5 alternative excelente pentru cafeaua de dimineata


    Ai incercat sa renunti. Fie o consideri o provocare, fie din motive medicale vrei sa reununti la a mai bea cafea . Dar ceasca fierbinte si aburinda face parte din ritualul tau de dimineata. Daca nu bei o cafea la prima ora a diminetii te simti somnoros si parca nu poti functiona.

Energia data de cafeina este un instrument puternic pentru a-ti trezi creierul. Dar iti dai seama ca nu este un obicei prea sanatos cand vezi ca nu te poti opri la prima ceasca si cand sari peste micul dejun pentru ca pofta de mancare ti-a fost taiata de cafeina.

Suna familiar? Daca da, iata cinci alternative sanatoase la cafea care iti dau impulsul dorit de dimineata dar fara sa te lase epuizat dupa ce le trece efectul.

img_2590051_thumbs_600x400_4521621.jpg

Maca fierbinte

Cateva lingurite de pudra de maca macinata intr-o cana de lapte cald de migdale, impreuna cu un strop de miere si scortisoara macinata este o modalitate delicioasa de a-ti incepe dimineata. Maca stimuleaza glandele suprarenale si iti poate da energie fara sa te epuizeze ulterior, asa cum face cafeaua.

Amestec din plante cu papadie

Iata o combinatie care se apropie mai mult decat oricare alta de aroma cafelei. Combinatia de radacina prajita de maca, de papadie si de cicoare aduc destul de mult cu licoarea originala.

Nu este exact acelasi lucru, dar este suficient de aproape de cafea. Poti gasi astfel de amestecuri gata preparate in magazinele de profil si chiar si in farmacii.

Ceai verde matcha

Ceaiul verde matcha este la moda in ziua de azi. Este laudat pentru calitatile sale antioxidante, detoxifiante si energizante.

Pentru ca este un ceai facut din pudra de plante, nu o simpla infuzie de plante, beneficiile pentru sanatate sunt mai mari decat cele furnizate de ceaiul verde obisnuit.

Apa calduta cu lamaie

Intr-adevar, nimic nu se compara cu cafeaua adevarata. Dar o cana cu apa calda si lamaie iti trezeste ficatul si da un impuls acolo unde trebuie pentru a pune in miscare intregul organism.

Cafea organica din sursa unica

Daca ai incercat toate aceste variante si tot nu reusesti sa scapi de viciul cafelei, atunci selecteaza-ti sursa de cafea. Cafeaua de proasta calitate contine micotoxine (mucegai) care reduc beneficiile acestei bauturi matinale pentru sanatate. Daca poti cumpara cafea proaspat prajita, intotdeauna verifica originea si calitatea acestora. Si, inca un amanunt important, cu cat este mai mult prajita, cu atat cafeaua este mai putin benefica si mai nociva pentru sanatate.

