5 alimente pe care să le înlocuiești pentru a avea organism mai sănătos și o piele mai frumoasă


    Expunerea la soare, alături de consumul de produse avansate finale glicozilate sunt două dintre cauzele principale ale îmbătrânirii premature.

fruit-muesli.jpg

Aceste produse avansate finale glicozilate se formează atunci când lipidele sau proteinele sunt combinate cu glucidele în sânge. Astfel, dacă ne dorim să întârziem îmbătrânirea. să avem un organism sănătos și să avem o piele mai frumoasă, o schimbare în alimentație poate fi de mare ajutor. În lista următoare vei găsi 5 sfaturi de urmat pentru a substitui mâncărurile care îți dăunează.

1. Înlocuiește cartofii prăjiți cu cartofii dulci

Alimentele prăjite în ulei la temperaturi înalte eliberează radicali liberi, substanțe care accelerează îmbătrânirea și alterează pielea la nivel celular.

Așadar, alternativa pentru cartofii prăjiți o reprezintă cartofii dulci la cuptor. Aceștia sunt bogați în cupru, substanță care sporește producția de colagen. Cu toate acestea, ai grijă să nu adaugi prea multă sare, care poate cauza deshidratare.

2. Înlocuiește carnea foarte procesată cu carnea de pasăre

Carnea procesată – printre care se numără salamul sau șunca- conține foarte mult sodiu, sulfiți și grăsimi saurate. Acestea pot conduce la deshidratare, provocând apoi inflamație.

Puiul sau curcanul la grătar, pe de altă parte, reprezintă o sursă de aminoacizi, substanțe care contribuie la producția de colagen.

3. Consumă avocado sau ulei de măsline în loc de margarină

Margarina era privită într-un timp drept o alternativă mai sănătoasă pentru unt. Cu toate acestea, faptul că produsul este bogat în acizi grași trans-nesaturați înseamnă că lasă pielea mai vulnerabilă la radiații UV, afectând elasticitatea și colagenul.

4. Satisface-ți pofta de dulciuri cu iaurt sau fructe

Zahărul în exces poate afecta, de asemenea, nivelul de colagen, sporind îmbătrânirea. Prin urmare, data viitoare când îți este poftă de ceva dulce mănâncă fructe sau iaurt cu puțină miere. Afinele sunt o variantă foarte bună în ambele cazuri pentru că sunt bogate în antioxidanți.

