Ce prenume de fetițe este favoritul părinților din Moldova?


    Părinții picilor născuți în ultimii doi ani în Moldova continuă să aleagă pentru micuții lor cele mai puternice prenume, care au și cu o semnificație aparte. Și anul trecut, la fel ca și în 2017 și 2016, cel mai popular prenume printre fetițele care au văzut lumina zilei a fost Sofia. 

adorable-baby-basket-265960.jpg

Etimologic se crede că Sofia derivă din cuvântul grec „sophie”, care înseamnă înțelepciune (Sofia era, de altfel, zeița înțelepciunii la greci). Se mențin pe poziții și alte două prenume – Daria și Anastasia, urmate de Amelia și Victoria. În 2017, populare mai erau prenumele Alexandra, Evelina, Amelia, Andreea și Valeria.

În rândul băieților născuți în 2018 cel mai folosit prenume a fost Maxim, apoi Alexandru, Matei și Artiom. Totuși, în 2017, cei mai mulți părinți și-au botezat băiețelul David. Alții au preferat și prenume ca Daniel, Bogdan, Ion, Damian și Andrei.

Menționăm că în 2018, Agenția Servicii Publice a eliberat peste 45.000 de certificate de naștere, cu aproape 2000 mai puține ca în 2017. Într-un răspuns oferit Agenției de presă IPN, Agenția Servicii Publice precizează că 23.000 de copii sunt băieți și aproape cu 1000 mai puțin ˗ fete.

zugo.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Cazurile de boală depistate în stadii precoce de evoluție constituie 47%. La evidență la Institutul Oncologic sunt 4 200 de paciente afectate de cancer al colului. 
      Datele sunt prezentate în contextul în care în perioada 20-27 ianuarie, se desfășoară Săptămâna Europeană de prevenire a cancerului de col uterin.
      Agenția Națională pentru Sănătate Publică menționează că principala cauză de declanșare a cancerului de col uterin este infecția persistentă cu papilomavirus uman (HPV) care este identificat în 99% dintre tumorile de col uterin. Potrivit ANSP, studiile clinice și supravegherea după punerea pe piață au arătat că vaccinurile contra HPV sunt foarte sigure și eficiente în prevenirea infecțiilor cauzate de infecțiile cu HPV.
      Specialiștii recomandă vaccinarea fetelor cu vârsta între nouă și 14 ani, când majoritatea nu au început încă activitatea sexuală. Unele țări au început să vaccineze și băieții, deoarece vaccinarea previne cancerul genital atât la bărbați, cât și la femei. În Republica Moldova, vaccinarea anti HPV se efectuează fetelor de 9 -10 ani.
      Dintre toate tumorile maligne, cancerul de col uterin poate fi cel mai eficient prevenit prin screening. Un program de screening bine organizat, cu un interval de rechemare de trei-cinci ani, cu un control de calitate și mecanisme adecvate de supraveghere și tratament al tuturor femeilor depistate pozitiv la screening, poate reduce atât incidența, cât și mortalitatea și se pot preveni până la 80% din cazurile de cancer de col uterin.
      Cancerul de col uterin este unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer diagnosticat la femei, constituind aproape 7% din toate cancerele întâlnite la femei și al optulea cel mai frecvent cancer la femei în Europa sau 3,3% dintre cancerele feminine. În 2018, aproximativ 311 mii de femei la nivel global au murit de cancer de col uterin, ceea ce reprezintă 7,5% din toate decesele cauzate de cancer.
      ipn.md
    • julia122997
      De julia122997
      Anul 2019 a fost unul plin de evenimente si surprize. Pentru unele vedete de la noi insa acesta va ramane mereu in amintire pentru ca le-a adus noi responsabilitati, dar si o fericire nemasurabila, cea de a deveni parinte.
      Îti propune sa-i cunosti pe cei care au avut norocul ca in 2019 sa devina tatici!
      Igor Stribitchi

      In acest an, interpretul a devenit tatic pentru prima oara. El are o fetita frumoasa pe nume Luiza. Un nume rar si special sustine interpretul. Intrebat, in cadrul emisiunii O Seara Perfecta, cu cine seamana nou-nascuta, cantaretul a spus ca desi inca este foarte mica: „toti care au vazut-o spun ca seamana cu mine”.
      Anatol Durbala

