6 trucuri pentru rețete sănătoase cu brânză


    Îți place foarte mult să adaugi brânză la diferite rețete, dar caloriile se adună rapid și îți este teamă de kilogramele în plus? Descoperă trucurile nutriționiștilor pentru a te menține în formă și a preveni acneea.

pexels-photo-821365.jpeg

Te tentează preparatele cu brânză, dar de fiecare dată când guști ai probleme cu acneea și depășești totalul de calorii pe care ți l-ai propus? Nu trebuie să renunți la brânză, ci să înveți  să faci alegeri mai inspirate. Nu te lăsa intimidat de reputația brânzei. Nu va bloca arterele și nici nu va crea un exces de sodiu dacă procedezi în mod inteligent.

Brânza îți asigură o doză importantă de proteine, calciu, vitamina D și alți nutrienți care previn îmbolnăvirile.

 Iată cum trebuie să procedezi pentru a include brânza într-un meniu echilibrat:

 1. Citește cu atenție eticheta

Poate te întrebi ce sens are să te uiți la etichetă dacă știi deja că brânza îngrașă, dar nu contează numai grăsimile și caloriile. Niciuna dintre aceste informații nu are neapărat o conotație negativă, însă contează să verifici și alte componente.

De exemplu, brânza proaspătă conține multă cazeină, un tip de proteină care favorizează creșterea masei muscuare, fiind ideală ca gustare înainte sau după antrenamentele la sală. Persoanele care ridică greutăți consumă uneori cazeina și sub formă de pudră, dar în general este suficient să mănânci o porție de brânză proaspătă cu felii de ananas sau o salată. Bonusul este că această proteină îți menține și dinții puternici și strălucitori.

Când citești totalul de grăsimi amintește-ți că tu controlezi cât consumi prin dimensionarea porției.

 2. Cumpără-ți un cântar de bucătărie și folosește-l des

Precis ai auzit această recomandare, dar când vine vorba despre brânză este și mai important să o pui în practică pentru a preveni depășirea totalului de calorii. Nu aproxima cantitatea de brânză folosită, ci cântărește bucata pentru a te asigura că nu pui mai mult de 60g la orice rețetă. Există tendința de a subestima cantitatea utilizată, dar nu îți vei face deloc o favoare dacă urmărești să slăbești în timp ce te bucuri de gustul bun.

 3. Lasă brânza să ajungă la temperatura camerei

Ficare sortiment de brânză va avea un gust mai intens dacă lași bucata să ajungă la temperatura camerei, în loc să o consumi imediat ce ai scos-o din frigider.Este foarte util să folosești  acest truc. Dacă savoarea este mai puternică după ce brânza nu mai este rece vei folosi o cantitate mai redusă fără să ți se pară că îți impui restricții.

 4. Alege tipuri de brânză care conțin mai puțină grăsime în mod natural

Unele sortimente de brânză conțin un procent mai redus de grăsimi, de exemplu mozarella, feta și brânza de capră. Încearcă să utilizezi o felie de brânză mozarella când pregătești un burger în loc de brânză Cheddar. Se va topi mai ușor, iar dacă îți lipsește gustul de dinainte poți adăuga puțin mărar și o linguriță de muștar.

Citește întotdeauna profilul nutrițional pentru că nu poți determina cantitatea de grăsimi numai uitându-te la o bucată de brânză. Deși în general brânzeturile cremoase au mai multă grăsime decât cele tari sau care se sfărâmă, există și brânzeturile Brie și Camembert, care au un procent redus de grăsimi. Toate variantele pornesc de la culoarea albă sau ușor aurie, iar brânza Cheddar și cea Colby devin galbene prin folosirea semințelor de annatto.

5. Încearcă brânza nepasteurizată

Are mai multe vitamine și minerale decât varianta pasteurizată și este mai ușor de digerat pentru persoanele intolerante la lactoză. De asemenea, conține bacterii utile pentru tractul digestiv, reducând riscul de infecții.  