5. Renunță la carbohidrații procesați și încearcă pâinea integrală

Există o legătură între mărirea indicelui glicemic- cauzată de consumul de carbohidrați procesați- și nivelul de produse avansate finale glicozilate din sânge. Ai putea, deci, să înlocuiești alimentele ce conțin astfel de substanțe cu pâinea integrală fără zahăr adăugat, bogată în antioxidanți.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pentru că ştim că atunci când arătăm bine, ne şi simţim mai încrezătoare, îţi propunem cinci paşi pentru a-ţi actualiza rutina cotidiană, astfel încât să arăţi şi să te simţi cât mai bine în fiecare zi:
      1. Trezeşte-te cu 15 minute mai devreme
      Poate nu îţi dai seama, dar în 15 minute poţi face multe lucruri ca să arăţi mai bine. De exemplu, poţi face un duş rapid, te poţi da cu cremă pe corp şi îţi poţi pune o mască pe care să o laşi să acţioneze cât timp îţi bei cafeaua. Poate că nu pare mare lucru, dar astfel de lucruri mărunte îţi pot da sentimentul că ai făcut ceva pentru tine şi că ai grijă de tine.
      2. Micile eforturi contează
      Poate că, la finalul unei zile te simţi atât de obosită, încât ţi se pare că şi demachierea presupune un efort supraomenesc, dar, dacă poţi găsi un pic de energie pentru a te ocupa zece minute de pregătirile pentru ziua următoare, o să te simţi mai bine dimineaţa. Pregăteşte-ţi hainele şi accesoriile pe care vrei să le porţi a doua zi, calcă-le şi pune-ţi în geantă tot ce ai nevoie. Nu pare mare lucru, dar fiecare mic gest contează.
      3. Investeşte în accesorii care îţi fac viaţa mai uşoară
      Tehnologia modernă ne poate ajuta să economisim foarte mult timp, aşa că de ce să nu profităm de asta? De exemplu, dacă îţi ia prea mult timp să te coafezi dimineaţa, investeşte într-o perie rotativa pentru par, care să te ajute să petreci mai puţin timp în faţa oglinzii. Acelaşi lucru este valabil şi pentru produsele destinate îngrijirii călcâielor sau celor pentru epilat.
      4. Fii organizată
      Trebuie să recunoaştem că multe dintre noi avem în garderobă foarte multe haine pe care le purtăm foarte rar sau chiar deloc. De asemenea, toate avem obiecte vestimentare care ne fac să ne simţim mai feminine, mai frumoase sau, pur şi simplu, ne plac mai mult şi atunci avem tendinţa de a le purta mai frecvent. Fă-ţi ordine în dulap şi renunţă la hainele în care nu se simţi bine, care nu te avantajează sau pe care nu le-ai mai purtat de cel puţin un an. Tot ce nu mai porţi şi este în condiţii bune poate fi donat sau, de ce nu, vândut online sau în consignaţii. Poţi profita de momentul în care îţi faci curăţenie în garderobă şi pentru a te gândi la noi combinaţii pe care să le faci cu hainele pe care le ai deja. Pentru a-ţi simplifica şi mai mult viaţa, aşază-le pe umeraşe exact în combinaţia în care vrei să le porţi.
      5. Frumuseţea vine din interior
      Probabil ai auzit asta de o mie de ori, dar adevărul este că această expresie a devenit un clişeu tocmai pentru că poartă în ea un sâmbure de adevăr. Noi nu ne vom referi aici la frumuseţea sufletească, deşi este adevărat că importanţa ei este incontestabilă, ci mai curând,la stilul tău de viaţă. Simplificând foarte mult, putem spune că devii ceea ce mănânci, pentru că organismul foloseşte nutrienţii din mâncare pentru a crea celule şi ţesuturi noi. Aşadar, dacă vrei să arăţi şi să te simţi mai bine, încearcă să mănânci mai echilibrat şi să te hidratezi corespunzător. Nu numai că pielea ta îţi va mulţumi pentru asta, dar vei vedea că vei avea şi mai multă energie să faci în fiecare zi tot ce ţi-ai propus.
      Oricare dintre aceste sfaturi ai decide să aplici, nu uita să zâmbeşti cât mai des. Nu numai că te va face mai frumoasă, dar studiile arată că, dacă zâmbeşti suficient de des, creierul tău va secreta hormonii care te fac să te simţi bine!
      clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Așadar, află că turmericul este unul dintre cele mai benefice condimente, care are o mulțime de proprietăți și efecte pozitive asupra organismului nostru. Turmericul se mai poate găsi și sub denumirea de șofran indian. Culoarea specifică a turmericului, și anume acel galben aprins, este dată de curcumina.
      Turmericul este folosit drept condiment pentru mai multe preparate, însă el este și un colorant alimentar. Dacă ești adepta preparatelor condimentate, atunci în mod cert îți va plăcea și turmericul deoarece gustul lui este piperat și ușor amar. Pe lângă faptul că poate fi folosit în diferite preparate, pudra de turmeric poate fi folosită și în ameliorarea diferitelor afecțiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis sau chiar acnee.