http://perfecte.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dar, te-ai gândit că poate unele lucruri din rutina ta nu sunt benefice? Poți începe de astăzi să faci câteva schimbări:
      1. Nu mai amâna alarma telefonului
      Trebuie să recunoaștem că suntem obișnuiți să facem asta, dar dacă ne facem un obicei din a ne trezi imediat, fără a mai amâna alarma, va fi mult mai bine pentru starea noastră de sănătate. De fiecare dată când vei amâna alarma pentru câte 5 minute, vei începe un nou ciclu de somn care va fi întrerupt. Din moment ce acest ciclu va fi întrerupt, când te vei trezi te vei simți mult mai obosită.
      2. Încetează să mai faci dușuri fierbinți și lungi
      Cu siguranță că plăcerea este mare în momentul în care stai 15 minute sub dușul fierbinte, dar aceste dușuri sunt mult prea relaxante pentru dimineața. Acest gen de dus îți va încetini bătăile inimii și te va face să vrei să te așezi iar în pat sau să te relaxezi. Încearcă să faci dușuri scurte și nu foarte fierbinți, pentru a te pregăti pentru o nouă zi.
      3. Nu mai bea cafea
      Evident că nu trebuie să renunți la cafea. Doar la cea de dimineață. Cafeaua este indicată a se consuma începând cu ora 9:30. Dacă vei bea cafeaua mai devreme, îți va încetini producția de cortizol din organism, un hormon esențial pentru menținerea mai multor funcții ale corpului uman.
      4. Nu îți mai prepara micul dejun dimineața
      Pentru a economisi timp, pregătește-ți micul dejun de seara. Vei salva timp și energie. Îți poți pregăți clătite, un ou fiert chiar și cereale. Vei fi putea dormi mai mult și fără grija că trebuie să îți pregătești micul dejun.
      5. Nu îți mai verifica e-mailul sau rețelele de socializare
      Dacă stai în pat imediat cum te-ai trezit și te apuci să îți verifici email-ul, nu vei face altceva decât să pierzi timpul. Lasă-le pentru mai târziu și pregătește-te, altfel riști ca timpul tău să fie mult mai limitat. Știu că tentația este mare, dar mai poate aștepta.
      6. Nu te mai stresa cu îmbrăcămintea
      Pregătește-ți de seară hainele pe care vrei să le porți în următoarea zi. Dacă faci asta dimineața, pierzi foarte mult timp, iar dacă te hotărăști ce vrei să porți vei observa că rochia pe care o dorești nu este călcată și poți întârzia.
      Poți să fii mai eficientă și să te pregăteșți pentru o nouă zi fără grabă. Încearcă sfaturile noastre.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un mic dejun sănătos ar trebui să includă alimente bogate în fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care să te energizeze și să te mențină sătulă pentru mai mult timp. Alimentele nepotrivite consumate la micul dejun pot provoca slăbiciune, foame, crește riscul diferitelor boli și pot duce la creșterea în greutate. Lista noastră conține 7 feluri de mâncare și produse care nu merită consumate la micul dejun dacă dorești să eviți consecințele de mai sus.
      Cereale

      Fulgii au puține substanțe utile organismului – în cea mai mare parte sunt făcute din făină fină, care nu conține fibre și substanțe nutritive esențiale, și, în același timp, crește brusc nivelul de glucoză și insulină din sânge. Mai mult ca atât, cerealele conțin mult zahăr, iar zahărul în cantități mari poate duce la obezitate, boli cardiovasculare și nu doar.
      Pancake și vafe

      Îți place să comanzi clătite sau vafe în timpul brunch-ului cu prietenele? Te sfătuim să schimbați acest obicei. Cert este că, clătitele și vafele sunt făcute din făină premium – potrivit oamenilor de știință, o astfel de făină poate provoca diabet de tip II și obezitate. În plus, clătitele și vafele sunt adesea servite cu sirop de porumb, care poate crește, de asemenea, riscul de diabet.
      Pâine cu margarină

      În majoritatea soiurilor de pâine se conțin puțini nutrienți, puține fibre și o mulțime de carbohidrați rapidzi – ceea ce înseamnă că o astfel de pâine poate ridica foarte rapid nivelul zahărului în sânge. Creșterea zahărului din sânge, la rândul său, duce la eliberarea insulinei și, după un timp scurt, te vei simțiți din nou flămândă și vei mânca mai mult decât trebuie. În ceea ce privește margarina, conține „grăsimi trans” – cel mai dăunător tip de grăsime care poate duce la boli cardiovasculare.
      Brioșe

      Brioșele sunt făcute din făină fină, ulei vegetal rafinat, ouă și zahăr. Singurul ingredient sănătos din această listă sunt ouăle. Iar restul ingredientelor sunt dăunătoare organismului. Iar dacă brioșele sunt acoperite deasupra cu un topping dulce – acest lucru crește conținutul de calorii al tortului și, desigur, conținutul de zahăr din acestea.
      Suc de fructe

      Dacă dorești să începeți ziua în mod sănătos, nu începe cu suc de fructe. Majoritatea sucurilor conțin mult zahăr, adesea în acestea se adaugă sirop de porumb – așa cum am menționat deja, aceste componente pot duce la diabet, obezitate și multe alte consecințe neplăcute. Vestea proastă este că, chiar și sucul de fructe proaspăt stors are mult zahăr. Sucurile sunt, de asemenea, dăunătoare, deoarece sunt absorbite foarte repede și duc astfel la o creștere rapidă a glicemiei. Drept urmare, la scurt timp după micul dejun s-ar putea să vă simțiți obosiți și flămânzi.
      Batonașe din granola

