Cum adaptăm rutina de frumusețe la căldura verii


    Nu este întotdeauna ușor, sub razele dogoritoare ale soarelui, să păstrezi un machiaj impecabil. În acest articol vei descoperi câteva moduri prin care să ții sub control machiajul și părul, în ciuda umidității și a temperaturii crescute.

katheryn-winnick_1280x720_xtrafondos.com.jpg

În caz de căldură excesivă, păstrarea unui ten impecabil care să nu strălucească este – aproape – un joc de noroc! În plus, părul poate fi neglijat, chiar dacă necesită o îngrijire specifică pentru a se menține hidratat și pentru a rezista. Din fericire, există câteva sfaturi simple pentru a vă adapta rutina de frumusețe la căldura verii.

1. Folosește o bază pentru machiaj

Opțiunea potrivită: formule de matizare care „vor acționa ca o barieră pentru a menține strălucirea machiajului tău”, explică Ruby Hammer, make-up artist la Vichy. Și acest sfat nu se aplică doar tonului pielii: folosiți un primer pentru pleoape și unul pentru buze, deoarece umezeala va face ca totul să funcționeze doar câteva minute.

2. Uită de creme

Cremele grele fac pielea mai strălucitoare și nu sunt în măsură să păstreze machiajul. În schimb, serurile și esențele sunt ideale. Pentru a combate umiditatea și a menține pielea mată, texturile mai ușoare sunt o necesitate în Japonia și Coreea de Sud.

3. Optează pentru un anticearcăn

Un anticearcăn în stil balsam va păstra machiajul în timpul verii. Aplică-l sub ochi cu vârful degetelor.

4. Folosește hârtie blotting

Aplicată pe zona T va absorbi umezeala și sebumul.

5. Investește într-o pudră absorbantă.

Caută o formulă fără ulei, care va ajuta la acoperirea feței fără să irite pielea sau să infunde porii.

6. Păstrează în geantă un spray de împrospatare și de fixare a machiajului.

7. Hrănește-ți părul cu ulei, pentru a fi mai strălucitor, mai mătăsos și mai sănătos.

8. Înlocuiește balsamul de păr cu o mască de păr.

În locul balsamului obișnuit, optează pentru un tratament cu mască post-șampon. Acesta va adăuga o doză suplimentară de hidratare părului și va ajuta la închiderea capetelor.

9. Țineți părul împletit. Vei preveni deteriorarea și murdărirea lui.

tabu.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Unul dintre ele ar fi ca, în loc să devorezi toate alimentele pe care le ai în casă, să le aplici pe față. Și nu, nu glumim! Măștile homemade sunt extrem de ușor de făcut, au rezultate vizibile în timp și… sunt foarte ieftine.
      Așa că, dacă te confrunți cu un ten uscat, ți-am pregătit câteva rețete de măști naturale, pe care le poți face cu alimentele pe care deja le ai probabil acasă.
      Avocado și miere

      Avocado este bogat în minerale, vitamine și mai ales grăsimi sănătoase, fiind ideal pentru un ten uscat, oferindu-ți hidratarea de care ai nevoie.
      Pasul 1. Pasează o jumătate de avocado și adaugă peste el o lingură de miere.
      Pasul 2. Amestecă cele două ingrediente până când obții o pastă consistentă.
      Pasul 3. Aplică masca pe tenul curat pentru 15 minute.
      Pasul 4. Curăță tenul cu apă caldă.
      Miere, banană și fugi de ovăz

      Pare mic dejunul perfect, nu? La fel de ușor se poate transforma și într-o mască pentru față. Bananele sunt pline cu nutrienți care stimulează producția de colagen, curăță tenul, dar oferă și o luminozitate sporită. Fulgii de ovăz acționează ca un exfoliant blând, iar mierea îți va hrăni tenul.
      Pasul 1. Pune într-un blender o jumătate de banană, o jumătate de cană de fulgi de ovăz și o lingură de miere.
      Pasul 2. Adaugă puțină apă, până când pasta devine cremoasă.
      Pasul 3. Aplică masca și las-o să acționeze pentru 15 minute, după care curăță tenul cu apă.
      Ou, ulei de cocos și ovăz

