Ce beneficii are jocul cu plastelina pentru dezvoltarea creierului


    În urmă cu ceva timp, plastelina era jucăria preferată a copiilor, cei mici fiind fascinați de modul în care o pot modela pentru a obține diferite forme. Pe măsură ce tehnologia a evoluat, preferințele celor mici s-au schimbat, iar plastelina a fost înlocuită de jocurile pe calculator sau diferite gadget-uri, lucru care îi poate afecta într-un mod negativ pe copii. 

3ce7c0422e42754d40bd5c81b4ce67de.jpg

Generațiile actuale prezintă tot mai multe probleme atunci când vine vorba despre memorie, deficit de atenție sau creativitate, iar psihologii pun toate aceste lucruri și pe seama schimbărilor care au apărut din cauza tehnologiei. Astfel, psihologul Lenke Iuhoş este de părere că deși celor mici le pot fi oferite jucării actuale, nu trebuie ocolite nici cele clasice, printre care se numără și plastelina. Aceasta poate duce la creșterea atenției în rândul celor mici, dezvoltarea creativității, memoriei și simțului proporției.Astfel, există 4 puncte ale dezvoltării fizice și mentale care pot fi atinse în urma jocului cu plastelina.

1. Creativitatea

Specialiștii sunt de părere că jocul cu plastelina are un rol important în dezvoltarea cogniţiei şi a creativităţii copilului. Mai exact, cei mici reușesc să vizualizeze diferite forme care sunt fabricate din celebrul material.

2. Atenția

În modelarea plastilinei este nevoie de atenție la detalii și asta pentru că doar în acest mod pot fi obținute formele perfecte.

„Deficitul de atenţie a devenit o problemă tot mai serioasă în rândul copiilor, iar jocul cu plastelina îl poate ajuta să observe detalii pe care altminteri nu le puteau observa. Mai mult decât, atunci când copilul se focusează să contruiască un animal sau un chip din plastelină, îi creşte considerabil rezistenţa la frustrare, deci este mult mai răbdător cu lucrurile pe care le face. Pe lângă răbdare, copilul îşi va antrena perserverenţa în muncă, ceea ce îl va ajuta la şcoală, la examene şi, mai târziu, în carieră”, este de părere  psihologul Lenke Iuhoş.

3. Memoria

Cei mici vor reuși să învețe și să memoreze lucrurile mult mai ușor atunci când le realizează manual și asta pentru că în încercarea de a construi o formă, informațiile li se vor întipări în minte.

4. Simțul proporției

„Simţul proporţiei este capacitatea copilului de a utiliza plastelina cu precizie. Îi dă formă plastelinei, o lungeşte, o apasă, formează elemente mici etc. Acesta este momentul în care mâinile lui devin tot mai puternice şi finuţe la detalii. Dacă va exersa cu plastelina, copilul va începe să scrie mai frumos, să fie mai ordonat în gândire şi în acţiune, să execute corect exerciţiile fizice şi, desigur, să înceapă să îşi exprime sentimentele şi cu ajutorul limbajului corpului„, consideră psihologul Lenke Iuhoş.

