Cele mai utile fructe pentru copilul tău


    Este sezonul fructelor zemoase, care ne fac să trecem mai ușor peste temperaturile ridicate. Dacă te-ai întrebat adesea ce fructe sunt benefice pentru copilul tău, nutriționiștii au simplificat lucrurile și au realizat ierarhizarea fructelor în funcție de beneficiile pentru cei mici.

1000x1000_0xd42ee42d_4191793611435877122.jpeg

Fructele vor fi întotdeauna mai sănătoase decât dulciurile din comerț, carnea procesată sau preparatele de la fast food, dar chiar și în domeniul alegerilor naturale există priorități. Copilul tău are nevoie de multe vitamine și minerale pentru a se dezvolta armonios și a avea energie pentru a afla tot mai multe lucruri, iar meniul este cel mai simplu și gustos mod în care-i poți veni în ajutor.

 Iată ce fructe ar trebui să incluzi în meniul lui cât mai des:

1. Fructele de pădure

Cireșele, zmeura, murele, căpșunile și afinele conțin foarte mulți antioxidanți, în special vitamina C, reducând foarte mult riscul de cancer. Fructele de pădure sunt o hrană adecvată și pentru creier deoarece susțin dezvoltarea abilităților cognitive. Consumul zilnic de fructe de pădure poate preveni efectele negative pe termen lung ale stresului, protejând creierul uman și în special capacitatea de memorare a informațiilor noi.

Aceste fructe conțin și acizi grași de tip Omega-3, iar copilul tău nu va refuza smoothie-urile care au culori atractive, sosurile din iaurt cremos și cireșe ori cerealale calde sau reci de la micul dejun combinate cu mure și căpșuni. Poți încerca și să-l obișnuiești cu o variantă light de desert, combinând murele și zmeura cu un topping din frișcă. De asemenea, poți mixa fructele cu legume pentru a obține un gust original, de exemplu cireșe cu broccoli sau căpșuni cu fasole verde.

 2. Merele

Îl vor ajuta pe copilul tău să aibă un organism fortificat în timp ce se joacă, aleargă, sare sau se implică în activități sportive. Pectina din componența merelor este solubilă în apă și stimulează proliferarea bacteriilor benefice din tractul intestinal. Merele conțin și un nivel ridicat de bor, care protejează dantura și menține oasele puternice. 

Un singur măr va oferi copilului un sfert din necesarul zilnic de vitamina C. În plus, acest fruct reduce riscul de diabet, atac de cord, probleme de vedere și cancer. Este foarte ușor să înlocuiești deserturile cu felii de măr cu esență de vanilie sau puțină scorțișoară, iar combinațiile pentru smoothie-uri îți permit să devii tot mai creativ.

 3. Bananele

Știai că atleții consumă des banane pentru că le furnizează carbohidrați care susțin rezistența fizică? Poate copii nu au drept obiectiv creșterea masei muscualre, dar cu siguranță simt nevoia de energie suplimentară. Aceste fructe bogate în vitamina B6 sunt foarte importante pentru sănătatea pielii și a sistemului nervos. De asemenea, bananele furnizează cantități importante de vitamina C, fibre și potasiu, mixul care protejează inima copiilor de afecțiunile cronice.

În ciuda opiniilor eronate copii nu se vor îngrășa dacă mănâncă banane, așa că le poți da fructele fără nicio problemă. Încurajează-i să opteze pentru această variantă cu vitamine ca gustare, adaugă banane la înghețată sau la prăjituri și combină feliile aromate cu porția de cereale de la micul dejun.

 4. Portocalele

O singură portocală conține suficientă vitamina C pentru două zile! De asemenea, este o sursă foarte bună de fibre și beta-caroten. Gustul dulce provine dintr-o combinație de glucoză, fructoză și sucroză, iar coaja fructului furnizează pectină, fibre și flavonoide care previn gripa și răceala. Include felii de portocală în toate salatele de crudități și oferă-i copilului suc de portocale în locul băuturilor carbogazoase cu mult zahăr. Poți mixa cantități egale de suc de protocale și suc de morcovi pentru a stimula sistemul imunitar al celui mic.