      Dacă ai pielea uscată, atunci știi cât de greu e să obții un ten strălucitor. Însă, această mască te poate ajuta. Albușul de ou oferă luminozitate, uleiul de cocos hidratează în profunzime, iar fulgii de ovăz joacă rolul unui exfoliant.
      Pasul 1. Adaugă într-un blender o mână de fulgi de ovăz, o lingură de ulei de cocos și un albuș de ou.
      Pasul 2. Aplică masca pe toată fața.
      Pasul 3. Curăță tenul după 15 minute cu apă caldă.
      Avocado, iaurt, miere și ulei de măsline

      Acizii grași din avocado și uleiul de măsline oferă o hidratare sporită pielii, rezultatul fiind un ten mult mai catifelat și mai sănătos. Iaurtul este bogat în acid lactic, care nu numai că exfoliază tenul, dar ajută și la prevenirea ridurilor și la regenerarea celulară.
      Pasul 1. Pasează o jumătate de avocado.
      Pasul 2. Adaugă peste el două linguri de iaurt simplu, o lingură de ulei de măsline și una de miere.
      Pasul 3. Amestecă bine toate ingredientele.
      Pasul 4. Aplică masca și las-o să acționeze pentru 10-15 minute.
      Pasul 5. Curăță bine tenul cu apă.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pshilogul Angela Nicolaou a explicat într-un reportaj pentru Știri.md cum putem depăși emoțiile negative provocate de coronavirus și perioada de carantină.
      “Frica este o emoție care acționează asupra psihicului în felul următor - sau lovești, sau fugi! Cu părere de rău, în situația în care ne aflăm, în carantină, noi nu avem unde să fugim și nici nu știm pe cine să lovim, fiindcă această boală este invizibilă și psihicul nu înțelege cu cine să lupte. Ce avem de făcut - să acceptăm situația așa cum este ea.
      De exemplu, noi avem posibilitatea să ne îmbolnăvim de orice boală, pur și simplu zilnic nu ne gândim la chestia aceasta. 
      Noi nu ne gândim, în general, la moarte, dar este o întrebare filosofică. Odată și odată noi toți vom muri, dar sperăm că asta se va întâmpla mai târziu. Psihicul nostru are o capacitate de autoapărare. Psihicul reușește să se adapteze și să trăiască în situații de stres, cum au fost războaiele sau crizele economice.
      Sunt multe exemple în istoria omenirii în care oamenii au reușit să supraviețuiască și să se adapteze la situație. Sfatul meu pentru spectatori e următorul - să se gândească la ceea ce există astăzi, acum, să se concentreze la prezent, la ziua de astăzi și maximum la câteva zile înainte. Când va trece totul și se va stabiliza situația să ia măsuri pentru a rezolva deja problemele care vor interveni”, a explicat psihologul.
      Dacă acum o lună în urmă toată lumea își dorea timp liber pentru familie și activități amânate, acum este momentul potrivit pentru a vă dedica timpul pentru lucrurile demult dorite.
      Angela Nicolaou:
      A venit acest timp, avem posibilitatea să facem toate visurile pe care le-am avut cândva. Astăzi, aici, nimeni nu ne stresează, deci avem la îndemână timp liber, atunci de ce noi iar încercăm acest timp să-l accelerăm, de ce ne dorim să intrăm iar în rutina care a fost?! Haideți să trăim astăzi, haideți să apelăm la visurile noastre, la dorințele noastre pe care nu am avut posibilitatea să le împlinim fiindcă am avut obligațiuni, pentru că am avut serviciu, pentru că am avut tot felul de lucruri pe care să le facem, doar nu am avut timp să rămânem cu noi înșine.
      Cum să menținem echilibrul emoțional, dar și cum să facem față situațiilor în care aflăm că o persoană dragă a fost diagnosticată cu noul virus de tip COVID-19, aflați în reportajul de mai jos:
      Știri.md amintește că, începând cu 25 martie, este limitată mișcarea populației în municipii, orașe și centre raionale pentru a preveni infecția cu coronavirus.
      Menționăm că pe 17 martie, Parlamentul de la Chișinău a declarat stare de urgență națională în legătură cu situația epidemiologică, până la data de 15 mai.
      Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale vine cu mesajul repetat către populație de a se implica activ în prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19 pe teritoriul țării, prin respectarea recomandărilor:
      - Evitați locurile publice. Stați acasă;
      - Păstrați distanța socială de minim 1 metru;
      - Cei care au revenit din țările cu risc sporit de infecție sau au contactat cu o persoană infectată, autoizolați-vă la domiciliu pentru 14 zile, inclusiv de membrii familiei și contactați medicul de familie. Măsurați temperatura corpului de 3 ori pe zi;
      - Spălați-vă cât mai des pe mâini cu apă și săpun;
      - Respectați eticheta tusei (în șervețel de unică folosință sau pliul cotului);
      - La primele simptome de boală precum: tuse, febră, eliminări nazale, apelați Serviciul 112.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Săpunul pentru copii este excelent pentru față
      Adevărat. Săpunurile pentru copii nu dezechilibrează aciditatea proprie pielii, având un pH neutru. Sunt create special pentru pielea sensibilă, nu conțin conservanți și nu produc alergii. Foarte bună este și spuma pentru ras: degresează bine tenul fără să-l agreseze.
      Dacă te razi, părul crește mai des
      Fals. Numărul firelor de păr este stabilit genetic. Părul nu crește mai des după ras, ci doar pare că iese mai gros și mult mai repede. Motivul este simplu: fiind tăiat la nivelul pielii, rădăcina rămâne intactă, iar regenerarea firului este mai rapidă. Atunci când apelăm la ceară sau la aparate de epilat, firul de par este smuls cu tot cu rădăcină, deci durează mai mult timp până iese la suprafață.
      Dacă te speli pe față cu apă rece, tenul va fi mai ferm
      Fals. Apă rece tonifică, e adevărat, numai ca și închide porii, diminuand drastic hrănirea tenului. Temperatura optimă a apei pentru spălarea fetei este cea a camerei. Crema va fi absorbită imediat și, fie că vrem să hidratăm, fie să hrănim sau să tratăm, succesul va fi asigurat. Pontul cu cubul de gheață este valabil, dar aplicat după crema de față; astfel, închidem porii, iar ingredientele își fac treaba acolo unde trebuie.
      Vârfurile despicate se repară doar cu foarfecele
      Adevărat. Vârfurile tocate nu mai pot fi recuperate de niciun produs cosmetic. Serurile și tratamentele pot preveni despicarea vârfurilor, uneori ameliorează aspectul lor, dar nu le pot trata. Dacă nu sunt tunse regulat, vârfurile tind să se despice și mai mult. Dacă tunderea vârfurilor devine un obicei, părul va crește mult mai frumos și sănătos.

