8 idei pentru un mic dejun gata în 7 minute


    Nu ai deloc timp să prepari un mic dejun sănătos și crezi că e mai bine să uiți de el pentru a economisi niște calorii? Încearcă și tu variantele care sunt gata imediat și îți dau energie până la ora prânzului.

woman-eating-a-bowl-of-cereal.jpg

În fiecare dimineață te grăbești să te aranjezi și nu ai deloc timp pentru a lua un mic dejun cu multe vitamine și minerale? Nu vei slăbi dacă sari peste prima masă a zilei, ci ai putea intensifica poftele alimentare apărute de-a lungul zilei. Potrivit specialiștilor, merită să te oprești puțin din graba de dimineață și să iei un mic dejun consistent pentru a te asigura că nu cedezi tentațiilor hipercalorice mai târziu. Crezi că ești prea ocupată pentru așa ceva? Există variante ultra-rapide, care nu necesită mai mult de 7 minute.

Savurează aceste opțiuni de mic dejun începând chiar de mâine:

1. Plăcintă gata pe loc din fulgi de ovăz și afine

Este foarte simplu să asamblezi această plăcintă pe loc, folosind un castron mic. Începe cu un strat gros de fulgi de ovăz integral, continuă cu 5 linguri de afine, o lingură de nuci mărunțite sau fulgi de migdale și finalizează cu 2 biscuiți graham rupți bucățele. Vei obține o doză importantă de fibre, vitamina C, proteine și grăsimi sănătoase și-ți va fi mai ușor să-ți reconturezi silueta.

2. Omletă cu brânză și ciuperci

Să știi că durează mult mai puțin timp să gătești ouăle decât îți închipui. Prepară și tu o variantă consistentă folosind 2 ouă, 2 linguri de parmezan ras și 3 ciuperci tăiate mărunt. Nu-ți va mai fi foame până la ora prânzului, iar acest mix de proteine, fibre și grăsimi va elimina tentația de a depăși totalul de calorii planificat.

3. Smoothie cu iaurt și căpșuni

Smoothie-urile sunt o opțiune ideală pentru diminețile în care simți că nu ai timp să faci nimic sau dacă te-ai sculat mai târziu decât de obicei. Alege un smoothie care conține căpșuni, suc de portocale și iaurt și nu vei avea nevoie decât de 3-4 minute pentru a evita foamea apărută pe neașteptate. De asemenea, vei obține multă vitamina C, care stimulează imunitatea și dă un aspect luminos tenului, potasiu, proteine și calciu pentru un număr foarte redus de calorii.

4. Pâine prăjită cu unt de arahide și miere

Alege pâinea prăjită crocantă, din făină integrală, pentru a consuma fibre într-un mod delicios. Evită untul sau gemul, ci întinde pe pâine unt de arahide aromat și finalizează cu puțină miere. Vei obține 2g de fibre și 8g de proteine, evitând astfel acumularea țesutului adipos. În plus, mierea conține fitonutrienți care au proprietăți antimicrobiene și previn cancerul.

5. Fructe și brânză

Nu ai cum să găsești o variantă mai simplă pentru un mic dejun gustos și consistent. Este foarte ușor să prepari un mic platou combinând un măr verde tăiat felii, care conține 3g de fibre și 30g de parmezan sau brânză Cheddar, cu 7g de proteine și 20% din necesarul zilnic de calciu. Dacă nu ai timp să stai la masă și să mănânci poți pune acest mix într-o pungă și va fi la fel de bun dacă îl consumi pe drum sau în timp ce stai în metrou.

6. Fructe și iaurt

Uită de iaurtul cu arome de fructe, care conține la fel de mult zahăr ca o prăjitură, plus grăsimi nocive. Mai bine alege un iaurt grecesc simplu la care poți adăuga cubulețe de mango, ananas, pepene galben, mure, afine ori zmeură. Gustul va fi mult mai intens și vei realiza că aromele artificiale nu pot concura cu savoarea fructelor proaspete.

7. Pâine prăjită cu avocado

În loc să folosești unt sau margarină, mai bine încearcă să întinzi piure de avocado copt pe pâinea prăjită, caldă și crocantă. Poți adăuga puțin sos pesto, somon afumat sau ridichi.

