Ţii regim, dar nu poţi slăbi? Iată care ar putea fi motivul


    De câteva săptămâni bune tot încerci să slăbeşti. Urmezi cu stricteţe o dietă adecvată, bei multă apă, nu mănânci după ora şase seara, faci sport de cel puţin trei ori pe săptămână, dar cântarul arată acelaşi număr de kilograme.

64217-bored-resentful-woman-thinkstock-gpointstudio.1200w.tn.jpg

Ai început chiar să ţii un jurnal al regimului alimentar, să numeri caloriile şi să nu depăşeşti limita admisă de nutriţionişti, dar tot degeaba.

Te întrebi, desigur, ce se întâmplă. De ce nu poţi pierde kilogramele în plus? Oricine a urmat vreodată o dietă ştie că pierderea în greutate este un proces lung, anevoios şi, de multe ori, frustrant. Dar, dacă urmezi planul medicului nutriţionist, dacă faci efort fizic zilnic, până la urmă reuşeşti să ajungi la greutatea dorită, chiar dacă pe parcurs ai de-a face cu multe obstacole şi cu zile proaste, când cântarul nu îţi arată ceea ce doreşti.

Un nou studiu arată, însă, că oricât de drastic ar fi regimul alimentar, nu poţi slăbi dacă organismul nu este odihnit. Altfel spus, lipsa somnului "desface" tot ceea ce a făcut dieta.

Piramida slăbitului

Încearcă să vizualizezi pierderea în greutate ca pe o piramidă. La baza ei se află somnul, apoi vine nutriţia, după care hidratarea, iar în vârf este efortul fizic. Deci, somnul de peste noapte, la ore regulate, are un rol esenţial nu doar pentru menţinerea stării generale de sănătate, ci şi pentru menţinerea greutăţii optime sau pentru slăbit.

Iar asta din cauza celor doi hormoni principali ai foamei, leptina şi grelina, care încep să se comporte confuz atunci când organismul este deprivat de somn. În mod normal, grelina stimulează apetitul, în timp ce leptina îl reduce. Când nu dormi suficient, grelina rămâne şi ea trează - şi foarte activă -, în timp ce leptina intră într-un fel de hibernare. Altfel spus, apetitul tău o ia razna, iar leptina nu mai e acolo să-ţi spună "nu mi-e foame"!

În plus, când sunt obosiţi, majoritatea oamenilor tind să mănânce ceva dulce sau ceva prăjit. Deci, după o noapte de nesomn, este mult mai greu să-i rezişti unei savarine sau porţii de cartofi prăjiţi. Cercetătorii nu ştiu, cu siguranţă, de ce se întâmplă acest lucru, dar cred că are legătură cu circuitele de recompensă din creier.

Mai mult, atunci când cedezi tentaţiei unei gogoşi intervine sentimentul de vinovăţie, iar majoritatea oamenilor recompensează printr-o sesiune mai intensă la sală sau activităţi fizice mai lungi şi cu efort mai mare. Numai că, spun cercetătorii, atunci când eşti deja stresată nu este deloc recomandat efortul fizic intens. Antrenamentele de mare intensitate declanşează răspunsul la stres al organismului şi, dacă nu dormi suficient, corpul tău nu se va recupera bine. Această creştere cronică a hormonilor de stres îţi poate împiedica eforturile de slăbire.

