De ce este bine pentru copii să practice yoga?


    Introducerea unei practici de yoga de la vârste mici îi ajută pe copii să conștientizeze necesitatea obiceiurilor sănătoase chiar din perioada copilăriei. Îi ajută, de asemenea, să dezvolte un corp fizic puternic, să se bucure de coordonare și flexibilitate. Mai mult, îi ajută să își crească puterea de concentrare, coordonarea și să își crească încrederea în sine.

blog_deti.jpg

Practica de yoga pentru copii, ca și la adulți, are rezultate excelente în reducerea anxietății și a stresului, înlocuindu-le cu o stare de bine, de calm interior. Yoga pentru copii, începută de la vârste de 4-6 ani, îi ajută să se dezvolte în adolescenți care vor avea obiceiuri sănătoase.

Perioada de adolescență este una plină de schimbări fiziologice și mentale, care, de cele mai multe ori, în societatea Vestică, rezultă în obiceiuri nesănătoase precum: fumatul, consumul de alcool sau de substanțe recreaționale. Prin practica de yoga, aceste instincte negative pot fi eliminate înainte chiar să se manifeste.

Cum îi ajută yoga pe copii să se dezvolte echilibrat?

Prin practica de exerciții de yoga: Salutul Soarelui, posturi de yoga, relaxare profundă și respirație, copiii își cresc nivelul energetic și toate problemele asociate cu un nivel de energie scăzut: gânduri negative, gânduri excesive, stres, anxietate, instincte negative. În lipsa acestor triggeri interiori, comportamentele negative nu vor avea de ce să apară;

Prin jocurile yoga, pe care copiii le iubesc, deoarece sunt simple, amuzante și le pun creativitatea și atenția la lucru, ei învață să se exprime fără emoții în fața unui grup, să se deschidă, să fie autentici, au libertatea să greșească și să nu câștige la jocuri fără să simtă Jocurile yoga îi învață spiritul de competiție fair-play și, în același timp, îi învață să facă parte dintr-o echipă și să lucreze împreună.

Dacă copiii continuă cursurile de yoga pe o perioadă lungă de timp, cu recurență de o dată sau de două ori pe săptămână, ei vor resimți beneficii care îi vor însoți pe durata întregii vieți:

  • memorie bună;
  • disciplină interioară;
  • putere de concentrare crescută;
  • echilibru emoțional;
  • claritate mentală;
  • forță de acțiune;
  • performanță academică și, mai târziu, performanță la job.

