Adevărul despre viața de părinte


    Înainte se distrau pe cinste și n-aveau nicio grijă, dar după ce au devenit părinți, toată viața lor s-a dat peste cap. Aceste imagini amuzante surprind schimbarea pe care o aduc copiii în viețile părinților lor.

2-1.jpg

Când un părinte îți spune că un copil îți schimbă viața, să fii sigur că știe ce spune! Dar, deși e o experiență inegalabilă, "meseria" de părinte are prețul ei - timpul devine mai prețios, iar lucrurile pe care altădată le oamenii le făceau fluierând (de exemplu să piardă nopțile) sau cărora nu le dădeau importantă (de exemplu să se odihnească) devin imposibile după nașterea copilului. Calmul, liniștea, romantismul, spiritul de aventură, distracția cu prietenii s-au topit ca prin farmec, fiind repede acoperite de frustrare, stres, griji și de o oboseală care li se lipește de fiecare celulă din corp. Înainte erau puși pe distracție, acum sunt cei mai ocupați oameni din Univers.

2-2.jpg
 

Diferența dintre viața de dinainte și de după nașterea copilului reiese într-o notă ironică din trendul "before vs after parenting pics" ("imagini înainte versus după parenting"), inițiat de Mike Julianelle pe Instagram și pe blogul său foarte popular de parenting.Toți tinerii puși pe chef care n-aveau nicio grijă au descoperit ce înseamnă să fii părinte. În imaginile selectate unii încă mai au puterea de a zâmbi, alții nici nu mai reușesc să țină ochii deschiși. Iată cum au ajuns 50 de oameni înainte și după ce a venit barza!