avantaje.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Numai de la începutul anului, oamenii legii au inițiat 31 de cauze penale privind abuzul și exploatarea sexuală în Internet a copiilor, dinte care 28 privind Pornografia infantilă, 2 pentru Hărțuirea sexuală și una privind Ademenirea minorului în scopuri sexuale, transmite Știri.md.
      Totodată, au fost efectuate 13 percheziții, în cadrul cărora au fost ridicate peste 40 de dispozitive de stocare a datelor informatice, utilizate de către infractori.
      În acest context, IGP avertizează repetat părinții despre pericolul victimizării minorilor în mediul online.
      De asemenea, oamenii legii recomandă părinţilor respectarea următoarelor măsuri de educare şi instruire a copilului:- 
      - Familiarizați-vă cu tehnologia utilizată de către copil ca să înţelegeți cum acesta îşi petrece timpul în mediul online și ce dispozitiv folosesc pentru aceasta.
      - Fiți cel mai bun prieten al copilului din mediul online. „Împrieteniţi-vă”, apreciaţi-i postările - dacă vedeţi ceva ce vă îngrijorează vorbiţi-i atent, între patru ochi.
      - Explicați copilului că utilizatorii din Internet se pot prezenta sau afișa în profil cu date false.
      - Familiarizați-vă cu paginile web și programele cu acces la Internet folosite de copil.
      - Instalați calculatorul într-o cameră comună pentru a fi posibilă monitorizarea site-urilor accesate.
      - Conveniți asupra regulilor casei despre utilizarea Internetului.
      - Interesați-vă cine sunt prietenii virtuali, cu cine și unde copilul merge.
      - Explicați copilului să nu comunice numele, adresa sau alte date personale străinilor.
      - Explicați copilului să nu răspundă străinilor, la fel cum nu vorbește cu oameni străini în stradă.
      "Doar prin implicare activă, responsabilitate și atitudine, putem ajuta un copil să NU devină prizonier al lumii virtuale! Navigați în siguranță pe Internet!", îndeamnă polițiștii.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Anunțul a fost făcut de către primarul Capitalei, Ion Ceban, transmite Știri.md. 
      Potrivit edilului, obiectivul acestui acord este creşterea eficienţei achiziţiilor publice şi utilizarea optimă a mijloacelor financiare, precum şi asigurarea unui "Meniu Unic" în grădinițele din Capitală. 
      Astfel, în toate grădiniţele se vor livra produse de aceeaşi calitate, origine şi la acelaşi preţ, asigurând o echitate.
      "Săptămâna trecută grupul tehnic intersectorial s-a întrunit pentru a discuta pe marginea caietului de sarcini pentru procurarea produselor alimentare în grădiniţe, iar către sfârşitul săptămânii, va fi lansată procedura de achiziţii privind procurarea produselor", a spus Ceban. 
      Totodată, primarul a menționat că și-a dorit mult și externalizarea alimentației în școli, dar potrivit lui, acest lucru este imposibil de a fi realizat din cauza mai multor prevederi legale.
      stiri.md/
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit unui comunicat, ministerul nu a dispus o asemenea ordine, iar informațiile privind recuperarea materialelor din semestrul II începând cu luna septembrie, sunt niște falsuri, transmite Știri.md.
      „Ministerul Educației, Culturii și Cercetării atenționează reprezentanții organelor locale de specialitate din domeniul învățământului, managerii instituțiilor de învățământ general, profesional tehnic și superior, elevii, studenți și părinții, despre apariția în spațiul public a unui demers FALS (nr. de înregistrare 04/1-09/2058 din 01.04.2020) privind recuperarea orelor din semestrul II al anului de studii 2019-2020, începând cu data de 01.09.2020.
      Reiterăm că conform Metodologiei privind continuarea la distanţă a procesului educațional în condiții de carantină pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal (aprobată prin ordinul nr. 351/2020), Regulamentului-cadru de organizare a învăţământului profesional tehnic în perioada în care accesul în instituţii este restricţionat (aprobat prin ordinul nr. 350/2020) și Recomandărilor-cadru de organizare a activităţilor didactice în sistem online în instituţiile de învăţământ superior, pe perioada suspendării procesului educaţional în sălile de studii (aprobate prin ordinul nr. 366/2020), procesul educațional se desfășoară la distanță, pe perioada stării de urgență pe întreg teritoriul Republicii Moldova, declarată de către Parlamentul Republicii Moldova, în perioada 17 martie – 15 mai 2020”, a concretizat Ministerul Educației.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Reprezentanții Ministerului Educației menționează însă despre posibilitatea ca elevii să prelungească studiile acasă, în regim online: „Cu acordul expres exprimat al beneficiarilor pentru componenta teoretică a programelor pot fi utilizate în această perioadă resurse pentru învățarea la distanță”, se menționează într-un comunicat de la minister.

      Vacanța forțată a fost instituită pentru a fi prevenită răspîndirea coronavirusului în Republica Moldova, acum aproximativ două săptămîni. Republica Moldova se află în stare de urgență pînă la mijlocul lunii mai, în legătură cu pandemia mondială de COVID-19.
      tv8.md
    • julia122997
      De julia122997
      Robert are şase ani şi spune că îi place să studieze acasă. Părinţii lui Robert au ales metoda homeschooling pentru copilul lor. Vitalie şi Oxana au primit programa şcolară online şi spun că, în mai puţin de jumătate de an, copilul lor a studiat întreg materialul didactic pentru clasa întâi.
      Părinţii lui Robert spun că băiatul lor are un program bine stabilit. Se trezeşte la ora şapte dimineaţa, iar în timpul zilei are lecţii de logică, ştiinţe, matematică, limba română, limba engleză, geografie şi pian. Mai mult, Robert este înscris şi la cluburi sportive, se bucură de plimbări în aer liber şi merge în excursii informative.
      În Republica Moldova sunt aproximativ 100 de familii care au ales această metodă de educaţie pentru copiii lor.
      Chiar dacă şcolarizarea la domiciliu oferă posibilitatea ca micuţul să fie bine supravegheat, specialiştii susţin că există riscul ca aceşti copii să se confrunte cu probleme de socializare şi integrare în comunitate.
      Studiile la domiciliu nu sunt interzise, dar nici recunoscute de Legile învăţământului din Republica Moldova. Pentru a asigura un statut legal acestor studii, copiii care învaţă acasă sunt înscrişi la instituţii internaţionale, pe care le absolvă la distanţă.  
      tvrmoldova.md
  •