3 sfaturi pentru a-ți menține dantura sănătoasă 


    Fie că vrem, fie că nu, în interes de serviciu sau în interes personal, interacționăm zilnic cu alți oameni: cu vecinii de bloc, cu vânzătoarea de la pâine, cu membrii familiei, cu prietenii sau colegii de serviciu. Deși nu aspectul fizic ne definește ca oameni, acesta ne poate ajuta să avem încredere în noi sau, dimpotrivă, să ne reducă nivelul de stimă de sine. 

pexels-photo-2156416.jpeg

Comunici cu cei din jur mai ales prin intermediul feței: prin vorbe, priviri, mimică. De aceea, este imposibil să te ascunzi atunci când ai probleme cu dinții. În acest caz, problemele de sănătate se transpun și în probleme estetice. Pentru a nu fi pusă în situația de a te feri să zâmbești, este bine să iei în calcul câteva recomandări pentru a-ți menține dantura sănătoasă și frumoasă. 

1.Vizitează periodic medicul stomatolog

Nu trebuie să ajungi la medic doar când durerea de dinți devine insuportabilă sau după ce dantura ta și-a pierdut în totalitate culoarea naturală, pentru că s-ar putea ca atunci să fie prea târziu. O vizită periodică la medicul stomatolog, de exemplu, o dată la șase luni, te poate scuti de complicații ulterioare, deoarece le vei putea preveni. De asemenea, în urma controlului stomatologic, vei afla dacă ai vreo infecție încă nedepistată, vreun început de carie sau orice altă problemă și o vei putea trata la timp, înainte ca situația să se agraveze. Poți profita de această vizită pentru a cere sfaturi și recomandări medicului, întrucât este persoana cea mai în măsură să îți ofere informații sigure pentru sănătatea ta și a danturii tale. Astfel, te vei putea bucura de niște dinți sănătoși, care să te facă să fii mereu cu zâmbetul pe buze. 

2. Evită anumite alimente și consumă produse la temperatură moderată

Alimentele care afectează cel mai mult dinții sunt cele acide: dulciuri, citrice, băuturi carbogazoase etc. Acestea, prin descompunere, produc acizi care distrug calciul din smalț și favorizează formarea cariilor. Nici vinul și cafeaua nu trebuie consumate în exces deoarece afectează culoarea dinților. Și deasemenea, nicotina din țigări este una din substanțele cunoscute pentru că duce la îngălbenirea lor, pentru că se depune pe dinți; în plus, poate provoca apariția cariilor, motiv pentru care dantura este afectată și de fumat. Trebuie să ai grijă și la temperatura alimentelor pe care le consumi. De preferat este să nu consumi produse foarte reci sau fierbinți, ci la o temperatură moderată. În caz contrar, extremele afectează smalțul dinților, iar efectul imediat resimțit este durerea. Mai ales persoanele care suferă de sensibilitate dentară simt acest efect, deoarece stratul de smalț care le acoperă dinții nu este suficient de gros pentru a-i proteja. Consumarea alimentelor la o temperatură moderată te va scuti de dureri de dinți și de scăderea rezistenței acestora pe viitor. 

3. Spală-te pe dinți după fiecare masă și schimbă-ți periodic periuța

Este destul de greu să te poți spăla pe dinți de fiecare dată după ce mănânci pentru că uneori iei masa în oraș, alteori la serviciu. O idee bună este să ai mereu la tine o periuță de dinți și un tub mic de pastă, dar dacă ți se pare foarte complicat, măcar dimineața și seara este obligatoriu să faci asta, pentru a îndepărta resturile de mâncare care îți vor afecta, în timp, dinții. 

