7 semne care pot indica un consum mult prea ridicat de proteine


    Chiar dacă nu te-ai gândit până acum la asta, o alimentație bogată în proteine poate duce și la o serie de afecțiuni pe care nu ar trebui să le ignori.

proteine.jpg

O alimentație echilibrată presupune să consumi și proteine. Însă atunci când consumul de proteine este mult prea bogat și, dacă nu îi oferi organismului tău cantitatea optimă, te poți confrunta cu anumite afecțiuni. 

În general cantitatea de proteine de care ai nevoie poate varia în funcție de vârstă, sex, dar și nivelul de activitate. În medie, oamenii au nevoie în general de o cantitate de 45 – 55 de grame de proteine pe zi. Dar ce se întâmplă atunci când depășești această cantitate? Iată care sunt semnele care pot indica asta:

1. Indigestie

Cu siguranță cunoști sentimentul acela complet neplăcut al unei indigestii. Proteinele sunt destul de greu de digerat, iar consumul excesiv poate provoca un disconfort destul de mare stomacului. Important este să îți dai seama care e cantitatea de proteine potrivită organismului tău. 

2. Deshidratare

Un consum prea bogat în proteine se poate prezenta și sub forma deshidratării. Ai putea avea tendința de a bea mai multă apă pentru a combate acea senzație de deshidratare, însă de multe ori oamenii nu își dau seama că le este mai sete decât de obicei în această situație pentru că nu beau în general suficient de multă apă. 

3. Oboseală

Proteinele îți pot oferi senzația de sațietate. Cu toate astea, dacă depășești cantitatea zilnică recomandată, acest lucru poate împiedica asimilarea lor optimă de către organismul tău. Iar atunci te poți simți epuizată sau obosită, fără să îți dai seama din ce motiv.

4. Constipație

În cele mai multe dintre cazuri, persoanele care mănâncă prea multe proteine au o dietă cu un conținut scăzut în carbohidrați. Atunci când îți planifici mesele având ca obiectiv principal reducerea la minimum a carbohidraților și consumul bogat de proteine, e posibil să ai parte de destul de puține fibre, iar asta va duce la constipație.

5. Respirație urât mirositoare

Atunci când mănânci multe proteine și puțini carbohidrați, corpul tău intră în cetoză, un proces care apare de cele mai multe ori când organismul nu primește suficient de mulți carbohidrați și folosește grăsimile pentru a le transforma în energie. Ceea ce va duce la o respirație urât mirositoare care nu se poate rezolva printr-o igienă orală bună pentru că mirosul provine din sistemul digestiv.

6. Creștere în greutate

Multe persoane consideră că vor pierde în greutate dacă vor crește consumul de proteine, însă se întâmplă tocmai invers. Este foarte probabil ca proteinele să fie depozitate în corpul tău ca grăsimi, ceea ce va duce în cele din urmă la acumularea unor kilograme. 

