Sfaturi utile pentru o ședință foto reușită


    Anterior, am realizat un interviu cu fotografa Dorina Pantaz, în care în care ne-a mărturisit despre cum s-a împrietenit cu aparatul foto încă de mic copil. Dar, ne-am gândit că ți-ar plăcea să mai vezi un material, unul mai practic. Așa că, dacă te gândeai la o ședință foto, mai întâi fă cunoștință cu îndrumările.

dorina-pantaz-de-titlu-333.jpg

„Cum să stau?” – E în regulă pentru o persoană, care vine prima dată la o ședință foto, să nu știe „cum să stea”. În aceste cazuri, pur și simplu o ghidez lejer și o fac într-o manieră cât mai calmă, pentru ca persoana să nu se simtă incomod sau intimidată în vreun fel.

„Hai încă una” – fac și încă zece, atâta timp cât ești gata să plătești adăugător.

„Îmi poți da toate fotografiile în original?” – nu, de regulă, niciun fotograf nu dă toate fotografiile „crude” clientului. Îți voi da doar acel număr de fotografii pentru care ai plătit, și, desigur, toate vor fi retușate. Atunci când, de exemplu, cumperi un cântec pe iTunes, plătești doar pentru produsul final, nu și pentru părțile care nu au intrat în cântec. Plătești pentru partea cea mai bună.

84214118_3220847964609210_1902483139884744704_o.jpg

„Care crezi că e mai bun: Canon sau Nikon?” – întrebarea asta e la fel de irelevantă ca iOS VS Android sau Mercedes VS BMW. Eu fug de întrebarea asta. Și aș sfătui oricui să nu o pună. Dacă m-aș ține de clișeul ăsta, ar trebui să mă iau la harță cu orice fotograf care are altceva decât Nikon.

„Da’ când vor fi gata fotografiile?” – retușarea fotografiilor necesită timp. Atunci când apelezi la mine, ca la fotograf, ține minte că nu ești unicul meu client, și mai sunt și alți oameni, exact ca tine, care își așteaptă fotografiile. Recent, discutând cu un prieten, fotograf și el, acesta a spus că el menționează, în contractul încheiat cu clientul, termenul de predare și numărul de fotografii pe care le va da.

Cum te pregătești înainte de o sesiune foto

64507186_2760897570604254_3564912169524920320_o.jpg

Fotografa Dorina Pantaz, spune că sunt câțiva pași mici, dar tare importanți, pe care trebuie să îi respecți, dacă îți dorești o experiență frumoasă și fotografii minunate (pentru că asta nu depinde în totalitate de fotograf).

Pasul 1. Asigură-te că ai discutat toate aspectele care te interesează și așteptările pe care le ai împreună cu fotograful la care ai apelat.

Pasul 2: În cazul în care serviciile fotografice sunt prestate pe bază de contract, ai grijă să citești atent orice aspect al contractului, ca să nu ai parte de careva „surprize” sau ne-coincidență de așteptări.

Pasul 3: Ai grijă la piele. Dacă tenul sau orice altă zonă de pe corpul tău are careva imperfecțiuni pe care ai vrea, totuși, să le ascunzi, e natural că nu vei fi satisfăcut de fotografii. Dacă lași ascunsul imperfecțiunilor pe seama noastră, asta va duce, iminent, la cheltuieli mai mari de timp pentru retușare, și, respectiv, vei primi fotografiile mai greu.

66130323_2760863547274323_4108373476912398336_o.jpg

Pasul 4: Igiena personală. Corp și păr curat. Asta, cred, nu necesită multe explicații.

Pasul 5: Să ai pregătite, din timp, toate lucrurile de care ai nevoie pentru ședința foto (hainele sau oricare alte accesorii pe care vrei să le aduci cu tine).

Pasul 6: Vino odihnit, cu dispoziție bună! Hei, vei avea niște fotografii cu care îți vei face invidios orice prieten de pe Facebook sau Instagram! Bună motivație, nu? Lăsând glumele la o parte, buna dispoziție și odihna îți vor asigura o experiență de neuitat. Și nouă, ca fotografi, ne va fi mult mai ușor să lucrăm cu un client bine dispus și gata pentru experiențe noi.

66228287_2760897790604232_2026894340856479744_o.jpg

Sperăm că o să-ți prindă bine aceste sfaturi oferite de Dorina și nu uita că „buna dispoziție și odihna îți vor asigura o experiență de neuitat”!

ea.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Singurele drumuri pe care majoritatea dintre noi le mai facem în ultima vreme sunt cele la supermarket. Însă, este extrem de important ca, atunci când facem cumpărăturile, să ştim ce alimente este mai bine să evităm. Statul în casă şi lipsa mişcării ne face să fim mai vulnerabili decât de obicei la tot felul de afecţiuni, astfel că alimentaţia noastră trebuie să fie una sănătoasă.
      Nutriţionistul Gianluca Mech explică ce tip de alimente să evităm să cumpărăm pentru ca izolarea să nu ne afecteze atât silueta, cât şi starea de sănătate.

