6 trucuri pentru rețete sănătoase cu brânză


    Îți place foarte mult să adaugi brânză la diferite rețete, dar caloriile se adună rapid și îți este teamă de kilogramele în plus? Descoperă trucurile nutriționiștilor pentru a te menține în formă și a preveni acneea.

pexels-photo-821365.jpeg

Te tentează preparatele cu brânză, dar de fiecare dată când guști ai probleme cu acneea și depășești totalul de calorii pe care ți l-ai propus? Nu trebuie să renunți la brânză, ci să înveți  să faci alegeri mai inspirate. Nu te lăsa intimidat de reputația brânzei. Nu va bloca arterele și nici nu va crea un exces de sodiu dacă procedezi în mod inteligent.

Brânza îți asigură o doză importantă de proteine, calciu, vitamina D și alți nutrienți care previn îmbolnăvirile.

 Iată cum trebuie să procedezi pentru a include brânza într-un meniu echilibrat:

 1. Citește cu atenție eticheta

Poate te întrebi ce sens are să te uiți la etichetă dacă știi deja că brânza îngrașă, dar nu contează numai grăsimile și caloriile. Niciuna dintre aceste informații nu are neapărat o conotație negativă, însă contează să verifici și alte componente.

De exemplu, brânza proaspătă conține multă cazeină, un tip de proteină care favorizează creșterea masei muscuare, fiind ideală ca gustare înainte sau după antrenamentele la sală. Persoanele care ridică greutăți consumă uneori cazeina și sub formă de pudră, dar în general este suficient să mănânci o porție de brânză proaspătă cu felii de ananas sau o salată. Bonusul este că această proteină îți menține și dinții puternici și strălucitori.

Când citești totalul de grăsimi amintește-ți că tu controlezi cât consumi prin dimensionarea porției.

 2. Cumpără-ți un cântar de bucătărie și folosește-l des

Precis ai auzit această recomandare, dar când vine vorba despre brânză este și mai important să o pui în practică pentru a preveni depășirea totalului de calorii. Nu aproxima cantitatea de brânză folosită, ci cântărește bucata pentru a te asigura că nu pui mai mult de 60g la orice rețetă. Există tendința de a subestima cantitatea utilizată, dar nu îți vei face deloc o favoare dacă urmărești să slăbești în timp ce te bucuri de gustul bun.

 3. Lasă brânza să ajungă la temperatura camerei

Ficare sortiment de brânză va avea un gust mai intens dacă lași bucata să ajungă la temperatura camerei, în loc să o consumi imediat ce ai scos-o din frigider.Este foarte util să folosești  acest truc. Dacă savoarea este mai puternică după ce brânza nu mai este rece vei folosi o cantitate mai redusă fără să ți se pară că îți impui restricții.

 4. Alege tipuri de brânză care conțin mai puțină grăsime în mod natural

Unele sortimente de brânză conțin un procent mai redus de grăsimi, de exemplu mozarella, feta și brânza de capră. Încearcă să utilizezi o felie de brânză mozarella când pregătești un burger în loc de brânză Cheddar. Se va topi mai ușor, iar dacă îți lipsește gustul de dinainte poți adăuga puțin mărar și o linguriță de muștar.

Citește întotdeauna profilul nutrițional pentru că nu poți determina cantitatea de grăsimi numai uitându-te la o bucată de brânză. Deși în general brânzeturile cremoase au mai multă grăsime decât cele tari sau care se sfărâmă, există și brânzeturile Brie și Camembert, care au un procent redus de grăsimi. Toate variantele pornesc de la culoarea albă sau ușor aurie, iar brânza Cheddar și cea Colby devin galbene prin folosirea semințelor de annatto.

5. Încearcă brânza nepasteurizată

Are mai multe vitamine și minerale decât varianta pasteurizată și este mai ușor de digerat pentru persoanele intolerante la lactoză. De asemenea, conține bacterii utile pentru tractul digestiv, reducând riscul de infecții.  