6. Mizează pe aromă

De exemplu, pentru brânza feta și cea cu mucegai gustul este atât de intens încât nu vei simți nevoia să folosești prea mult. Nu uita că gustul este foarte important, așa că poți alege sortimente cu multe grăsimi, dar cu o aromă aparte pentru că nu ai cum să exagerezi. Poți încerca și brânzeturile aromate, de exemplu brânza Havarti cu piper și mărar, brânza feta cu roșii uscate sau brânzeturile maturate cu nucă și ardei iute.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Prima Zi mondială a donatorului de sânge s-a sărbătorit în 2004 la Johannesburg, Africa de Sud. 
      Ziua mondială a donatorilor de sânge este una dintre cele opt campanii oficiale de sănătate publică, marcate de Organizația Mondială a Sănătății, împreună cu Ziua Mondială a Sănătății, Ziua Mondială a Tuberculozei, Săptămâna Mondială a Imunizării, Ziua mondială fără tutun, Ziua mondială a malariei, Ziua Mondială a Hepatitei și Ziua mondială de combatere a SIDA.
      Un strop de sânge – o șansă la viață!
      donând sânge salvezi vieți; în fiecare zi 100 de oameni din Moldova au nevoie de o transfuzie; nu te poți infecta donând sânge – este o procedură 100% inofensivă (nu te poți infecta cu HIV sau alte infecții, echipamentul folosit fiind de unică folosință); este un proces rapid și deloc dureros; poți dona sânge la fiecare 60 de zile; la donare îți poți face programare pentru data viitoare;
      Condițiile pentru a putea dona sânge:
      trebuie să fii sănătos; să ai cel puțin 18 ani; să cântărești cel puțin 50 kg; Știai că:
      mereu există o persoană care se află între viață și moarte și are nevoie de o transfuzie; sângele donat de tine este destinat persoanelor cu maladii severe, celor care au suferit accidente, mamelor și copiilor în stare gravă; donând sistematic sânge îți asiguri o rezervă permanentă de sânge atât pentru tine, cât și pentru persoanele apropiate ție sau cei care au nevoie; cei mai mulți oameni au emoții când donează pentru prima dată sânge, dar după procedură se conving cât de ușor este procesul; orice donator este binevenit și important; poți deveni eroul cuiva oferind o șansă la viață unui nou-născut, mamei, tatălui, fratelui sau surorii. în timpul donării se colectează în jur de 350-450 ml de sânge, ceea ce constituie mai puțin de 10% din cantitatea de sânge din organism (aproximativ 5-6 litri); 100% din sângele colectat este supus testelor la HIV, Hepatitele B, C și sifilis; există 4 grupe sanguine și fiecare dintre acestea sunt importante pentru donare; donarea sistematică presupune un control medical regulat, o confirmare că ești sănătos și că poți oferi o susținere celui care suferă; sângele este unic și nu poate fi înlocuit cu niciun medicament, acesta conține: eritrocite, care au funcția de aprovizionare cu oxigen a întregului organism; leucocite, care ajută la combaterea infecțiilor; trombocite, care răspund pentru coagularea sângelui; plasma este lichidul care transportă eritrocitele, leucocitele și trombocitele; dintr-o singură donație de sânge se pregătesc 3 componente sanguine. ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Fă 10.000 de pași zilnic
      Aplicațiile de pe telefonul mobil te pot ajuta cu ușurință să ții evidența pașilor pe care îi faci zilnic. O plimbare ușoară după cină ajută la digestie, alege să urci pe scări în loc de a folosi liftul și mergi cu bicicleta sau pe jos până la birou în loc de mașină sau mijloacele de transport în comun.
      8 ore de somn
      Somnul de frumusețe nu mai este de ceva timp un mit și, atunci când nu ai parte de ore suficiente de somn, vei observa cum se acumulează kilogramele în plus, devii mai stresată și apar și multe alte probleme de sănătate.
      Accent pe hidratare
      Bea apă și nu ignora importanța hidratării. 8 pahare de apă pe zi reprezintă cantitatea recomandată, însă uneori acest lucru pare imposibil din cauza stilului de viață agitat pe care îl avem. Încearcă să bei cât mai multă apă posibil și, atunci când vrei altceva, adaugă în apă felii de citrice sau fructe.
      Fără alimente prăjite
      Optează întotdeauna pentru alimente pregătite la cuptor sau fierte în locul celor prăjite. Deși o porție de cartofi prăjiți, savurată din când în când, nu va crea mari probleme, renunțarea la prăjeli este un pas important către un organism mai sănătos.
      Controlul porțiilor
      Dacă, atunci când poftești, alegi o porție mică de fast-food, va fi mai benefic decât o cantitate considerabilă atunci când simți că organismul tău îți solicită astfel de alimente.Acest lucru este valabil pentru orice fel de alimente consumi și indiferent de momentul când servești masa.
      Gătește acasă
      În loc să îți cumperi tot felul de lucruri nesănătoase – pline de calorii și grăsimi – de la magazinele din apropierea locului de muncă, mai bine încerci să gătești tu acasă preparate sănătoase pe care să le poți lua cu tine la job. Atunci când tu ești cea care pregătește masa, știi exact ce ingrediente folosești și cum le-ai preparat.
      Încearcă alimente organice
      Deși acest lucru poate fi considerat un lux, ce zici dacă încerci să îți organizezi o mică grădină de legume și verdețuri, eventual chiar pe balconul tău? Vei consuma, măcar parțial, alimente sănătoase, fără pesticide sau alte adaosuri.
      Înlocuiește grăsimile saturate cu cele nesaturate
      Acest lucru înseamnă să renunți la chips-uri și să consumi mai multe alimente bogate în Omega 3. Asigură-te că ai mereu în frigider avocado, somon și nuci pentru momentele în care simți nevoia de a ronțăi ceva.
      Fără televizor sau telefon atunci când mănânci
      Renunță la tot ceea ce înseamnă tehnologie atunci când mănânci. Acest lucru îți va ajuta creierul să recunoască momentul când te simți sătulă și nu vei fi tentată să mănânci mai mult decât ai cu adevărat nevoie.
      elle.ro

