Care e momentul potrivit din zi pentru a face sport?


    Momentul potrivit din zi pentru a face sport nu este același pentru fiecare, ci trebuie ales în funcție de corpul și creierul tău. Sună complicat? Nu te teme, specialistul în antrenamente Ben Bulach ne-a dat toate informațiile de care ai nevoie.

129_shutterstock_116307529.jpg

Dacă nu te bucuri de un somn odihnitor…

„Atunci antrenamentele de dimineață sunt cele potrivite pentru tine”, spune Bulach. Multe persoane au probleme cu somnul dacă se antrenează înainte de culcare, pentru că adrenalina este ridicată și creierul este mai activ. Încearcă să faci sport dimineața de câteva ori și compară calitatea somnului.

De asemenea, poți încerca mai multe tipuri de exerciții. De exemplu, unele persoane nu pot adormi ușor după ce au ridicat greutăți, dar după exerciții cardio adorm instant.

Dacă nu te poți ține de rutina antrenamentului…

Antrenamentele de dimineață pot rezolva această problemă. „Voința noastră este mai puternică diimneața. În plus, după o zi lungă tot ce vrem să facem este să ajungem acasă să ne relaxăm. În altă zi, lucrezi până târziu, în alta ieși la cină… Aceste lucruri te opresc din a face exercițiile”, mai spune Bulach.

Astfel, e recomandat să faci sport atunci când te trezești, pentru a avea suficient timp după-masa pentru alte activități.

Dacă ai nevoie de energie dimineața…

Te simți prea somnoroasă și neproductivă până la prânz? Antrenamentele de dimineață te vor ajuta să te trezești mai repede și te vor face să te simți mai productivă, mai împlinită. „După antrenament, fă un duș, ia un mic dejun bogat, apoi bucură-te de intensificarea energiei și de expansiunea endorfinelor pentru restul zilei”, recomandă specialistul.

Dacă te simți stresată…

Ai nevoie să îți eliberezi mintea, să scapi de stresul acumulat peste zi? În loc să vizionezi un serial sau să bei un pahar de vin, e mai bine să faci puțin sport după-masa.

Dacă vrei să slăbești…

E recomandat să faci sport în prima parte a zilei, pentru a-ți stimula metabolismul. Studiile arată că asta te poate face să arzi mai multe calorii în timpul zilei și să faci alegeri mai sănătoase când vine vorba de mâncare.

Dacă energia îți scade semnificativ după prânz…

Un antrenament scurt în pauza de masă îți poate oferi un impuls de energie și creativitate pentru restul zilei. Mai mult, te poate ajuta să găsești o cină mai sănătoasă sau să faci ceva productiv după ce ieși de la birou.

Dacă nu ai energie când faci sport…

E recomandat să faci exerciții după-masa, când mâncarea este deja digerată și a fost transformată în energie.

