De ce lucruri trebuie să ții cont pentru un somn liniștit în această perioadă


    Pentru că în această perioadă este posibil să ai tot mai des probleme cu somnul, venim în ajutorul tău cu o serie de sfaturi pe care să le pui în aplicare.

somn.jpg

În această perioadă de izolare socială, programul nostru s-a schimbat complet, iar din acest motiv ne putem confrunta cu stări de anxietate, atacuri de panică și insomnii. Este normal să le resimțim, însă e important să găsim o modalitate de a le gestiona. 

„Știm că somnul are legătură și cu imunitatea. Dacă nu dormim suficient, sistemul nostru imunitar este afectat, ceea ce înseamnă că putem fi predispuși la a avea diferite afecțiuni”, spune Britanny LeMonda, neuropsiholog la Lenox Hill Hospital din New York.

Pe lângă restricțiile legate de distanțarea socială și acordarea unei atenții sporite asupra igienei, trebuie să ne preocupăm și de calitatea somnului nostru, așa că, iată ce anume ar trebui să faci pentru a reuși să te odihnești în această perioadă:

1. Urmează o rutină

Trebuie să recunoaștem că programul nostru a suferit mai multe schimbări în urma izolării. Dacă ești printre persoanele care lucrează de acasă, cu siguranță ai dormit mai mult și te-ai trezit cu cinci minute înainte de ședința de pe Zoom, ai lucrat până târziu și parcă nici nu mai știi ce zi este. Adevărul este că trebuie să ne formăm o rutină și să o respectăm. „Este timpul să ne amintim cât de atenți trebuie să fim cu privire la modul în care trăim. Încearcă pe cât posibil să ai o rutină. Dacă lucrezi de acasă, trezește-te la aceeași oră la care te-ai fi trezit și atunci când mergeai la birou. Chiar dacă mergi în cealaltă cameră să lucrezi, această rutină te va ajuta să nu te lași distrat”, ne recomandă Navya Singh, psiholog și cercetător al departamentului de psihiatrie din cadrul Universității din Columbia.

2. Nu dormi prea mult

Probabil că și tu te-ai gândit inițial că în această perioadă poți recupera toate serile în care nu ai dormit suficient, însă adevărul este complet altul. Dacă ți-ai stabilit deja o rutină, asigură-te că nu dormi prea mult deoarece acest lucru te poate face să fii tot mai obosită după-amiaza.

Am fi destul de tentați să dormim și în miezul zilei, însă specialiștii ne spun să evităm asta și să ne menținem mereu activi. Un alt sfat venit din partea experților este să ne trezim mult mai devreme pentru a fi siguri că ne ducem la bun sfârșit toate îndatoririle într-un timp mai scurt. 

3. Fă exerciții fizice

Doar pentru că sălile de fitness s-au închis, asta nu înseamnă că ar trebui să lăsăm deoparte antrenamentele, mai ales că ele ne pot ajuta în ceea ce privește somnul. Este important să ai o activitate fizică regulată. „Chiar dacă ne vom simți mai obosiți după, vom fi mult mai împliniți și vom avea mult mai multă energie în timpul zilei”, spune LeMonda. De asemenea, experții ne atenționează să nu facem antrenamente înainte de a ne culca deoarece efortul fizic poate îngreuna somnul.

4. Stai departe de știrile alarmante

Chiar dacă ne dorim să fim la curent cu orice informație apare despre coronavirus și evoluția situației din țara noastră, asta nu înseamnă că trebuie să credem orice știre care apare, mai ales dacă ea nu provine dintr-o sursă sigură. Astfel, ar trebui să te informezi doar din surse de încredere deoarece un consum mult prea mare de informații și de știri alarmante te poate copleși și poate contribui la accentuarea anxietății. „Totul are legătură cu noul coronavirus. Acest lucru ne poate intensifica anxietatea. Ar trebui să ne alegem momentele în care ne verificăm telefonul pentru noi știri”, spune Navya Singh.

5. Limitează expunerea la lumina albastră

În ciuda faptului că acum petrecem și mai mult timp în fața unui calculator, acest lucru ne poate afecta deoarece lumina albastră emisă de diferitele device-uri poate reduce producția de melatonină din organism. „Cu o oră înainte de culcare, recomand persoanelor să se deconecteze de la toate dispozitivele și să nu se uite deloc la televizor sau telefon”, adaugă LeMonda. În schimb, ne sugerează să avem alte activități înainte de a dormi, precum să citim sau să ascultăm muzică.