    • julia122997
      De julia122997
      „Eu când am venit, am găsit, de fapt, un blocaj din punctul de vedere al continuării acestui proiect, chiar dacă mi-aș fi dorit, deoarece grupul de lucru de la minister a acordat câștig de cauză unui câștigător din cei doi care au participat, ei au contestat la Agenția Națională pentru Contestații în Achiziții Publice și de acolo a venit o scrisoare cu concluzia că el are dreptate. Grupul de lucru în frunte cu dna ministru s-au strâns și au decis să transfere câștigul către al doilea câștigător. În acel moment deja eram noi desemnați, învestiți ca miniștri, astfel acea hotărâre a avut, de fapt, o valoare nulă din punct de vedere juridic, ea nu putea fi recunoscută”, a declarat Ala Nemerenco. 
      Șefa de la Sănătate a adăugat că în aceste condiții trebuia să înceapă un proces absolut nou și să anuleze licitația:
      „Eu am avut un grup, nu am luat o decizie singură, am chemat Ministerul Finanțelor, Centrul Național de Anticorupție, Centrul Național de Contestări în Achiziții Publice, eir au spus că da, într-adevăr, eu nu am o altă posibilitate decât să anulez acea licitație și să încep una nouă. Ce ar fi însemnat o licitație nouă? Asta ar fi însemnat o procedură de două luni, inclusiv dacă se intră în contestații poate să mai continue trei luni, asta ar fi însemnat că toate mămicile care nășteau după 1 iulie să rămână fără acest pachet”.
      Nemerenco a adăugat că atunci a găsit soluția salvatoare: de a lua 1.603 lei cât a costat ultimul pachet și să o cumuleze la acea indemnizație unică pentru copii în sumă de 6000 de lei pe care o primeau mămicile.
      „La momentul de față, aceste indemnizații sunt puse împreună. Hotărârea de guvern a fost aprobată la ședința de guvern data trecută, acești bani există, noi nu trebuie să-i solicităm de la Ministerul Finanțelor, noi doar trebuie să-i transferăm la CNAS, la Compania Națională de Asigurări Sociale, care o să-i pună împreună cu aceste indemnizații unice, astfel toate mămicile care au născut după 1 iulie vor primi această indemnizație majorată. Noi am promis să facem un sondaj ca să vedem părerea mămicilor care nasc până la sfârșitul anului”, a mai spus Nemerenco.
      Guvernul Filip a lansat în octombrie 2018 programul „O nouă viață”, prin care familiile au primit gratuit bunuri de primă necesitate pentru nou-născuți. Setul oferit fiecărui nou-născut avea valoarea de aproximativ 2.000 de lei. 
      În iulie 2016, Fundația „Edelweiss” a lui Vlad Plahotniuc lansa un proiect social intitulat „O nouă viaţă” și demara distribuţia unor cutii cu produse pentru bebeluși la maternitatea Institutului Mamei şi Copilului din Chişinău. Ulterior, proiectul s-a extins în mai multe maternități, iar în octombrie 2018, Guvernul anunța că a preluat proiectul Fundației lui Plahotniuc și a decis să-l implementeze în toate maternitățile. În realitate, Guvernul a preluat nu doar proiectul, ci și o parte din SRL-urile implicate în el, care vor fi alimentate acum din bani publici.
      agora.md
    • julia122997
      De julia122997
      Cercetarea arată totodată că reducerea factorilor de risc vascular precum fumatul, nivelul ridicat de colesterol şi obezitatea ar putea oferi protecţie suplimentară în cazul bolii Alzheimer şi ar putea încetini avansarea acestei maladii devastatoare, transmite Știri.md cu referire la Agerpres.
      Publicat în JAMA Neurology, studiul sugerează că abordările intervenţionale care vizează atât activitatea fizică, cât şi factorii de risc vascular ar putea încetini progresul maladiei Alzheimer.
