Laringita acuta la copii: cauze, simptome, tratament


    Laringita acută apare la sugari şi mai ales la copii între 1 şi 6 ani, fiind o inflamaţie mono sau polimicrobiana a mucoasei laringiene.

laringit2.jpg

Apare mai ales la schimbările climatice (trecerea de la primăvară la vară sau de la toamnă la iarnă) şi este consecutivă unei rinofaringite sau rinoadenoidite.

“Laringita acută este mult mai gravă decât la adulţi deoarece laringele copilului (calea prin care trece fluxul de aer către plămâni) este mult mai îngustat decât la adult, având dimensiuni de 5 mm şi orice inflamaţie de numai 1mm poate îngusta pana la 75% din filiera respiratorie a copilului.

În plus, mucoasa laringelui este mult mai moale la copil şi bogată în ţesut limfatic care se edematiază uşor (îşi creste volumul uşor) şi, mai mult decât atât, mucoasa laringiană la copil este foarte reactivă astfel încât are tendinţa la spasm (adică poate să apară sufocarea când corzile vocale nu se mai deschid sa treacă fluxul de aer către plămâni). 

Un exemplu de spasm glotic la copil, dar neavând lagătură cu o infecţie în sfera ORL, este cel al hohotului de plâns, când copilul se cianozează şi pentru câteva secunde nu respiră, fiind agitat şi plângând”, spune medic specialist ORL.

3Когда-чаще-всего-можно-заболеть.jpgLaringită acută - Cauze şi simptome 

Factori favorizanti: polipii nazali inflamaţi, frigul, umezeala, alergiile etc.

Medic recomandă să urmărim următoarele simptome: debutul brusc/progresiv cu dispnee (respiraţie greoaie), tuse lătrătoare, răguşită, stare generală alterată, agitaţie.

Semnele apar frecvent în timpul nopţii, când copilul se trezeşte brusc din somn, foarte agitat datorită lipsei de aer. Se identifică, pentru sugar şi nou-nascut, o creştere a numărului de respiraţii/minut, apare un tiraj suprasternal şi supraclavicular (un efort uriaş de a respira manifestat prin miscări ample ale peretelui toracic), prezenţa stridorului sau a disfoniei (vocii ragusite) precum şi apriţia tusei “lătrătoare”, uscate. Copilul este cianotic, agitat, cu tulburari de comportament.

“Uneori pot apărea erori de diagnostic, deoarece se poate confunda lipsa de  aer (dispneea) cu obstrucţii generate de un corp străin laringo-traheal sau de  alte boli ale aparatului respirator (precum astm bronşic, edem pulmonar acut) sau de infecţii la nivelul faringelui şi hipofaringelui.

Lipsa de aer în timpul somnului se poate confunda cu apneea în somn, care nu implică o boală infecţioasă şi nici laringele, ci obstrucţia este generate de existenţa unor vegetaţii adenoide hipertrofice (polipi) foarte mari care blocheaza fluxul de aer la nivelul nasului asociate frecvent cu hipertrofie amigdaliană (când amigdalele sunt în contact pe linia mediană, micşorând suplimentar fluxul de aer către plămani)”, ne avertizează  medic.

лечим-хронический-ларингит-ребенку.jpgLaringită acută - Tratament

Sunt recomandate:  camera caldă şi umedă, oxigenoterapie, aerosoli cu adrenalină sau flixotide sau dexamentazonă, sedarea tusei (romergan, siropuri de tuse), antibioterapie, antihistaminice, rehidratare, comprese calde în regiunea gâtului şi pe torace. Un rol important îl are calmarea psihică a copilului (cu cât starea de agitaţie creşte, cu atât se accentuează dispneea).

Este foarte important să se recunoască gravitatea afecţiunii încă de la primele semne şi să se prezinte la spital cât mai rapid pentru instituirea tratamentului fazei critice, care va stabiliza copilul, permiţând continuarea tratamentului la domiciliu.