7. Boli cardiovasculare

Mai multe studii au demonstrat că un consum ridicat de proteine este legat direct de bolile cardiovasculare. Ceea ce ar trebui să faci este să mănânci alte alimente care îți pot menține inima sănătoasă, precum pește, nuci și leguminoase.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pshilogul Angela Nicolaou a explicat într-un reportaj pentru Știri.md cum putem depăși emoțiile negative provocate de coronavirus și perioada de carantină.
      “Frica este o emoție care acționează asupra psihicului în felul următor - sau lovești, sau fugi! Cu părere de rău, în situația în care ne aflăm, în carantină, noi nu avem unde să fugim și nici nu știm pe cine să lovim, fiindcă această boală este invizibilă și psihicul nu înțelege cu cine să lupte. Ce avem de făcut - să acceptăm situația așa cum este ea.
      De exemplu, noi avem posibilitatea să ne îmbolnăvim de orice boală, pur și simplu zilnic nu ne gândim la chestia aceasta. 
      Noi nu ne gândim, în general, la moarte, dar este o întrebare filosofică. Odată și odată noi toți vom muri, dar sperăm că asta se va întâmpla mai târziu. Psihicul nostru are o capacitate de autoapărare. Psihicul reușește să se adapteze și să trăiască în situații de stres, cum au fost războaiele sau crizele economice.
      Sunt multe exemple în istoria omenirii în care oamenii au reușit să supraviețuiască și să se adapteze la situație. Sfatul meu pentru spectatori e următorul - să se gândească la ceea ce există astăzi, acum, să se concentreze la prezent, la ziua de astăzi și maximum la câteva zile înainte. Când va trece totul și se va stabiliza situația să ia măsuri pentru a rezolva deja problemele care vor interveni”, a explicat psihologul.
      Dacă acum o lună în urmă toată lumea își dorea timp liber pentru familie și activități amânate, acum este momentul potrivit pentru a vă dedica timpul pentru lucrurile demult dorite.
      Angela Nicolaou:
      A venit acest timp, avem posibilitatea să facem toate visurile pe care le-am avut cândva. Astăzi, aici, nimeni nu ne stresează, deci avem la îndemână timp liber, atunci de ce noi iar încercăm acest timp să-l accelerăm, de ce ne dorim să intrăm iar în rutina care a fost?! Haideți să trăim astăzi, haideți să apelăm la visurile noastre, la dorințele noastre pe care nu am avut posibilitatea să le împlinim fiindcă am avut obligațiuni, pentru că am avut serviciu, pentru că am avut tot felul de lucruri pe care să le facem, doar nu am avut timp să rămânem cu noi înșine.
      Cum să menținem echilibrul emoțional, dar și cum să facem față situațiilor în care aflăm că o persoană dragă a fost diagnosticată cu noul virus de tip COVID-19, aflați în reportajul de mai jos:
      Știri.md amintește că, începând cu 25 martie, este limitată mișcarea populației în municipii, orașe și centre raionale pentru a preveni infecția cu coronavirus.
      Menționăm că pe 17 martie, Parlamentul de la Chișinău a declarat stare de urgență națională în legătură cu situația epidemiologică, până la data de 15 mai.
      Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale vine cu mesajul repetat către populație de a se implica activ în prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19 pe teritoriul țării, prin respectarea recomandărilor:
      - Evitați locurile publice. Stați acasă;
      - Păstrați distanța socială de minim 1 metru;
      - Cei care au revenit din țările cu risc sporit de infecție sau au contactat cu o persoană infectată, autoizolați-vă la domiciliu pentru 14 zile, inclusiv de membrii familiei și contactați medicul de familie. Măsurați temperatura corpului de 3 ori pe zi;
      - Spălați-vă cât mai des pe mâini cu apă și săpun;
      - Respectați eticheta tusei (în șervețel de unică folosință sau pliul cotului);
      - La primele simptome de boală precum: tuse, febră, eliminări nazale, apelați Serviciul 112.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Organizația Mondială a Sănătății atenționează că noul tip de coronavirus nu se transmite prin aer, ci prin picăturile pe care o persoană infectată le generează atunci când tușește, strănută sau vorbește. Aceste picături sunt grele și nu plutesc prin aer, dar cad pe podea sau pe suprafața obiectelor.
      Respectiv, vă puteți infecta dacă vă aflați la mai puțin de 1 metru distanță de o persoană bolnavă sau dacă atingeți o suprafață contaminată și apoi vă atingeți ochii, nasul sau gura, fără a vă spăla pe mâini. Iată de ce vânzătoarele/vânzătorii din magazine sau alte persoane, care se află într-un contact apropiat cu oamenii, poartă măști de protecție.
      Nicolae Furtună, șeful Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, susține că există o singură situație când persoanele sănătoase trebuie să folosească măștile – doar dacă au grijă de o persoană suspectată de infectare cu noul tip de coronavirus (în spital sau la domiciliu).