6. Mizează pe aromă

De exemplu, pentru brânza feta și cea cu mucegai gustul este atât de intens încât nu vei simți nevoia să folosești prea mult. Nu uita că gustul este foarte important, așa că poți alege sortimente cu multe grăsimi, dar cu o aromă aparte pentru că nu ai cum să exagerezi. Poți încerca și brânzeturile aromate, de exemplu brânza Havarti cu piper și mărar, brânza feta cu roșii uscate sau brânzeturile maturate cu nucă și ardei iute.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Ți se pare că un simplu ou fiert nu are cum să facă o diferență prea mare în meniul tău? Dacă vei include această opțiune în cadrul unei mese sau gustări în fiecare zi vei constata că slăbești mai ușor, vei avea o privire odihnită și te vei putea concentra în momentele dificile. Dacă te preocupă capitolul calorii, un ou fiert nu-ți va face deloc probleme, fiind foarte util atât pentru dietele care restrâng semnificativ totalul de calorii la nivel de zi, cât și pentru un meniu mai sănătos în general. 
      Îl poți adăuga la salate, poate face parte din toppingul pentru pizza, se potrivește la micul dejun, cu pâine prăjită, la prânz într-un sandviș rapid și consistent sau seara cu felii de castravete, morcov și puțin suc de lămâie. În plus, îl poți savura și simplu cu sare, piper și puțină boia de ardei dulce.
      Un ou fiert: calorii și profil nutrițional
      Fiecare ou fiert îți furnizează multe vitamine și minerale și are aproximativ 50g. Iată ce conține:
      77 de calorii; 0,6g de carbohidrați; 5,3g de grăsimi totale; 2g de grăsimi mononesaturate; 1,6g de grăsimi saturate; 212mg de colesterol; 6,3g de proteine; 6% din necesarul zilnic de vitamina A; 15% din necesarul zilnic de vitamina B2 (riboflavină); 9% din necesarul zilnic de vitamina B12; 7% din necesarul zilnic de vitamina B5 (acid pantotenic); 9% din necesarul zilnic de fosfor; 27% din necesarul zilnic de colină; 22% din necesarul zilnic de seleniu. Ouăle fierte conțin o gamă variată de aminoacizi, ceea ce înseamnă că sunt o sursă de proteine complete. În componența lor se regăsesc și calciu, vitamina D și zinc. Majoritatea nutrienților sunt conținuți în gălbenuș, în timp ce albușul are proteine în mod special.
      O sursă excelentă de proteine de calitate
      Proteinele sunt esențiale pentru susținerea masei musculare, fortificarea oaselor și producerea hormonilor și enzimelor digestive în cantitățile optime. Un ou fiert este una dintre cele mai utile surse de proteine.Trebuie să ții cont de faptul că trebuie să mănânci oul întreg pentru că și gălbenușul conține proteine, nu doar albușul.
      Un ou fiert are colesterol, dar nu-ți pune inima în pericol
      Deși este adevărat că fiecare ou fiert are 212mg de colesterol, aproximativ 71% din necesarul zilnic, nu înseamnă că trebuie să eviți să-l consumi. Potrivit studiilor de specialitate, colesterolul din cadrul dietei are un efect redus asupra nivelului de colesterol din sânge. Pentru majoritatea persoanelor colesterolul consumat în cadrul meniului zilnic nu crește nivelul de colesterol „rău” de tip LDL. Din contră, consumul frecvent de ouă fierte crește nivelul colesterolului „bun” de tip HDL.
      S-au realizat 2 studii de specialitate asupra a 100.000 de adulți și s-a constatat că un ou fiert mâncat în fiecare zi nu crește riscul de afecțiuni cardiovasculare. În cazul persoanelor diagnosticate cu diabet este necesară o abordare prudentă pentru că studiile au relevat că 7 ouă consumate la nivel de săptămână pot crește riscul de boli cardiace. 
      Protecția vederii
      Luteina și zeaxantina sunt cei doi antioxidanți care previn afecțiunile oculare și mențin privirea odihnită. Ouăle fierte sunt o sursă excelentă pentru acești doi carotenoizi, prevenind acumularea de radicali liberi la nivelul ochilor și reducând riscul de cataractă și degenerescență maculară. Datorită grăsimilor din componența lor absorbția antioxidanților va fi mult mai rapidă.
      Menținerea sănătății sistemului nervos
      Colina este un nutrient de bază pentru funcțiile cerebrale, susținând procesele de memorare și învățare. În cazul femeilor însărcinate colina asigură dezvoltarea optimă a creierului fătului. În plus, cu ajutorul ei se poate preveni declinul funcțiilor cognitive pentru adulții de vârste înaintate. Fiecare ou fiert conține o cantitate ridicată din acest nutrient, așa că nu rata ocazia de a-ți proteja memoria și de a prelua mai ușor cunoștințele noi . 
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un mic dejun sănătos ar trebui să includă alimente bogate în fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care să te energizeze și să te mențină sătulă pentru mai mult timp. Alimentele nepotrivite consumate la micul dejun pot provoca slăbiciune, foame, crește riscul diferitelor boli și pot duce la creșterea în greutate. Lista noastră conține 7 feluri de mâncare și produse care nu merită consumate la micul dejun dacă dorești să eviți consecințele de mai sus.
      Cereale

