11 obiceiuri care favorizează ridurile


    Să uiți de protecția solară este un inconvenient major pentru frumusețea pielii, dar există multe alte obiceiuri care accelerează ridurile și fac tenul să aibă un aspect tern.

Obiceiurile greșite pot sabota chiar și cea mai sănătoasă piele și ridurile pot apărea rapid dacă nu ești atentă. Chiar dacă ți se pare că tot ceea ce faci este obișnuit și gesturile de zi cu zi nu-ți pot afecta pielea, lucrurile nu stau așa.

Iată ce lucruri pot compromite aspectul tenului:

1. Dacă te freci la ochi

keratoconus-eye-rubbing-1200x630.jpg

Pielea din jurul ochilor este foarte delicată și poate fi deteriorată rapid. „Frecatul acestei zone sensibile întinde pielea și deteriorează depozitele de colagen și elastină, iar rezultatul ar putea fi ridurile inestetice”, potrivit dr. Sejal Shah, dermatolog. Cu cât faci acest lucru mai des cu atât vei înrăutăți situația. Ai tras vreodată de pleoape pentru a aplica uniform creionul de ochi? Acest gest are aceleași urmări nedorite.

2. Îți uiți ochelarii de soare acasă

Atunci când te încrunți la soare sau chiar în fața computerului sau a telefonului vei contracta mușchii dintre sprâncene și pe cei din jurul ochilor. Inițial nu vei vedea ridurile decât când te încrunți, dar după aceea vor deveni linii permanente, fixate pe suprafața pielii. Cel mai clar semn al lipsei ochelarilor de soare sunt ridurile din colțul exterior al ochilor. Dacă simți că te încrunți și în timp ce lucrezi este indicat să mergi la un consult oftalmologic.

3. Dacă porți lentile de contact

Nu, simplul fapt că porți lentile de contact nu va crea automat riduri pentru că în acest caz nu le-ar cumpăra nimeni. Problema este modul în care le pui. De multe ori pacienții ridică din sprâncene, la fel ca atunci când aplică rimel. Este o mișcare asemănătoare cu încruntatul la soare și dacă o repeți ridurile de pe frunte vor deveni evidente.

4. Dacă mănânci prea mult zahăr

bowls-candies-celebration-947347.jpg

Da, desertul are un gust senzațional, dar nu este atât de bun și pentru pielea ta. Zahărul în exces va reduce producția de colagen și elastină, favorizând ridurile și pierderea conturului ferm al feței.

5. Dacă nu dormi atât cât trebuie

Somnul pentru frumusețe nu este o poveste, ci chiar o realitate verificată. Orele în care te odihnești sunt un interval prețios pentru pielea ta pentru că are șansa să se refacă și să producă un strat nou de celule, neutralizând aspectul tern, lipsit de strălucire.

6. Dacă dormi pe burtă

alone-bed-bedroom-271897.jpg

„Dacă alegi să dormi pe burtă pielea va fi presată, iar ridurile se vor forma ca urmare a pliurilor create în piele. După câteva ore în aceeași poziție ridurile pot deveni fixate în piele. De asemenea, această poziție favorizează și pungile de sub ochi. Mai bine dormi pe spate, pe o pernă mai înaltă care să mențină capul mai sus decât restul corpului”, recomandă dr. Shah.

7. Dacă te uiți în jos la dispozitivele electronice

Te uiți adesea în jos la ecranul tabletei sau al telefonului mobil? Acest gest va cauza apariția ridurilor pe gât.

8. Dacă bei cu paiul

adult-bar-beverage-788767.jpg

Unii dentiști recomandă pacienților să bea cafeaua sau ceaiul cu un pai pentru a preveni pătarea smalțului, dar dermatologii nu sunt deloc de acord cu această regulă. Când bei cu paiul trebuie să strângi buzele, iar dacă vei face acest lucru de multe ori vei observa riduri în jurul gurii.

9. Dacă mesteci gumă

Mestecatul gumei solicită mușchii obrajilor. Dacă repeți această activitate de mai multe ori pe zi vei provoca deteriorarea colagenului și a elastinei, iar consecința vor fi ridurile de pe obraji și din jurul gurii.

10. Dacă îți sprijini fața în palme

Nu îți sprijini fața în palme când te simți obosit, stresat sau ai o durere de cap. Acest gest va cauza pliuri în piele, care pot deveni permanente. Presiunea exercitată de mâinile tale va deteriora colagenul și elastina din piele.

