Ce prenume de fetițe este favoritul părinților din Moldova?


    Părinții picilor născuți în ultimii doi ani în Moldova continuă să aleagă pentru micuții lor cele mai puternice prenume, care au și cu o semnificație aparte. Și anul trecut, la fel ca și în 2017 și 2016, cel mai popular prenume printre fetițele care au văzut lumina zilei a fost Sofia. 

adorable-baby-basket-265960.jpg

Etimologic se crede că Sofia derivă din cuvântul grec „sophie”, care înseamnă înțelepciune (Sofia era, de altfel, zeița înțelepciunii la greci). Se mențin pe poziții și alte două prenume – Daria și Anastasia, urmate de Amelia și Victoria. În 2017, populare mai erau prenumele Alexandra, Evelina, Amelia, Andreea și Valeria.

În rândul băieților născuți în 2018 cel mai folosit prenume a fost Maxim, apoi Alexandru, Matei și Artiom. Totuși, în 2017, cei mai mulți părinți și-au botezat băiețelul David. Alții au preferat și prenume ca Daniel, Bogdan, Ion, Damian și Andrei.

Menționăm că în 2018, Agenția Servicii Publice a eliberat peste 45.000 de certificate de naștere, cu aproape 2000 mai puține ca în 2017. Într-un răspuns oferit Agenției de presă IPN, Agenția Servicii Publice precizează că 23.000 de copii sunt băieți și aproape cu 1000 mai puțin ˗ fete.