      „Alimentele de evitat în timpul carantinei sunt cele procesate, adică exact ceea ce majoritatea oamenilor tind să cumpere, considerând că nu sunt uşor perisabile. Însă, acestea conţin ingrediente sintetice, precum agenţi de intensificare a aromelor, coloranţi, emulsifianţi, îndulcitori artificiali şi alţi aditivi folosiţi pentru a imita calităţile alimentelor proaspete”, a precizat nutriţionistul.
      „Pot conţine acizi graşi trans, adică grăsimi industriale capabile să reziste la temperaturi ridicate. De asemenea, fac alimentele să reziste mai mult şi să nu râncezească. Acizii graşi trans nu sunt sănătoşi, deoarece pot creşte nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu şi HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare” a adăugat el.
      Ce anume să nu cumpărăm din supermarket
      Conform lui Mech, alimentele procesate sunt sărace în vitamine, fibre şi alţi micronutrienţi esenţiali. Printre acestea se află: băuturile dulci şi carbogazoase, gustările dulci ambalate, îngheţata industrială, ciocolata, dulciurile industriale, pâinea, margarina, biscuiţii industriali, prăjiturile şi amestecurile pentru prăjituri, cereale „nenaturale” pentru micul dejun, băuturile energizante, băuturile de fructe cu adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali, carnea procesată, (cum ar fi cârnaţii sau mezelurile)şi supele instant.
      Desigur, lista nu se termină aici. Conservele precum fasolea gătită la borcan şi sosuri ca maioneza sau ketchup sunt la fel de dăunătoare sănătăţii, în special în această perioadă cănd organismul este privat de efort fizic.
      Pe de altă parte, sunt indicate cât mai multe fructe şi legume proaspete. Pentru a evita drumuri dese la piaţă sau la supermarket, se pot cumpăra fructe şi legume congelate. Atenţie, însă, cele conservate conţin, de obicei, cantităţi mari de zahăr şi aditivi alimentari care dăunează sănătăţii.
      Pentru „ceva dulce” sunt recomandate ciocolata neagră, fructele, mierea şi, în cantităţi mai mici, dulciurile preparate în casă.
      clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pshilogul Angela Nicolaou a explicat într-un reportaj pentru Știri.md cum putem depăși emoțiile negative provocate de coronavirus și perioada de carantină.
      “Frica este o emoție care acționează asupra psihicului în felul următor - sau lovești, sau fugi! Cu părere de rău, în situația în care ne aflăm, în carantină, noi nu avem unde să fugim și nici nu știm pe cine să lovim, fiindcă această boală este invizibilă și psihicul nu înțelege cu cine să lupte. Ce avem de făcut - să acceptăm situația așa cum este ea.
      De exemplu, noi avem posibilitatea să ne îmbolnăvim de orice boală, pur și simplu zilnic nu ne gândim la chestia aceasta. 
      Noi nu ne gândim, în general, la moarte, dar este o întrebare filosofică. Odată și odată noi toți vom muri, dar sperăm că asta se va întâmpla mai târziu. Psihicul nostru are o capacitate de autoapărare. Psihicul reușește să se adapteze și să trăiască în situații de stres, cum au fost războaiele sau crizele economice.
      Sunt multe exemple în istoria omenirii în care oamenii au reușit să supraviețuiască și să se adapteze la situație. Sfatul meu pentru spectatori e următorul - să se gândească la ceea ce există astăzi, acum, să se concentreze la prezent, la ziua de astăzi și maximum la câteva zile înainte. Când va trece totul și se va stabiliza situația să ia măsuri pentru a rezolva deja problemele care vor interveni”, a explicat psihologul.
      Dacă acum o lună în urmă toată lumea își dorea timp liber pentru familie și activități amânate, acum este momentul potrivit pentru a vă dedica timpul pentru lucrurile demult dorite.
      Angela Nicolaou:
      A venit acest timp, avem posibilitatea să facem toate visurile pe care le-am avut cândva. Astăzi, aici, nimeni nu ne stresează, deci avem la îndemână timp liber, atunci de ce noi iar încercăm acest timp să-l accelerăm, de ce ne dorim să intrăm iar în rutina care a fost?! Haideți să trăim astăzi, haideți să apelăm la visurile noastre, la dorințele noastre pe care nu am avut posibilitatea să le împlinim fiindcă am avut obligațiuni, pentru că am avut serviciu, pentru că am avut tot felul de lucruri pe care să le facem, doar nu am avut timp să rămânem cu noi înșine.
      Cum să menținem echilibrul emoțional, dar și cum să facem față situațiilor în care aflăm că o persoană dragă a fost diagnosticată cu noul virus de tip COVID-19, aflați în reportajul de mai jos:
      Știri.md amintește că, începând cu 25 martie, este limitată mișcarea populației în municipii, orașe și centre raionale pentru a preveni infecția cu coronavirus.
      Menționăm că pe 17 martie, Parlamentul de la Chișinău a declarat stare de urgență națională în legătură cu situația epidemiologică, până la data de 15 mai.
      Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale vine cu mesajul repetat către populație de a se implica activ în prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19 pe teritoriul țării, prin respectarea recomandărilor:
      - Evitați locurile publice. Stați acasă;
      - Păstrați distanța socială de minim 1 metru;
      - Cei care au revenit din țările cu risc sporit de infecție sau au contactat cu o persoană infectată, autoizolați-vă la domiciliu pentru 14 zile, inclusiv de membrii familiei și contactați medicul de familie. Măsurați temperatura corpului de 3 ori pe zi;
      - Spălați-vă cât mai des pe mâini cu apă și săpun;
      - Respectați eticheta tusei (în șervețel de unică folosință sau pliul cotului);
      - La primele simptome de boală precum: tuse, febră, eliminări nazale, apelați Serviciul 112.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      Сегодня мы расскажем о трех действенных способах разучить стих любой сложности. 
      Слуховой способ 
      Лучше всего он подойдет детям с хорошо развитой звуковой памятью. Суть этого способа заключается в следующем: 
      Прочите стихотворение, а ребенка предварительно попросите включить свой «диктофон» для записи. Затем вместе повторите какой-то отрывок – выбирайте 2-3 строки, которые будут объединены рифмой. У ребенка именно на рифму будет слухоречевая опора. После ребенок сам проговаривает. Затем проговариваете этот отрывок вы. Пантомима
      В раннем возрасте дети часто наследуют животных в их поведении, мимике и жестах.Во многих забавах, в которые ребятишки играют в детском саду или в группе раннего развития, они изображают не только живые существа, но и явления природы. Суть этого метода ясна из названия. Попробуйте изобразить вместе с ребенком происходящее в стихе. Можете подключить всю семью для более эффективного изучения. 
      Катушка памяти 
      Такой способ запоминания подойдет деткам-кинестетикам, чья память активно задействована во время работы мышц. Попробуйте следующий метод: 
      - Возьмите толстую нитку или нитку с бусинами. И сначала вы сами читаете ритмично стихотворение, а ребенок ритмично наматывает нитку на пальчик как на воображаемую «катушку памяти» (сматывает в клубочек) или нанизывает бусины на нитку.
      - Потом вы вместе по строчке воспроизводите стихотворение, совмещая с ритмичным наматыванием (нанизыванием) и разматыванием.
      - Затем спрячьте ручки с ниткой за спину. И воспроизводим стихотворение, а наматываем уже нитку или нанизываем бусины понарошку.
      kolobok.ua
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să nu acumulezi kilograme în plus:
      Nu mânca în timp ce faci alte activități
      Dacă mănânci în timp ce te uiți pe telefonul mobil sau lucrezi la calculator ori te uiți la un film, vei mânca mecanic, fără să știi ce mănânci și cât mănânci. Încearcă să mănânci doar la masă, nu în timp ce faci și alte activități.
      Atenție la cantități
      Cu cât farfuria este mai mare, cu atât vei avea tendința să o umpli mai mult. Pentru a păcăli creierul și pentru a avea senzația de sațietate încearcă să mănânci cantități mici de alimente: fructe, nuci sau legume, care să nu conțină multe calorii.
      În ceea ce privește culorile nu folosi de exemplu o farfurie verde pentru a mânca salată, deoarece creierul tău nu va transmite senzația de sațietate. De asemenea, de reținut este și faptul că culorile roșu sau galben favorizează mâncatul rapid.
      Apa ca un aliat anti-foame
      Un truc care te poate ajuta să mănânci mai puțin este să bei un pahar mare cu apă înainte de a mânca. Nu vei mai fi tentat să mănânci astfel atât de mult, pentru că stomacul este plin. De asemenea, de multe ori creierul confundă foamea cu setea.