6. Evită să bei alcool în exces

Chiar dacă ne simțim mult mai bine atunci când bem alcool și putem adormi mult mai repede, această soluție nu este benefică pe termen lung pentru organismul nostru. „Dacă bem alcool înainte de culcare, nu avem parte de acel somn odihnitor. Alcoolul nu este un mecanism sănătos de a combate stresul și anxietatea”, ne informează Britanny LeMonda. Experții ne mai recomandă să fim atenți la cantitatea de alcool pe care o bem și să evităm excesele.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Simptomele lipsei de vitamina C în organism sunt caracterizate de iritabilitate, apatie, piele și păr uscarm oboseală, sângerări ale gingiilor. Nutriționiștii spun că nu putem produce singuri vitamina C în organism , deci este necesar să suplimentăm fie prin suplimente alimentare, alimente și, pentru piele, prin produse special formulate, bogate în vitamina C.
      Cum acționează vitamina C?
      Vitamina C are o serie de beneficii pentru sănătate. Este un stimulent de înfrumusețare fantastic – un puternic antioxidant și esențial pentru formarea colagenului. Vitamina C stimulează creșterea sănătoasă a celulelor și repară fiecare parte a corpului nostru. Este, de asemenea, un aliat al sistemului imunitar, stimulând producția de celule albe din sânge care luptă împotriva infecțiilor.
      În ce perioadă a anului avem cea mai mare nevoie de vitamina C?
      Pielea, părul, starea de spirit și sistemul imunitar – toate suferă când temperaturile sunt mai scăzute. Mulți dintre noi se luptă cu o varietate de deficiențe de vitamine și minerale, mai ales în lunile mai reci, spun specialiștii. Pe măsură ce pielea și părul tău devin uscate și sensibile, sistemul tău imunitar devine mai susceptibil la boli, ceea ce înseamnă că trebuie să fii foarte atent imediat ce se apropie iarna.
      Unde poți găsi vitamina C?
      Vitamina C există într-o mare varietate de forme. Cel mai simplu mod de a-l obține este să consumi alimente bogate în vitamina C: legume cu frunze închise, citrice, roșii, ardei, kiwi, coacăze negre și căpșuni.
      De asemenea, puteți lua suplimente de vitamina C. Aveți grijă la cele care conțin bioflavonoide naturale – compuși puternici ai plantelor care susțin sistemul imunitar și care ajută la absorbția vitaminei C.
      tabu.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Anunţul a fost făcut de viceprimarul capitalei Angela Cutasevici. Între timp, platforma „Educaţie Online” continuă să fie suplinită cu lecţii şi cărţi digitale, transmite Știri.md cu referire la trm.md.
      „Noi am solicitat avizul ANSP şi al OMS cu referire la condiţiile de redeschidere a grădiniţelor, ştim că există o solicitare foarte mare, dar trebuie, totuşi, să luăm în calcul toate riscurile care pot apărea în anumite situaţii”, a menţionat Angela Cutasevici.
      În acelaşi timp, elevii continuă să studieze de la distanţă. Potrivit municipalităţii, pe platforma „Educaţie Online” au fost încărcate 1.200 de lecţii şi 260 de cărţi digitale.
      „Pe lângă lecţiile vizionate, copiii vor avea posibilitate să exerseze şi să-şi consolideze cunoştinţele dobândite pe parcursul lecţiei”, a spus Angela Cutasevici.
      Platforma „Educaţie Online” este destinată pentru 331.000 de elevi din învăţământul general, dar şi pentru 10.000 de copii cu dificultăţi de învăţare şi deficienţe care nu frecventează şcoala. Lecţiile video sunt transmise prin intermediul mai multor televiziuni şi portaluri online de ştiri.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Am aflat motivele pentru care oamenii dorm mai bine atunci când au ceva de îmbrățișat.
      Reduce sforăitul sau apneea
      Apneea este o tulburare de somn în care respirația unei persoane nu este la fel de profundă pe cât ar trebui. Acest lucru, de fapt, creează un mediu de somn care este deranjat – în care te trezești pe parcursul nopții și ai o senzație de oboseală dimineața și somnolență de-a lungul zilei. Obiceiul tău de îmbrățișare a pernei are avantajul fizic de a reduce această tulburare de somn.
      Nu vrei să te simți singur/ă
      Un utilizator Reddit și-a împărtășit odată experiența că îmbrățișând perna îl face să se simtă ca atunci când îmbrățișează cu cineva.
      Apreciezi atașamentul puternic
      Îmbrățișarea unei perne îți oferă confort emoțional în timpul somnului. În această poziție de dormit , ești de fapt unul dintre cei care apreciază o legătură puternică în relațiile tale, mai ales în sânul familiei. Ești o persoană foarte utilă.
      Ești obișnuit/ă să dormi îmbrățișată
      Ai stabilit deja o rutină, la un moment dat, pentru că a funcționat pentru tine.
      Ai tendința să îmbrățișezi ceva atunci când devii anxios/anxioasă
      Ne este mai greu să dormim când suferim de anxietate. Când te confrunți cu acest lucru, este întotdeauna cel mai bine să transformi patul într-o zonă de confort.
      tabu.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Tema fierbinte a momentului – Coronavirus ne invită la o lecție de responsabilitate și solidaritate. Asta implică și izolarea la domiciliu, lucrul de acasă, deci o interacțiune continuă cu partenerul de viață. Nu ne încântă faptul că viața ni s-a dat peste cap, dar putem să transformăm situația în ceva pozitiv, având mai multă grijă de relația de cuplu.
      Coronavirus vă oferă mai mult timp în doi
      Fiecare petrece mai bine de jumătate din zi la serviciu. Mai faci sport, te vezi cu prietenii, familia, iar când tragi linie realizezi că timpul alocat partenerului de viață înseamnă mai mult sfârșit de săptămână. Când poate, și atunci, aveți diverse activități care nu permit conectarea reală.
      Întâlnirile cu prietenii se realizează acum sporadic, online. Ca să protejezi părinții în vârstă ai sistat vizitele. Multe persoane se comportă responsabil, le cumpără celor în vârstă alimente și le lasă la ușă, tocmai pentru a evita contactul direct și transmiterea virusului. Prin urmare, acum timpul tău la domiciliu se împarte dintre lucrul de acasă și interacțiunile cu partenerul. Pe cele din urmă fă-le să fie de calitate!
      Conturați un program împreună
      Când ați mai reușit voi ca în timpul săptămânii să luați prânzul în doi? Ei bine, acum este posibil. Masa din miezul zilei poate fi o ocazie reală de date, în rest lucrați în camere separate. Seara, la cină, poate căpăta note romantice, apoi conturați diverse activități cu spirit ludic. Vă jucați împreună cărți, un joc de strategie, faceți sport împreună, etc.
      Important este să aduceți puțină sare și piper cu activități amuzante și antrenante, fără să lăsați plictiseala să se instaleze.