cosmopolitan.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dependența de e-mail
      La birou ți-l verifici din cinci în cinci minute, când ești pe stradă ești cu telefonul în mână (de multe ori te-ai împiedicat de oameni pentru că pur și simplu aveai tu o presimțire că ai primit ceva pe mail și trebuia să verifici), când ajungi acasă nici nu te descalți bine și ești cu laptopul în brațe? Nici nu-ți dai seama câtă energie îți consumă această activitate aparent nevinovată. Un studiu al unei universități londoneze a descoperit că dependenții de e-mail pierd zece puncte din IQ, ceea ce e echivalent cu pierderea somnului pe durata unei nopți întregi. Cum rezolvi situația: stabilește-ți un program de verificat mailurile primite (o dată la două sau trei ore) și desetează-ți funcția responsabilă cu notificările. Așa nu vei mai sări ca arsă de fiecare dată când primești un simplu spam.
      Cocktail-urile cu fructe
      Pentru că au atâtea ingrediente, aceste cocktail-uri pot declanșa mici alergii, ceea ce cauzează oboseală. Dacă ești la o petrecere și trebuie totuși să bei și tu ceva, alege mixuri mai simple, gen whiskey și cola sau un gin tonic. Vei vedea că ziua următoare nu vei mai căsca de două ori pe minut.
      Abuzul de calmante
      Cum te doare puțin o măsea sau te-ai balonat de la o gură de suc acidulat, calmantele sunt cele mai bune prietene ale tale. Problema cu medicamentele, chiar dacă nu sunt puternice, este că te amețesc și te moleșesc. Da, probabil măseaua nu te va mai durea, dar nu prea vei mai fi în stare de mare lucru în ziua respectivă.
      Tenul cu imperfecțiuni
      Un studiu realizat de Universitatea de Stat din Ohio spune că femeile cu ten imperfect (pete, puncte negre, coșuri) sunt mai predispuse la o stare de oboseală cronică. Dacă nu ai o imagine de sine satisfăcătoare, acest lucru îți va afecta viața atât din punct de vedere social, cât și sexual, ceea ce te va frustra și te va secătui de energie. Sfatul nostru: mergi la un dermatolog bun, ca să scapi odată pentru totdeauna de aceste probleme, sau înarmează-te cu produse cosmetice de calitate, pentru situații de urgență.
      O geantă mult prea grea
      Multe dintre noi îndesăm câte-n lună și în stele în geantă, de uneori ajungem să cărăm pe umeri până la cinci kilograme. Normal că ești constant obosită, greutatea apasă pe plămâni, aceștia capătă mai puțin oxigen, tot corpul tău e sleit de puteri. Rezolvarea: o dată pe săptămână, golește-ți geanta de lucrurile de care nu ai neapărată nevoie (o cutie dublă de absorbante, foehn-ul și trei feluri diferite de balsam de buze? Cred că glumești!)
      Ora de înot
      Nu ești obosită doar pentru că ai ars atât de multe calorii. Institutul Național de Alergii și Boli Infecțioase spune că poți căpăta boli ale sinusurilor din cauza clorului din piscină. Ceea ce poate nu știi e că sinuzita merge mână în mână cu sindromul oboselii cronice. Nu e necesar să renunți la înot ca să scapi de problemă, soluția este mult mai simplă: după fiecare ședință de înot, mergi la saună, ca să-ți eliberezi sinusurile de clor.
      cosmopolitan.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Viața este scurtă și trece repede… este timpul să îți găsești echilibrul între viața profesională și cea personală. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta.
      Ia o pauză și bucură-te de moment!
      Nu e nimic rău în a fi o persoană determinată, care vrea să atingă anumite obiective bine stabilite! Dar orice exces dăunează! Este indicat să ai o viață socială sănătoasă și să comunici cu ceilalți. Trebuie să echilibrezi balanța dintre viața personală și cea profesională. Ai nevoie de timp să te relaxezi și să faci lucruri care te fac fericită. Nu trebuie să ratezi oportunitățile pe care ți le oferă viața doar pentru că eșți prea concentrată să îți atingi obiectivele profesionale.
      Cariera te face fericită?
      Cât de mult lucrezi? În medie, o persoană muncește 45 de ore pe săptămână, ceea ce este destul de mult. Dacă nu ești fericită cu job-ul actual înseamnă că îți răpești șansa la o viață fericită, care să te facă să te simți împlinită. Să îți cauți un loc de muncă în alt domeniu nu este o opțiune pentru tine? Ai putea să te mai gândeșți… Dacă îți doreșți cu adevărat, nimic nu este imposibil iar job-ul tău este un element cheie ca să ai o viață împlinită.
      Alege o dietă sănătoasă!
      Industria alimentară a ieșit de sub control. Cele mai multe alimente sunt pline de aditivi, conservanți și alte chimicale care nu sunt sănătoase pentru organism. Renunță la mâncărurile deja preparate și alege să gătești ceva sănătos la tine în bucătărie. Alimentele proaspete ar trebui să reprezinte 70% din dieta ta. Apa este, de asemenea, foarte importantă! Dacă mănânci sănătos te vei simți mult mai bine, vei avea energie și nu te vei îmbolnăvi atât de des.