      Astfel, iată care sunt motivele pentru care ar trebui să îl încerci și să îl incluzi în dietă:
      1. Susține sistemul imunitar
      Dacă ai probleme cu sistemul imunitar, află că poți folosi turmericul în acens sens. Poți face o pastă de turmeric, formată din apă, pudră de turmeric, dar și condimente, precum sare și piper. Curcumina, compusul din turmeric, are proprietăți puternic antiinflamatoare.
      2. Are un efect antiinflamator
      În cazul în care te confrunți cu diferite afecțiuni, iritații sau leziuni, poți folosi turmericul datorită efectului său antiinflamator. Conform specialiștilor, turmericul este un puternic antioxidant, reducând inflamațiile și ameliorând bolile gastroinflamatorii.
      3. Previne stările de anxietate
      Cu tot stresul cotidian, stările de anxietate pe care le avem par să se intensifice. Datorită efectului antioxidant pe care turmericul îl are, el ameliorează stările de anxietate. Îl poți include în diferite preparate drept condiment, dar și în smoothie-uri.
      4. Calmează durerile
      Durerile articulare pot fi extrem de deranjante, mai ales dacă nu găsești nicio soluție care să le amelioreze. Pudra de turmeric îmbunătățește mobilitatea articulațiilor. În același timp, calmează și durerile premenstruale și, pe lânga asta, nu determină apariția unor reacții adverse.
      5. Ameliorează afecțiunile pielii
      Dacă te confrunți cu acnee, diverse coșuri sau mici imperfecțiuni, poți folosi turmericul pentru ameliorarea acestor afecțiuni. Mai exact, poți folosi pasta de turmeric, aplicată local pe zonele afectate sub formă de mască pentru a ameliora acesta afecțiuni. Turmericul mai poate fi folosit și pentru vindecarea rănilor, leziunilor sau a tăieturilor.
      6. Ajută la arderea grăsimilor
      Te confrunți cu câteva kilograme în plus și nu mai știi ce anume ar trebui să faci? Ei bine, dacă ești în această situație, turmericul este o soluție la îndemână pe care ar trebui să o incluzi în dieta pe care o urmezi. Turmericul are beneficii în ceea ce privește scăderea nivelului de lipoproteine din organism. 
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      În ciuda proporțiilor sale, ficatul își desfășoară atât de importanta activitate cel mai adesea în tăcere, fără a da semne că se află într-o situație disperată decât atunci când este prea târziu.
      Tocmai de aceea, e imperios necesar să ai grijă cu dedicație de sănătatea ficatului tău. În acest sens, programele de detox care luaseră cu asalt universul sănătății acum câțiva ani ne promiteau un organ mai sănătos prin purificare. Curând a luat însă avans o nouă direcție: dacă ne-am îngriji de ficatul nostru prin nutriție? În acest sens, află care sunt vitaminele de care are nevoie ficatul tău, pentru a-i potența activitatea!
      De ce este atât de important ficatul?
      Ficatul desfășoară unele dintre cele mai importante funcții în corp, fiind principalul organ care ne protejează de propriile alegeri nocive de viață. Detoxificând, epurând, susținând digestia sau formarea cheagurilor de sânge, ficatul stă practic la baza sănătății tale.
      Cea mai importantă funcție a ficatului este aceea de detoxifiere, eliminând substanțe toxice ce pot fi conținute de medicamente, mâncăruri sau hormoni. Astfel, fie că ai băut un pahar de vin sau ai mâncat o pungă de chipsuri, bietul ficat se va ocupa să șteargă urmele „nesăbuinței tale”, prin urină sau scaun. De asemenea, ficatul filtrează și purifică sângele.
      Tot ficatul este cel care contribuie la reglarea metabolismului, extrăgând zahărul din sânge și transformându-l în glucoză, ce va fi folosită când scade glicemia, iar tu ești lipsită de energie.
      Secreția bilei, depozitarea vitaminelor și a mineralelor, stocarea sângelui folosit apoi drept rezervor în situații de urgență cum este șocul hipovolemic, sunt alte funcții de seamă pe care și le asumă ficatul. Mai avem nevoie să îți explicăm de ce ficatul este considerat a fi unul dintre cele mai importante organe din corp, în aceste condiții?
      4 vitamine de care ficatul are mare nevoie
      În ceea ce privește relația dintre menținerea sănătății ficatului și nutriție, studiile au demonstrat că există o corelație importantă. Deși mai sunt încă necesare cercetări în acest sens, un lucru este sigur: ai grijă prin alimentație de ficatul tău și te va răsplăti cu aceeași dedicație.
      Iată care sunt vitaminele ce vor menține sănătatea ficatului tău!
      Vitamina E