8. Piure de cartofi dulci

Înțeapă un cartof dulce cu furculița în 5-6 locuri, apoi pune-l la cuptorul cu microunde timp de 5 minute, învârtindu-l la jumătatea intervalului. După cele 5 minute va fi moale și îl vei putea face rapid piure. Adaugă unt de migdale plus scorțișoară, stafide și nuci tocate. Vei obține un mic dejun la fel de gustos ca și variantele cu multe calorii, dar în acest caz gustul bun nu va însemna acumularea rotunjimilor inestetice.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pe cat suna de bizar ori de amuzant numele lui, pe atat este de delicios. Daca nu ne crezi, atunci trebuie sa incerci si tu prajitura dinte de negru.
      Afla mai jos care sunt secretele prepararii acestui desert incantator!
      Ingrediente pentru prajitura dinte de negru
      Pentru blat:
      200 g de faina; 200 g de zahar; 4 galbenusuri; 250 g de unt; o jumatate de cana de lapte; 3 linguri de cacao; un pliculet de zahar vanilat; un pliculet de praf de copt. Pentru bezea:
      4 albusuri; 200 g de zahar; putina sare. Pentru sirop:
      3 linguri de apa; doua linguri de zahar; o lingura de cacao. Cum prepari prajitura dinte de negru
      Pentru pregatirea blatului, cel de negresa, se mixeaza ori se amesteca manual untul cu zaharul pana se topesc cristalele. Dupa aceeea, adauga cele patru galbenusuri, laptele (la temperatura camerei), zaharul vanilat, cacaua si faina amestecata cu praf de copt. Dupa ce ai amestecat totul bine, toarna compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt ori unsa cu ulei si presarata cu faina, dupa care introdu-o in cuptorul preincalzit timp de 35-45 de minute. Atunci cand consideri ca este gata, scoate negresa din cuptor si testeaza blatul cu o scobitoare. Daca aceasta iese curata, inseamna ca blatul este copt. In schimb, daca pe scobitoare sunt urme de compozitie, inseamna ca blatul trebuie sa mai stea putin in cuptor. Pana se mai raceste blatul de negresa, pregateste bezeaua. Bate albusurile tare cu praful de sare, apoi adauga treptat zaharul si continua procedeul. Atunci cand nu mai simti cristalele de zahar, pune bezeaua la bain-marie, adica la baie de aburi. Continua sa amesteci compozitia pana se leaga mai bine, apoi las-o deoparte la racit. Urmeaza prepararea siropului pentru prajitura dinte de negru. Pune toate ingredientele intr-un tigaie mica si fierbe-le pana cand zaharul se topeste de tot. Asamblarea desertului se face cu cele trei elemente (blat, bezea, sirop) aflate la temperatura camerei. Intinde bezeaua peste blat cu ajutorul unei spatule ori al unui cutit cu lama mai groasa. Dupa aceea, poti sa intinzi pe toata suprafata bezelei siropul de cacao ori doar sa o stropesti cu el, apoi sa realizezi niste forme cu moturi cu ajutorul unei furculite. Tot ce a mai ramas de facut este sa tai desertul si sa te bucuri de textura si aroma lui. Cu siguranta prajitura dinte de negru este un desert pe care orice femeie ar trebui sa il incerce macar o data in viata!
      divahair.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Pentru sănătatea noastră nu e important doar ce mâncăm, ci şi ce respirăm. Şi de multe ori, aerul încărcat cu microorganisme care intră în plămâni şi apoi se răspândesc în totul corpul, ne îmbolnăveşte fără să ne dăm seama, susține nutriționista.
      „Răul din viaţa noastră nu vine din mâncare, ci din aer. De câte ori ne îmbolnăvim sau nu ne simţim bine, primul gând care ne trece prin cap este „trebuie să fiu mai atent la alimentaţie, să mănânc sănătos!”
      Simţim nevoia să dăm vina pe ceva concret, logica minţii noastre are nevoie de o relaţie cauză-efect, nu putem accepta că răul sau boala vin din senin. Şi ce vinovat mai bun să existe decât mâncarea, singurul element exterior pe care, vrem-nu vrem, îl introducem zilnic în organism. Mâncarea, bat-o vina, este principalul suspect pentru că pe ea o vedem, o ducem cu mâna noastră la gură.
      Însă, ca în orice film poliţist, vinovatul se dovedeşte a fi întodeauna cel la care nu te gandeşti, pe care nu-l bagi în seamă, care trece neobservat. Şi da, când vine vorba de sănătatea noastră, este important ce mâncăm, dar mult mai important este ce respirăm.