 5. Piersicile

Conțin cea mai ridicată proporție de zahăr natural, sunt o sursă foarte bună de vitamina C și de fibre. În același timp furnizează organismului o cantitate ridicată de potasiu, prevenind hipertensiunea arterială și afecțiunile renale în rândul copiilor. Piersicile galbene asigură și o doză utilă de beta-caroten, pe care organismul îl va transforma în vitamina A.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Modificări în acest sens au fost făcute la Legea privind indemnizațiile pentru incapacitate temporară de muncă și alte prestații de asigurări sociale.
      Totodată, prin modificările operate la aceeași lege a fost simplificat modul de determinare a bazei de calcul al indemnizației de maternitate și al indemnizației lunare pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de trei ani, care va fi aplicat începând cu 1 iulie 2019.
      Astfel, baza de calcul al indemnizațiilor o constituie venitul mediu lunar asigurat realizat în ultimele 12 luni calendaristice premergătoare lunii producerii riscului asigurat, venit din care au fost calculate şi achitate contribuţii individuale de asigurări sociale. 
      În cazul lipsei venitului asigurat în unele luni calendaristice sau în toate lunile din perioada celor 12 luni calendaristice incluse în calcul, aceste luni se substituie cu acelaşi număr de luni calendaristice consecutive imediat premergătoare perioadei incluse în calcul în care s-a realizat venit asigurat. 
      Perioada de substituire este de cel mult 36 de luni calendaristice consecutive.
      În cazul în care asiguratul pe parcursul celor 12 luni calendaristice premergătoare lunii survenirii riscului asigurat nu a realizat venit asigurat pentru că s-a aflat în concediu de maternitate şi/sau în concediu pentru îngrijirea copilului până la împlinirea vârstei de trei ani, cuantumul indemnizației de maternitate şi al indemnizației lunare pentru creșterea copilului se stabilește din baza de calcul în al cărei temei s-au calculat aceste indemnizaţii pentru copilul precedent, inclusiv în cazul în care a beneficiat de anumite plăţi unice pe parcursul acestor concedii.
      Potrivit noilor modificări, în cazul persoanelor asigurate pentru care lipsește baza de calcul la stabilirea indemnizației de maternitate, baza de calcul o constituie 35% din salariul mediu lunar prognozat, stabilit de Guvern, iar cuantumul indemnizației pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 3 ani, reprezintă cuantumul indemnizației minime lunare pentru creșterea copilului în cazul persoanei asigurate.
      Salariul mediu lunar prognozat pentru anul 2019 constituie 6.975 lei, iar cuantumul minim al indemnizației lunare pentru creșterea copilului constituie 640 lei. 
      Cuantumul lunar al indemnizației de maternitate este de 100% din baza de calcul, iar cuantumul lunar al indemnizației pentru creșterea copilului constituie 30% din baza de calcul.
      Asiguratul care se află în concediul pentru îngrijirea copilului are dreptul la indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului de la data acordării concediului şi până la vârsta de trei ani a copilului la toate unităţile în care desfăşoară activităţi. 
      În cazul în care data acordării concediului pentru îngrijirea copilului diferă de la o unitate la alta, indemnizaţia se stabileşte începând de la data ultimei acordări a concediului.
      Casa Naţională de Asigurări Sociale menţionează că, potrivit prevederilor legale, după expirarea concediului de maternitate, în baza unei cereri scrise, mamelor asigurate li se acordă un concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului până la vârsta de trei ani, din bugetul asigurărilor sociale de stat.
      În cazul în care mama nu utilizează concediul respectiv, acesta poate fi acordat în baza unei cereri în formă scrisă tatălui copilului, ori unuia din bunici sau tutorelui.
      ipn.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Traseul Chișinău- Bălți, care trece prin localitate, este unul dintre cele mai aglomerate din țară, dar și cu accidente rutiere înregistrate frecvent; porțiunea de carosabil este lată și mai greu de traversat, iar instituția de învățământ din localitate se află chiar pe marginea traseului. Ținând cont de acești factori, s-a decis ca noua trecere de tip „Covor Frânare” pentru pietoni să fie creată anume aici.