11. Dacă locuiești într-un loc poluat

Expunerea zilnică la fumul de țigară, gazele de eșapament sau smog poate periclita bariera de protecție a pielii, provocând stresul oxidativ și în cele din urmă ridurile premature. Alege o gamă de produse de îngrijire care luptă împotriva efectelor negative ale poluării pentru a-ți proteja pielea de aerul toxic. La finalul zilei curăță tenul în profunzime pentru a-i da șansa să se regenereze în mod optim.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Sfântul Vasile are o poveste interesantă, pe care nu mulți creștini o cunosc. El a trăit între anii 330 şi 379, în vremea împăratului Constantin. Sfântul Vasile s-a născut în Cezareea Capadociei, din părinţi credincioşi şi înstăriţi, Emilia şi Vasile, iar tatăl său a fost dascăl în cetate. Era iubitor de învăţătură şi înzestrat pentru carte, așa că Sfântul Vasile şi-a îmbogăţit cunoştinţele învăţând în şcolile din Cezareea, Bizanţ şi Atena, la cea din urmă cunoscându-l pe Sfântul Grigorie de Nazians, cu care a legat o strânsă prietenie. A fost înălţat la rangul de arhiepiscop al Cezareei în anul 370, în vremuri grele pentru biserică.
      Mai mult, Sfântul Vasile a fost considerat părintele monahismului oriental, iar operele sale au pus bazele vieții monahale sistematice. Una dintre cele mai cunoscute scrieri ale sale este “Liturghia Sfântului Vasile cel Mare”. În plus, el este primul ierarh care a întemeiat, pe lângă biserici, aziluri şi spitale pentru săraci, leprozerie şi un aşezământ pentru recuperarea prostituatelor. A murit în ziua de 1 ianuarie a anului 379. Pe atunci încă nu împlinise 50 de ani și a în istoria creştină cu numele de Sfântul Vasile cel Mare.
      Tradiţii şi obiceiuri de Sfântul Vasile
      Noaptea dintre 13 și 14 ianuarie se mai numește și Revelion pe stil vechi sau seara Sfântului Vasile. În această noapte se spune că cerul se deschide de trei ori pentru câte o clipă. O altă tradiție spune că pe Iisus Hristos îl cheamă de fapt Vasile: Iisus Hristos s-a născut de Crăciun, iar la o săptămână, de Sfântul Vasile, a fost botezat în legea cea veche şi a primit numele Vasile. Numele Hristos (creştin) i-a fost pus la vârsta de 30 de ani, când a fost botezat.
      În obiceiurile populare se mai spune că Sfântul Vasile s-a rugat de Dumnezeu să-i dea o zi, iar Domnul i-a dat cea dintâi zi, cea a Anului Nou. Sfântul Vasile a fost bucuros la primirea acestui dar și a luat un clopoţel, i-a legat la toartă o crenguţă de busuioc şi s-a suit la Dumnezeu să-i ureze lucruri bune. Din acest motiv, de Sfântul Vasile există obiceiul de a colinda și a ura.
      Datina populară spune că aşa cum va fi musafirul din ziua de 14 ianuari, bogat ori sărac, aşa va fi omul tot anul. În această zi, este bine să bei mult vin pentru că se spune că atât cât va bea omul în această zi va avea sânge în obraz în timpul anului.
      În ziua de Sfântul Vasile se înnoiesc toate, așa că oamenii trebuie să-și facă un gând bun, dacă vor să le meargă bine tot anul: “Atunci să te păzeşti să nu te superi, să nu te sfădeşti, să fii vesel şi tot anul aşa vei fi”. O altă tradiție spune că trebuie să se fiarbă în oală un cap de porc, pentru că aşa cum porcul râmă numai înainte, tot aşa va merge şi omul spre belşug. Aceste obiceiuri se păstrează pentru ca familiei să îi meargă bine tot anul și să aibă spor.
      Dacă de Sfântul Vasile  e ger mare şi dacă pe zăpadă se văd multe steluţe, e semn că anul ce urmează va fi bun şi vor fi multe cununii. De asemenea, dacă noaptea  este “lină şi senină”, acesta este un semn că Noul An va fi unul bun.
      avantaje.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ai o multime de lucruri de facut in ianuarie, conform listei tale cu rezolutii. Trebuie sa iti faci abonament la sala, sa incepi dieta, sa dai startul acelui proiect ambitios. Deja ai obosit numai gandindu-te la toate acestea, nu-i asa? Haide sa incepem cu inceputul!
      Anul bun si productiv se cunoaste inca din prima luna. Totusi, nu inseamna ca trebuie sa te agiti si sa incepi toate lucrurile in acelasi timp. Tine minte ca echilibrul este cheia!
      Top 10 lucruri de facut in ianuarie pentru un 2020 de neuitat
      1. Lasa-te sa simti noul inceput