clickpentrufemei.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Chiar dacă știm că nu trebuie să avem cu toții același număr de kilograme și că esențial este să fim sănătoși și să avem o stare de bine în fiecare zi, parcă tot căutăm diete minune care să ne facă să slăbim rapid. Dietele minune nu există, iar ceea ce ar trebui să faci este să îți stabilești un program pe care să îl urmezi, atât din punct de vedere al alimentației, cât și al antrenamentelor.
      Pe lângă astea, mai sunt și alte aspecte cărora ar trebui să le acorzi atenție:
      1. Degeaba faci exerciții fizice dacă nu ai și o alimentație sănătoasă
      Ai putea crede că, dacă faci suficient de mult sport, vei putea să pierzi câte kilograme îți dorești, însă nu este așa. Pentru a putea slăbi într-un mod sănătos, trebuie să faci exerciții fizice, dar și să ai o alimentație echilibrată. Sportul reprezintă o mică parte din întreg procesul de slăbit, iar alimentația este cea care joacă rolul principal. 
      2. Trebuie să mănânci și grăsimi
      Multe persoane au impresia că ar trebui să evite alimentele bogate în grăsimi pentru a putea ajunge la silueta dorită. Însă, ai nevoie de grăsimi sănătoase deoarece ele sunt esențiale sănătății tale, oferindu-ți energie și senzația de sațietate. Trebuie să te asiguri că alegi grăsimi sănătoase și eviți alimentele procesate. Astfel că te poți orienta către avocado, măsline, pește gras, tofu sau diverse semințe, cum sunt cele de in, dovleac, susan sau de floarea soarelui.
      3. Nu există un singur mod prin care poți să slăbești
      Fiecare metabolism este diferit și e important de reținut asta. O dietă care a funcționat la o persoană nu îți va oferi garanția că te va face și pe tine să pierzi în greutate. Din acest motiv, contează să îți cunoști corpul și să nu încerci diete care îți pot face rău. De asemenea, e esențial să consulți și un medic specialist înainte de a începe tot procesul, pentru a te asigura că urmezi un plan potrivit ție. 
      4. Trebuie să te odihnești suficient
      Somnul are o foarte mare legătură cu slăbitul. Multe studii au arătat că, dacă nu reușești să te odihnești suficient și nu dormi cele opt ore recomandate pe noapte, te poți îngrășa. Așa că, trebuie să îi permiți corpului tău să se odihnească îndeajuns de mult, astfel încât să poți avea energie a doua zi.
      5. Poți mânca ciocolată, fără să te îngrijorezi că te îngrași
      Este adevărat că, dacă vrei să slăbești sănătos, trebuie să ai o alimentație corespunzătoare, dar asta nu înseamnă că trebuie să îți impui restricții. Iar printre restricțiile des vehiculate în diete ar fi ciocolata. Însă, ciocolata neagră are o mulțime de antioxidanți și poate scădea riscul bolilor cardiovasculare.
      6. Poți bea și alcool
      Studiile arată că poți bea și un pahar de vin roșu și totuși să pierzi în greutate. Antioxidanții care se regăsesc în vinul roșu sunt potriviți dacă vrei să slăbești, așa că este modalitatea excelentă de a te relaxa de la stresul zilnic, dar și de a pierde în greutate. Însă, reține faptul că nu trebuie să exagerezi și e important să consumi alcool în mod responsabil.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cu toată informația pe care o avem acum la îndemână, e important să îți dai seama că unele diete ți se potrivesc, iar altele nu. Din acest motiv, înainte de a încerca orice dietă, ar trebui să consulți un medic specialist.
      Chiar dacă majoritatea dietelor sunt destul de drastice, află că în realitate pentru a reuși să slăbești sănătos, tot ceea ce ar trebui să faci ar fi să urmezi trei pași simpli, esențiali și la îndemâna oricui.
      Astfel, iată care sunt cei trei pași pe care să îi urmezi pentru a reuși să slăbești sănătos:
      1. Renunță la zahăr și carbohidrați
      Unul dintre lucrurile pe care trebuie să le faci dacă vrei să slăbești este să renunți la zahăr și carbohidrați. Știm că poate fi destul de greu, însă trebuie să te gândești la sănătatea ta. Dacă ești obișnuită să consumi prea mult zahăr, fie că aici vorbim de dulciuri, sucuri acidulate sau ceaiuri îndulcite, organismul tău are de suferit.
      Pe lângă faptul că poți lua în greutate, poți avea diferite probleme la inimă sau ale pielii. În plus, acest lucru mai contribuie și la intensificarea stărilor de anxietate. Eliminarea carbohidraților te va ajuta să slăbești deoarece va duce la reducerea nivelului glicemiei și al insulinei.
      2. Mănâncă proteine, grăsimi sănătoase și legume
      Proteinele sunt o componentă esențială a oricărei diete. Nutriționiștii ne recomandă ca, în fiecare zi, să mâncâm între 20 și 50 de grame de proteine, dar și să avem aproximativ 35% calorii de origine animală. Iar dacă te întrebai care sunt proteinele pe care ar trebui să le iei în considerare, ar trebui să te orientezi către carnea de vită, porc, pui, miel, somon, ton, fructe de mare sau ouă.
      Dacă vei mânca mai multe proteine, vei slăbi deoarece acest lucru va contribui la creșterea masei musculare. În același timp, nu ar trebui să uiți de legume și să încerci să mănânci cât mai mult broccoli, spanac, roșii, frunze de kale, conopidă, castraveți și varză de Bruxelles. Iar când vine vorba de grăsimile sănătoase, ar trebui să incluzi în alimentație avocado, ulei de măsline și de cocos.
      3. Fă antrenamente de 2-3 ori pe săptămână
      Orice plan alimentar bine definit vine alături și de o serie de antrenamente pe care trebuie să le faci dacă vrei să le slăbești. Ideal ar fi să faci sport de 3-4 ori pe săptămână, însă știm și noi că uneori acest lucru nu poate fi posibil. Așa că, nu ar trebui să îți faci griji deoarece poți face exerciții și acasă și ai mai putea apela și la pilates sau yoga.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      În medie, un om care merge într-un ritm de 7 kilometri pe ora (un ritm obișnuit), poate arde aproximativ 400 de calorii pe oră. De exemplu, dacă te hotărășți să mergi pe jos încă 5 kilometri, vei arde un plus de 300 de calorii pe zi. Bineînțeles că nu este neapărat nevoie să mergi zilnic pe jos 7 kilometri.
