Sănătatea mentală a adolescenților pe timp de pandemie. Cinci tehnici utile


    E complicat să fii adolescent, iar pandemia de coronavirus face și mai dificilă această perioadă a vieții. Cu școli închise și evenimente anulate, mulți adolescenți ratează activități importante, dar și interacțiuni obișnuite cum ar fi discuțiile cu prietenii sau cu colegii.

Aspire-Gallery-2.jpg

Vă propunem cinci tehnici pentru a depăși mai lejer această perioadă neobișnuită.

1. Acceptați anxietatea ca un lucru normal

Dacă închiderea școlilor și titlurile alarmiste vă provoacă neliniște, să știți că nu sunteți singurii care simt asta. De fapt, aceasta este reacția normală. Psihologii au acceptat de mult că anxietatea este o funcție normală și sănătoasă, care ne alertează în caz de pericol și ne ajută să luăm măsuri de protecție. Anxietatea te ajută să iei deciziile necesare în situația actuală: să nu îți petreci timpul cu alte persoane sau în grupuri mari, să te speli pe mâini și să nu îți atingi fața. Aceste emoții ne determină să ne protejăm și să-i protejăm pe ceilalți. Tot acest mecanism ne face să avem grijă de ceilalți oameni din comunitatea noastră, să ne gândim și la cei din jurul nostru.

De asemenea, trebuie să aveți grijă să folosiți surse de încredere pentru a vă informa sau pentru a verifica orice informații cu privire la COVID-19.

2. Diversificați-vă activitățile

Psihologii știu că atunci când ne aflăm în situații dificile de durată este bine să împărțim problemele în două categorii: cele în privința cărora putem face ceva și cele în privința cărora nu putem face nimic. În condițiile actuale, multe lucruri se încadrează în cea de-a doua categorie, dar există o măsură care ne ajută să facem față situației: să ne ocupăm timpul cu diverse activități. Modalități prin care vă puteți destinde și crea un echilibru în viața de zi cu zi sunt  îndeplinirea temelor de acasă, vizionarea unui film preferat sau citirea unei cărți înainte de culcare.

3. Găsiți noi căi de a ține legătura cu prietenii

Dacă doriți să vă petreceți timpul cu prietenii, menținând totodată distanța socială, rețelele de socializare sunt canale de comunicare excelente. Totodată, accesul nelimitat la ecrane și la rețele sociale nu este o idee bună. Nu este sănătos, nu este inteligent și vă poate amplifica anxietatea; deci, vă recomandăm să agreați cu părinții un program de utilizare a acestor echipamente.

4. Faceți lucruri pentru voi înșivă

V-ați dorit vreodată să învățați ceva nou, să citiți o carte sau să studiați un instrument muzical? Acum este momentul! Concentrându-vă asupra voastră și găsind modalități de a folosi timpul nou găsit, reușiți să vă protejați sănătatea mintală în mod productiv.

5. Dați frâu liber sentimentelor

Este teribil de frustrant să ratăm evenimente cu prietenii. Fiecare își manifestă sentimentele în felul său. Unii copii se vor exprima prin artă, alții vor dori să vorbească cu prietenii și să se folosească de tristețea comună ca mijloc de legătură într-o vreme când nu pot fi alături fizic.