      Actorul a devenit tata pentru a doua oara in luna augut a acestui an. Sotia lui, Olesea Svecla, a adus pe lume un baietel. Proaspetii parinti l-au numit Dragomir.
      „Am asteptat mult, da tare mult credeam ca nu mai nasc. Dar minunea a venit astazi de la o luni! Un baiat de aproape 4 kg fara 90 de grame ca un barbat adevarat. Voi fi mama de baiat, habar nu am cum va fi, sper sa ma descurc si sa tin piept la atatia Durbali prin casa”, a scris tanara mamica pe contul sau de Instagram.
      Cei doi artisti mai au o fetita Cassandra.
      Sergiu Mosneagu

      In august a devenit tatic si cantaretul de muzica populara, Sergiu Mosneagu. Maria, sotia cantaretului, a nascut o fetita. Cei doi i-au pus prenumele Daria.
      „Sunt foarte bucuros si implinit, am o bucurie enorma ca familia mea s-a marit si bunul Dumnezeu ne-a dat acest dar minunat, pe fetita noastra Daria.”, a declarat interpretul.
      Serghei Kovalsky

      Membrul formatiei „Lume” a devenit tatic in noiembrie. Sotia lui, Irina Kovalsy (Tarasiuk), a nascut o fetita pe care cei doi au numit-o Anghelina.
      Ei mai au doi copii mai maricei - Liza si Serghei.
      Valentin Uzun

      Interpretul si sotia sa, Nadejda, au devenit parintii unui baietel. Anuntul a fost facut chiar de interpret in cadrul unui interviu pentru Busuioc TV. Valentin a povestit cu drag despre bucuria pe care o are: „Avem un baietel.” Micutul a fost numit Valentin, in cinstea tatalui sau. „Au decis si Amelia, si sotia, si toata familia cum sa-l cheme.”
      Valentin Uzun si Nadejda mai au impreuna o fetita, Alisa-Andreea. Din casatoria cu Ana Cernicova, intepretul mai are o fiica - Amelia Uzun.
      perfecte.md
    • julia122997
      De julia122997
      Dar cât costă, în general, să naști în Republica Moldova? Prețurile diferă în funcție de unde vrei să naști. Totuși, în instituțiile de stat asta este gratis. Vei achita pentru produsele din bagajul din maternitate.
      Nașterile în instituțiile de stat sunt gratis, pentru că toate cheltuielile sunt acoperite de către Casa Națională de Asigurări în Medicină. Chiar dacă nu ai primă de asigurare medicală, gravidele o primesc gratuit.
      În instituțiile private, nașterea, fie naturală sau prin cezariană, costă de la 15 de mii de lei, iar în unele instituții ajunge și la 30 de mii de lei. Aici se include analgezia epidurală, spitalizarea, medicamente, investigații, setul cu cele necesare pentru mamă și copil.
      Dacă vrei să naști în spitalele de stat, trebuie să pregătești bagajul pentru tine și pentru bebeluș. S-ar putea ca multe lucruri necesare să le ai deja și să nu mai fie nevoie să le cumperi, însă va fi nevoie să cumperi lucruri pentru bebeluș.

      Bagajul pentru maternitate poate fi făcut în funcție de necesitățile tale. Ai putea să-ți iei un halat, ciupici, lenjerie de schimb și lucruri de igienă personală, scutece pentru adulți, absorbante, îmbrăcăminte pentru naștere, haine pentru bebeluș, scutece, biberon, medicamente pentru colici și alte lucruri. 

      Este important de menționat că în instituțiile de stat se mai practică „mulțumirile”, iar nașterea ar putea fi cu plată și nu gratuită așa cum prevede legea. 