      Nu uitați de momentele de solitudine
      Din dorința de a recupera timpul, de a sta mai mult împreună este posibil ca unul dintre voi (dacă nu ambii) să aibă senzația de sufocare. Înainte de pandemia cu Coronavirus tu ieșeai cu prietenele, el cu băieții. Aveați și activități separate, ceea ce acum nu prea mai este posibil. Nevoia de solitudine, de timp pentru sine, este absolut firească și un semn de sănătate emoțională. Nu un semnal grav de alarmă legat de relație.
      Așa că puteți face lucruri diferite și când stați izolați în casă. Tu să citești într-o cameră, el să se uite la un film în alta. Tu să îți faci un ritual ca de spa, el să discute la telefon cu familia sau prietenii. Intrarea în fuziune este cea amenințătoare pentru cuplu, nu puțin timp separat.
      Conectați-vă părțile vulnerabile
      Anxietatea, stresul legat de Coronavirus, chiar de instabilitatea locului de muncă în această perioadă, ne fac să devenim vulnerabili. Este foarte important să vă oferiți susținere reciprocă. Iar această deschidere emoțională invită la o conectare mai profundă. Partea vulnerabilă din noi este partea de copil.
      Pentru a facilita accesul la ea puteți rememora amintiri haioase din copilărie, vă puteți uita pe albumele foto vechi, unde sunt fotografiate momente plăcute de când erați mici. Aparent este o activitate banală, dar cu recompense emoționale importante.
      Puteți stabili reguli și limite
      Desigur, în orice relație există și discuții mai puțin comode, dar necesare. Dacă voi considerați că aveți lucruri nelămurite puteți face lumină în privința lor. Iar o relație este ca un copil, ca să crească sănătos, sunt necesare limite și reguli, stabilite în acord cu viziunile voastre despre viață, cu valorile voastre morale. Orice relație are reguli scrise – stabilite deja verbal, și reguli nescrise – pe care credeți că celălalt le știe, și pe care nu este necesar să le transmiteți.
      Aici apare ceea ce se numește gând automat negativ, respectiv ghicirea gândurilor. Este momentul ca regulile nescrise să fie formulate cu subiect și predicat, să devină reguli scrise. Spre binele și evoluția sănătoasă a relației voastre de cuplu.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Astfel, conform informațiilor oferite luni, 4 mai, de către ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, „redeschiderea grădinițelor se realizează prin decizia comună a mai multor structuri: Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, autoritățile publice locale, Agenția Națională pentru Sănătate Publică ș.a.”, transmite Știri.md cu referire la Zdg.md.
      Potrivit lui Șarov, „în funcție de evoluția pandemiei și excluderea anumitor restricții, sistemul educațional va fi solidar cu toate domeniile vieții sociale și va întreprinde măsuri necesare pentru a asigura familiile cu activități necesare educației copilului”. 
      Un ordin privind redeschiderea școlilor urmează să fie semnat ulterior.
      Menționăm că toți copiii vor fi înmatriculați în clasa I conform prevederilor Codului educației, existând două etape: 21 mai – 19 iunie și 22 iunie – 31 iulie.
      zdg.md
  •