      Tenul gras se ridează mai greu
      Adevărat. Tenul gras are neajunsurile lui, dar și un real beneficiu: nu se ridează repede. Adesea, chiar și femeile în vârstă cu un astfel de ten sunt ocolite de acest neajuns. Însă surplusul de sebum este una dintre cele mai neplăcute probleme ale tenului gras. Tamponează-ți fața cu șervețele pentru a contracara efectul lucios.
      Părul gras trebuie spălat des
      Fals. Cu cât degresăm mai mult scalpul, cu atât tendința lui e să compenseze mai repede uscăciunea. Părul gras trebuie spălat la cel puțin 2-3 zile. La început, părul se va îngrașă destul de repede, însă, cu timpul, se poate micșora frecvența spalarilor, părul obișnuindu-se cu noul lui „mod de viață”.
      Soarele „tratează” coșurile
      Fals. Coșurile adânci și dureroase trebuie tratate prin metodele clasice. Curățate în condiții aseptice și dezinfectate, pot fi lăsate apoi să se usuce la soare. El usucă șI cicatrizează, dar nu te scapă și de infecție, dimpotrivă.
      Unghiile scurtate cu pila nu se exfoliază
      Adevărat. Straturile cornoase ale unghiei se sparg în momentul tăierii cu foarfecele, ceea ce de multe ori duce la exfoliere. În schimb, în timpul pilirii, șocul resimțit de unghie este mult mai mic, iar straturile cornoase sunt protejate. Totuși, unghiile pot fi tăiate și cu foarfecele, doar că trebuie înmuiate bine înainte: cu cât sunt mai moi, cu atât elasticitatea lor crește. Operațiunea trebuie neapărat încheiată cu pilirea unghiei.
      Soarele ridează tenul
      Adevărat. Soarele deshidratează intens pielea, uscând-o. În plus, razele UVA penetrează cu ușurință pielea. De aceea, cremele recomandate în anotimpul cald sunt cele superhidratante și cu factor de protecție solară. Nu trebuie să facem rabat de la calitate, o piele deshidratată se ridează foarte repede.