      "Efectele benefice au fost constatate chiar la niveluri modeste de activitate fizică, dar cele mai semnificative au fost remarcate la aproximativ 8.900 de paşi, ceva mai puţin decât cei 10.000 pe care mulţi dintre noi se străduiesc să-i realizeze zilnic", a spus Reisa Sperling, coautoarea studiului, directoarea Centrului pentru cercetare şi tratament a bolii Alzheimer.
      În cadrul cercetării Harvard Ageing Brain Study, realizate la spitalul din Massachusetts, a fost monitorizată activitatea fizică a participanţilor - 182 de vârstnici cu vârsta medie 73,4 ani, printre care s-au aflat şi persoane cu un grad ridicat de beta-amiloid, o proteină asociată cu boala Alzheimer - evaluaţi de specialişti ca prezentând un risc ridicat de declin cognitiv.
      Cercetătorii au realizat acest lucru folosind pedometre montate la nivelul şoldului care înregistrau numărul de paşi parcurşi în timpul zilei.
      Oamenii de ştiinţă au constatat că un grad mai mare de activitate fizică reduce declinul cognitiv şi pierderile de materie cenuşie.
      În modelele de analiză care au vizat riscul vascular, activitatea fizică a rămas semnificativă, iar un risc vascular mai scăzut a fost asociat în mod independent cu un ritm mai lent de declin cognitiv şi de pierdere a materiei cerebrale.
      "Una dintre cele mai uimitoare descoperiri în urma studiului nostru a fost că activitatea fizică nu pare să aibă doar efecte pozitive în încetinirea ritmului de declin cognitiv, ci şi în încetinirea ratei de pierdere a ţesutului cerebral de-a lungul timpului la persoanele care deţin un grad ridicat de beta-amiloid la nivelul creierului".
      agerpres.ro
    • julia122997
      De julia122997
      1.Mănâncă regulat 
      Chiar dacă cei din jur mănâncă în fugă, pe birou sau iau gustări nesănătoase, nu este un motiv să faci la fel. Asigură-te că îți aloci măcar o jumătate de oră pentru pauza de prânz și că mă mănânci măcar un fel de mâncare caldă, fie că ieși la masă cu colegii sau că îți aduci ceva de acasă ce poți încălzi la microunde.
      2. Fă mișcare 
      Statul pe scaun dăunează sănătății așa că profită de orice ocazie pentru a te ridica de la birou și a face mișcare. Du-te și umple-ți sticla cu apă, vorbește față în față cu un coleg în loc să îl suni pe interior, fă o plimbare scurtă în jurul clădirii când ai timp liber. Astfel, nu numai că vă vei arde calorii dar îți vei reîmprospăta mintea și te vei relaxa.
      Un alt truc este parchezi mai departe decât de obicei sau să urci pe scări în loc să iei liftul.
      3. Protejează-ți ochii
      Dacă petreci mult timp la calculator, ochii tăi sunt supra solicitați. Distanța dintre ochi și ecran trebuie să fie de o lungime de braț. Trebuie să fii capabilă să citești ceea ce se află pe ecran de la acea distanță. Dacă nu o poți face, atunci pur și simplu mărește dimensiunea fontului.
      4. Hidratează-te
      Atunci când te afli la birou, este ușor să uiți să bei suficientă apă. Cel mai frecvent motiv pentru care mulți oameni se simt obosiți sau demotivați în jurul orei trei după-amiaza este că sunt deshidratați.
      Ar trebui să bei cel puțin 10 pahare de apă în timpul unei zile, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate din acestea trebuie să fie băute în timpul petrecut la serviciu. Pentru a fi sigură că nu uiți. îți poți seta telefonul să îți amintească la fiecare jumătate de oră. Ia o scurtă pauză, bea apă și apoi întoarce-te la treabă.
      kudika.ro
  •