diez.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Un decret în acest sens a fost semnat de premierul italian, transmite Știri.md.
      Astfel, moldovenii nu vor avea acces în peninsulă, așa cum țara noastră înregistrează zilnic număr mare de cazuri de COVID-19.
      Totodată, Ambasada R. Moldova în Italia a anunță că până la data indicată rămân în vigoare şi reglementările prin care se interzice intrarea în Italia, a persoanelor care în ultimele 14 zile s-au aflat sau au tranzitat următoarele țări: Armenia, Bahrain, Bangladesh, Brazilia, Bosnia și Herțegovina, Chile, Kuweit, Macedonia de Nord, Moldova, Oman, Panama, Peru, Republica Dominicană.
      De asemenea, sunt suspendate zborurile directe și indirecte către și dinspre Moldova. Restricțiile respective se referă și la transportul terestru.
      Excepție de la această regulă este permisă intrarea în Republica Italiană a cetățenilor italieni, statelor Uniunii Europene, statelor Acordului Schengen, Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Andorrei, Principatului Monaco, Republicii San Marino și Statului Vatican, care au reședință/domiciliu în Italia. Aceștia pot intra în țară, cu completarea unei declarații/autocertificare și doar cu respectarea obligatorie a carantinei de 14 zile.
      Menționăm că, iniţial, Italia şi-a închis graniţele pentru moldoveni până în data de 14 iulie.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      De miercuri, cei care ajung în Ungaria din zonele în care gradul de infecţie este ridicat vor avea interdicţie de intrare în ţară, transmite Știri.md cu referire la Publika.md.
      "Zone roşii", numite astfel pentru că riscul contaminării cu noul coronavirus este ridicat, sunt Moldova, Albania, Bosnia şi Herţegovina, Macedonia de Nord, Muntenegru şi Ucraina. Cetăţenii care provin din state cu nivel mediu de infectare vor fi supuşi unor controale la graniţă, apoi plasaţi în carantină.
      Vor fi lăsaţi să plece doar după ce vor avea la mână două teste negative la coronavirus, efectuate la un interval de 48 de ore.
      Ţările incluse în "zona galbenă" de autorităţile ungare sunt România, Bulgaria, Portugalia, Suedia şi Marea Britanie.
      Autorităţile de la Budapesta au precizat că decizia a fost luată după ce situaţia epidemiologică din mai multe state europene s-a agravat în ultimele zile.
      De la începutul pandemiei, Budapesta a raportat aproape 3.800 de cazuri de îmbolnăvire şi 595 de decese.
      Știri.md amintește că, recent, și Italia a anunțat că își închide granițele pentru cetățenii din R. Moldova.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Renunţă la zahăr
      Chiar dacă în reţeta pentru desertul preferat este trecută o anumită cantitate de zahăr, poţi folosi mai puţin şi astfel vei reduce valoarea energetică a preparatului final. Sau poţi miza pe îndulcitori, care au indicele glicemic foarte mic şi puterea de îndulcire mare. 
      Îngheţata şi sorbeturile, ideale vara
      Deşi e făcută din ingrediente calorice (zahăr, smântână, ciocolată etc), îngheţata are marele avantaj că primeşte foarte mult aer în timpul procesului de preparare, astfel că are un volum mare şi un gramaj relativ mic. Astfel, o îngheţată de 60-70 de grame are în jur de 200 de calorii, adică exact cât trebuie să aibă o gustare, dacă eşti la dietă. Sorbeturile de fructe sunt încă şi mai puţin calorice, dar la fel de gustoase. Asta pentru că ele conţin în mare parte doar fructe şi suc de fructe, cu foarte puţin zahăr adăugat. 
      Iaurt în loc de smântână
      Poţi prepara deserturi delicioase înlocuind smântâna grasă cu iaurtul, mai ales dacă foloseşti unul cremos, de tip grecesc. Aportul caloric din iaurt e de trei ori mai mic decât cel din smântână grasă. Îl poţi folosi la creme, îngheţate, salate de fructe.
      Mai multe fructe
      Zahărul din fructe, fructoza, se eliberează treptat în sânge şi astfel nivelul de insulină nu creşte brusc, aşa cum se întâmplă în cazul deserturilor preparate cu zahăr rafinat. Dacă alegi fructe dulci, cum sunt bananele bine coapte, strugurii sau perele, atunci poţi renunţa la o bună parte din zahărul indicat în reţete. 
      clickpentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      O echipă de cercetători din Canda şi Statele Unite ale Americii a derulat un studiu în urma căruia au arătat că deschiderea ferestrelor, una dintre modalităţile pe care le folosim în mod obişnuit pentru a schimba calitatea aerului din camerele noastre, nu ajută la eliminarea substanţelor din aerul pe care îl respirăm, notează Phys.