      Deși batonașele de granola conțin cereale integrale, acestea sunt în cantități mici, deci conținutul de fibre este scăzut. Dar zahărul în aceste produse este în doze mari. Pe lângă zahăr, batonașele de granola mai pot conține sirop de porumb. Iată de ce o astfel de gustare poate poate duce la probleme de sănătate.
      Iaurtul degresat

      Iaurtul grecesc natural cu fructe de pădure este o opțiune excelentă pentru un mic dejun sănătos. Dar la iaurtul degresat cu îndulcitor ar fi mai bine să renunți. Lipsa de grăsimi sănătoase transformă astfel de iaurturi într-un desert deloc benefic pentru sănătatea ta.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Cartofii sunt recomandați pentru că amidonul din cartofi scade colesterolul. Cartofii sunt bogați în minerale.
      Roșiile pot fi și ele consumate dimineața, deoarece îmbunătățesc digestia consumate la micul dejun. Roșiile accelerează metabolismul.
      Ciocolata neagră conține antioxidanți care te mențin tânără mai mult timp și care reduc riscul de boli de inimă.
      Merele conțin pectină, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge.
      Nu este recomandat dimineața să consumi iaurt sau portocale.
      Iaurt nu este indicat pe stomacul gol, deoarece crește aciditatea. Portocalele consumate pe stomacul gol pot irita stomacul și pot provoca gastrită.
      Pentru prânz se pot consuma nuci, orez, carne sau banane.
      Nucile scad riscul de tensiune arterială și păstrează inima sănătoasă.
      Orezul este bogat în carbohidrați îți dă energie pentru întreaga zi.
      Carnea este o sursă bogată de fier, reduce oboseala și vulnerabilitatea la boli; Carnea se digeră în 4-6 ore poate afecta sistemul digestiv.
      Bananele pot afecta în mod negativ digestia.
      Seara organismul tolerează mai bine iaurtul și nu foarte bine carnea, bananele, nucile, merele și roșiile, precum și cartofii.
      Iaurtul ajută digestia potolește pofta de „a ronțăi” ceva înainte de culcare.
      Nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și pot duce la creșteri în greutate.
      Merele cresc aciditatea stomacului. Roșii Pectina este greu de digerat seara; Pectina și acidul oxalic pot determina balonare.
      Cartofii conțin mai multe calorii decât alte legume și pot duce la creșterea în greutate.
      libertatea.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      #RENS reprezintă o schimbare pozitivă, și în mai multe înseamnă orice, de la curat și îngrijit până la senzația de minunat. Adidașii #RENS sunt realizați din materiale durabile. Fiecare pereche de #RENS este confecționată dintr-un amestec de zaț de cafea (utilizat pentru a fabrica țesătura) și poliester reciclat (fabricat din plastic). Potrivit companiei, fiecare pereche include echivalentul a 21 de căni de cafea și șase PET-uri.
      „Este necrezut cum marile companii produc milioane de produse nesustenabile, utilizând materiale nesustenabile și luând foarte puține măsuri pentru a reduce impactul.”, a declarat Jesse Tran, CEO Rens.