      Pe grupurile de mămici și de femei se discută despre cât trebuie să achiți unui medic pentru asistarea la naștere. Remunerările variază și pot ajunge chiar și la câteva sute de euro sau se pot rezuma la câteva sute de lei.
      moldova.org
    • julia122997
      De julia122997
      Linia face parte din gama Newletics, cuprinde articole sportive pentru bărbați și femei și este prima colecție marcă proprie Kaufland. 
      Disponibilă exclusiv în magazinele Kaufland, gama oferă un outfit sportiv complet, prietenos cu mediul. Îmbrăcămintea sport din poliester reciclat este de calitate și are aceleași caracteristici funcționale precum cea obișnuită. Poliesterul este certificat Global Recycle Standard (GRS). 
      În fabricarea hainelor sunt folosite între 10 (pentru un tricou) și 15-20 de PET-uri reciclate (pentru colanți). Ele sunt colectate din oceane, curățate, tocate, topite și apoi trase pe fir.
      Chiar și ambalajul este sustenabil, pentru confecționarea lui fiind utilizată hârtie reciclată și o cantitate redusă de cerneală.
      Gama conține tricouri, jachete, pantaloni scurți, colanți, bustiere și pantofi sport, disponibile în culorile kaki, roz, până la negru, culori obținute din vopsele naturale.  
      La începutul lunii ianuarie, clienții magazinelor Kaufland vor găsi promoții speciale pentru aceste produse.
      Conform datelor publicate de Parlamentul European, până în 2050 oceanele ar putea conține mai multe materiale din plastic decât pești. Obiectele din plastic din ocean reprezintă împreună 70% din deșeurile marine. În acest sens, colectarea și reciclarea lor este imperios necesară.
      „Odată cu lansarea noii colecții, Kaufland a adus o inovație în domeniu sustenabilității din Republica Moldova. Pe lângă faptul că noile articole sportive sunt de calitate și ajută corpul să respire după antrenamentele intensive de la sală, acestea au și un preț atractiv. Totodată, Kaufland și-a propus în următorii ani să producă din fibre sintetice obținute prin reciclare 10% dintre articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte”. a declarat Cristina Aramă, PR manager Kaufland Republica Moldova. 
      Drumul producției inovatoare: de la PET la tricou
      Pentru realizarea unui tricou sport din poliester reciclat, de exemplu, sunt necesare circa 10 PET-uri, iar în cadrul procesului de producție, toate articolele sunt confecționate pe baza unui mecanism complex.
      Se colectează din oceane deșeurile în Taiwan, cu îndepărtarea etichetelor și a capacelor în prealabil Se compactează sticlele, după care se deshidratează și se polimerizează  Se obțin granulele din PET și mai apoi firul din PET Se produc articole textile din firul obținut  Mulțumită acestui procedeu, cantitatea de energie utilizată și emisiile de CO2 produse sunt reduse cu 50%. Mai mult decât atât, prin reciclarea PET-urilor și deșeurilor din material plastic se stopează total folosirea petrolului brut în confecționare, iar după purtare toate hainele pot reintra în ciclul de reciclare, ceea ce asigură continuitate activității sustenabile.
      Campania face parte din strategia la nivel de grup - REset Plastic,  care abordează integral problematica plasticului. Grupul Schwarz, care prin diviziile comerciale Kaufland și Lidl se numără printre cele mai mari societăți comerciale internaționale, își cunoaște și își asumă responsabilitatea față de mediu. Prin REset Plastic, a elaborat o strategie internațională integrată, care cuprinde cinci domenii de acțiune. În cadrul secțiunii REduce, grupul are ca scop economisirea plasticului în procesele interne. De asemenea, REdesign are sarcina de a concepe ambalaje reciclabile cu conținut redus de plastic. La secțiunea Recycle, grupul Schwarz dezvoltă sisteme de colectare, sortare și reciclare, pentru a închide circuitele de deșeuri ce pot fi valorificate. REmove se ocupă cu opțiunile de înlăturare a plasticului din mediul înconjurător, iar la secțiunea REsearch, grupul investește în cercetare și dezvoltare pentru a găsi soluții viabile pentru evitarea utilizării plasticului.
      Prin lansarea noii game de îmbrăcăminte sustenabilă, Kaufland se alătură și campaniei Detox 2020, dezvoltată de organizația Greenpeace la nivel mondial pentru a reduce cantitatea de plastic din ambalaje și a accelera conversia la bumbacul organic certificat GOTS.
      Despre Kaufland Moldova
      Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 magazine, 132.000 de angajați în 8 țări. Kaufland a deschis pe 26 septembrie 2019 primele două magazine în Republica Moldova. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. 
      Pentru mai multe informații vizitați pagina kaufland.md.
    • julia122997
      De julia122997
      După un zbor lung, tânăra a ajuns în Seul și e gata să cucerească scena. Alături de ea vor fi concurentele din diferite țări.

      Finala concursului va avea loc pe 21 decembrie. Până atunci, concurentele vor participa la diverse prezentări și sesiuni foto.
      Mila își ține urmăritorii de pe Instagram la curent și postează zilnic fotografii și video cu ocupațiile sale zilnice.
      diez.md
  •