zugo.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Linia face parte din gama Newcential, cuprinde articole sportive pentru bărbați și femei și este prima colecție marcă proprie Kaufland. 
      Disponibilă exclusiv în magazinele Kaufland, gama oferă un outfit sportiv complet, prietenos cu mediul. Îmbrăcămintea sport din poliester reciclat este de calitate și are aceleași caracteristici funcționale precum cea obișnuită. Poliesterul este certificat Global Recycle Standard (GRS). 
      În fabricarea hainelor sunt folosite între 10 (pentru un tricou) și 15-20 de PET-uri reciclate (pentru colanți). Ele sunt colectate din oceane, curățate, tocate, topite și apoi trase pe fir.
      Chiar și ambalajul este sustenabil, pentru confecționarea lui fiind utilizată hârtie reciclată și o cantitate redusă de cerneală.
      Gama conține tricouri, jachete, pantaloni scurți, colanți, bustiere și pantofi sport, disponibile în culorile kaki, roz, până la negru, culori obținute din vopsele naturale.  
      La începutul lunii ianuarie, clienții magazinelor Kaufland vor găsi promoții speciale pentru aceste produse.
      Conform datelor publicate de Parlamentul European, până în 2050 oceanele ar putea conține mai multe materiale din plastic decât pești. Obiectele din plastic din ocean reprezintă împreună 70% din deșeurile marine. În acest sens, colectarea și reciclarea lor este imperios necesară.
      „Odată cu lansarea noii colecții, Kaufland a adus o inovație în domeniu sustenabilității din Republica Moldova. Pe lângă faptul că noile articole sportive sunt de calitate și ajută corpul să respire după antrenamentele intensive de la sală, acestea au și un preț atractiv. Totodată, Kaufland și-a propus în următorii ani să producă din fibre sintetice obținute prin reciclare 10% dintre articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte”. a declarat Cristina Aramă, PR manager Kaufland Republica Moldova. 
      Drumul producției inovatoare: de la PET la tricou
      Pentru realizarea unui tricou sport din poliester reciclat, de exemplu, sunt necesare circa 10 PET-uri, iar în cadrul procesului de producție, toate articolele sunt confecționate pe baza unui mecanism complex.
      Se colectează din oceane deșeurile în Taiwan, cu îndepărtarea etichetelor și a capacelor în prealabil Se compactează sticlele, după care se deshidratează și se polimerizează  Se obțin granulele din PET și mai apoi firul din PET Se produc articole textile din firul obținut  Mulțumită acestui procedeu, cantitatea de energie utilizată și emisiile de CO2 produse sunt reduse cu 50%. Mai mult decât atât, prin reciclarea PET-urilor și deșeurilor din material plastic se stopează total folosirea petrolului brut în confecționare, iar după purtare toate hainele pot reintra în ciclul de reciclare, ceea ce asigură continuitate activității sustenabile.
      Campania face parte din strategia la nivel de grup - REset Plastic,  care abordează integral problematica plasticului. Grupul Schwarz, care prin diviziile comerciale Kaufland și Lidl se numără printre cele mai mari societăți comerciale internaționale, își cunoaște și își asumă responsabilitatea față de mediu. Prin REset Plastic, a elaborat o strategie internațională integrată, care cuprinde cinci domenii de acțiune. În cadrul secțiunii REduce, grupul are ca scop economisirea plasticului în procesele interne. De asemenea, REdesign are sarcina de a concepe ambalaje reciclabile cu conținut redus de plastic. La secțiunea Recycle, grupul Schwarz dezvoltă sisteme de colectare, sortare și reciclare, pentru a închide circuitele de deșeuri ce pot fi valorificate. REmove se ocupă cu opțiunile de înlăturare a plasticului din mediul înconjurător, iar la secțiunea REsearch, grupul investește în cercetare și dezvoltare pentru a găsi soluții viabile pentru evitarea utilizării plasticului.
      Prin lansarea noii game de îmbrăcăminte sustenabilă, Kaufland se alătură și campaniei Detox 2020, dezvoltată de organizația Greenpeace la nivel mondial pentru a reduce cantitatea de plastic din ambalaje și a accelera conversia la bumbacul organic certificat GOTS.
      Despre Kaufland Moldova
      Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 magazine, 132.000 de angajați în 8 țări. Kaufland a deschis pe 26 septembrie 2019 primele două magazine în Republica Moldova. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. 
      Pentru mai multe informații vizitați pagina kaufland.md.
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Dotarea școlilor, printre care 26 din localități rurale, constituie o extindere a  programului de robotică educațională, derulat de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid.
      „Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a susținut programul de robotică încă de la început, asigurând implementarea și durabilitatea la nivel național a acestuia, după ce a inclus robotica atât ca disciplină opțională de studiu în curricula școlară, cât și modul în cadrul disciplinei Educație tehnologică. Extinderea anuală a programului ne bucură extrem de mult și ne motivează să oferim tot suportul necesar pentru integrarea metodelor inovative de studiu în școlile din întreaga țară”, se menționează într-un comunicat emis de instituție.
      Programul de studiere a roboticii „RoboClub” a fost lansat în Republica Moldova în martie 2014. În prezent, acesta este implementat în 178 instituții de învățământ și 19 biblioteci comunitare din Republica Moldova.
      „Robotica oferă un mod unic de studiere a științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii, totodată inspirându-i pe elevi să urmeze o carieră în aceste domenii. Învățarea roboticii este un proces care permite dezvoltarea creativității, gândirii critice, capacitații de inovare și acumulare a experienței în mai multe domenii și tehnologii”, a mai subliniat ministerul în comunicat.
      agora.md
    • julia122997
      De julia122997
      Medicii spun că sarcinile precoce intervin din cauza lipsei de informare, a încrederii adolescentei că „nu i se va întâmpla acest lucru” sau din cauza comportamentului defectuos pe care îl vede în familie.
      Adolescentele care rămân însărcinate provin din familii vulnerabile socio-economic, în care se face abuz de alcool sau violență. Unele fete sunt din familii incomplete sau cu părinți plecați peste hotare.
      „Problemele cu care se confruntă adolescentele sunt educaționale sau de informare”, explică Cristina Buțanu, psihologă la Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor (CSPT) „Tineri pentru tineri” din Cimișlia. Din spusele ei, există și fete din familii în care părinții au un comportament social acceptat, care au un loc de muncă și sunt alături de copiii lor. De multe ori, acestea au rămas însărcinate deoarece au fost supuse manipulării și au acționat în baza emoțiilor. 
      Studiul „Sarcina în adolescență în R. Moldova” a constatat că foarte mult contează insistența părinților privind continuarea studiilor acestor fete, iar suportul din familie este foarte important în acest caz. 
      Psihologa Cristina Buțanu a explicat că părinții nu oferă informația pe care copiii trebuie să o cunoască la o anumită vârstă, iar copiii caută informații în alte surse, care, de obicei,  sunt false. 
      „Când copilul a ajuns în situația problematică, el abia atunci primește informația, dar este prea târziu. Atunci deja copilul trebuie să suporte consecințele negative ale dezinformării”, menționează psihologa. 
      Mulți părinți își consideră copilul ca fiind încă mic. Din această cauză ei amână discuțiile despre relațiile intime, contracepție, infecțiile sexual transmisibile sau despre alte teme importante, care trebuie „discutate la timp”, susține Cristina Buțanu. Psihologa spune că este necesar ca și părinții să fie informați, deoarece, la timpul lor, și ei nu au avut suficientă informație din aceste domenii.
      zdg.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Astfel, ca şi majoritatea ţărilor europene, începând cu ora 03:00, în Moldova acele ceasornicului vor fi date cu o oră înainte, transmite Știri.md. 
      Astfel ora 03:00 va deveni ora 04:00, ceea ce înseamnă că moldovenii vor dormi cu o oră mai puțin.
      Moldova practică trecerea la ora de vară şi de iarnă de două ori pe an, primăvara şi toamna, începând cu anul 1979, pentru a utiliza optimal lumina firească şi pentru a reduce iluminarea artificială. 
      La 26 martie 2019, Parlamentul European a votat pentru anularea schimbării orei în Uniunea Europeană, începând cu anul 2021. 
      știri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      „Venim cu recomandări către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării de a fortifica măsurile de igienizare în cadrul instituțiilor educaționale. Vreau să atenționez managerii instituțiilor de învățământ nu doar să informeze copiii privind aceste măsuri, ci și să asigure organizarea acestui proces – să existe săpun și apă.
      Atunci când blocul sanitar se află afară și ne dăm bine seama că nu există apă caldă, să existe toate dispozitivele corespunzătoare pentru a asigura dezinfectarea mâinilor copiilor. Informarea copiilor este și responsabilitatea părinților, dar solicităm respectuos să se implice și cadrele didactice”, a menționat ministra.
      Un studiu realizat de Platforma Copiilor, prezentat în martie 2018, ilustrează o situație îngrijorătoare: chiar dacă 90% dintre copiii intervievați spun că există lavoare unde pot să-și spele mâinile, 70% dintre aceștia menționează că rar există sau niciodată nu există săpun. De asemenea, 75 la sută dintre respondenți au menționat că la WC nu există niciodată hârtie igienică și că mirosul este foarte urât.
      În ultimele 24 de ore, pe teritoriul Republicii Moldova au fost înregistrate 12 cazuri suspecte de infectare cu COVID-19, dintre care zece adulți și doi copii. Pacienții sunt internați la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Toma Ciorbă” și Spitalul Clinic Municipal de Boli Contagioase pentru Copii.
      Pentru a reduce riscul infecției, respectați următoarele reguli: 

      suntparinte.md
  •