De ce lucruri trebuie să ții cont pentru un somn liniștit în această perioadă


    Pentru că în această perioadă este posibil să ai tot mai des probleme cu somnul, venim în ajutorul tău cu o serie de sfaturi pe care să le pui în aplicare.

somn.jpg

În această perioadă de izolare socială, programul nostru s-a schimbat complet, iar din acest motiv ne putem confrunta cu stări de anxietate, atacuri de panică și insomnii. Este normal să le resimțim, însă e important să găsim o modalitate de a le gestiona. 

„Știm că somnul are legătură și cu imunitatea. Dacă nu dormim suficient, sistemul nostru imunitar este afectat, ceea ce înseamnă că putem fi predispuși la a avea diferite afecțiuni”, spune Britanny LeMonda, neuropsiholog la Lenox Hill Hospital din New York.

Pe lângă restricțiile legate de distanțarea socială și acordarea unei atenții sporite asupra igienei, trebuie să ne preocupăm și de calitatea somnului nostru, așa că, iată ce anume ar trebui să faci pentru a reuși să te odihnești în această perioadă:

1. Urmează o rutină

Trebuie să recunoaștem că programul nostru a suferit mai multe schimbări în urma izolării. Dacă ești printre persoanele care lucrează de acasă, cu siguranță ai dormit mai mult și te-ai trezit cu cinci minute înainte de ședința de pe Zoom, ai lucrat până târziu și parcă nici nu mai știi ce zi este. Adevărul este că trebuie să ne formăm o rutină și să o respectăm. „Este timpul să ne amintim cât de atenți trebuie să fim cu privire la modul în care trăim. Încearcă pe cât posibil să ai o rutină. Dacă lucrezi de acasă, trezește-te la aceeași oră la care te-ai fi trezit și atunci când mergeai la birou. Chiar dacă mergi în cealaltă cameră să lucrezi, această rutină te va ajuta să nu te lași distrat”, ne recomandă Navya Singh, psiholog și cercetător al departamentului de psihiatrie din cadrul Universității din Columbia.

2. Nu dormi prea mult

Probabil că și tu te-ai gândit inițial că în această perioadă poți recupera toate serile în care nu ai dormit suficient, însă adevărul este complet altul. Dacă ți-ai stabilit deja o rutină, asigură-te că nu dormi prea mult deoarece acest lucru te poate face să fii tot mai obosită după-amiaza.

Am fi destul de tentați să dormim și în miezul zilei, însă specialiștii ne spun să evităm asta și să ne menținem mereu activi. Un alt sfat venit din partea experților este să ne trezim mult mai devreme pentru a fi siguri că ne ducem la bun sfârșit toate îndatoririle într-un timp mai scurt. 

3. Fă exerciții fizice

Doar pentru că sălile de fitness s-au închis, asta nu înseamnă că ar trebui să lăsăm deoparte antrenamentele, mai ales că ele ne pot ajuta în ceea ce privește somnul. Este important să ai o activitate fizică regulată. „Chiar dacă ne vom simți mai obosiți după, vom fi mult mai împliniți și vom avea mult mai multă energie în timpul zilei”, spune LeMonda. De asemenea, experții ne atenționează să nu facem antrenamente înainte de a ne culca deoarece efortul fizic poate îngreuna somnul.

4. Stai departe de știrile alarmante

Chiar dacă ne dorim să fim la curent cu orice informație apare despre coronavirus și evoluția situației din țara noastră, asta nu înseamnă că trebuie să credem orice știre care apare, mai ales dacă ea nu provine dintr-o sursă sigură. Astfel, ar trebui să te informezi doar din surse de încredere deoarece un consum mult prea mare de informații și de știri alarmante te poate copleși și poate contribui la accentuarea anxietății. „Totul are legătură cu noul coronavirus. Acest lucru ne poate intensifica anxietatea. Ar trebui să ne alegem momentele în care ne verificăm telefonul pentru noi știri”, spune Navya Singh.