      Universul în care ne desfăşurăm viaţa pare simplu şi clar dacă e privit cu ochiul liber, însă văzut printr-o lupă devine ameninţător şi complicat. „Duşmanii nevăzuţi” era titlul unui documentar care dezvăluia lumea microscopică ce ne înconjoară, de la paraziţi, acarieni, virusuri şi bacterii, până la praf şi mucegai”.
      Asistăm la o explozie a bolilor autoimune
      „Aşa cum mâncarea trece din tubul digestiv în sânge, la fel şi microorganismele din aer intră în plămâni şi de acolo se împrăştie în tot corpul. Din păcate, nu percepem riscul îmbolnăvirii pe cale respiratorie, din simplu motiv că nu putem vedea cu ochiul liber aceşti agenţi patogeni – dar asta nu înseamnă că ei nu există!
      În prezent, asistăm la o explozie a bolilor autoimune şi la o escaladare dramatică a numărului de persoane care suferă de alergii, afecţiuni al căror factor declanşator rămâne de multe ori necunoscut. Se spune că e uşor să te aperi dacă ştii cine îţi sunt duşmanii însă, în cazul afecţiunilor cu poartă de intrare respiratorie duşmanii sunt nevăzuţi, necunoscuţi şi, culmea, nici măcar nu e în puterea noastră să îi eliminăm. Cum ar trebui să procedăm atunci când aerul din oraşul nostru este poluat, ce ar trebui să facem atunci când ieşim pe stradă?”
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Suplimentele sunt cea mai misterioasa parte a unei diete sanatoase. Sunt atat de multe si este greu sa-ti dai seama ce poti sa folosesti. Ulei de peste, zinc, magneziu, potasiu cum poti sa stii ce anume iti trebuie si ce nu merita sa consumi? Pentru ca, in fond, suplimentele nu-s chiar ieftine.
      Cel mai bun mod de a intelege ce trebuie sa folosesti este, desigur, sa vorbesti cu medicul tau de familie. Dupa o consultatie si un set de analize, acesta iti va recomanda nutrientii care sa acopere carentele constatate.
      Dar, in general, exista trei vitamine importante pe care orice femeie ar trebuie sa le consume in mod regulat, arata dieteticiana Tracy Lockwood Beckerman in ultimul episod al podcastului „You Versus Food”. Acestea sunt calciul, vitamina D si fierul.
      De ce ai nevoie de aceste 3 vitamine?
      Beckerman spune ca vitamina D inlesneste absorbtia calciului si, totodata, joaca un rol-cheie in sanatatea creierului si in cea a fertilitatii. Calciul pastreaza oasele puternice si ajuta tiroida, responsabila cu reglarea ciclului menstrual.
      Suplimentele de vitamine si minerale care iti accelereaza metabolismul
      Cat despre fier, lipsa acestuia se manifesta prin oboseala resimtita in timpul menstruatiei. Mai simplu spus, fierul furnizeaza energie si ajuta la distribuirea oxigenului in corp. Daca esti vegana sau vegetariana, trebuie sa te asiguri ca ai suficient fier in alimentatie, pentru ca acest element e mai greu de procurat doar din surse vegetale, arata Tracy Beckerman.
      Sursele naturale de vitamina D, calciu si fier
      Dar daca vrei sa iei aceste vitamine fara sa apelezi la suplimente? In inregistrarea video de pe YouTube, Beckerman prezinta principalele surse naturale ale acestor elemente: vitamina D o obtii din somon, oua, iaurt, ciuperci si din expunerea la soare, cel putin cate 15 minute pe zi. Calciul il iei din iaurt, branza, tofu si broccoli, iar fierul din carne rosie si crustacee, dar si din surse vegetale, precum fasolea, spanacul si din semintele de dovleac si de floarea soarelui.
      Pe langa aceste trei elemente vitale, trebuie sa ai si un nivel bun de vitamina C. O poti procura din ardei iute, portocale, kale, capsune si cartofi dulci.
      Ideal ar fi sa-ti asiguri necesarul de nutrienti doar din alimentatie. Dar oameni suntem, si sa mananci o varietate mare de produse sanatoase e mai usor de zis decat de facut. „Desi este indicat sa incerci in fiecare zi sa ai o dieta echilibrata, e o idee buna pentru femei sa ia multivitamine in fiecare zi pentru a fi sigure ca au consumul necesar de macro si micronutrienti”, explica Tracy Beckerman.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Mulțumim tuturor părinților, bunicilor și mai ales, picilor isteți alături de care am petrecut zile cu adevărat valoroase!  
       