“Sfătuiesc părinţii ca la primele semne de răguşeală, respiraţie dificilă, tuse seacă, lătrătoare să se prezinte urgent la camera de garda ORL pentru  a se institui un tratament eficient şi pentru a evita episoade de decompensare marcată a copilului, care pot duce în final chiar şi la moarte prin sufocare.”.

csid.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Alexandru i-a scris o scrisoare Moșului, în care cere hrană în loc de jucării. El mai are o surioară de 3 anișori. Îi crește doar bunica, transmite Știri.mdcu referire la Unica.md.
      „Eu o am doar pe bunica. Tu nu ai fost niciodată la mine. Te-am văzut la alți copii. Dar te rog din sufletul meu dacă mai dovedești treci și pe la mine anul acesta. Am nevoie de o geacă groasă și hrană. Nu vreau jucării. Doar hrană”…
      Iar ca el sunt sute, poate mii de copii, care așteaptă o bucurie în prag de sărbători. Și tu poți fi Moș Crăciunul lor, alăturându-te campaniei #shoeboxmoldova; #bucurielacutie!

      Mii de mămici cu suflet mare, din țară, dar și din toate colțurile lumii, s-au mobilizat în cadrul campaniei și au pregătit cutia pentru micuții deznădăjduiți și chinuiți de a lor soartă.
      „Asta e Moldova mea, în care copiii îi cer Moșului mâncare în loc de jucarii… Astăzi, datorită vouă, putem să le încălzim inimioarele, să le luminăm ochiii și să îi facem să uite de derere…

      Pentru cei care vor sa sustine campania financiar (produse alimentare, scutece, lapte praf) este deschis un proiect de donatii. Anul trecut, cu ajutorul vostru am reușit să ajungem la 92 de familii și mai mult de 730 de copii! Anul acesta sper să bucurăm și mai mulți! Campania este prevazuta pentru a asigura cu pungi alimentare 50 de familii care trăiesc la limita sărăciei,” comunică Cristina Mastac Comerzan.