      Chiar daca este indicat sa incepi anul in forta, lucrurile pot astepta pana a doua zi din an. Ia-ti data de 1 ianuarie pentru a respira adanc, pentru a te odihni dupa party-ul de Revelion si pentru a simti, cu intreaga fiinta, aerul lui 2020. Nu te grabi!
      2. Scrie-le cate un mesaj celor mai apropiate persoane din viata ta
      Ia-ti un moment si gandeste-te care sunt cei mai importanti oameni de langa tine. Pot fi parintii, prietenii, alte rude sau cunostinte. Scrie cate un mesaj pentru fiecare.
      Multumeste-le din nou pentru cadourile de sarbatori, ureaza-le un an plin de magie si spune-le cat de mult inseamna pentru tine.
      3. Strange decoratiunile de Craciun
      Chiar daca iti place sau nu, sarbatorile au ajuns la final. E timpul sa strangi globuletele si beteala, sa plantezi bradul in curte sau sa il pui inapoi in cutie. Daca ai impodobit geamurile sau camerele, asigura-te ca faci curatenie peste tot.
      4. Fa un update profesional
      In ultima vreme, probabil ca te-ai detasat de viata ta profesionala si te-ai axat doar pe familie si prieteni. Acum, la inceput de ianuarie, este timpul sa iei legatura cu echipa ta, cu managerii sau cu partenerii de afaceri.
      Arunca o privire pe calendar si intra treptat in atmosfera, pentru ca business-urile tale sa prospere in 2020.
      5. Mergi la dentist si fa-ti analizele de sange
      Fara indoiala, cariera si viata personala sunt esentiale. In toata agitatia de la inceputul anului, nu iti omite propria sanatate. Mergi la medic pentru un control de rutina, fa-ti analizele de sange si viziteaza-ti stomatologul. Dupa toate acestea, te vei simti fresh si plina de energie!
      6. Fa curatenie in conturile de social media
      Pentru a incepe anul cu forte noi, arunca o privire prin conturile tale de Facebook, Instagram si alte retele sociale. Sterge fotografiile care nu iti mai plac, actualizeaza-ti datele si lasa in feed doar ceea ce te reprezinta.
      De asemenea, asigura-te ca toate parolele si conturile tale sunt salvate intr-un loc sigur. Nici un back-up nu ar strica, asa ca actualizeaza-ti datele din cloud!
      7. Verifica-ti si planifica-ti bugetul
      Stim ca sarbatorile au afectat semnificativ conturile din banca. Cadouri pentru tine, pentru cei dragi, investitii in decoratiuni, mancare si gadget-uri. Toate acestea au lasat urme vizibile in buget, asa ca este timpul sa preiei controlul.
      Verifica-ti fiecare cont bancar, inclusiv pe cele de economii. Fa o evaluare si planifica-ti urmatoarele luni, pentru a nu te lasa luata de val.
      8. Mergi la salon
      Fie ca vrei sa incerci un look nou sau sa iti reimprospatezi aparitia, fa o vizita la salonul tau preferat. Tunde-ti parul, fa-ti manichiura, penseaza-te si rasfata-te cu un tratament facial. Boost-ul de energie si incredere in sine este garantat!
      9. Cumpara-ti un jurnal
      Indiferent daca ai tinut pana acum un jurnal sau nu, este momentul sa iti cumperi o agenda draguta si sa te apuci de luat notite zilnice sau macar saptamanale.
      A fost demonstrat in studii ca persoanele care isi scriu scopurile si planurile pe hartie au sanse mult mai mari sa le indeplineasca si sa castige venituri mai mari.
      Asadar, noteaza-ti cat mai des gandurile, planurile, ideile, listele cu sarcini, cumparaturi sau filme pe care vrei sa le vezi. Vei ramane organizata si vei fi mult mai productiva!
      10. Rezolva lucrurile ramase din 2019
      Inainte de a-ti incepe noul an cu forta si energie, termina task-urile care ti-au ramas din 2019. Cu siguranta exista un proiect pe care nu ai apucat sa il finalizezi, un curs la care nu te-ai mai inscris sau o prietena alaturi de care n-ai mai apucat sa iei pranzul promis.
      Fa aceste lucruri, apoi incepe, usor-usor, sa iti pui in practica planurile si rezolutiile pentru 2020!
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      O piele curată și sănătoasă poate fi obținută doar prin tratamentele aplicate local, dar și printr-o alimentație adecvată. Unele alimente au capacitatea de a face tenul mai frumos și mai strălucitor pentru că oferă de la interior nutrienții de care pielea are nevoie pentru a se regenera și a elimina imperfecțiunile. 