      Pentru a pierde în greutate, o persoană trebuie să facă, în medie, aproximativ 2.000 de pași pe 1.6 kilometri, ceea ce echivalează cu arderea a aproximativ 100 de calorii.
      Pentru a slabi 0,5 kg pe săptămâna este nevoie să faci 10.000 de pași pe durata unei zile.
      Dacă ți se par mulți 10.000 de pași, iată câteva idei privind modalitățile în care poți include exercițiile de mers pe parcursul unei zile:
      -Coboară din autobuz cu o stație mai devreme și parcurge restul distanței către casă sau către serviciu pe jos.
      -Parchează-ți mașină mai departe de locul unde trebuie să ajungi și parcurge distanță rămasă pe jos.
      -Mergi pe jos până la locul de muncă, în loc să iei autobuzul sau să mergi cu mașînă.
      -Mergi pe scări în loc să chemi liftul.
      Până și cei mai împătimiți adepți ai mersului pe jos se pot plictisi la un moment dat de planul lor de mișcare, dar lucrurile se schimbă atunci când ai pe cineva lângă tine. Pentru a face lucrurile mai interesante, schimbă planul de mers pe jos în orice mod dorești.
      Atunci când mersul pe jos, este important să menții bărbia sus, să privești drept înainte la o distanță de aproximativ 5 metri, să menții pașii mari, și să încordezi musculatura abdominală și mușchii fesieri.
      Acest stil de mers pe jos te va ajută să obții beneficii maxime de pe urma activității fizice. Cel mai bine este să începi să mergi pe jos doar trei zile pe săptămâna timp de 15 până la 20 de minute. Apoi poți crește treptat frecvența de mers până când ajungi să te plimbi între 30-60 de minute pe zi, aproape în fiecare zi a săptămânii.
      Exercițiile fizice de intensitate moderată se numără printre cele mai bune metode de a pierde în greutate. Acestea reprezintă, de asemenea, unul dintre lucrurile pe care le poți face pentru a slabi 40 de kilograme în decurs de un an fără a ține dietă. Succes!
      secretele.com
    • julia122997
      De julia122997
      In timp ce dormi, consumi astfel echivalentul caloriilor arse in aproximativ o ora de alergare. Expertii sustin ca un somn de calitate poate contribui la scaderea in greutate la fel de mult ca si exercitiile fizice. Daca vrei sa profiti de aceasta oportunitate, este important sa aplici aceste metode care iti pot accelera metabolismul in timp ce dormi.
      Ce sa faci inainte de culcare: sfaturi pentru slabit
      1. Alege o temperatura ambientala mai scazuta
      Expertii recomanda ca temperatura din dormitor sa varieze in jurul valorii de 18 grade Celsius pe timpul noptii. Studiile au indicat ca un mediu inconjurator mai racoros activeaza celulele de grasime care sunt responsabile pentru reglarea temperaturii corpului. Daca dormi dezbracata sau intr-o camera mai racoroasa, corpul tau incepe sa consume mai multa energie pentru a-si pastra temperatura constanta. In felul acesta, poti arde mai multe calorii pana dimineata.
      2. Bea suc de struguri
      Sucul de struguri contribuie la arderea caloriilor prin intermediul unei substante care se numeste resveratrol. Aceasta converteste grasimea alba in grasime bej, pe care corpul o foloseste pentru a-si regla temperatura in timpul somnului. Daca bei un pahar de suc de struguri inainte de culcare vei forta organismul sa scape de grasime, in loc sa o stocheze. Alege sa consumi suc proaspat, pentru a evita aportul inutil de zahar.
      3. Respecta orele de culcare si trezire
      Conform studiilor, un program de somn neregulat favorizeaza ingrasarea. In mod normal, organismul secreta melatonina, hormonul somnului, atunci cand stie ca este timpul sa mearga la culcare. Acest hormon contribuie si la activarea celulelor de grasime bej si favorizeaza procesul de ardere a caloriilor. Daca nu ai un program fix de somn, productia de melatonina va avea de suferit si calitatea somnului tau va fi afectata. Ca urmare, te vei simti obosita dimineata si iti va fi pofta de o gustare cu multe calorii. Daca vrei sa eviti acest lucru, respecta orele de culcare si trezire.
      4. Renunta la folosirea dispozitivelor mobile inainte de culcare
      Programul de somn nu este singurul care influenteaza producerea melatoninei. Folosirea excesiva a dispozitivelor electronice inainte de culcare este un alt motiv pentru care somnul poate sa fie neodihnitor. Lumina albastra a dispozitivelor electronice intarzie procesul de producere a melatoninei. De aceea iti va fi mai greu sa adormi si te vei simti mai obosita la trezire.
      5. Ia o gustare cu continut mare de proteine
      Nu e nimic gresit in a lua o gustare inainte de somn, daca respecti regulile. Alege o gustare bogata in proteine, cum ar fi un iaurt grecesc, branza degresata, carne de curcan sau unt de arahide. Acestea iti vor accelera metabolismul si vor contribui la cresterea masei musculare.
      6. Fa antrenamente de rezistenta
      Exercitiile fizice reprezinta cea mai buna metoda pentru a scapa de stres si pentru accelerarea metabolismului inainte de a merge la culcare. Antrenamentele cardio si aerobice sunt eficiente, insa antrenamentele de rezistenta, cu greutati, s-au dovedit cele mai potrivite pentru accelerarea procesului de ardere a grasimilor.
      7. Bea ceaiuri de plante
      Anumite feluri de ceai te pot ajuta sa slabesti in timp ce dormi. Scortisoara previne inflamatiile si balonarea. Menta reduce pofta de mancare si te ajuta sa sari peste gustari. Iar musetelul imbunatateste digestia si iti relaxeaza sistemul nervos.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cristina a scris o nouă postare pe blogul său unde a povestit despre regimul alimentar cu care a reușit să slăbească 3 kilograme.