      Cei care vor să contribuie de la distanță pentru procurarea produselor alimentare pot dona AICI”.
      Oricine dorește să se alature cu un cadou e mai mult decât binevenit.
      unica.md
    • maria981s
      De maria981s
      Creierele copiilor care petrec mult timp jucându-se pe dispozitive mobile şi navigând pe internet par să prezinte anumite modificări, potrivit rezultatelor preliminare ale unui studiu ambiţios realizat de cercetători de la National Institutes of Health (NIH) din Statele Unite, citaţi de postul de televiziune CBS, transmite Știri.md cu referire la realitatea.net.
      În 21 de centre de cercetare din Statele Unite, specialişti de la NIH au început să monitorizeze creierele a 4.500 de copii cu vârste cuprinse între nouă şi zece ani, pentru a vedea dacă utilizarea intensivă a jocurilor video şi timpul petrecut pe internet au o anumită influenţă asupra dezvoltării lor, relatează AFP luni.
      Primele rezultate ale acestui studiu, realizat cu ajutorul imagisticii prin rezonanţă magnetică (IRM), arată "urme diferite" în creierele copiilor care folosesc smartphone-uri, tablete şi jocuri video mai mult de şapte ore pe zi, a explicat unul dintre autorii studiului, medicul Gaya Dowling, pentru emisiunea informativă "60 Minutes".
      Examenul IRM a evidenţiat o subţiere prematură a cortextului, scoarţa cerebrală care analizează informaţiile transmise creierului de cele cinci simţuri.
      Subţierea cortexului "este considerată ca un proces de îmbătrânire", a explicat aceeaşi cercetătoare, subliniind că nu se ştie deocamdată cu certitudine dacă acest proces este unul nefast. "Nu ştim dacă el este cauzat de timpul petrecut în faţa ecranelor. Nu ştim încă dacă este un lucru rău".
      Potrivit unei alte cercetătoare intervievate în aceeaşi emisiune, medicul Kara Bagot, smartphone-ul poate să genereze un efect de dependenţă, întrucât timpul petrecut în faţa unui ecran stimulează sinteza de dopamină, hormonul plăcerii. Pentru a ajunge la aceste rezultate, echipa sa a scanat creierele unor adolescenţi în timp ce aceştia îşi consultau paginile de Instagram.
      „Există, deci, mai multe şanse ca oamenii să acţioneze impulsiv şi să utilizeze reţelele de socializare într-o manieră compulsivă decât, de exemplu, să se ocupe puţin de ei", a explicat aceeaşi cercetătoare.
      Pentru acest studiu, NIH a înrolat în total 11.000 de copii, care vor fi monitorizaţi timp de mai mulţi ani, pentru a studia impactul generat de timpul petrecut pe dispozitivele mobile asupra dezvoltării lor intelectuale şi sociale şi asupra sănătăţii lor. Rezultatele acestei cercetări vor începe să fie publicate în prima parte a anului 2019.
      realitatea.net
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Darurile au venit de la Inspectoratul Național de Patrulare care a acționat împreună cu un ONG, transmite Știri.md cu referire la Protv.md.
      Oamenii legii au vrut în felul acesta să spună cât de important este pentru securitatea și chiar viață copilului să stea la drum în scaunul special și cu centură cuplată.
      Mihaela a adus pe lume un băiețel acum 3 luni. Mai are acasă un copil de șapte ani și spune că scaunul auto este foarte necear. 
      Dacă pentru primul copil a cumpărat unul la mâna a două, acum și această achiziție ar fi fost foarte costisitoare pentru familia sa.
      „Pentru primul am reușit să îl cumpărăm, pentru al doilea nu, chiar a venit la timp. Pentru siguranța copilului, pentru siguranța în famile că să fie mai bine pentru el și pentru noi”, a declarat mama.
      Și Iulia are acasă doi copii, iar acum a mai adus pe lume unul. Să crești trei copii nu e atât de ușor, cheltuielile sunt multe, așa că s-a bucurat de cadou.
      „Recent noi am avut doar un scaun pentru față  și am mers cu mașina ca să îl luăm pe al doilea. În timpul drumului, am fost la un pas de un accident și i-am spus soțului hai deodată să cumpărăm”, a spus Iulia. 
      Managerul proiectului: „Un scăunel din inima” spune că obiectele sunt donate o dată la două săptămâni timp de un an, după care sunt aduse înapoi că să meargă la alte familii.
      Cei de la Inspectoratul Național de Patrulare  spun că este obligatoriu că toți copiii de până la 12 ani să stea la drum în scaunul auto, având centură cuplată. Cei care nu au scaune, pot folosi o pernuță.
      În cazul în care părinții vor transporta copii fără scaun auto, riscă o amendă de până la o mie de lei.
      protv.md
    • maria981s
      De maria981s
      Fetița a încercat să îşi ajute un coleg diagnosticat cu autism, potrivit comunicatului de presă remis luni, de Ziua internaţională a persoanelor cu dizabilităţi, de Centrul de resurse şi referinţă în autism (CRRA) “Micul prinţ”, transmite Știri.md cu referire la Protv.ro.
      Alexandra şi Vlad sunt colegi în clasa a patra la Şcoala gimnazială nr.4 din Bistriţa, România. Alexandra are 10 ani, însă Vlad a împlinit 12, fiind diagnosticat încă de la vârsta de 2 ani cu tulburări din spectrul autist, şi de atunci face intensiv terapie de recuperare în cadrul CRRA “Micul Prinţ”.
      Cu sprijinul unui facilitator şcolar, Vlad a parcurs cursurile unei grădiniţe de masă şi acum este încadrat în ciclul primar al învăţământului de masă, unde a fost primit cu braţele deschise de învăţătoarea Bombonica Barteş şi de colegi.