5. Limitează expunerea la lumina albastră

În ciuda faptului că acum petrecem și mai mult timp în fața unui calculator, acest lucru ne poate afecta deoarece lumina albastră emisă de diferitele device-uri poate reduce producția de melatonină din organism. „Cu o oră înainte de culcare, recomand persoanelor să se deconecteze de la toate dispozitivele și să nu se uite deloc la televizor sau telefon”, adaugă LeMonda. În schimb, ne sugerează să avem alte activități înainte de a dormi, precum să citim sau să ascultăm muzică.

6. Evită să bei alcool în exces

Chiar dacă ne simțim mult mai bine atunci când bem alcool și putem adormi mult mai repede, această soluție nu este benefică pe termen lung pentru organismul nostru. „Dacă bem alcool înainte de culcare, nu avem parte de acel somn odihnitor. Alcoolul nu este un mecanism sănătos de a combate stresul și anxietatea”, ne informează Britanny LeMonda. Experții ne mai recomandă să fim atenți la cantitatea de alcool pe care o bem și să evităm excesele.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Traseele naționale sunt deja împânzite de comercianți, care le culeg din pădure și le vând chiar pe marginea drumului, transmite Știri.md cu referire la tv8.md. 
      Deși i-am rugat să ne explice, de ce reguli se conduc, atunci când le strâng, vânzătorii ambulanți, fie că au refuzat să o facă, fie ne-au rugat să-i credem pe cuvânt, că toate ar fi bune. 
      Specialiștii atenționează, însă, că există un șir de indicii simple și detalii la care trebuie să fim atenți, atunci când este vorba de consumul ciupercilor. 
      La rândul său, Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă anunță că numărul cazurilor de intoxicații cu ciuperci este în creștere. 
      Doar în perioada 12-19 octombrie curent, au fost înregistrate 46 de persoane cu astfel de intoxicații.
       