Asociația Dentară recomandă, în general, înlocuirea periuței de dinți la aproximativ trei-patru luni, atunci când aceasta prezintă semne de uzură. Dar sunt și cazuri când este bine ca periuța să fie schimbată mai repede: dacă, de exemplu, ai fost răcită, pentru că germenii care ți-au provocat îmbolnăvirea vor rămâne pe ea. Înlocuind-o, eviți să continui să te expui acestora și să te îmbolnăvești din nou. De asemenea, periuțele de dinți ale copiilor este bine să fie schimbate mai des decât cele ale adulților, pentru că ei au dinții mai sensibili și mai predispuși la probleme dentare. 

unica.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      „Eu când am venit, am găsit, de fapt, un blocaj din punctul de vedere al continuării acestui proiect, chiar dacă mi-aș fi dorit, deoarece grupul de lucru de la minister a acordat câștig de cauză unui câștigător din cei doi care au participat, ei au contestat la Agenția Națională pentru Contestații în Achiziții Publice și de acolo a venit o scrisoare cu concluzia că el are dreptate. Grupul de lucru în frunte cu dna ministru s-au strâns și au decis să transfere câștigul către al doilea câștigător. În acel moment deja eram noi desemnați, învestiți ca miniștri, astfel acea hotărâre a avut, de fapt, o valoare nulă din punct de vedere juridic, ea nu putea fi recunoscută”, a declarat Ala Nemerenco. 
      Șefa de la Sănătate a adăugat că în aceste condiții trebuia să înceapă un proces absolut nou și să anuleze licitația:
      „Eu am avut un grup, nu am luat o decizie singură, am chemat Ministerul Finanțelor, Centrul Național de Anticorupție, Centrul Național de Contestări în Achiziții Publice, eir au spus că da, într-adevăr, eu nu am o altă posibilitate decât să anulez acea licitație și să încep una nouă. Ce ar fi însemnat o licitație nouă? Asta ar fi însemnat o procedură de două luni, inclusiv dacă se intră în contestații poate să mai continue trei luni, asta ar fi însemnat că toate mămicile care nășteau după 1 iulie să rămână fără acest pachet”.
      Nemerenco a adăugat că atunci a găsit soluția salvatoare: de a lua 1.603 lei cât a costat ultimul pachet și să o cumuleze la acea indemnizație unică pentru copii în sumă de 6000 de lei pe care o primeau mămicile.
      „La momentul de față, aceste indemnizații sunt puse împreună. Hotărârea de guvern a fost aprobată la ședința de guvern data trecută, acești bani există, noi nu trebuie să-i solicităm de la Ministerul Finanțelor, noi doar trebuie să-i transferăm la CNAS, la Compania Națională de Asigurări Sociale, care o să-i pună împreună cu aceste indemnizații unice, astfel toate mămicile care au născut după 1 iulie vor primi această indemnizație majorată. Noi am promis să facem un sondaj ca să vedem părerea mămicilor care nasc până la sfârșitul anului”, a mai spus Nemerenco.
      Guvernul Filip a lansat în octombrie 2018 programul „O nouă viață”, prin care familiile au primit gratuit bunuri de primă necesitate pentru nou-născuți. Setul oferit fiecărui nou-născut avea valoarea de aproximativ 2.000 de lei. 
      În iulie 2016, Fundația „Edelweiss” a lui Vlad Plahotniuc lansa un proiect social intitulat „O nouă viaţă” și demara distribuţia unor cutii cu produse pentru bebeluși la maternitatea Institutului Mamei şi Copilului din Chişinău. Ulterior, proiectul s-a extins în mai multe maternități, iar în octombrie 2018, Guvernul anunța că a preluat proiectul Fundației lui Plahotniuc și a decis să-l implementeze în toate maternitățile. În realitate, Guvernul a preluat nu doar proiectul, ci și o parte din SRL-urile implicate în el, care vor fi alimentate acum din bani publici.
      agora.md
    • julia122997
      De julia122997