      „Există o conxiune strânsă între sănătatea pielii și sănătatea sistemului digestiv”, declară medicul dermatolog Dendy Engelman pentru cosmopolitan.com. „Conceptul este acela că în cazul unui mediu intestinal nesănătos și dezechilibrat toxinele pot fi eliberate în fluxul sanguin, ceea ce cauzează inflamație în tot organismul. Pe de altă parte, alimentele pe care le consumăm pot ajuta la o digestie mai bună și pot oferi vitamine și minerale vitale pentru sănătatea pielii și a organismului”, spune medicul. Iată ce alimente să consumi pentru a avea un ten mai frumos, fără imperfecțiuni:
      Probiotice
      „Cercetătorii au descoperit că există în intestine tulpini de bacterii 'bune' și bacterii 'rele'. Persoanele care au un ten sănătos aveau în intestine tulpini ale bacteriilor bune, iar cei cu un ten afectat de imperfecțiuni și acnee avea tulpini ale bacteriilor rele”, spune medicul dermatolog. Probioticele sunt bacterii 'bune' pe care le poți include în alimentația ta consumând mai multe alimente fermentate care au culturii active precum iaurt, kefir, varză murată, murături fermentate, kimchi sau kombucha. Acestea ajută la controlul inflamației în organism. De asemenea, nu ar trebui să uiți de prebiotice așa cum sunt bananele sau ceapa. „Probioticele reglează nivelul bacteriilor benefice din intestine, în timp prebioticele sunt combustibilul pentru probiotice”, spune medicul.
      Nuci și semințe
      Nucile și semințele sunt alimente bogate în acizi grași omega 3, vitaminele A, B și E, precum și acizi grași mononesaturați, minerale și antioxidanți. „Datorită densității nutriționale a nucilor și semințelor, acestea îți hidratează pielea, îmbunătățesc elasticitatea, ajută la regenerarea celulelor și protejează împotriva radicalilor liberi”, declară dermatologul.
      Fructe
      Cele mai multe fructe conțin un nivel ridicat de vitamina A și C și antioxidanți puternici care oferă nutrienții necesari pielii, stimulează producția de colagen și ajută la menținerea pielii suple și ferme.Și pentru că există dovezi că stresul oxidativ cauzează inflamație și joacă un rol în apariția acneei, antioxidanții sunt un factor important în menținerea pielii sănătoase și fără imperfecțiuni, având capacitatea de a combate efectul nociv al radicalilor liberi.
      Avocado
      Datorită conținutului de grăsimi, proteine și vitamine, acest fruct este alegerea perfectă pentru o piele frumoasă și sănătoasă. Fie că te confrunți cu piele uscată sau pori lărgiți din cauza colagenului degradat, avocado te poate ajuta să refaci echilibrul tenului. „Proteinele susțin structura colagenului și elastinei din piele, în timp ce grăsimile din avocado îți mențin pielea hidratată”, spune medicul dermatolog.
      Verdețuri și legume de culoare verde închis
      În această categorie se încadrează spanacul, kale, broccoli, varză de Bruxelles etc. „Legumele sunt bogate în fier, acizi grași omega 3 și vitaminele A, B și E care susțin sistemul imunitar. Fitonutrienții și folații ajută, de asemenea, la menținerea pielii sănătoase și hidratate”, declară medicul. Include cât mai des aceste alimente în dieta ta pentru a avea un ten curat și luminos.
      Ulei de cocos
      Uleiul de cocos este atât un tratament care pote face minuni atunci când este aplicat pe piele, dar este și un aliment ce hrănește pielea de la interior la exterior. Atunci când este aplicat topic ar putea să trateze acneea datorită conținutului de acid linoleic și acid lauric. „Grăsimile sănătoase din uleiul de cocos și proprietățile sale antibacteriene te ajută să ții acneea la distanță și să-ți păstrezi pielea hidratată”, spune Dr. Engelman. Efectele comedogenice ale uleiului de cocos nu sunt încă demonstrate clar, dar ar trebui totuși să-l folosești cu precauție și să monitorizezi efectele asupra pielii tale.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Revenind la discutia de astazi, am pregatit mai jos o lista cu 5 alimente pe care nu ar trebui sa le speli niciodata:
      Ouale
      Daca obisnuiesti sa speli ouale inainte sa le pui in frigider, acest lucru nu numai ca nu este necesar, dar nu este nici indicat. De ce? Pentru ca pe coaja acestora se afla o substanta care are rolul de a tine bacteriile la distanta, iar in timpul spalarii, cu atat mai mult daca folosesti niste detergenti, stratul protector este indepartat si astfel  te expui imbolnavirii.