      Unul dintre cei mai potenți antioxidanți, vitamina E protejează celulele și țesuturile de radicalii liberi din atmosferă, iar dacă nu ți se pare o misiune nobilă, află că stresul oxidativ produs de aceștia poate cauza afecțiuni grave, precum cancerul sau bolile cardiovasculare. Dar vitamina E este considerată și un aliat prețios în cazul bolii ficatului gras non-alcoolic, o serie de afecțiuni hepatice prezente la cei care nu consumă alcool sau se delectează cu el în cantități moderate.
      Această relație a fost demonstrată și în cadrul unui studiu din 2018, publicat în revista Antioxidants. Conform acestuia, vitamina E reduce stresul oxidativ în cazul pacienților diagnosticați cu boala ficatului gras non-alcoolic, deși mai sunt necesare cercetări în acest sens.
      Vitamina C
      Precum vitamina E, și vitamina C are calități antioxidante importante, fiind de asemenea necesară pentru combaterea radicalilor liberi. De data aceasta, relevant este un studiu apărut în revista Nutrients în 2014, care pleca de la premisa că o deficiență a vitaminei C poate provoca dezvoltarea bolii ficatului gras.
      Vitamina B12
      Solubilă în apă, vitamina B12 este prezervată la nivelul ficatului, de aici fiind evidentă și relația specială dintre ele. Corelația ulterioară este realizată tot prin intermediul bolii ficatului gras non-alcoolic: un studiu publicat în 2018 în revista Nutrients ajungea la concluzia că nivelurile scăzute de B12 pot agrava afecțiunea despre care ți-am vorbit mai sus.
      Vitamina D
      Numită și „vitamina soarelui” deoarece este produsă odată cu expunerea la astrul zile, vitamina D este probabil cel mai important nutrient pentru ficat. Iar dacă te mai îndoiești de potența sa, află că vitamina D este convertită într-o sursă nutrițională disponibilă din punct de vedere biologic pentru organism tocmai prin intermediul ficatului.
      Conform unui studiu din septembrie 2017, deficiența de vitamina D este prezentă azi covârșitor mai ales în statele puternic dezvoltate și industrializate din emisfera nordică, în care oamenii petrec puțin timp afară, prin natura profesiilor și a stilului de viață sedentar. Dar cercetarea a nuanțat și un aspect mai puțin cunoscut, anume acela că deficiențele de vitamina D erau corelate și cu afecțiuni precum obezitatea, diabetul de tip 2 sau boala ficatului non-alcoolic.
      Mai mult, suplimentarea nivelurilor de vitamina D putea ușura manifestarea și simptomele bolii ficatului non-alcoolic, un motiv în plus să mizezi pe această vitamină.
      Firește, soluția nu este să te expui zilnic la soare, neprotejat, mai ales în condițiile creșterii cantității de radiații periculoase cu care ne confruntăm azi. Din fericire, există suplimentele cu vitamina D.
      divahair.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Există numeroase modalităţi şi activităţi care te pot ajuta să te simţi mai încrezătoare, important este să îţi rezervi timp suficient pentru a face ceea ce îţi face plăcere. De multe ori, un simplu ritual de îngrijire şi câteva momente în care să ai grijă de tine, de la modul în care îţi aranjezi părul şi până la aplicarea unei măşti de faţă, pot avea un efect benefic asupra stării tale de bine. Iată câteva idei care îţi pot fi utile:
      Exfoliază pielea
      Exfolierea este o etapă importantă din orice ritual de îngrijire a pielii. Particulele de praf şi celulele moarte se pot acumula în exces la suprafaţa pielii şi creează astfel aspectul de ten uscat, încărcat şi lipsit de strălucire. Odată ce ai aplicat exfoliantul potrivit şi ţi-ai curăţat tenul, vei simţi că pielea este mai fină şi mai strălucitoare. Iar acesta este lucrul de care aveai nevoie pentru a te simţi bine în pielea ta.
      Repetă această procedură cel puţin o dată pe săptămână şi alege un exfoliant blând cu pielea. E indicat să eviţi produsele pe bază de acid glicolic şi să optezi în schimb pentru produse care conţin acid lactic, jojoba sau acizi fructiferi.
      Ai grijă de părul tău
      Se spune că atunci când o femeie simte nevoia unei schimbări, e suficient să îşi schimbe coafura. Ce-i drept, de cele mai multe ori, modul în care arată părul tău poate avea un impact semnificativ asupra felului în care te simţi. Bineînţeles, poţi apela la diferite soluţii, de la faptul că îţi vopseşti părul, încerci un look nou sau o coafură diferită.
      Totuşi, ţine cont că toate aceste schimbări pot afecta structura firelor de păr şi că e necesar să ţii cont de câteva reguli de bază pentru îngrijirea corectă a părului. De exemplu, alege întotdeauna un sampon potrivit pentru tipul tău de păr, aplică un balsam după fiecare spălare şi foloseşte măşti pentru păr cel puţin de două ori pe săptămână pentru a avea un păr sănătos şi hidratat.