      Cercetarea arată totodată că reducerea factorilor de risc vascular precum fumatul, nivelul ridicat de colesterol şi obezitatea ar putea oferi protecţie suplimentară în cazul bolii Alzheimer şi ar putea încetini avansarea acestei maladii devastatoare, transmite Știri.md cu referire la Agerpres.
      Publicat în JAMA Neurology, studiul sugerează că abordările intervenţionale care vizează atât activitatea fizică, cât şi factorii de risc vascular ar putea încetini progresul maladiei Alzheimer.
      "Efectele benefice au fost constatate chiar la niveluri modeste de activitate fizică, dar cele mai semnificative au fost remarcate la aproximativ 8.900 de paşi, ceva mai puţin decât cei 10.000 pe care mulţi dintre noi se străduiesc să-i realizeze zilnic", a spus Reisa Sperling, coautoarea studiului, directoarea Centrului pentru cercetare şi tratament a bolii Alzheimer.
      În cadrul cercetării Harvard Ageing Brain Study, realizate la spitalul din Massachusetts, a fost monitorizată activitatea fizică a participanţilor - 182 de vârstnici cu vârsta medie 73,4 ani, printre care s-au aflat şi persoane cu un grad ridicat de beta-amiloid, o proteină asociată cu boala Alzheimer - evaluaţi de specialişti ca prezentând un risc ridicat de declin cognitiv.
      Cercetătorii au realizat acest lucru folosind pedometre montate la nivelul şoldului care înregistrau numărul de paşi parcurşi în timpul zilei.
      Oamenii de ştiinţă au constatat că un grad mai mare de activitate fizică reduce declinul cognitiv şi pierderile de materie cenuşie.
      În modelele de analiză care au vizat riscul vascular, activitatea fizică a rămas semnificativă, iar un risc vascular mai scăzut a fost asociat în mod independent cu un ritm mai lent de declin cognitiv şi de pierdere a materiei cerebrale.
      "Una dintre cele mai uimitoare descoperiri în urma studiului nostru a fost că activitatea fizică nu pare să aibă doar efecte pozitive în încetinirea ritmului de declin cognitiv, ci şi în încetinirea ratei de pierdere a ţesutului cerebral de-a lungul timpului la persoanele care deţin un grad ridicat de beta-amiloid la nivelul creierului".
      agerpres.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Scapă de pistrui în timp record, iată câteva metode
      Kiwi și căpșuni. Este știut faptul că antioxidanții din kiwi protejează pielea, iar proprietățile din căpșune acționează ca exfolianți naturali. Așadar, cu un piure dintr-un kiwi și 1-2 căpșune aplicat de 2-3 ori pe săptămână, sigur reușești să-ți estompezi pistruii. Aplică piureul pe pistrui și lasă-l să acționeze timp de 30 de minute, apoi clătește cu apă.
      Ulei de argan. Înainte de a aplica uleiul de argan, curăță fața cu apă micelară. după ce aceasta s-a uscat complet, masează cu 2-3 picături de ulei de argan zona cu pistrui până ce acesta este absorbit complet în piele. Este important să nu speli fața după aceea. Rămâi așa peste noapte. Proprietățile uleiului de argan ajută la atenuarea pistruilor, precum și la protejarea feței împotriva efectelor negative ale razelor solare.
      Uleiul de avocado. Dacă ești fană avocado, iată că acesta nu este folositor doar pe interior, ci și pe exterior. Uleiul de avocado are proprietăți benefice pentru piele, în special pentru atenuarea pistruilor. Este suficient să aplici câteva picături pe pistrui și să lași să acționeze. Repetă această metodă zilnic.
      Sucul de lămâie. Proprietățile naturale ale sucului de lămâie acționează precum un înălbitor. Așadar, cu ajutorul unei dischete demachiante din bumbac, aplică sucul de lămâie pe pistrui , lasă-l să acționeze maxim un sfert de oră, apoi clătește cu apă.
      Pentru ca aceste proprietăți să își facă treaba eficient și într-un timp scurt, este musai să repetați procedurile zilnic sau nu mai puțin de 2-3 ori pe săptămână.
      kfetele.ro
    • julia122997
      De julia122997
      1.Mănâncă regulat 