      De ce cafea? Zațul de cafea aduce o serie de beneficii. Țesătura obținută din zaț de cafea permite circularea aerului, necesară în cazul pantofilor sport. Proprietățile antibacteriene ale cafelei fac, de asemenea, #RENS rezistente la miros. Alte caracteristici sunt uscare rapidă și impermeabilitate.
      #RENS sunt și foarte ușori, fiecare pereche cântărind doar o jumătate de kilogram. Materialul exterior este rezistent la radiații UV, ceea ce înseamnă că nu se îngălbenște. #RENS pot fi purtați cu sau fără șosete.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Precis știi că nu este sigur să bei alcool sau să consumi pește crud, dar poate te întrebi dacă o doză de cafeină este acceptabilă când ești însărcinată. Simpla ceașcă de cafea a devenit un subiect foarte dezbătut când vine vorba despre viitoarele mame. Din păcate nu există un răspuns unic, care te poate ghida pentru a decide, însă merită să iei în calcul ce spun specialiștii.
      „Este foarte dificil să putem studia în mod clar și detaliat efectele diferitelor preparate sau ale băuturilor asupra femeilor însărcinate. Nu este un lucru etic să le dăm să consume viitoarelor mame o substanță cu efecte care nu sunt pe deplin testate și să le expunem posibilelor complicații, așa că majoritatea concluziilor sunt obținute în mod retroactiv, de obicei de la mamele care au consumat anumite preparate sau băuturi înainte de a afla că sunt însărcinate”, spune dr. David Elmer, ginecolog de la Spitalul Nantucket, din Massachusetts.
      În majoritatea studiilor care vizează experiențele mamelor în mod retroactiv se sugerează că această substanță nu prezintă riscuri ridicate. „Rezultatele obținute până acum arată că nu există un motiv special pentru a include cafeina în cadrul substanțelor riscante pentru mame”, spune dr. Elmer.
      În plus, dr. Elmer a evocat cazul unei mame care a consumat nu mai puțin de 6 cești de cafea pe zi tot parcursul sarcinii, uneori ajungând chiar la 10 cești. „A avut o sarcină fără probleme, copilul s-a născut sănătos și a prezentat un ritm normal de dezvoltare, însă trebuie să evidențiez că s-a născut prematur. Este greu de stabilit dacă acest lucru a fost cauzat de consumul ridicat de cafeină pentru că trebuie analizat întregul stil de viață al unei persoane care bea atât de multă  cafea. Poate că era supusă stresului constant sau folosea alte produse care au avut acest rezultat”, spune dr. Elmer.
       Riscurile evidențiate de studiile efectuate pe animale
      „Deși pentru oameni nu s-au obținut încă rezultate concludente, studiile realizate pe animale au arătat că un consum frecvent de cafeină reduce fertilitatea, crește riscul de malformații și de avort, influentând în sens negativ și greutatea după naștere”, potrivit dr.Michele Hakahka, ginecolog din Beverly Hills, California.
      Dar cafeaua decafeinizată?
      Poate ți se pare alternativa ideală având în vedere aceste incertitudini, dar să știi că va conține urme de cafeină. Potrivit specialiștilor, o ceașcă de cafea decafeinizată va avea între 2 și 12 mg de cafeină. Dacă îți place foarte mult gustul cafelei și nu-ți imaginezi o zi fără băutura ta preferată poți savura această variantă, dar nu trebuie să exagerezi. 
      „Limita maximă este de 200mg de cafeină. În timpul sarcinii poți bea ceai și cafea decafeinizate cu moderație. Nu uita să iei în calcul tot ce consumi și poate avea cafeină, de exemplu înghețata care conține cafea sau anumite prăjituri. Chiar și porțiile mici din diferite preparate și băuturi te pot face să depășești totalul recomandat dacă nu ești atentă”, spune dr. Elisa Zied, nutriționist din New York.
      Ar trebui să nu mai bei cafea obișnuită de îndată ce afli că ești însărcinată?
      „Dacă încerci să întrerupi brusc consumul de cafea poți avea dureri de cap și amețeli, așa că este mai bine să reduci treptat cantitatea consumată pentru a obișnui organismul cu doza mai redusă de cafeină. Dacă până acum obișnuiai să bei 5-6 cești de cafea pe zi poți limita consumul la 4 timp de 2 săptămâni, iar apoi vei ajunge la 3 și ulterior la 2, până când o poți înlocui complet cu varianta decafeinizată. Este util și să cumperi niște cești mai mici sau să începi să bei ceai, care conține mai puțină cafeină decât cafeaua”, spune dr. Elmer.
      Probabil că nici cel mai strict ginecolog nu-ți va spune că trebuie să renunți complet la cafea, dar este esențial să nu depășești 200mg de cafeină zilnic pentru a evita efectele negative. „Eu le recomand de regulă pacientelor să bea una, cel mult 2 cești de cafea pe zi și să apeleze la cea decafeinizată tot timpul weekendului. Este ideal să se evite orice substanță care poate periclita dezvoltarea armonioasă a fătului”, spune dr. Hakahka.
      eva.ro
  •