      Завершается проект «Кулинарный мастер-класс», организованный mama.md
      После стольких «вкусных» выходных, проведенных вместе, настало время сообщить вам, что кулинарные мастер-классы от mama.md больше проводиться не будут. Мы завершаем проект с легким замиранием сердца, но с огромным запасом положительных эмоций и дорогих воспоминаний!

      Спасибо родителям, бабушкам и дедушкам, и, конечно же, смышленым деткам, вместе с которыми мы с пользой провели время!  
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Credeai că trebuie să eviți definitiv sucurile de fructe pentru că nu vor face decât să-ți crească glicemia datorită zahărului concentrat? Ei bine, specialiștii contrazic această ipoteză și, chiar dacă este adevărat că aceste băuturi naturale nu conțin fibre, pot asigura beneficii importante pentru organism. Contează să nu bei cantități excesive pentru a obține avantaje fără a avea parte de efecte nedorite. Vei arăta mai bine, vei avea multă energie și nu te vei mai îmbolnăvi des. 
      Iată ce sucuri de fructe ar trebui să consumi frecvent:
      1. Sucul de portocale: previne inflamațiile
      Ai cedat tentației și ai luat o masă la fast food iar acum îți faci probleme pentru că îți pot apărea coșuri? Alimentele de acest tip favorizează agravarea tuturor afecțiunilor dermatologice pe fond inflamator și cresc riscul de lezare a vaselor de sânge. Cu toate acestea, nu înseamnă că trebuie să renunți complet la ele, dar ar trebui să bei un pahar de suc de portocale după o astfel de masă pentru a contracara efectele negative. Protecția oferită de sucul de portocale se datorează nivelului ridicat de flavonoide, care stopează agravarea inflamațiilor și reface echilibrul necesar pentru realizarea funcțiilor organismului.
      2. Limonada: previne și dizolvă pietrele la rinichi
      În cadrul studiilor de specialitate s-a demonstrat că limonada este o băutură esențială pentru a elimina amenințarea reprezentată de pietrele la rinichi, o afecțiune foarte dureroasă care devine din ce în ce mai răspândită. „Dacă ai avut deja o piatră la rinichi consumul zilnic de limonadă va reduce riscul apariției altor pietre cu până la 90%.Amestecă 120ml de suc de lămâie cu 2 litri de apă și consumă lichidul simplu sau îndulcit cu puțină miere”, spune dr. Roger Sur, urolog de la Universitatea din California.
      3. Sucul de struguri: stimulează funcțiile creierului
      Este o sursă excelentă de antocianine, antioxidanții care mențin funcțiile creierului. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că adulții de vârsta a doua care au băut un pahar de suc de struguri zilnic, timp de cel puțin 12 săptămâni, au obținut rezultate mult mai bune la testele specializate focalizate asupra funcției de memorare.
      4. Sucul de merișoare: menține sănătatea tractului urinar
      La doar 45 de calorii la o cană, sucul de merișoare este o băutură pe care o vei savura în tihnă pentru că nu-ți va compormite dieta, în timp ce previne infecțiile urinare și afecțiunile cardiovasculare. Asigură-te că alegi de fiecare dată sucul de merișoare simplu, fără zahăr adăugat sau conservanți.
      5. Sucul de prune: stimulează digestia
      Conține foarte mulți antioxidanți, potasiu și fibre. În plus, va furniza organismului compuși naturali cu un efect laxativ, prevenind constipația, crampele și durerile abdominale.
      6. Sucul de rodie: crește imunitatea
      Acest suc conține mai mulți antioxidanți decât ceaiul verde sau vinul roșu, iar gustul plăcut te va face să-l alegi în fiecare zi fără să fie nevoie de efoturi speciale pentru a-l consuma. În plus, sucul de rodie îți protejează inima împotriva atacului de cord și a insuficienței cardiace, previne creșterea colesterolului „rău” de tip LDL și reduce riscul de accident vascular cerebral.
      eva.ro
  •