      Chiar dacă cei din jur mănâncă în fugă, pe birou sau iau gustări nesănătoase, nu este un motiv să faci la fel. Asigură-te că îți aloci măcar o jumătate de oră pentru pauza de prânz și că mă mănânci măcar un fel de mâncare caldă, fie că ieși la masă cu colegii sau că îți aduci ceva de acasă ce poți încălzi la microunde.
      2. Fă mișcare 
      Statul pe scaun dăunează sănătății așa că profită de orice ocazie pentru a te ridica de la birou și a face mișcare. Du-te și umple-ți sticla cu apă, vorbește față în față cu un coleg în loc să îl suni pe interior, fă o plimbare scurtă în jurul clădirii când ai timp liber. Astfel, nu numai că vă vei arde calorii dar îți vei reîmprospăta mintea și te vei relaxa.
      Un alt truc este parchezi mai departe decât de obicei sau să urci pe scări în loc să iei liftul.
      3. Protejează-ți ochii
      Dacă petreci mult timp la calculator, ochii tăi sunt supra solicitați. Distanța dintre ochi și ecran trebuie să fie de o lungime de braț. Trebuie să fii capabilă să citești ceea ce se află pe ecran de la acea distanță. Dacă nu o poți face, atunci pur și simplu mărește dimensiunea fontului.
      4. Hidratează-te
      Atunci când te afli la birou, este ușor să uiți să bei suficientă apă. Cel mai frecvent motiv pentru care mulți oameni se simt obosiți sau demotivați în jurul orei trei după-amiaza este că sunt deshidratați.
      Ar trebui să bei cel puțin 10 pahare de apă în timpul unei zile, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate din acestea trebuie să fie băute în timpul petrecut la serviciu. Pentru a fi sigură că nu uiți. îți poți seta telefonul să îți amintească la fiecare jumătate de oră. Ia o scurtă pauză, bea apă și apoi întoarce-te la treabă.
      kudika.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ce trebuie să faci înainte de a merge la plajă
      Pregătește-ți pielea pentru plajă! Un pas important este exfolierea. Elimină celulele moarte de la suprafața pielii, folosind un scrub (exfoliant) pentru corp. Îl poți cumpăra sau ai și opțiunea să-l prepari acasă din ingrediente naturale. Exfoliază pielea o dată sau maximum de două ori pe săptămână în timpul verii. Nu uita nici de crema hidratantă, care trebuie aplicată zilnic.
      Folosește creme cu factor de protecție solară!
      „Dacă folosești creme cu SPF, nu te mai bronzezi.' Acesta este doar un mit. Din contră, dacă nu folosești produse cu factor de protecție solară, pielea se va înroși, pot apărea iritații, arsuri, ba chiar te poți confrunta cu alte probleme de sănătate foarte grave. Ce etse SPF-ul? Ce sunt razele UVA și UVB? Când trebuie aplicată crema cu protecție solară? 
      Stai la soare cu măsură!
      Pentru ca bronzul să dureze, ai nevoie de timp. Dacă mergi doar un weekend la mare, nu te gândi că vei arăta precum cei care stau o săptămână. Nu ai cum. Iar dacă stai de dimineața până seara la soare, nu faci decât să-ți arzi pielea. Alege mai bine variantele sănătoase, de a-ți expune pielea soarelui doar dimineața și după-amiaza. Evită perioada dintre orele 12:00 – 16:00.
      Dacă vrei un bronz uniform
      Ai grijă să nu adormi pe șezlong sau pe prosop. Stai 15-20 de minute pe câte o parte și apoi întoarce-te. Astfel, vei reuși să te bronzezi uniform. Nu uita de ochelarii de soare sau de alte accesorii! Nu ți s-a întâmplat niciodată să te bronzezi cu urme de la ele?
      Ce faci după expunerea la soare?
      La sfârșitul fiecărei zile de plajă, ai nevoie de un produs after sun care să hidrateze pielea imediat. Alege unul cu aloe vera, care hidratează în profunzime și oferă pielii o senzație de prospețime. Când ajungi acasă, după baie, folosește creme de corp puternic hidratante sau uleiuri naturale care să mențină pielea sănătoasă, iar bronzul să dureze mai mult.
      libertateapentrufemei.ro
  •