      Mai mult, a fost stabilit că, atunci când poartă mască, oamenii au tendința de a-și atinge mai des fața, pentru a-și aranja masca, ceea ce poate duce la infectare.
      Evitați să atingeți masca în timp ce o purtați! Dacă vreți să o atingeți, dezinfectați mâinile cu soluție pe bază de alcool sau spălați-le cu apă și săpun.
      În cazul persoanelor care prezintă simptome de COVID-19, este obligatorie purtarea măștilor, pentru a nu fi împrăștiate picăturile fluide atunci când persoanele bolnave/suspecte vor strănuta sau vor tuși. Măștile sunt eficiente doar în combinație cu respectarea regulilor de igienă, spălatul frecvent pe mâini cu apă și săpun sau folosirea dezinfectantului.
      Înainte de a vă pune masca, dezinfectați mâinile cu o soluție pe bază de alcool sau spălați-le cu apă și săpun. Este important să acoperiți și gura, și nasul atunci când puneți masca. Asigurați-vă că nu rămân goluri între față și mască.

      suntparinte.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      La viața ei a participat la o mulțime de competiții, iar prima dată când a participat la un concurs a fost în 1934, transmite Știri.md cu referire la avantaje.ro.
      Toată viața a făcut sport, iar acest lucru nu doar că a ajutat-o să se mențină în formă și să fie sănătoasă, dar a făcut-o să fie atât de energică chiar și la vârsta de 94 de ani.
      Cine este Johanna Quaas, cea mai bătrână gimnastă din lume?

      Din păcate, mulți oameni nici măcar nu ajung la o asemenea vârstă, iar alții dacă ajung, abia se pot mișca. Dar Johanna Quaas a demonstrat că se poate și altfel.
      Deși are riduri vizibile și normale pentru vâsta ei, iar părul este complet alb, gimnasta are un corp zvelt și tonifiat. Johanna arată mult mai bine decât o mulțime de femei mult mai tinere decât ea.
      În anul 2012, pe data de 13 septembrie, Johanna Quaas a intrat în Cartea Recordurilor pentru titlul de cea mai bătrână gimnastă. Sportiva este căsătorită încă din anul 1963 cu gimnastul Gerhard Quaas, căruia i-a dăruit trei fete.
      Pe internet, circulă mai multe filmulețe în care Johanna Quaas apare făcând exerciții la competițiile sportive la care a participat de-a lungul timpului.
      La prima vedere, imaginile sunt de-a dreptul incredibile, încât nu par a fi veridice, însă sunt cât se poate de reale. Sportiva, în vârstă de 94 de ani, execută perfect o mulțime de mișcări cât se poate de dificile, cu o ușurință extraordinară.
      Pentru a vedea mai multe imagini cu Johanna Quaas, cea mai bătrână gimnastă din lume, deschide galeria foto de mai sus!
      avantaje.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Legătura dintre sedentarism şi anxietate s-ar putea datora tulburărilor de somn, izolării sociale sau problemelor survenite la nivel metabolic din cauza stilului de viaţă inactiv. 

      Mişcarea îmbunătăţeşte felul în care inima pompează sânge în corp. Astfel, sedentarismul afectează structura şi funcţionarea inimii, pentru că aceasta are nevoie de antrenament pentru a se menţine sănătoasă. În acelaşi timp, activitatea fizică ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale normale şi la scăderea colesterolului rău.