      „Deşi la început Alexandra nu ştia cum să se raporteze la colegul ei atipic, în timp şi-a dorit din răsputeri să se conecteze la el şi să îl ajute. Observând că însoţitorul şcolar al copilului îi face zilnic fişe de lucru diferenţiate, spre uimirea tuturor, Alexandra a venit într-o zi la şcoală cu o fişă concepută special pentru Vlad, pe modelul observat de fetiţă la terapeutul însoţitor al copilului. Apoi a doua fişă, apoi a treia fişă, astfel încât în timp, la iniţiativa facilitatorului şcolar, psihopedagog Maria Câmpan, şef Centru în cadrul Asociaţiei Autism Europa, colecţia de fişe de lucru diferenţiate create de Alexandra s-a concretizat înt-un auxiliar şcolar cu fişe de lucru pentru copii cu cerinţe educative speciale”, se arată în comunicat.
      Fişele de lucru create de fetiţă au fost adunate sub numele de “Caietul Alexandrei” şi tipărite în 1.000 de exemplare, la Editura Şcoala Ardeleană, devenind un instrument extrem de util pentru orice dascăl care integrează copii cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă.
      Tipărirea acestui auxiliar şcolar s-a făcut în cadrul proiectului “Creşterea nivelului de incluziune al copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile din municipiul Bistriţa”, proiect cofinanţat din bugetul local al municipiului pe anul 2018.
      Pe prima pagină, Alexandra a scris un mesaj pentru colegul ei cu autism: “Dragă Vlăduţ, vreau să-ţi spun ceva. Când te-am văzut prima dată nu te-am plăcut deloc. Dar, cu timpul, am început să te plac foarte mult. Acum, nu vreau să pleci din clasă! Stai cu noi până la sfârşitul şcolii! Te iubesc, te iubim! Suntem prieteni buni şi sunt bucuroasă că îmi eşti prieten. Sper că-ţi place! Şi, pentru a-ţi demonstra ce mult preţuiesc prietenia ta, o să îţi dăruiesc un cadou... o carte pentru tine. Cu mult drag, colega ta, Alexandra!”.
      De la înfiinţare, CRRA “Micul Prinţ” din Bistriţa a integrat în învăţământul de masă, în grădiniţele şi şcolile din judeţul Bistriţa-Năsăud, peste 60 de copii diagnosticaţi cu forme uşoare sau severe de autism.
      În total, 840 de copii din judeţ cu cerinţe educative speciale beneficiază de certificat de orientare şcolară în învăţământul de masă. 
      Acest efectiv de elevi este deservit de 11 logopezi, 35 de consilieri şcolari şi 22 de profesori itineranţi.
      protv.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Deși în ultimii ani sunt înregistrate progrese în asigurarea dreptului la educație pentru copiii cu dizabilități, o provocare mai rămâne rezistența din partea cadrelor didactice, a copiilor, dar și a părinților. O conferință națională despre educația incluzivă a fost organizată miercuri, 5 decembrie, la Chișinău, de către Ministerul Educației Culturii și Cercetării, UNICEF Moldova și Alianța ONG-urilor active în domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familiei, transmite Știri.md cu referire la IPN.
      Șeful Direcției învățământ preuniversitar a Ministerului, Valentin Crudu, a menționat că sunt necesare campanii de mediatizare, mobilizare și responsabilizare socială. Se cere și perfecționarea mecanismelor de identificare și intervenție timpurie în cazul copiilor cu dizabilități. Pentru a depăși problema insuficienții resurselor pentru dezvoltarea serviciilor de incluziune educațională autoritățile planifică să promoveze finanțarea per copil în învățământul preșcolar, cu coeficienți de ajustare pentru incluziunea copiilor cu dizabilități.
      Valentin Crudu a mai spus că se constată capacități instituționale și profesionale deficitare în abordarea unor tipuri de cerințe speciale, cum ar fi de exemplu deficiențe senzoriale sau tulburările grave de comportament. O prioritate pentru următoarea perioadă este realizarea etapei a III-a a Programului național EI, dar și validarea practicilor, modelelor testate în etapele precedente.
      Desiree Jongsma, reprezentantă a Fondului Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) în Republica Moldova, a declarat că țara a înregistrat progrese importante în ultimii câțiva ani și acest fapt este de lăudat în condițiile în care educația este importantă pentru fiecare copil și, ca urmare, are de câștigat întreaga societate. Totuși, este necesară îmbunătățirea continuă a performanței cadrelor didactice în asigurarea incluziunii educaționale. E nevoie să se lucreze și cu părinții pentru a-i ajuta să conștientizeze cât de importantă este incluziunea copiilor cu CES în procesul educațional. La fel de importantă este îmbunătățirea infrastructurii în instituțiile de învățământ, prin asigurarea rampelor de acces, dar și în ceea ce ține de apă, sanitație etc.
      Olga Guzun, managerul Departamentului PR și Fundraising al Centrului „SosAutism”, care este și mama unui copil cu autism, care studiază în clasa a doua într-o școală din capitală, spune că băiatul ei merge cu un însoțitor la ore, pe care îl plătește familia. Și aceasta pentru că acel cadru de sprijin din școală nu reușește efectiv să le acorde atenția cuvenită celor cinci copii de care trebuie să aibă grijă. Școala este incluzivă de mulți ani. Însă legea spune că un cadru didactic este prevăzut pentru cazuri grave și un cadru de sprijin pentru zece cazuri mai puțin grave. Experiența arată că mai sunt necesare măsuri de perfecționare a cadrelor care lucrează cu elevii care au CES. în cazul autismului, acești copii sunt foarte diferiți și necesită o abordare individuală.
      În cadrul conferinței va avea loc și Gala Educației Incluzive 2018.
      ipn.md
  •