      Fardurile îmbătrânesc tenul
      Fals. Fondul de ten, pudra și fardurile, în general, au un dublu rol: unul estetic, pe care-l cunoaștem deja foarte bine, și unul de protecție. Pe vremea bunicilor, pudrele doar acopereau imperfecțiunile, dar formulele avansate de azi nu astupă porii, lăsând tenul să respire. Ele hrănesc pielea, conțin pigmenți care acționează că o barieră împotriva transpirației, prafului, sebumului, dar și a razelor nocive de soare.
      E bine să folosim un singur tip de cremă
      Fals. Tenul se obișnuiește cu principiile unei creme și, după o vreme, aceasta nu mai are nici un efect. Cosmeticienele ne recomandă să ne cumpărăm de fiecare dată altă cremă, chiar dacă la un moment dat ajungem la crema de la care am plecat. Important este să nu obișnuim tenul cu aceleași ingrediente.
      Femeile slabe nu au celulită
      Fals. Celulita nu are nici o legătură cu kilogramele în plus. Cauzele sunt, de regulă, hormonale, dar ele nu explică în totalitate apariția celulitei. Pot fi implicați factori ereditari, deficite de circulație sanguină, oalimentație dezechilibrată, sedentarism șI stres. E adevărat, creșterea în greutate facilitează apariția ei. Prin adoptarea unui stil de viață sănătos (o alimentație echilibrată, exerciții fizice, masaje, diminuarea stresului) și tratamentelor locale anticelulitice se poate preîntâmpina sau diminua semnificativ celulita.
      Oja ieftină îngălbenește unghiile
      Fals. Orice lac de unghii colorat poate colora unghiile, îngălbenindu-le, indiferent de calitatea lui. Cu cât lacul de unghii este mai închis la culoare, cu atât posibilitatea că unghiile să se îngălbenească este mai mare. Tot specialiștii ne recomandă aplicarea unui lac de bază, care să protejeze unghiile de pigmenții lacurilor închise.
      Cuticulele nu se taie
      Adevărat. Atunci când tăiem cuticula putem să ne pricopsim cu o inflamare, micoză sau infecție. Dar de ce să ne facem atâtea probleme când putem și mai simplu? Noile tendințe sunt ca delicatele cuticule să se înmoaie cu uleiuri și creme speciale și să se împingă cu bețișoare din bambus sau din plastic. Prin acest procedeu, cuticula nu va mai crește zdrențuită, iar aspectul unghiei se va îmbunătăți simțitor.
      femeia.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cele mai mari probleme ale tenului apar din cauza faptului că avem tendința de a neglija pielea la tinerețe, ceea ce înseamnă că avem de-a face cu repercursiuni la maturitate. Ca în multe alte cazuri, prevenția este cea mai bună modalitate de a combate problemele tenului. Procesul de îmbătrânire este unul natural și firesc, dar alegerile pe care le facem de-a lungul timpului dictează cât de blânde sau severe sunt semnele îmbătrânirii care apar la nivelul tenului.
      Pentru că în jurul vârstei de 50 de ani este perioada de instalare a menopauzei, această vârstă este și cea la care sunt necesare unele schimbări în rutina de îngrijire a pielii. Odată cu menopauza scade nivelul de estrogen, un hormon responsabil pentru numeroase funcții ale pielii și probleme care apar după menopauză, precum uscarea pielii și apariția ridurilor.
      Hidratează-ți mai bine pielea
      Ridurile sunt cele mai vizibile semne ale îmbătrânirii pielii, dar deshidratarea este cauza care stă la baza celor mai multe probleme ale tenului. „Metabolismul pielii scade per ansamblu. Bariera de protecție a pielii devine mai puțin eficientă și duce la pierderea apei prin epidermă, ceea ce înseamnă tenul devine mai uscat. Are loc și o scădere a producției de sebum și lipide”, declară medicul dermatolog Anjali Mahto pentru wohowhatwear.co.uk.
      Prin urmare, este mai important ca niciodată să folosești creme și serumuri hidratante. Ceramidele, peptidele, acidul hialuronic și glicerina sunt ingrediente care te vor ajuta să hidratezi pielea în profunzime.
      Retinolul te ajută să estompezi ridurile
      Retinolul este unul dintre puținele ingrediente cosmetice cu efect dovedit în reducerea ridurilor. „Retinolul va reda aspectul sănătos al pielii și va accelera reînnoirea celulară. Dacă îl folosești, vei putea îmbunătăți nuanța tenului și vei crește producția de colagen (care este afectată de înaintarea în vârstă, contribuind la formarea ridurilor)”, spune medicul.
      Dacă ai mai folosit produse cu retinol, este important să continui aplicarea. Dar dacă nu ai folosit acest ingredient până acum, ar trebui să începi să-l folosești treptat. Începe cu o concentrație mai mică pentru ca pielea să se poată obișnui. Apoi crește treptat frecvența aplicării și concentrația, recomandă specialistul.
      Exfoliază mai rar
      Dacă tot timpul ai auzit că exfolierea este secretul unui ten cu aspect tânăr și strălucitor, după vârsta de 50 de ani exfolierea ar trebui realizată mai rar. „Estrogenul are un rol protector în vindecarea rănilor, iar scăderea nivelului de estrogen după menopauză înseamnă că pielea are nevoie de mai mult timp pentru a se vindeca”, spune medicul dermatolog. Atunci când exfoliezi pielea creezi mici leziuni la suprafața pielii, care începe apoi procesul de vindecare. Dar când pielea devine mai uscată din cauza înaintării în vârstă, capacitatea de vindecare scade și exfolierea nu mai este la fel de eficientă.
      Renunță la loțiunile pentru spălarea tenului care fac spumă
      Pentru că pielea este mai uscată, ar trebui să renunți la folosirea gelurilor și loțiunilor pentru spălarea tenului care conțin săpun sau detergenți. Le recunoști după faptul că produc spumă atunci când le folosești. Acestea accentuează uscarea tenului pentru că elimină lipidele care protejează stratul exterior al pielii. Înlocuiește-le cu creme de curățarea sau balsam pentru spălarea tenului, mai ales dacă pielea este sensibilă și predispusă la uscare.
      eva.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să nu acumulezi kilograme în plus:
      Nu mânca în timp ce faci alte activități
      Dacă mănânci în timp ce te uiți pe telefonul mobil sau lucrezi la calculator ori te uiți la un film, vei mânca mecanic, fără să știi ce mănânci și cât mănânci. Încearcă să mănânci doar la masă, nu în timp ce faci și alte activități.
      Atenție la cantități
      Cu cât farfuria este mai mare, cu atât vei avea tendința să o umpli mai mult. Pentru a păcăli creierul și pentru a avea senzația de sațietate încearcă să mănânci cantități mici de alimente: fructe, nuci sau legume, care să nu conțină multe calorii.
      În ceea ce privește culorile nu folosi de exemplu o farfurie verde pentru a mânca salată, deoarece creierul tău nu va transmite senzația de sațietate. De asemenea, de reținut este și faptul că culorile roșu sau galben favorizează mâncatul rapid.
      Apa ca un aliat anti-foame
      Un truc care te poate ajuta să mănânci mai puțin este să bei un pahar mare cu apă înainte de a mânca. Nu vei mai fi tentat să mănânci astfel atât de mult, pentru că stomacul este plin. De asemenea, de multe ori creierul confundă foamea cu setea.