      „După aproape 3 luni de la naștere, cântarul meu arăta în fiecare zi același lucru. Indiferent cum mâncam, indiferent că deja mergeam la sala de o lună, una și bună – 54,9 kg. Asta nu ar fi fost o problemă pentru mine, dar chiar nu mă simțeam bine în pielea mea. Mai ales că eu de când mă știu am avut 50-51kg. Toată lumea îmi zicea că eu arăt bine, dar eu știam că poate fi și altfel”, a dezvăluit bloggerița.

      Cristina a decis să apeleze la un nutriționist. Tany Vander împreună cu un medic i-au elaborat un program alimentar bine pus la punct.

      Iată cum arată regimul proaspetei mămici acum
      Am început să mănânc din 3 în 3 ore, deci infometate nu veți rămâne. Mâncăm exact ce era indicat, iar dacă nu aveam produsul respectiv în casă, îl înlocuiam cu altul. Veți primi o lista de acest gen. Îmi era un pic frică că nu voi reuși să gătesc, pentru că trebuia să am grijă de Adela, dar mâncarea se prepară atât de simplu, în mare parte la cuptor. Așa că, mai mult de 5 minute acest proces nu o să va ia. Multe m-ați întrebat de dulce. Da, regimul presupune excluderea ciocolatei, dar veți avea ceva în schimbul ciocolatei mult mai gustos. Vorbesc de batonașele proteice, de care eu m-am îndrăgostit. Prima săptămână e un pic mai grea, pentru că nu înțelegi încă ce și cum. În cea de-a două, eram ca peștele în apă. Am învățat o grămadă de lucruri despre alimentație. Eu care credeam că mă pricep un pic. Efectiv, habar nu aveam. După 2 săptămâni de regim, mi-au dispărut poftele. Mergeam prin supermarket liniștită și nu voiam mai nimic. Regimul ține 4 săptămâni Am reușit să slăbesc 3 kilograme, dar vizual arăt de parcă am dat jos vreo 5 sau poate chiar mai mult. Cristina a mai dezvăluit că în timpul regimului nu a mers la sport și cu toate astea a reușit să slăbească 3 kilograme.
      ea.md
  •