      Redu carbohidrații
      O dietă bogată în carbohidrați face ca organismul să simtă mai devreme senzația de foame și să crești aportul caloric zilnic. Redu carbohidrații și consumă mai multe proteine, cum ar fi curcan, pește, pui sau ouă. Consumă și grăsimi sănătoase cu moderație precum nuci, ulei de cocos, ulei de măsline, semințe sau avocado. Aceste alimente sunt sățioase și nu vei simți senzația de foame foarte rapid.
      Evită tentațiile
      Nu depozita în casă alimente procesate. Vei fi tentat să le mănânci și odată ce vei începe să le consumi cu greu vei ieși din cercul vicios. Nu mânca alimente direct dintr-o cutie sau pungă deoarece nu vei fi conștient de cantitatea pe care o consumi. Cercetătorii au demonstrat că persoanele care mănâncă chipsuri direct din pungă, consumă cu 50% mai multe față de cele care le mănâncă pe o farfurie.
      Mestecă mâncarea
      Mestecatul ne ajută să mâncăm mai puțin. Potrivit experților, ideal ar fi să mesteci de 40 de ori un aliment. Creierul transmite informații despre sațietate după 20 de secunde.
      Consumă mai multe legume
      Legumele nu ar trebui să lipsească din alimentația persoanelor care petrec mult timp în casă și nu fac mișcare. Sunt bogate în fibre și foarte sățioase. Poți opta de asemenea pentru fructe și legume deshidratate, în locul gustărilor nesănătoase.
      supermame.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      „The Child Mind Institute” a venit cu o serie de recomandări pentru părinți care ar trebui să inițieze o discuție cu cei mici la subiectul Coronavirus. Vezi câteva mai jos.
      Nu-ți fie frică să discuți cu copii despre COVID – 19
      Privește acest dialog ca o oportunitate prin care vei transmite un mesaj copilului tău, în această discuție este foarte important să-ți potrivești tonalitatea emoțională, și, pe tot parcursul discuției să ții cont de ea. Janine Domingues, unul dintre pshihologii pentru copii de la „The Child Mind Institute” spune că părintele este cel ce ține cont de noutăți, se informează, iar apoi trebuie să-i filtreze aceste noutăți celui mic. Scopul tău, în calitate de părinte sau pur și simplu în calitate de adult este să ajuți copilul să se simtă informat și să-i oferi informații bazate pe fapte, ceea ce este mult mai sigur decât ce aud cei mici de la prietenii lor sau din știrile televizate.
      Fii sincer și clar
      Nu oferi prea multe informații, deoarece acest lucru poate fi copleșitor pentru cel mic. În schimb, încercă să răspunzi la întrebările copilului. Fă tot ce-ți stă în puteri ca să răspunzi cinstit si clar. E în regulă dacă nu poți să răspunzi la toate întrebările celui mic, totuși încearcă să fii disponibil pentru cel mic, acest lucru este cel ce contează cel mai mult.
      Fă-l să-ți povestească
      Invită-ți copilul să-ți povestească despre tot ce știe sau a auzit despre Coronavirus, și află-i părerea lui, află-i trările pe care le simte în legătură cu acest subiect. Oferă-i oportunitatea să-ți pună întrebări. Scopul tău este să descurajezi procesul de formarea a fanteziilor înfricoșătoare în mintea celui mic.