      Proiectul este implementat pentru prima dată la noi, iar materialele necesare pentru aplicarea marcajului au fost donate de un fost angajat al poliției rutiere, nepoțeii căruia frecventează liceul din această localitate.
      Scopul respectivei treceri pentru pietoni este de a sensibiliza conducătorii auto și de a-i atenționa că acest loc este aglomerat și că traversează copiii; iar pietonii să se simtă în siguranță. Culoarea marcajului se observă de departe, este vizibil și noaptea, iar structura este abrazivă, atenționând șoferii că se apropie de locul unde se traversează, menționează zugo.md.
      Inspectoratul Național de Patrulare a preluat ideea unui astfel de marcaj din țara vecină – România, unde s-a demonstrat eficiența acestuia și reducerea numărului de accidente rutiere în locurile unde a fost aplicat. În acest context, INP îndeamnă administrațiile publice locale și municipale să susțină acest proiect pentru a avea asemenea marcaje în toate localitățile, în preajma instituțiilor de învățământ amplasate în zone periculoase.
      zugo.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Acest lucru face ca papilele lor gustative să îşi piardă din sensibilitate şi, astfel, mâncarea normală să nu mai pară deloc tentantă pentru ei.
      Iată 7 alimente aparent sănătoase pe care copiii nu ar trebui să le mănânce deloc:
      Sucul
      Sucurile sunt populare în rândul copiilor de diferite vârste. Acestea sunt convenabile la preţ şi vin ambalate astfel încât să le atragă atenţia celor mici. Dar aici se termină avantajele sucului ambalat. Un pahar de suc conţine 5-6 linguriţe de zahăr. Zahărul dizolvat este absorbit imediat în sânge, ceea ce este rău pentru metabolismul carbohidraţilor. Academia Americană de Pediatrie recomandă consumul de fructe în loc de băutul sucului. Datorită fibrei din fructe, sucul este absorbit treptat. Poţi încerca, de asemenea, să-ţi determini copilul să bea suc proaspăt stors sau un smoothie.
      Iaurt
      Pentru a alege un iaurt sănătos, trebuie să citeşti ingredientele. În primul rând, nu cumpăra cele mai periculoase produse din iaurt care nu sunt depozitate în frigider, ci pe rafturi obişnuite. În al doilea rând, cumpără iaurturi naturale în locul celor dulci. Iaurturile cu fructe conţin mult zahăr, grăsimi şi calorii, ceea ce duce la creşterea excesivă în greutate a copiilor şi la creşterea riscului de apariţie a diabetului zaharat. 
      Cereale
      Fulgii de cereale, muslieul şi alte alimente similare arată foarte sănătos în reclamele care pretind să conţină o mulţime de vitamine şi minerale. De fapt, acesre alimente nu conţin elemente sănătoase. Toate elementele sănătoase de porumb, grâu şi ovăz sunt îndepărtate în timpul producţiei în urma cărei rămân numai carbohidraţi. Este foarte greu să potoleşti foamea cu acest aliment, aşa că doar câteva ore mai târziu, copilului îi va fi foame din nou. Un înlocuitor bun sunt fulgii de ovăz, la care poţi adăuga fructe şi oleaginoase pentru a crea un mic dejun mai atractiv.
      Miere
      Copiii cu vârsta de până la 2 ani nu ar trebui să mănânce miere.Aceasta nu poate doar provoca o posibilă reacţie alergică, dar, uneori, mierea conţine bacterii care pot duce la o boală infecţioasă gravă numită botulism. 
      Struguri
      Strugurii conţin vitamine şi minerale de care copiii au nevoie. Dar, există un motiv serios pentru care nu ar trebui să li se permită acestora să îi consume: sunt mari şi alunecoşi, iar un copil se poate sufoca cu ei. De asemenea, strugurii îngreunează digestia unui copil. Bananele pot fi un înlocuitor excelent pentru copiii mai mici de 2 ani. 
      Multivitamine pentru copii
      Vitaminele sunt un subiect destul de controversat. Părinţii adesea de bazează pe cunoştinţele şi pe experienţa lor în loc să consulte un specialist, lucru care este complet greşit şi poate fi periculos. Indiferent cât de utile sunt vitaminele în formă de animale, acestea ar trebui prescrise doar de medic. Copiii trebuie să obţină vitaminele necesare din alimente, nu sunt necesare suplimentele!
      Milkshake
      Când vine vorba de a alege între un suc şi un milkshake, orice părinte s-ar opri la cel din urmă. Dar, după cum se dovedeşte, ele sunt la fel de periculoase ca sucurile şi conţin o mulţime de grăsime şi de zahăr. Cele mai recente studii spun că consumul unei astfel de băuturi grase poate duce la dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Acest produs este periculos chiar şi pentru adulţi, ca să nu mai vorbim despre copii. 