      Oamenii de ştiinţă au construit o casă model pe care au monitorizat-o pentru a vedea cum are loc mişcarea substanţelor emise de către materialele din care sunt realizate obiectele pe care le folosim în viaţa noastră de zi cu zi. 
      Aceste substanţe sunt produse de către ingredientele pe care le folosim la gătit, odorizantele de cameră, covoarele, penele şi multe alte obiecte. 
      Este imposibil de spus dacă acestea au un efect negativ asupra sănătăţii noastre, dar oamenii de ştiinţă depun eforturi pentru a determina şi acest aspect. 
      Experiementele desfăşurate de către cercetătorii care au colaborat în cadrul proiectului ”Observaţii la domiciliu asupra chimiei microbiene şi de mediu” au arătat că concentraţiile anumitor substanţe au scăzut simţitor după deschierea ferestrelor, dar au reuşit să revină la nivelurile iniţiale la doar câteva minute după ce ferestrele au fost închise. 
      Una dintre ipotezele omenilor de ştiinţă arată că efectul limitat al deschiderii ferestrelor este determinat de modul în care substanţele se „lipesc” de ziduri şi celelalte obiecte din case. 
      În mod suprinzător, folosirea oţetului şi a amoniacului, într-un efort de a schimba pH-ul suprafeţelor, pare a fi înrăutăţit situaţia pe termen scurt, analizele arătând o creştere a cantităţii de emisii din aer.
      descopera.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Dacă ar fi să facem un rezumat la tot ceea ce se întâmplă, observăm că tot mai multe persoane se tem de acest virus, ba chiar unii şi-au făcut provizii substanţiale, nu numai de făină şi conserve, ci şi de măşti chirurgicale şi geluri antibacteriene, două elemente care nu prea se mai găsesc pe piaţă. Dar cât sunt de eficiente gelurile antibacteriene în aceste situaţii, de fapt?
      Gelurile antibacteriene promit să ucidă 99,9% dintre bacterii, dar FDA (Administraţia Alimentelor şi Medicamentelor) avertizează în privinţa unui brand de geluri antibacteriene să nu mai pretindă că ţin la distanţă Ebola sau gripa. Mai mult, Centrul de Prevenţie şi Control al Bolilor recomandă folosirea dezinfectantului de mâini pe bază de alcool ca metodă de prevenţie a gripei. 
      Dezinfectantul de mâini: cum funcţionează?
      Antisepticele pe bază de alcool funcţionează prin descompunerea microorganismelor aflate pe mâini, făcându-le să nu mai reprezinte un pericol. Alcoolul din dezinfectantul pentru mâini descompune, de fapt, grăsimea care este un component din membrana organismului. Mai exact, acea membrană protejează virusul şi se asigură că va rămâne acolo pentru mult timp până ajungi să te îmbolnăveşti. Atunci când foloseşti dezinfectantul de mâini, acea barieră protectoare dispare şi astfel ucizi germenii.
      Cât este de eficient dezinfectantul de mâini?
      Soluţiile pe bază de alcool care conţin între 60 şi 95 de procente alcool sunt cele mai eficiente, mai ales că multe dintre ele au în compoziţie apă, care ajută la îndepărtarea germenilor sau bacteriilor de pe mâini. Însă, efectul durează cel mult două minute, ceea ce înseamnă că odată ce acesta se usucă pe mâini, trebuie să-l reaplici. Mai mult, dezinfectantul de mâini nu este eficient împotriva tuturor bacteriilor şi virusurilor. De exemplu, bacteria care produce diaree şi colită nu poate fi combătută, la fel şi în cazul norovirusului, un virus contagios de stomac. 
      Centrul de Prevenţie şi Control al Bolilor recomandă să ne spălăm pe mâini înainte şi după ce intrăm în contact cu un virsu, la fel şi să dezinfectăm suprafeţele care au fost expuse norovirusului. Mai mult, dezinfectantul de mâini nu funcţionează dacă mâinile sunt vizibil murdare, dacă ai atins alimente contaminate sau dacă ai pe mâini chimicali dăunători precum pesticidele.
      Cum să foloseşti dezinfectantul de mâini?
      Din nou, singurul moment în care ar trebui să foloseşti dezinfectantul de mâini este atunci când nu ai în apropiere apă şi săpun. Trebuie să te speli pe mâini înainte, în timpul şi chiar şi după ce prepari mâncare, mănânci sau ai grijă de o persoană bolnavă, după ce foloseşti toaleta, după ce sufli nasul, tuşeşti sau strănuţi şi chiar şi după ce te joci cu un animal sau atingi sacul de gunoi. Dacă dacă este nevoie să foloseşti dezinfectantul de mâini, este foarte important să-l foloseşti corespunzător, ceea ce înseamnă să aplici produsul în palme şi apoi să masezi întreaga suprafaţă a mâinii şi chiar şi între degete, până când se usucă.
      csid.ro
  •