mami.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Modificări în acest sens au fost făcute la Legea privind indemnizațiile pentru incapacitate temporară de muncă și alte prestații de asigurări sociale.
      Totodată, prin modificările operate la aceeași lege a fost simplificat modul de determinare a bazei de calcul al indemnizației de maternitate și al indemnizației lunare pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de trei ani, care va fi aplicat începând cu 1 iulie 2019.
      Astfel, baza de calcul al indemnizațiilor o constituie venitul mediu lunar asigurat realizat în ultimele 12 luni calendaristice premergătoare lunii producerii riscului asigurat, venit din care au fost calculate şi achitate contribuţii individuale de asigurări sociale. 
      În cazul lipsei venitului asigurat în unele luni calendaristice sau în toate lunile din perioada celor 12 luni calendaristice incluse în calcul, aceste luni se substituie cu acelaşi număr de luni calendaristice consecutive imediat premergătoare perioadei incluse în calcul în care s-a realizat venit asigurat. 
      Perioada de substituire este de cel mult 36 de luni calendaristice consecutive.
      În cazul în care asiguratul pe parcursul celor 12 luni calendaristice premergătoare lunii survenirii riscului asigurat nu a realizat venit asigurat pentru că s-a aflat în concediu de maternitate şi/sau în concediu pentru îngrijirea copilului până la împlinirea vârstei de trei ani, cuantumul indemnizației de maternitate şi al indemnizației lunare pentru creșterea copilului se stabilește din baza de calcul în al cărei temei s-au calculat aceste indemnizaţii pentru copilul precedent, inclusiv în cazul în care a beneficiat de anumite plăţi unice pe parcursul acestor concedii.
      Potrivit noilor modificări, în cazul persoanelor asigurate pentru care lipsește baza de calcul la stabilirea indemnizației de maternitate, baza de calcul o constituie 35% din salariul mediu lunar prognozat, stabilit de Guvern, iar cuantumul indemnizației pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 3 ani, reprezintă cuantumul indemnizației minime lunare pentru creșterea copilului în cazul persoanei asigurate.
      Salariul mediu lunar prognozat pentru anul 2019 constituie 6.975 lei, iar cuantumul minim al indemnizației lunare pentru creșterea copilului constituie 640 lei. 
      Cuantumul lunar al indemnizației de maternitate este de 100% din baza de calcul, iar cuantumul lunar al indemnizației pentru creșterea copilului constituie 30% din baza de calcul.
      Asiguratul care se află în concediul pentru îngrijirea copilului are dreptul la indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului de la data acordării concediului şi până la vârsta de trei ani a copilului la toate unităţile în care desfăşoară activităţi. 
      În cazul în care data acordării concediului pentru îngrijirea copilului diferă de la o unitate la alta, indemnizaţia se stabileşte începând de la data ultimei acordări a concediului.
      Casa Naţională de Asigurări Sociale menţionează că, potrivit prevederilor legale, după expirarea concediului de maternitate, în baza unei cereri scrise, mamelor asigurate li se acordă un concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului până la vârsta de trei ani, din bugetul asigurărilor sociale de stat.
      În cazul în care mama nu utilizează concediul respectiv, acesta poate fi acordat în baza unei cereri în formă scrisă tatălui copilului, ori unuia din bunici sau tutorelui.
      ipn.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Traseul Chișinău- Bălți, care trece prin localitate, este unul dintre cele mai aglomerate din țară, dar și cu accidente rutiere înregistrate frecvent; porțiunea de carosabil este lată și mai greu de traversat, iar instituția de învățământ din localitate se află chiar pe marginea traseului. Ținând cont de acești factori, s-a decis ca noua trecere de tip „Covor Frânare” pentru pietoni să fie creată anume aici.
      Proiectul este implementat pentru prima dată la noi, iar materialele necesare pentru aplicarea marcajului au fost donate de un fost angajat al poliției rutiere, nepoțeii căruia frecventează liceul din această localitate.
      Scopul respectivei treceri pentru pietoni este de a sensibiliza conducătorii auto și de a-i atenționa că acest loc este aglomerat și că traversează copiii; iar pietonii să se simtă în siguranță. Culoarea marcajului se observă de departe, este vizibil și noaptea, iar structura este abrazivă, atenționând șoferii că se apropie de locul unde se traversează, menționează zugo.md.
      Inspectoratul Național de Patrulare a preluat ideea unui astfel de marcaj din țara vecină – România, unde s-a demonstrat eficiența acestuia și reducerea numărului de accidente rutiere în locurile unde a fost aplicat. În acest context, INP îndeamnă administrațiile publice locale și municipale să susțină acest proiect pentru a avea asemenea marcaje în toate localitățile, în preajma instituțiilor de învățământ amplasate în zone periculoase.
      zugo.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Acest lucru face ca papilele lor gustative să îşi piardă din sensibilitate şi, astfel, mâncarea normală să nu mai pară deloc tentantă pentru ei.
      Iată 7 alimente aparent sănătoase pe care copiii nu ar trebui să le mănânce deloc:
      Sucul
      Sucurile sunt populare în rândul copiilor de diferite vârste. Acestea sunt convenabile la preţ şi vin ambalate astfel încât să le atragă atenţia celor mici. Dar aici se termină avantajele sucului ambalat. Un pahar de suc conţine 5-6 linguriţe de zahăr. Zahărul dizolvat este absorbit imediat în sânge, ceea ce este rău pentru metabolismul carbohidraţilor. Academia Americană de Pediatrie recomandă consumul de fructe în loc de băutul sucului. Datorită fibrei din fructe, sucul este absorbit treptat. Poţi încerca, de asemenea, să-ţi determini copilul să bea suc proaspăt stors sau un smoothie.
      Iaurt
      Pentru a alege un iaurt sănătos, trebuie să citeşti ingredientele. În primul rând, nu cumpăra cele mai periculoase produse din iaurt care nu sunt depozitate în frigider, ci pe rafturi obişnuite. În al doilea rând, cumpără iaurturi naturale în locul celor dulci. Iaurturile cu fructe conţin mult zahăr, grăsimi şi calorii, ceea ce duce la creşterea excesivă în greutate a copiilor şi la creşterea riscului de apariţie a diabetului zaharat. 
      Cereale
      Fulgii de cereale, muslieul şi alte alimente similare arată foarte sănătos în reclamele care pretind să conţină o mulţime de vitamine şi minerale. De fapt, acesre alimente nu conţin elemente sănătoase. Toate elementele sănătoase de porumb, grâu şi ovăz sunt îndepărtate în timpul producţiei în urma cărei rămân numai carbohidraţi. Este foarte greu să potoleşti foamea cu acest aliment, aşa că doar câteva ore mai târziu, copilului îi va fi foame din nou. Un înlocuitor bun sunt fulgii de ovăz, la care poţi adăuga fructe şi oleaginoase pentru a crea un mic dejun mai atractiv.
      Miere
      Copiii cu vârsta de până la 2 ani nu ar trebui să mănânce miere.Aceasta nu poate doar provoca o posibilă reacţie alergică, dar, uneori, mierea conţine bacterii care pot duce la o boală infecţioasă gravă numită botulism. 
      Struguri
      Strugurii conţin vitamine şi minerale de care copiii au nevoie. Dar, există un motiv serios pentru care nu ar trebui să li se permită acestora să îi consume: sunt mari şi alunecoşi, iar un copil se poate sufoca cu ei. De asemenea, strugurii îngreunează digestia unui copil. Bananele pot fi un înlocuitor excelent pentru copiii mai mici de 2 ani. 
      Multivitamine pentru copii
      Vitaminele sunt un subiect destul de controversat. Părinţii adesea de bazează pe cunoştinţele şi pe experienţa lor în loc să consulte un specialist, lucru care este complet greşit şi poate fi periculos. Indiferent cât de utile sunt vitaminele în formă de animale, acestea ar trebui prescrise doar de medic. Copiii trebuie să obţină vitaminele necesare din alimente, nu sunt necesare suplimentele!
      Milkshake
      Când vine vorba de a alege între un suc şi un milkshake, orice părinte s-ar opri la cel din urmă. Dar, după cum se dovedeşte, ele sunt la fel de periculoase ca sucurile şi conţin o mulţime de grăsime şi de zahăr. Cele mai recente studii spun că consumul unei astfel de băuturi grase poate duce la dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Acest produs este periculos chiar şi pentru adulţi, ca să nu mai vorbim despre copii. 