      Fulgii au puține substanțe utile organismului – în cea mai mare parte sunt făcute din făină fină, care nu conține fibre și substanțe nutritive esențiale, și, în același timp, crește brusc nivelul de glucoză și insulină din sânge. Mai mult ca atât, cerealele conțin mult zahăr, iar zahărul în cantități mari poate duce la obezitate, boli cardiovasculare și nu doar.
      Pancake și vafe

      Îți place să comanzi clătite sau vafe în timpul brunch-ului cu prietenele? Te sfătuim să schimbați acest obicei. Cert este că, clătitele și vafele sunt făcute din făină premium – potrivit oamenilor de știință, o astfel de făină poate provoca diabet de tip II și obezitate. În plus, clătitele și vafele sunt adesea servite cu sirop de porumb, care poate crește, de asemenea, riscul de diabet.
      Pâine cu margarină

      În majoritatea soiurilor de pâine se conțin puțini nutrienți, puține fibre și o mulțime de carbohidrați rapidzi – ceea ce înseamnă că o astfel de pâine poate ridica foarte rapid nivelul zahărului în sânge. Creșterea zahărului din sânge, la rândul său, duce la eliberarea insulinei și, după un timp scurt, te vei simțiți din nou flămândă și vei mânca mai mult decât trebuie. În ceea ce privește margarina, conține „grăsimi trans” – cel mai dăunător tip de grăsime care poate duce la boli cardiovasculare.
      Brioșe

      Brioșele sunt făcute din făină fină, ulei vegetal rafinat, ouă și zahăr. Singurul ingredient sănătos din această listă sunt ouăle. Iar restul ingredientelor sunt dăunătoare organismului. Iar dacă brioșele sunt acoperite deasupra cu un topping dulce – acest lucru crește conținutul de calorii al tortului și, desigur, conținutul de zahăr din acestea.
      Suc de fructe

      Dacă dorești să începeți ziua în mod sănătos, nu începe cu suc de fructe. Majoritatea sucurilor conțin mult zahăr, adesea în acestea se adaugă sirop de porumb – așa cum am menționat deja, aceste componente pot duce la diabet, obezitate și multe alte consecințe neplăcute. Vestea proastă este că, chiar și sucul de fructe proaspăt stors are mult zahăr. Sucurile sunt, de asemenea, dăunătoare, deoarece sunt absorbite foarte repede și duc astfel la o creștere rapidă a glicemiei. Drept urmare, la scurt timp după micul dejun s-ar putea să vă simțiți obosiți și flămânzi.
      Batonașe din granola

      Deși batonașele de granola conțin cereale integrale, acestea sunt în cantități mici, deci conținutul de fibre este scăzut. Dar zahărul în aceste produse este în doze mari. Pe lângă zahăr, batonașele de granola mai pot conține sirop de porumb. Iată de ce o astfel de gustare poate poate duce la probleme de sănătate.
      Iaurtul degresat