      Ciupercile
      E oarecum un lucru natural sa spalam ciupercile inainte sa le gatim, insa nici acestea nu ar trebui spalate si cu atat mai mult nu ar trebui inmuiate niciodata intr-o cantitate mare de apa deoareceele absorb apa foarte repede. In plus, isi vor pierde elasticitatea si gustul. Ce trebuie sa faci in schimb este sa le treci repede pe sub un jet de apa si apoi sa le stergi cu un servetel absorbant, chiar inainte sa le gatesti.
      Carnea de pui
      Foarte multe persoane spala carnea de pui inainte sa o prepare, insa acest lucru nu este indicat deoarece atunci cand speli puiul, apa va imprastia bacteriile de pe carne. Printre cele mai cunoscute si frecvente bacterii care se regasesc pe carnea de pui se numara Salmonella, iar studiile arata ca 47% dintre persoanele care au obiceiul de a spala carnea de pui, se infecteaza cu Salmonella. Ce trebuie sa faci in schimb, inainte de a o gati, este sa dai carnea in doua clocote, schimband apa dupa primul clocot.
      Pastele
      Mai in gluma, mai in serios, marii bucatari sunt de parare ca ar trebui sa fie ilegal sa speli pastele inainte de a le prepara deoarece apa indeparteaza amidonul, substanta care ajuta sosul sa fie absorbit mai bine in textura lor. Daca vrei sa faci o salata, poti sa le clatesti cu apa, dar doar dupa ce au fost fierte.
      Carnea rosie
      In ceea ce priveste carnea rosie, la fel ca in cazul puiului, aceasta nu ar trebui spalata inainte de pregatire deoarece acest proces imprastie bacteriile in chiuveta si pe ustensilele de bucatarie. Asadar, nu spala niciodata carnea de porc, de vita sau de oaie, inainte sa o prepari. Foloseste in schimb servetele pentru a absorbi excesul de lichid de la suprafata carnii si da carnea intr-un clocot/doua inainte sa o gatesti.
      casepractice.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un aspect interesant pe care acest studiu l-a scos la iveală este că un consum prea mic de acești nutrienți a fost asociat cu un procent de peste 45% de decese din cauza bolilor de inimă, a accidentelor vasculare și a diabetului de tip 2.
      În anul 2012 au fost înregistrate 702,308 de decese în SUA. Cercetătorii au estimat că 45,4% din acestea au fost asociate cu un aport sub-optimal de următoarele alimente și nutrienți:
      1. Nuci și semințe (8.5%)
      2. Omega-3 din produse marine (7.8%)
      3. Legume (7.6%)
      4. Fructe (7.5%)
      5. Cereale integrale (5,9%)
      6. Grăsimi polinesaturate în locul grăsimilor saturate sau carbohidrați (2.3%)
      Consumate în exces, următoarele alimente au fost asociate cu 45% din decesele cardiovasculare:
      – sodiu (9.5%)
      – carne procesată (8.2%)
      – băuturi îndulcite cu zahăr (7.4%)
      Alimente care trebuie incluse în dietă:
      Nuci și semințe: 30 g pe zi – le puteți consuma la gustarea de la amiază sau le puteți adăuga în salate sau în bolul cu cereale. Produse marine: 340 g pe săptămână – în cursul săptămânii puteți consuma sandvișuri cu ton sau sardine, pește copt în cuptor sau pe gril cu legume. Legume: 5 porții pe zi (1 porție înseamnă 1 cană de legume crude sau ½ cană de legume gătite) – consumați legumele pe cât se poate în stare crudă, sau fierbeți-le la aburi. Fructe: 4 porții pe zi (1 porție înseamnă 1 fruct proaspăt mediu) – mâncați fructe la fiecare masă sau între mese; și fructele congelate sunt bune. Cereale integrale: 4 porții pe zi (1 porție înseamnă 1 felie de pâine integrală sau ½ cană de cereale integrale gătite); le puteți consuma sub formă de terci, le puteți adăuga în pâine sau găti în loc de orez alb (mei, quinoa, hrișcă). Grăsimi polinesaturate: înlocuiți cel puțin 11% din caloriile din grăsimile saturate sau carbohidrați cu calorii din grăsimi polinesaturate (echivalentul a 2 linguri de ulei sănătos pentru o persoană care consumă 1.800 de calorii pe zi). Reduceți consumul acestor alimente/nutrienți:
      -sodiu: sub 2.000 mg pe zi
      -produse din carne procesată: 0 g pe zi
      -sucuri și alte băuturi îndulcite cu zahăr: 0 ml pe zi
      lataifas.ro
  •