      Relaxează-te în cadă
      Uneori, o baie caldă este exact ceea ce ai nevoie pentru a te relaxa aşa cum trebuie. Umple cada cu apă, multă spumă şi sare de baie şi porneşte playlist-ul preferat. Nu uita să aprinzi şi câteva lumânări parfumate sau să foloseşti uleiuri esenţiale pentru a transforma acest ritual într-o şedinţă de aromaterapie.
      Deşi pare un proces care necesită timp până reuşeşti să creezi atmosfera potrivită, minutele pierdute se vor transforma în momentele de relaxare şi calm. Ai grijă să nu foloseşti apă prea fierbinte deoarece îţi va afecta pielea, mai ales dacă ai un tip de piele predispus la apariţia eczemelor, care se irită cu uşurinţă.
      Nu uita de masaj
      Orice sesiune de masaj te ajută să îţi relaxezi muşchii, însă, în acelaşi timp, masajul are multe alte avantaje asupra stării tale de bine. Masarea pielii este benefică pentru stimularea sistemului imunitar, pentru a reduce stările de anxietate şi nivelul de stres. Aşadar, atunci când aplici crema hidratantă, nu uita să îţi rezervi câteva momente pentru a masa uşor pielea.
      Câteva minute pe zi sunt suficiente pentru a aplica uleiul de corp sau crema pentru faţă, masând uşor cu ambele mâini, cu mişcări circulare. Începe cu picioarele, apoi continuă cu masarea abdomenului, a mâinilor şi nu uita de ten.
      Aşadar, nu uita să îţi rezervi din când în când puţin timp pentru tine şi pentru ritualul de îngrijire necesar. Atunci când te simţi bine în propria piele, ai energia necesară pentru a face faţă oricăror provocări.
      okmagazine.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dar aerosolii, posibil contaminaţi, se pot depune pe toate zonele expuse, inclusiv pe tegumentele feței ori pe păr. Și toate aceste zone trebuie igienizate, când veniți acasă, transmite Știri.md cu referire la Protv.ro.
      Odată ce v-ați dat masca jos, încep măsurile de igienă de acasă. Masca v-a ținut în siguranță nasul și gura, dacă ați purtat-o corect.
      Aerosolii, posibil contaminați, au rămas însă pe suprafață acesteia. De aceea, masca se ridică de pe urechi și se îndreptă în față, apoi o puteți pune într-o pungă de hârtie, care nu menține umezeala și pe care să notați data. Se poate refolosi, în deplină siguranță, după 4 zile.
      Conf. dr. Carmen Chifiriuc, Facultatea de Biologie: ”Dacă cineva a strănutat și există în aerosoli particule virale, în momentul în care aceste particule virale ajung și se depun pe suprafețe, după un timp vor fi inactivate”.
      Cât trăiește un nor de aerosoli
      Când cineva tușește, dar și când respiră, se elimină un nor biologic format din aer cald și umed, în care plutesc, în suspensie, picături de diverse dimensiuni.
      Picăturile pot conține SARS COV-2. Prin evaporare, picăturile sunt reduse la aerosoli, adică la particule extrem de mici, uscate.
      Aceastea rămân în aer perioade lungi de timp. În cazul SARS COV 2, până la 3 ore. Treceți prin acest ”nor” într-un supermarket spre exemplu, iar particulele se pot depune ușor, atât pe piele, cât și pe păr. Și posibilii viruși trebuie inactivați imediat prin spălare.
      Prof. dr. Sorin Țiplica, șef secție dermatologie Spitalul Colentina: ”Nu suntem atât de obișnuiți să ne spălam fața și trebuie să avem grijă, când intrăm în casă, să ne spălăm toate tegumentele care au fost expuse, dacă am fost într-o zonă de contact cu alte persoane. Trebuie să ne spălăm toate tegumentele expuse!”.
      Fața se spală cu apă și săpun mai puțin agresiv, tot 20 de secunde. E necesar să igienizați interiorul urechilor, dar și pielea din spatele acestora.
      Insistați să spălați tegumentul de sub bărbie, pliurile ochilor și pliurile nasului. În pliuri, se adună microorganisme.
      După igienizarea feței, și părul are nevoie de aceeași atenție. Părul se spală cu gel de duș sau șampon puțin agresiv, destinat utilizării zilnice.
      Măsurile sunt valabile și pentru hipertensivi
      De aceste măsuri au nevoie inclusiv persoanele care iau tratament pentru hipertensiune, cu suferințe cardiace sau care iau tratament cronic cu aspirină. În cazul acestora, medicația este cea care poate determina mici inflamații al pielii.
      Prof. dr. Sorin Țiplica, șef secție dermatologie Spitalul Colentina: ”Și dacă determină? Dacă determină, trebui să subliniem că spălatul cu apă și săpun nu face rău! Rolul nostru, al dermatologilor, este să îi încurajăm să nu renunțe la apă și săpun. Aceste persoane ajung să se clătească cu apă. Apa rece dă o senzație plăcută și pare că lucrurile sunt bune, dar nu sunt! Apa și săpunul nu fac rău, eventual să folosească un săpun care este mai blând”.
      stiri.md
  •