      Fă-ți timp pentru familie și prieteni!
      De îndată ce te-ai concentrat pe tine, e timpul să îți faci timp și pentru persoanele apropiate din viața ta. Acest lucru e ceva ce mulți trec cu vederea, fără să își dea seama cât de importante sunt aceste persoane în viața lor. Unele familii devin atât de deconectate încât nu mai știu ce se petrece în viață celuilalt, nu mai mănâncă împreună și trăiesc sub același acoperiș dar au vieți separate. Evită această capcană și amintește-ți cât ești de norocoasă să ai aceste persoane în viața ta. Construiește relații solide cu cei apropiați, păstrează legătură și permite-ți să ai o viață socială sănătoasă.
      Pune accentul pe AICI și ACUM.
      E ușor să îți faci griji în legătură cu conflicte anterioare sau să îți imaginezi scenarii care probabil nu se vor întâmpla niciodată… Ține minte că în felul asta nu faci altceva decât să îți răpești singură fericirea de moment. Tot ceea ce contează este aici și acum. De fapt, fericirea de azi îți asigură și fericirea de mâine și astfel ciclul continuă.
      Fă-ți timp 15 minute pe zi pentru a medita!
      Meditația te ajută să îți găsești echilibrul interior și să te concentrezi pe prezent. Așadar, 15 minute în care să comunici cu tine însăți într-un spațiu liniștit vor face minuni! De asemenea, exercițiile de respirație din timpul meditației te vor ajută să te relaxezi.
      elle.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      - Tine cont de clima, dar si de sfaturile pediatrului pentru ca micutului tau sa ii fie bine. Nou-nascutul nu isi poate autoregla temperatura corpului la fel ca adultul. De aceea trebuie sa ii asiguri o temperatura ambianta constanta de 20-22 grade C. Aceasta este temperatura la care el se simte confortabil si nu mai este nevoie sa il infofolesti cu multe hainute.
      - Plimbarile le fac bine bebelusilor intrucat aerul curat le intareste sistemul imunitar. Aerul si lumina solara sunt indispensabile organismului bebelusului. Lumina soarelui in special favorizeaza sinteza de vitamina D, importanta pentru cresterea si dezvoltarea oaselor. In plus, o plimbare reprezinta pentru cel mic o noua sursa de stimuli.
      - Este de preferat sa alegi locuri cu multa verdeata, linistite, departe de trafic si de zgomote puternice.
      - Inca de la prima plimbare imbraca bebelusul asa cum te imbraci si tu, adaugand inca un strat subtire de hainute. De exemplu, daca tie iti e bine, in casa, cu un tricou cu maneca scurta, bebelusul se va simti confortabil cu un tricou similar, plus, eventual, un body fara maneca. Aceleasi reguli trebuie sa le respecti si atunci cand iesiti afara la plimbare.
      - Capul bebelusului nu trebuie acoperit, cand este in casa, doar daca este umezeala si afara si este o temperatura scazuta, atat in casa cat si cand iesiti la plimbare, trebuie sa eviti sa il imbraci prea gros deoarece exista riscul supraincalzirii.
      - Dupa prima saptamana de viata, plimbarile in aer liber au efect benefic asupra dezvoltarii bebelusului. Nu expune nou nascutul la temperaturi foarte scazute mult timp si nici nu il lasa sa doarma in soare pentru ca radiatiile ultraviolet pot fi periculoase pentru pielea lui chiar daca tie temperature nu ti se pare ridicata.
      Alte sfaturi:
      - Trebuie evitate plimbările în caz de vânt, ceață sau ploaie deoarece curentul și umezeala pot dăuna sănătății copilului.
      - De asemenea, evită contactul copilului cu persoane care suferă de gripă sau răceală. Anunță medicul pediatru imediat ce observi semnele unei eventuale afecțiuni.
      - Atunci când ieși cu bebelușul la plimbare ești tentată să iei cu tine un întreg arsenal de obiecte de care crezi că vei avea nevoie. Pentru a evita să iei lucruri inutile fă la început o listă de obiecte strict necesare pe care să o ții la îndemână. la cu tine unul sau două scutece de unică folosință, câteva șervețele umede, utile în orice situație, o căciuliță și o păturică ușoară pentru cazul în care condițiile meteo se schimbă brusc și eventual biberonul.
      superbebe.ro
    • julia122997
      De julia122997
      De la începutul lunii februarie, la Centrul medicilor de familie din sectorul Ciocana al Capitalei, au fost înregistrate aproape 1.200 de adresări la specialişti, iar în 20 la sută din cazuri, copii au fost spitalizaţi pentru tratament. La fel, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în acest an, unui medic de familie îi revenea aproape 40 de pacienţi, număr dublu faţă de anul trecut.
      "Numărul copiilor, referitor la perioada similară a anului trecut cu cea din prezent, este în creştere aproximativ cu 50/60 procente mai mult. În mijlocul lunii februarie au fost chiar foarte mulţi, flux mare, am avut multe chemări la domiciliu, multe spitalizări, iar începând cu săptămâna aceasta, numărul adresărilor puţin a scăzut", a menţionat Irina Grişina, medic de familie.

