepe sa capete o usoara nuanta maronie. Se scoate si se lasa la racit.
      Pentru umplutura: rosiile de taie felii, se asaza pe un prosop si se sareaza. Se lasa sa stea 15 minute pentru a scapa de excesul de lichid. Feliile de rosii se asaza in straturi pe crusta si se presara cu zahar si piper negru.
      Intr-un castron, se amesteca maioneza si usturoiul cu cele 3 tipuri de branza. Se condimenteaza cu sare si piper si se adauga cepsoara. Maioneza se intinde intr-un strat subtire deasupra rosiilor iar apoi se presara pesmetul.
      Se introduce la cuptor si se coace timp de 25-30 de minute, pana cand capata o crusta aurie. Se scoate de la cuptor si se lasa sa stea 20 de minute inainte de servire. Se poate servi rece sau calda.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ai observat că te dor tot timpul încheieturile sau spatele ori ești mereu epuizat, chiar dacă nu a trecut nici măcar jumătate din zi? Nu ignora aceste simptome pentru că pot semnala lipsa de vitamina D. Chiar dacă pare simplu să mergi să stai la soare programul încărcat, diferitele responsabilități familiale, perioadele de recuperare sau spitalizare pot face dificilă obținerea unei doze utile din această vitamină. Consecințele unei carențe persistente de vitamina D vor fi fragilizarea oaselor, creșterea riscului de fracturi și durerile cronice.  
      Iată ce gustări vor preveni efectele negative, menținând un nivel optim de vitamina D:
       1. Smoothie cu pepene și căpșuni
      Iată o băutură răcoritoare, cu o savoare cremoasă și consistentă. Ingredientul cheie care crește conținutul de vitamina D este iaurtul, iar de îndată ce vei gusta vei simți aromele fructelor și vei realiza că este foarte simplu să înlocuiești chiar și o masă principală cu acest smoothie când ești foarte ocupat.
      Ingrediente:
      100g de căpșuni congelate; o lingură de miere; 100g de miez de pepene (galben sau verde), tăiat cubulețe; 200ml de iaurt grecesc simplu; 2 linguri de semințe de chia. Cum se prepară:
      Amestecă toate ingredientele cu blenderul, apoi toarnă smoothie-ul într-o cană. Presară migdale mărunțite deasupra și savurează.
       2. Parfait cu iaurt
      Straturile de iaurt, nuci crocante, cereale și fructe vor stopa poftele alimentare și te vor cuceri imediat cu gustul irezistibil. Această rețetă are un conținut redus de carbohidrați și te ajută să-ți reconturezi silueta în timp ce obții o doză importantă de vitamina D.
      Ingrediente:
      250ml de iaurt simplu; ½ măr verde, tăiat cubulețe; ½ ananas, tăiat cubulețe; 2 pere, tăiate cubulețe; 7 kiwi; 3 linguri de semințe de rodie; ½ cană de goji; o portocală; 100ml suc de guava; 5 linguri de fulgi de secară; 6 linguri de semințe de floarea soarelu; 6 linguri de nuci mărunțite. Cum se prepară:
      Amestecă toate fructele într-un bol, apoi adaugă sucul de guava.Alege un borcan cu diametru mare și pune un strat de iaurt, apoi un strat de fructe, apoi un strat de fulgi de secară. Continuă cu un alt strat de iaurt, apoi adaugă nucile. Pune straturi alternative de iaurt și fructe până termini, iar la final realizează un topping crocant din semințele de floarea soarelui. Dă la rece 2 ore, apoi servește.
       3. Salată de ciuperci cu ardei iute
      Ciupercile sunt o sursă importantă de vitamina D, fiind un ingredient versatil pentru sandvișuri, salate, tocănițe sau supe. Testează această salată apetisantă, ușor picantă, cu un sos cremos, care poate fi consumată în orice moment al zilei pentru a obține energie suplimentară.
      Ingrediente:
      2 cepe roșii, tăiate solzi; un ardei iute, tăiat mărunt; 2 căni de ciuperci, tăiate felii subțiri; 2 linguri de frunze de coriandru; o lingură de ulei de măsline; o lingură de semințe de chimen; 2 linguri de oțet de mere; ¼ cană de iaurt grecesc; ¼ linguriță de sare. Cum se prepară:
      Pune uleiul într-o tigaie și adaugă semințele de chimen. Lasă 2 minute la foc mic, apoi pune ardeiul iute, ceapa, sarea și ciupercile. Lasă la foc mediu 10-15 minute și amestecă tot timpul. După acest interval pune amestecul într-un bol. Lasă la răcit, apoi adaugă coriandrul, oțetul și iaurtul. Dă la frigider o oră, apoi servește presărat cu mărar proaspăt.
      eva.ro
  •