      Redu carbohidrații
      O dietă bogată în carbohidrați face ca organismul să simtă mai devreme senzația de foame și să crești aportul caloric zilnic. Redu carbohidrații și consumă mai multe proteine, cum ar fi curcan, pește, pui sau ouă. Consumă și grăsimi sănătoase cu moderație precum nuci, ulei de cocos, ulei de măsline, semințe sau avocado. Aceste alimente sunt sățioase și nu vei simți senzația de foame foarte rapid.
      Evită tentațiile
      Nu depozita în casă alimente procesate. Vei fi tentat să le mănânci și odată ce vei începe să le consumi cu greu vei ieși din cercul vicios. Nu mânca alimente direct dintr-o cutie sau pungă deoarece nu vei fi conștient de cantitatea pe care o consumi. Cercetătorii au demonstrat că persoanele care mănâncă chipsuri direct din pungă, consumă cu 50% mai multe față de cele care le mănâncă pe o farfurie.
      Mestecă mâncarea
      Mestecatul ne ajută să mâncăm mai puțin. Potrivit experților, ideal ar fi să mesteci de 40 de ori un aliment. Creierul transmite informații despre sațietate după 20 de secunde.
      Consumă mai multe legume
      Legumele nu ar trebui să lipsească din alimentația persoanelor care petrec mult timp în casă și nu fac mișcare. Sunt bogate în fibre și foarte sățioase. Poți opta de asemenea pentru fructe și legume deshidratate, în locul gustărilor nesănătoase.
      supermame.ro
  •