      Iată 5 exerciţii pe care le puteţi face acasă
      Alergatul pe loc
      Este unul dintre cele mai eficiente exerciţii cardio şi, în acelaşi timp, o activitate uşor de practicat. Totodată, ajută la arderea caloriilor. De exemplu, dacă alergi pe loc 15 minute, vei arde aproximativ 144 de kilocalorii. Aşadar, aleargă 15 minute pe loc, ducând călcâiele la şezut. Sporeşte intensitatea. De asemenea, dacă ai o coardă, foloseşte-o.
      Genuflexiunile 
      Acest exercițiu antrenează muşchii din partea inferioară a corpului, aceştia reprezentând un procent important din masa muscular totală. Iată cum poţi face. Distanţează picioarele uşor, în dreptul umerilor. Bazinul trebuie să fie paralel cu linia dintre vârfurile picioarelor. Coboară fundul până la nivelul genunchilor, ţinând spatele drept şi fesele încordate. Pentru început, poţi face 20-30 de genuflexiuni, după care poţi creşte numărul cu câte 5 sau 10 pe serie. Nu trebuie să te grabeşti, pentru că îţi poţi suprasolicita genunchii. Respiraţia este foarte importantă: expiri abdominal, la urcare, şi inspiri la coborâre.
      Fandările 
      Ele implică în mişcare partea inferioară a corpului, muşchii abdominali, muşchii picioarelor şi fesierii. În acelaşi timp, are beneficii şi asupra sistemului cardiovascular.

      Pentru a realiza fandări simple, pune piciorul drept în faţă şi coboară genunchiul stâng aproape de călcâiul drept. Împinge-te înapoi în poziţia iniţială. Fă o serie de 10 repetări. Mută-te pe celalalt picior. Pune piciorul stâng în faţă şi coboară genunchiul drept aproape de călcâiul strâng. Împinge-te înapoi în poziţia iniţială. Fă o serie de 10 repetări. Spatele trebuie să fie drept, iar bărbia ridicată.

      Cu timpul, poţi creşte la două sau la trei serii, însă nu uita să faci o pauză de un minut între acestea. Poţi ţine în fiecare mână şi o sticlă cu apă (0,5 l, 1l sau 2 l).
      Abdomene stând pe scaun
      Aşează-te pe scaun şi lipeşte-ţi spatele de spătar. Apropie-ţi picioarele şi ridică genunchii cât mai sus. Revino cu tălpile pe sol. Realizează o serie a câte 10 repetări. Cu timpul, poţi creşte la două sau la trei serii, însă nu uita să faci o pauză de un minut între acestea.
      Flotări din genunchi
      Sunt foarte uşor de executat. Aşează-te în genunchi, pe podea, cu spatele drept. Întinde braţele în faţa ta şi sprijină-te cu palmele de podea. Flexează coatele şi coboară pieptul, menţinând poziţia o secundă. Întinde braţele şi revino la poziţia iniţială. Pentru mai mult echilibru, poţi încrucişa gleznele.

      În cazul în care staţi mult timp pe scaun, în faţa calculatorului, ridicaţi-vă după fiecare două ore şi faceţi 10 minute de mişcare.
      clickpentrufemei.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Noul coronavirus nu prezintă semne de infecție timp de mai multe zile. Ultimele informații spun că perioada de incubație poate fi de până la 20 de zile înainte ca simptomele COVID-19 să devină vizibile.
      Când o persoană are febră și/sau tuse și merge la spital, plămânii sunt de obicei 50% fibroși și este destul de târziu.
      Testul se face dimineața!
      Experții din Taiwan oferă un simplu test, pe care-l puteți face în fiecare dimineață: respirați adânc și țineți-vă respirația mai mult de 10 secunde.
      Dacă finalizați cu succes examenul fără tuse, fără disconfort, fără plombă sau etanșeitate etc., va arăta că nu există fibroză în plămâni, ceea ce înseamnă că nu aveți nici o infecție.
      Testul se face în fiecare dimineață într-un mediu cu aer curat. În plus, specialiștii vă sfătuiesc să luați câteva înghițituri de apă cel puțin la fiecare 15 minute.
      Chiar dacă virusul vă intră în gură, apa potabilă sau alte lichide îl curg prin esofag în stomac. Odată ajuns acolo, acidul stomacal ucide virusul.
      Dacă nu beți suficientă apă în mod regulat, virusul vă poate intra în trahee și plămâni. Și nu uitați! Spălați-vă des foarte bine pe mâini și nu vă atingeți fața.
      click.ro
  •