      Iaurtul grecesc natural cu fructe de pădure este o opțiune excelentă pentru un mic dejun sănătos. Dar la iaurtul degresat cu îndulcitor ar fi mai bine să renunți. Lipsa de grăsimi sănătoase transformă astfel de iaurturi într-un desert deloc benefic pentru sănătatea ta.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Indiferent cum le consumăm – crude, uscate, coapte sau fierte – gutuile își păstrează proprietățile și acționează asupra întregului sistem imunitar.
      Proaspete, gutuile sunt remedii naturiste pentru buna funcționare a ficatului, dar și pentru afecțiunile psihice.
      Vă prezentăm beneficiile gutuilor pentru sănătate:
       1. Sucul de gutui
      Sucul proaspăt de gutui face adevărate minuni în vindecarea insuficienței pancreatice. El este aperitiv, fortifiant și strigent.
      2. Sirop de gutui
      Ameliorează hemoragiile uterine și hemoroizii.
      3. Sâmburi din gutui
      Din sâmburi se prepară un ceai care ajută la vindecarea tusei, bronșitei și răgușelii. Aceștia trebuie măcinați fin.
      4. Frunze de gutui
      Sub formă de ceai, sunt utile ca astrigent, în tratarea diareei.
      5. Nectar de gutui
      Pentru hepatită și insufiență hepatică, se face o cură cât mai lungă de nectar proaspăt de gutui, din care se bea câte un litru zilnic. Gutuile rase și amestecate cu miere, câte jumătate de kilogram pe zi, combat foarte eficient colita de fermentație.
      zugo.md
    • julia122997
      De julia122997
      Doi cai dresaţi au distrat bolnavii, dar şi medicii de la Spitalul Republican din Capitală.
      Timp de o oră, pacienţii au avut ocazia să urmărească animalele defilând în paşi de dans, iar cei mai curajoşi i-au călărit.
      Vremea frumoasă i-a motivat pe medici, dar şi pe antrenorii de la Şcoala de Hipism să organizeze un eveniment de suflet. 
      Specialiştii afirmă că hipoterapia este o metodă de tratament inovatoare care transmite pacienţilor o stare de liniște, de aceea călăritul e recomandat tuturor pentru o doză de relaxare și refugiu de la grijile cotidiene.
      "Toate patologiile se iau de la sistemul nervos, aceste terapii sunt suficiente pentru a scăpa de stres, depresie, iar ulterior toate bolile dispar. Ei liniştesc bine psihicul, din propria experienţă, când am urcat am simţit o stare de linişte", a spus Andrei Rudico, medic.
      Cei prezenţi au avut ocazia să hrănească animalele cu legume, fructe, să le mângâie minute în şir, dar şi să-i fotografieze.
      "Medicii noştri mereu sunt ocupaţi să trateze bolnavii, mereu au emoţii, aşa că pentru ei asta a fost o oază de relaxare. Când vedem cum medicii sunt ataşaţi de cai, îi hrănesc, ne dăm seama că nu am venit în zădar, ci ca să le dăruim emoţii, zâmbete, care pot fi transmise ulterior apropiaţilor", a spus Oxana Darii, antrenor la Şcoala de Hipism.
      Bătrânii internaţi în spital spun că nu au auzit niciodată despre efectele benefice ale acestei terapii, dar evenimentul i-a surprins plăcut.
      "E bine, mi-a plăcut ce am văzut, cred că bolnavilor le este mai bine după astfel de evenimente."
      "Acum am aflat şi noi despre această terapie şi de faptul că datorită ei sistemul nervos se restabileşte."
      S-au bucurat mult şi angajaţii instituţiei, care spun că astfel mai scapă de stresul zilnic.
      "Este o terapie în primul rând pentru medici, pentru că îţi redau un sentiment de linişte, calm. Iar tot calmul lor ne relaxează pe noi după o zi grea de lucru."
      "Este o supriză plăcută, benefică pentru pacienţi şi colaboratori."
      Hipoterapia este răspândită ca metodă de tratament în ţări precum Franţa, Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii. Acolo, animalele sunt aduse chiar la patul bolnavilor incurabili, iar specialiştii vorbesc despre efectul benefic al acestora asupra stării pacienţilor.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      Vaccinul a fost stocat în condițiile lanțului frig și va fi transportat cu auto-refrigerator special în teritoriu. Ele vor fi distribuite conform planurilor existente.
      Astăzi  vaccinul este livrat instituțiilor medicale din Chișinău și teritoriilor aferente. În următoarele zile, vaccinul antigripal va fi transportat în toate teritoriile administrative.
      Acest lot va fi utilizat preponderent pentru vaccinarea femeilor gravide şi a copiilor. Celelalte categorii de risc vor fi acoperite din următoarele 150 de mii de doze care vor fi livrate în timpul apropiat.
       Lotul a fost procurat din sursele Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină, producător Sanofi Pasteur, vaccin antigripal recomandat de OMS pentru emisfera de nord, sezonul 2019/2020.
      agora.md
  •