      În acest context, specialiştii vin cu un set de recomandări: consumul mare de lichide, adresarea la timp la medic, igiena personală, evitarea colectivitaților, dar şi a contactului cu persoanele bolnave. Părinţii recunosc, pe alocuri, se adresează prea târziu la specialişti, or preferă să-şi trateze copii de sine stătător, acasă, prin intermediul unor remedii tradiţionale.
      "Iarna aceasta este mai rău, comparativ cu anii trecuţi, mai mult a răcit copilul. Aţi administrat ceva acasă, tratament? Administrăm siropuri, ceaiuri, asta mai mult", a spus tatăl unui copil.

      "Acasă ce faceţi, ce remedii aveţi? Sunăm medicul, îi spunem ce are şi ce să-i facem. Uneori îi mai punem varză cu miere, usturoi cu miere, aşa şi părinţii făceau", a explicat o femeie.

      "Apă sărată de mare, spray-uri în gât, şi cam acestea, când sunt primele simptome", a menţionat o altă femeie.

      Suprasolicitări sunt şi la Spitalul Clinic Municipal pentru Copii Nr.1 din Capitală. Potrivit vicedirectorului instituţiei, în această perioadă, numărul paturilor a fost suplinit cu încă 30 de unităţi, pe lângă cele 100 standard.
      "În ultima perioadă, s-au înregistrat aproximativ 15/17 la sută din adresări care nu au indicaţii pentru spitalizare. Copii beneficiază de triaj, de informaţii utile din partea doctorilor şi sunt trimişi acasă fără spitalizare. Este o panică neargumentată din partea părinţilor şi din partea îngrijitorilor copiilor. Avem copii care fac şi cinci, şapte, 10 zile de febră, sunt aşa copii, doi, trei pe săptămână", a declarat Aliona Rotari, vicedirector Spitalul Clinic Municipal pentru Copii Nr.1.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      „Cum să stau?” – E în regulă pentru o persoană, care vine prima dată la o ședință foto, să nu știe „cum să stea”. În aceste cazuri, pur și simplu o ghidez lejer și o fac într-o manieră cât mai calmă, pentru ca persoana să nu se simtă incomod sau intimidată în vreun fel.
      „Hai încă una” – fac și încă zece, atâta timp cât ești gata să plătești adăugător.
      „Îmi poți da toate fotografiile în original?” – nu, de regulă, niciun fotograf nu dă toate fotografiile „crude” clientului. Îți voi da doar acel număr de fotografii pentru care ai plătit, și, desigur, toate vor fi retușate. Atunci când, de exemplu, cumperi un cântec pe iTunes, plătești doar pentru produsul final, nu și pentru părțile care nu au intrat în cântec. Plătești pentru partea cea mai bună.

      „Care crezi că e mai bun: Canon sau Nikon?” – întrebarea asta e la fel de irelevantă ca iOS VS Android sau Mercedes VS BMW. Eu fug de întrebarea asta. Și aș sfătui oricui să nu o pună. Dacă m-aș ține de clișeul ăsta, ar trebui să mă iau la harță cu orice fotograf care are altceva decât Nikon.
      „Da’ când vor fi gata fotografiile?” – retușarea fotografiilor necesită timp. Atunci când apelezi la mine, ca la fotograf, ține minte că nu ești unicul meu client, și mai sunt și alți oameni, exact ca tine, care își așteaptă fotografiile. Recent, discutând cu un prieten, fotograf și el, acesta a spus că el menționează, în contractul încheiat cu clientul, termenul de predare și numărul de fotografii pe care le va da.
      Cum te pregătești înainte de o sesiune foto

      Fotografa Dorina Pantaz, spune că sunt câțiva pași mici, dar tare importanți, pe care trebuie să îi respecți, dacă îți dorești o experiență frumoasă și fotografii minunate (pentru că asta nu depinde în totalitate de fotograf).
      Pasul 1. Asigură-te că ai discutat toate aspectele care te interesează și așteptările pe care le ai împreună cu fotograful la care ai apelat.
      Pasul 2: În cazul în care serviciile fotografice sunt prestate pe bază de contract, ai grijă să citești atent orice aspect al contractului, ca să nu ai parte de careva „surprize” sau ne-coincidență de așteptări.
      Pasul 3: Ai grijă la piele. Dacă tenul sau orice altă zonă de pe corpul tău are careva imperfecțiuni pe care ai vrea, totuși, să le ascunzi, e natural că nu vei fi satisfăcut de fotografii. Dacă lași ascunsul imperfecțiunilor pe seama noastră, asta va duce, iminent, la cheltuieli mai mari de timp pentru retușare, și, respectiv, vei primi fotografiile mai greu.

      Pasul 4: Igiena personală. Corp și păr curat. Asta, cred, nu necesită multe explicații.
      Pasul 5: Să ai pregătite, din timp, toate lucrurile de care ai nevoie pentru ședința foto (hainele sau oricare alte accesorii pe care vrei să le aduci cu tine).
      Pasul 6: Vino odihnit, cu dispoziție bună! Hei, vei avea niște fotografii cu care îți vei face invidios orice prieten de pe Facebook sau Instagram! Bună motivație, nu? Lăsând glumele la o parte, buna dispoziție și odihna îți vor asigura o experiență de neuitat. Și nouă, ca fotografi, ne va fi mult mai ușor să lucrăm cu un client bine dispus și gata pentru experiențe noi.

      Sperăm că o să-ți prindă bine aceste sfaturi oferite de Dorina și nu uita că „buna dispoziție și odihna îți vor asigura o experiență de neuitat”!
      ea.md
  •