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      „Canicula este definită drept o creștere a temperaturii zilnice cu peste 10 grade Celsius faţă de temperatura medie a unei zone şi este o cauză importantă de morbiditate şi mortalitate, în special în regiunile cu umiditate crescută. Fiind o consecință a încălzirii globale, acest fenomen reprezintă, totodată, și un stres major pentru organism”, potrivit ANSP, transmite Știri.md.
      „Fiziologic vorbind, corpul uman este alcătuit în proporție de 60% din apă, rezervele principale fiind în sânge, rinichi, mușchi și țesutul de grăsime. În timpul temperaturilor caniculare organismul mobilizează apa din rezerve spre suprafața pielii, eliminând surplusul de căldură din corp prin evaporare. Pentru că este un proces epuizant, care solicită și un aport suficient de apă, este foarte important în această perioadă să ne alimentăm și să ne hidratăm corespunzător”, mai spun specialiștii.
      În acest sens, experții ANSP vin cu un șir de sfaturi pentru cetățeni în această perioadă:
      – Evitați mesele copioase, cu mai multe tipuri de alimente, bogate în grăsimi, amidon și zahăr. Acestea se digeră mai dificil și solicită mai mult efort din partea organismului.
      – În schimb, susțineți organismul în procesul de răcorire consumând mese simple, bogate în fructe și legume proaspete, care sunt bogate în apă. Consumați nu mai puțin de două porții de fructe și trei porții de legume proaspete în zi.
      – Evitați să consumați alcool – acesta deshidratează, mărește tensiunea arterială și împiedică organismul să lupte eficient cu canicula.
      – Limitați consumul băuturilor bogate în cofeină (ceaiul și cafeaua), întrucât acestea deshidratează, și consumați minim 2-2,5 litri de apă pe zi.
      – Fiți atenți la temperatura băuturilor – nu este indicat să consumați băuturi foarte reci. Acestea au un efect de răcorire de scurtă durată, întrucât organismul trebuie să le încălzească până la temperatura sa internă, drept rezultat se generează căldură, iar senzația de răcoare dispare. În plus, aceste băuturi pot cauza apariția unor simptome de răceală.
      – Alegeți cu precauție alimentele de la raft, în special pe cele perisabile, precum ouăle, carnea, peștele, laptele și produsele lactate, maioneza, prăjiturile. Nu le cumpărați din locurile neautorizate sau din stradă. Dacă nu sunt verificate și păstrate corespunzător acestea pot fi sursa unor intoxicații alimentare severe.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cu toate eforturile pe care le faci pentru a avea un stil de viata sanatos, sigur sunt momente in care te simti balonata. Iar acest lucru este perfect normal, si tine nu doar de ceea ce mananci, ci si de fluctuatiile hormonale.
      Nimic nu poate strica mai mult un moment perfect decat problemele cu digestia dupa masa. Insa aceste senzatii neplacute pot fi diminuate in doar cateva minute. Ceaiurile au numeroase beneficii asupra sanatatii, asa ca ai foarte multe motive sa le consumi.
      Ceaiuri pe care sa le consumi cand te simti balonata
      Ceai de menta
      Ceaiul de menta este cel mai popular ceai obtinut din plante din intreaga lume. Si sunt foarte multe motive pentru care este apreciat! Menta are proprietati antioxidante si antibacteriene, insa cel mai important beneficiu este acela ca ajuta la digestie. Poti sa consumi ceaiul de menta oricand in timpul anului, insa in mod special dupa o masa grea. Daca te simti balonata dupa ce ai consumat foarte multe alimente, acest ceai te va ajuta sa scapi rapid de disconfort.
      Ceai de turmeric
      Aproape orice problema digestiva poate fi ameliorata cu turmeric. De fapt, aceasta planta are atat de multe beneficii asupra sanatatii organismului, incat era de asteptat sa o mentionam! Turmericul a fost folosit inca din cele mai vechi timpuri, in special in medicina Ayurvedica. Este recomandat in special pentru proprietatile sale antiinflamatorii, insa ajuta si la ameliorarea senzatiei de stomac plin. Daca vrei sa te bucuri de beneficiile ceaiului de turmeric, iti recomand sa il indulcesti cu o lingurita de miere. Ceaiul va fi mai savuros si mai usor de consumat.
      Ceai de fenicul
      Te simti balonata? Ceaiul de fenicul te scapa de disconfort! Are o multime de beneficii asupra sanatatii, deoarece contine o serie de antioxidanti si vitamine (vitamina A, vitamina B si vitamina C). La fel ca menta, feniculul este foarte cunoscut pentru proprietatile sale si consumat deseori de oamenii din intreaga lume. Ajuta la relaxarea muschilor abdominali si reduce senzatia de stomac plin. Consuma-l ori de cate ori ai probleme de digestie si te vei simti mult mai bine.
      Ceai de ginseng
      Ginsengul este cunoscut inca din cele mai vechi timpuri pentru proprietatile sale miraculoase asupra sanatatii. Este antiinflamator si antibacterian, motiv pentru care este recomandat pentru problemele de digestie. Acest ceai este obtinut din radacina de ginseng si este folosit si pentru a combate oboseala sau semnele imbatranirii. Este o bautura care te incalzeste si iti da o stare de bine, pe langa beneficiile in ceea ce priveste balonarea.