      Este imposibil să nu îţi laşi copiii să consume zahăr deloc şi nici nu este necesar să o faci. Ceea ce este cu adevărat important este să-i formezi o atitudine corectă cu privire la alimentele dulci. Explică-le copiilor că dulciurile sunt deserturi şi că nu pot înlocui alimentele obişnuite. Dacă o persoană are obiceiuri dietetice bune încă de copil, există o mare probabilitate ca ea să aibă o alimentaţie sănătoasă atunci când este adult. 
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă deja s-a întâmplat să refuze să mănânce legume, nu este cazul să renunți, ci să abordezi alte metode. Copilul le poate alege din nou dacă sunt preparate diferit și au o altă formă. Nu te descuraja pentru că nu i-au plăcut de la început pentru că legumele crude nu sunt la fel de apetisante ca și chips-urile sau gogoșile. Cu puțină creativitate vei reuși să treci de acest obstacol și vei îmbunătăți dieta zilnică a copilului.
      Iată ce legume ar trebui să utilizezi pentru a-l atrage și cum să le prepari:
      1. Morcovi

      Se numără printre legumele care sunt acceptate mai ușor de copii, mai ales dacă au garnitura potrivită sau sunt integrați în cadrul unui curcubeu în farfurie. Copiii care au participat la chestionarele realizate în școli și au selectat o legumă sau un fruct pentru masa de prânz au optat în proporție de peste 80% pentru morcovi sau un măr.
      Iată cum poți servi morcovii pentru a crește șansele de a fi consumați de cel mic:
      - cruzi, alături de humus sau guacamole;
      - fierți la abur timp de 7-9 minute;
      - rumeniți la cuptor timp de 20 de minute, cu ulei de măsline și cimbru sau oregano;
      - rași într-o salată cu ingrediente acceptate de copil. 
      2. Salată verde

      În ceea ce privește legumele cu frunze verzi va fi mult mai simplu să convingi copilul să guste frunzele crocante de salată verde decât să mănânce spanac, așa că valorifică acest avantaj. Potrivit specialiștilor, faptul că frunzele au nuanța de verde deschis reduce foarte mult numărul de reacții de respingere, în timp ce verdele închis intimidează mulți copii. 
      Salata verde este o sursă importantă de vitamina A, acid folic și vitamina K, plus fibre utile pentru digestie. Poți prepara o salată răcoritoare cu un dressing pe bază de iaurt, la care adaugi salată verde, cuburi de friptură de pui și frunze de pătrunjel proaspăt.De asemenea, o poți combina cu bacon, parmezan ras, avocado și un dressing din suc de lămâie și ulei de măsline. 
      3. Castraveți

      Se pare că este foarte important cum tai castraveții pentru a-ți convinge copilul să guste. Contează să observi cum reacționează copilul de fiecare dată. Încearcă să-i dai castraveți tăiați felii rotunde, bastonașe, cu mijlocul eliminat și înlocuit cu humus, guacamole sau tahini. În funcție de reacțiile pozitive pe care le observi poți crea feluri de mâncare atractive pentru el, care conțin multe vitamine. De asemenea, poți încerca să înlocuiești chips-urile cu felii de castravete cu un sos delicios.
      4. Mazăre

      Nici măcar adulții nu consumă foarte des mazăre, așa că nu te va surprinde că este puțin mai dificil să-ți atragi copilul. Potrivit nutriționiștilor, cel mai util este să ai mereu în congelator o pungă cu boabe de mazăre pe care să le poți adăuga în orice fel de mâncare pentru a crește conținutul de nutrienți sau chiar să le oferi simple copiilor și să vezi dacă le plac.
      5. Țelină

      Chiar dacă nu va fi selectată prea repede din cauza gustului specific, textura țelinei este ideală pentru sosurile cu brânză, humus sau guacamole. Poate fi consumată cu un topping de unt de arahide, care va deghiza complet gustul de care se tem copiii. În loc de desert le poți da copiilor un mix de bastonașe de țelină, brânză cremă și stafide, presărat cu ciocolată rasă ori miez de nucă de cocos neîndulcit.
      Nu uita să testezi și sucul de țelină pentru că foarte mulți părinți au fost surprinși când au observat că cei mici adoră gustul lui.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Programa școlară din Republica Moldova nu reușește să țină pasul cu progresul tehnologic și rămâne cu mult în urma dorințelor și așteptărilor elevilor, transmite Știri.md cu referire la agora.md.
      În anul 2017, fosta ministră a Educației, Monica Babuc, anunța despre o serie de schimbări care vor duce la micșorarea numărului de ore pentru clasele liceale, eliminarea notelor pentru educația fizică, muzicală și arta plastică pentru elevii din clasele gimnaziale, și introducerea modulelor de Robotică și Informatică aplicată în cadrul orelor de Educație Tehnologică la clasele primare. 
      Compania britanică Pearson a realizat un top al celor mai bune sisteme de Educație din lume. 
      Pe prima poziției se află Finlanda. Municipalitățile și chiar școlile din Finlanda au posibilitatea de a modifica programul școlar național. Adică dascălii, atent selectați, au libertate și responsabilitate în a adapta materia la nevoile fiecărui copil. 
      Următoarele patru locuri în topul internațional sunt ocupate de sisteme educaționale din Asia: Coreea de Sud, Hong Kong, Japonia și Singapore. Coreea de Sud, de exemplu, pune foarte mare accent pe examene, iar programa școlară este structurată ca să răspundă strict cerințelor examenelor naționale.
      Citește întregul articol pe agora.md.
      agora.md
  •