      Este imposibil să nu îţi laşi copiii să consume zahăr deloc şi nici nu este necesar să o faci. Ceea ce este cu adevărat important este să-i formezi o atitudine corectă cu privire la alimentele dulci. Explică-le copiilor că dulciurile sunt deserturi şi că nu pot înlocui alimentele obişnuite. Dacă o persoană are obiceiuri dietetice bune încă de copil, există o mare probabilitate ca ea să aibă o alimentaţie sănătoasă atunci când este adult. 
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă deja s-a întâmplat să refuze să mănânce legume, nu este cazul să renunți, ci să abordezi alte metode. Copilul le poate alege din nou dacă sunt preparate diferit și au o altă formă. Nu te descuraja pentru că nu i-au plăcut de la început pentru că legumele crude nu sunt la fel de apetisante ca și chips-urile sau gogoșile. Cu puțină creativitate vei reuși să treci de acest obstacol și vei îmbunătăți dieta zilnică a copilului.
      Iată ce legume ar trebui să utilizezi pentru a-l atrage și cum să le prepari:
      1. Morcovi

      Se numără printre legumele care sunt acceptate mai ușor de copii, mai ales dacă au garnitura potrivită sau sunt integrați în cadrul unui curcubeu în farfurie. Copiii care au participat la chestionarele realizate în școli și au selectat o legumă sau un fruct pentru masa de prânz au optat în proporție de peste 80% pentru morcovi sau un măr.
      Iată cum poți servi morcovii pentru a crește șansele de a fi consumați de cel mic:
      - cruzi, alături de humus sau guacamole;
      - fierți la abur timp de 7-9 minute;
      - rumeniți la cuptor timp de 20 de minute, cu ulei de măsline și cimbru sau oregano;
      - rași într-o salată cu ingrediente acceptate de copil. 
      2. Salată verde

      În ceea ce privește legumele cu frunze verzi va fi mult mai simplu să convingi copilul să guste frunzele crocante de salată verde decât să mănânce spanac, așa că valorifică acest avantaj. Potrivit specialiștilor, faptul că frunzele au nuanța de verde deschis reduce foarte mult numărul de reacții de respingere, în timp ce verdele închis intimidează mulți copii. 
      Salata verde este o sursă importantă de vitamina A, acid folic și vitamina K, plus fibre utile pentru digestie. Poți prepara o salată răcoritoare cu un dressing pe bază de iaurt, la care adaugi salată verde, cuburi de friptură de pui și frunze de pătrunjel proaspăt.De asemenea, o poți combina cu bacon, parmezan ras, avocado și un dressing din suc de lămâie și ulei de măsline. 
      3. Castraveți

      Se pare că este foarte important cum tai castraveții pentru a-ți convinge copilul să guste. Contează să observi cum reacționează copilul de fiecare dată. Încearcă să-i dai castraveți tăiați felii rotunde, bastonașe, cu mijlocul eliminat și înlocuit cu humus, guacamole sau tahini. În funcție de reacțiile pozitive pe care le observi poți crea feluri de mâncare atractive pentru el, care conțin multe vitamine. De asemenea, poți încerca să înlocuiești chips-urile cu felii de castravete cu un sos delicios.
      4. Mazăre

      Nici măcar adulții nu consumă foarte des mazăre, așa că nu te va surprinde că este puțin mai dificil să-ți atragi copilul. Potrivit nutriționiștilor, cel mai util este să ai mereu în congelator o pungă cu boabe de mazăre pe care să le poți adăuga în orice fel de mâncare pentru a crește conținutul de nutrienți sau chiar să le oferi simple copiilor și să vezi dacă le plac.
      5. Țelină

      Chiar dacă nu va fi selectată prea repede din cauza gustului specific, textura țelinei este ideală pentru sosurile cu brânză, humus sau guacamole. Poate fi consumată cu un topping de unt de arahide, care va deghiza complet gustul de care se tem copiii. În loc de desert le poți da copiilor un mix de bastonașe de țelină, brânză cremă și stafide, presărat cu ciocolată rasă ori miez de nucă de cocos neîndulcit.
      Nu uita să testezi și sucul de țelină pentru că foarte mulți părinți au fost surprinși când au observat că cei mici adoră gustul lui.
      eva.ro
  •