      Nu obisnuiesti sa consumi ceaiuri? Exista cateva metode alternative care te ajuta sa scapi de balonare. Exercitiile de respiratie sau unele pozitii de yoga te ajuta sa scapi rapid de disconfort. Poti, de asemenea, sa excluzi din dieta alimente care contribuie la balonare, cele mai daunatoare dintre ele fiind zaharul si bauturile acidulate.
      andreearaicu.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Plasticul concentrează lumina într-un impuls cu energie ridicată care poate fi suficient de intens pentru a arde materiale precum tapiţeria scaunelor, transmite Știri.md cu referire la descopera.ro.
      Principiul este acelaşi ca jocul acela din generală în care cu ajutorul unei lupe se putea arde o bucată de hârtie.
      „Sticla cu apă acţionează precum o lentilă care concentrează lumina care vine prin parbriz”, menţionează Odile Madden, savant la Getty Conservation Institute din Los Angeles.
      Conform Live Science, lumina este alcătuită din numeroşi fotoni, care sunt particule subatomice care traversează pe o traiectorie dreaptă.
      Lentilele ochelarilor şi microscoapelor direcţionează fotonii pentru a converge într-un punct.
      „Poţi folosi asta pentru a vedea ceva mai bine. Sau poţi concentra multă lumină într-un punct foarte mic şi poţi concentra acea energie, iar aceasta poate cauza arderi şi topiri”.
      Ce a fost surprinzător în acest caz demonstrat de experimentele cercetătorilor americani este că lumina, deşi trece prin parbrizul maşinii, este în continuare suficient de intensă pentru a trece prin sticlă şi a cauza arderi.
      „În mod obişnuit, ar fi mai rău într-o zi caniculară sau dacă geamurile uşilor ar fi jos, întrucât sticla filtrează lumina”. „Aceasta este o ilustrare bună a cât de multe energie vine de la soare”, a precizat Michael Doutre, chimist la Getty Conservation Institute.
      Totuşi, un astfel de eveniment este puţin probabil. În primul rând, materialele din maşină, precum tapiţeria scaunelor, sunt realizate astfel încât să nu se aprindă de la orice.
      Apoi, pentru o trecere a luminii, lichidul din sticlă trebuie să fie transparent. Apoi, totul trebuie să se alinieze perfect: o sticlă sferică, cu suprafaţă lină, cu lichid transparent plasată în punctul precis atât pentru sursa de lumină cât şi pentru punctul de focalizare.
      Savanţii susţin că şansele ca acest lucru să se întâmple din greşeală sunt minuscule.
      descopera.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Autoritățile din Ucraina au extins perioada de carantină până pe 31 august curent, cu menținerea restricțiilor de intrare în Ucraina pentru cetățenii străini. Totuși, traversarea frontierei de către cetățenii Republicii Moldova poate fi efectuată în anumite condiții.
      Intrarea și aflarea pe teritoriul Ucrainei va fi permisă cetățenilor noștri în cazul prezentării poliței de asigurare, care va servi drept garanție pentru achitarea cheltuielilor legate de tratarea coronavirusului, cu plasarea obligatorie în locuri determinate (la rude, prieteni, spații arendate) sau spații de observație (carantină) pe o perioadă de 14 zile, cu instalarea aplicației „Acțiune acasă” în telefonul mobil personal.
      Totodată, cetățenii care vor prezenta rezultatul negativ al testării COVID-19 (prin metoda PCR), după traversarea frontierei de stat a Ucrainei, vor fi exceptați de la obligația plasării în carantină și monitorizării prin aplicația „Acțiune acasă”.
      Tranzitarea teritoriului Ucrainei în ambele sensuri de către cetățenii Republicii Moldova, fără plasarea la autoizolare (observare) pentru o perioadă de 14 zile, poate fi realizată în baza prezentării unei dovezi a faptului că tranzitarea va fi efectuată pe parcursul a două zile (drept exemplu poate servi biletul de călătorie cu autocarul) și a poliței de asigurare pentru achitarea cheltuielilor legate de tratarea coronavirusului.
      În lista persoanelor care nu cad sub obligațiunea plasării în spațiile de observație (carantină) sau autoizolare pentru o perioadă de 14 zile au fost incluși și conducătorii autocarelor de curse internaționale regulate de pasageri.
      Zugo.md menționează că polița de asigurare pentru acoperirea costurilor asociate tratamentului COVID-19 sau observației urmează a fi emisă de o companie de asigurări înregistrată în Ucraina sau de o companie de asigurări străină, care are reprezentanță în Ucraina sau are un partener (companie de asigurări) în Ucraina. Valabilitatea poliței de asigurare urmează să acopere perioada de ședere în Ucraina.
      Reiterăm că în Ucraina rămâne în vigoare purtarea obligatorie a măștilor de protecție în locurile publice și la serviciu, menținerea distanței sociale și respectarea altor măsuri de protecție individuală.
      În cazul apariției unor situații problematice, apelați serviciul consular al Ambasadei Republicii Moldova la +380-44-521-22-79 sau email: kiev@mfa.gov.md. În cazuri excepționale se va apela linia telefonică de urgență a Ambasadei: + 38 068 384 2016 (activă 24/7, inclusiv Whatsaap și Viber).
      zugo.md
  •