      Alege momentul potrivit
      Dacă te simți foarte emoționat sau panicat, să știi că nu este cazul să inițiezi o discuție cu copilul. Treci peste aceste momente intense, limpezește-ți gândirea, analizează-ți felul în care acționezi, iar apoi după ce ești sigur că poți fi obiectiv și calm în discuția cu cel mic, poți trece la treabă.
      „Când te simți anxios sau panicat, nu este momentul oportun să vorbești cu copiii despre ce se întâmplă cu Coronavirusul”, spune Dr. Domingues.
      Fii liniștitor
      Copiii sunt foarte egocentrici, așa că doar auzul despre Coronavirus de la știri poate fi suficient pentru a-i face să se îngrijoreze serios că vor prinde și ei acest virus. Este bine să-i vorbești copilului despre faptul că este un virus mai rar întâlnit (gripa este mult mai frecventă) și că, copiii par să aibă simptome mai ușoare.
      Concentrează-te pe acțiunile de siguranță
      O modalitate importantă de a-i asigura pe copii este să subliniezi despre măsurile de siguranță pe care le iei. Jamie Howard, un psiholog pentru copii la „Child Mind Institute”, a declarat că, „copiii se simt mai puțin stresați atunci când știu ce să facă pentru a se afla în siguranță”. Vorbește-le despre importanța spălatului pe mâini, spune-le despre regula celor 30 de secunde.
      Păstrează rutina
      „Nouă nu ne prea place incertitudinea, așa că păstrarea unei rutine cu care deja suntem obișnuiți va fi un lucru care va juca în favoarea noastră, la momentul de față”, spune Dr. Domingues. În mod special, păstrarea rutinei este importantă în cazul în care grădnițele sau școlile își sistează activitatea pe o anumită perioadă. Încearcă să-i structurezi ziua copilului tău, ținând cont de mesele principale ale zilei, păstreaz-i orele de somn sau odihnă, și nu uita că acestea sunt esențiale pentru fericirea și sănătatea copilui.
      Poynter.org
  •