2-3.jpg

2-4.jpg

2-5.jpg

2-6.jpg

2-7.jpg

2-8.jpg

2-9.jpg

2-10.jpg

2-11.jpg

2-12.jpg

2-13.jpg

2-14.jpg

2-15.jpg

2-16.jpg

2-17.jpg

2-18.jpg

2-19.jpg

2-20.jpg

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Concluzia nu este una nouă, dar autorii acestui studiu, cercetătorii de la Spitalul de pediatrie din Cincinnati, au venit cu argumente clare, obţinute prin intermediul imagisticii prin rezonanţă magnetică.
      Acesta este primul studiu care furnizează şi dovezi neurobiologice ale beneficiilor potenţiale ale cititului şi ale efectului negativ pe care îl au ecranele asupra dezvoltării creierului preşcolarului.
      "Este important, pentru că organul se dezvoltă cel mai rapid în primii cinci ani de viaţă", a spus coordonatorul studiului, medicul John Hutton.
      "Copiii care au parte de mai multe experienţe care îi stimulează, ce ajută creierul să se organizeze, vor avea un avantaj uriaş atunci când vor ajunge la şcoală", a spus Hutton. "Şi este din ce în ce mai dificil pentru copii să recupereze, dacă rămân în urmă la şcoală", a mai spus acesta.
      La studiu au participat 47 de copii sănătoşi, cu vârste cuprinse între trei şi cinci ani, care nu mergeau la grădiniţă.
      Materia cenuşie din creier conţine majoritatea celulelor care comandă corpului ce să facă. 
      Substanţa albă este ţesutul cu aspect albicios ce face parte din sistemul nervos central (măduva spinării şi encefal) şi conţine axonii, respectiv prelungirile celulelor ner­voase şi celulele ţesutului interstiţial numit nevroglie, care are rol de hrănire şi protecţie. 
      Sustanţa albă este importantă pentu că asigură influxul nervos de la un centru nervos la altul sau între un centru nervos şi un nerv. 
      Creşterea nivelului de substanţă albă şi organizarea acesteia sunt extrem de importante pentru capacitatea creierului de a comunica cu restul organismului, mărind capacitatea de a învăţa şi asigurând o bună funcţionalitate. 
      Fără un sistem de comunicare bine dezvoltat, capacitatea de procesare a creierul încetineşte şi are de suferit.
      În cazul copiilor care erau expuşi la ecrane mai mult de o oră pe zi, zonele responsabile de învăţare în materia albă erau subdezvoltate şi mai puţin organizate.
      La naştere, numărul neuronilor este cel mai mare comparativ cu restul vieţii, iar, în funcţie de stimuli - comunicare, iubire, îmbrăţişare, plimbat, citit -, conexiunile între neuroni sunt întărite, spune Hutton. În lipsa unor stimuli, neuronii mor, a mai spus acesta. 
      Chiar dacă se modifică şi învaţă la toate vârstele, ceea ce se întâmplă în primii cinci ani ai vieţii este hotărâtor pentru dezvoltarea creierului.
      În afară de imaginile creierului obţinute prin rezonanţă magnetică, participanţii la studiu au fost supuşi unor teste cognitive.
      Copiii care aveau acces la ecrane mai mult de o oră zilnic au avut rezultate mai proaste în ceea ce priveşte la testele cognitive, inclusiv privind limbajul expresiv şi capacitatea de a numi rapid obiecte.
      Ecranele interferează, de altfel, cu toate activităţile copiilor, de la jocul cu jucării la folosirea imaginaţiei, joaca afară etc.
      Hutton spune că mai degrabă este important cititul în sine, regulat, decât tipul de poveste. Acesta sfătuieşte părinţii să nu mai caute cartea perfectă, ci pur şi simplu să le citească celor mici regulat.
      Cum îi stârneşti copilului interesul pentru cărţi şi citit? The National Institute for Literacy din SUA are câteva sugestii:
      1) Începe de la naştere prin a-i vorbi copilului şi a răspunde gângurelilor
      2) Cântă melodia "Alfabetul" (ABC)
      3) Stimulează copilul să îşi folosească imaginaţia, să inventeze poveşti şi să pună multe întrebări despre acele istorii inventate
      4) Alege cărţi cu personaje interesante, citeşte cu voci diferite pentru personaje
      5) Pune copilul să repete cuvintele noi
      6) Cel mai important lucru este să te bucuri de experienţa cititului alături de el
      mediafax.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Copiii afectaţi de această tulburare sunt retraşi, timizi, sau prezintă nervozitate excesivă şi agresivitate faţă de familie, dar şi faţă de ceilalţi copii.
      „Copiii cu probleme de comportament, care se bat, mint sau nu ascultă, sunt de fapt deprimaţi. Sunt copii însinguraţi în interior, deşi sunt înconjuraţi de bone, bunici şi educatoare. 
      Un copil deprimat se poartă diferit decât un adult deprimat. Copilul nu îşi arată tristeţea direct, ci poate fi violent, răutăcios cu alţi copii, sau se contrazice din orice. 
      Dacă îl certăm sau îl pedepsim direct, putem să îl împingem şi mai tare înspre depresie şi izolare”, a declarat Diana Luana Frazzei, psihoterapeut.
      Sindromul este definit de psihoterapeuţi ca fiind un efect psihologic al lipsei părinţilor din viaţa copilului, nu neapărat fizică, ci şi prin neglijarea acestora, oferindu-le ca refugiu şi metodă de relaxare tablete, telefoane şi calculatoare.
      Mulţi părinţi refuză să petreacă puţinul timp liber, de după serviciu, cu copiii, invocând ca motiv oboseala.
      Statisticile naţionale, recente, au scos la iveală faptul că, din cauza volumul mare de muncă, părinţii nu petrec timp, aproape deloc, cu copiii lor, iar aceştia, fiind lipsiţi de atenţia părinţilor, dobândesc un comportament negativ.
      Până nu de mult, aceste caracteristici erau întâlnite la copiii ai căror părinţi erau plecaţi din ţară şi care rămâneau în grija bunicilor, dar studiile recente au rezultate îngrijorătoare cu privire la comporta-mentul copiilor din familiile întregite.
      „Pentru societatea în care trăim, timpul a devenit o resursă critică, care afectează echilibrul dintre viaţa de familie şi cea profesională. 
      Primele victime ale acestei situaţii pot fi, uneori, copiii. Ocupaţi sau prea grăbiţi, părinţii nu realizează că deşi cred că le oferă copiilor lor o viaţă extraordinară, uneori acestora le lipseşte ceva (…)”, declară Gabriela Coman, Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie.
      Strigătul de ajutor al copiilor care au pierdut contactul cu părinţii
      Copiii neglijaţi prezintă tulburări de comportament specifice sindromului ATCP. Acestea se manifestă, foarte des, la copiii mici din colectivităţi, cu vârsta cuprinsă între 1 şi 12 ani.
      Simptomele acestui sindrom sunt: agresivitatea, nervozitatea excesivă, timiditatea, minciuna, violenţa verbală sau/şi fizică, tendinţa de însingurare, refugiul în consumul tehnologic, faptul că cel mic este necomunicativ sau are cerinţe excesive către părinţi - cere mereu cadouri şi jucării de care nu are nevoie.
      „Din ce în ce mai mulţi copii sunt violenţi şi simt nevoia să se impună în faţa colegilor cu orice preţ. Îi ironizează şi uneori devin şi violenţi la nivel verbal, fizic, dar mai ales emoţional”, afirmă Mirela Horumba, psiholog şi psihoterapeut.
      Alte semne care ar trebui să le atragă atenţia părinţilor, vis-a-vis de neglijarea copiilor, sunt ticurile şi automatismele pe care aceştia le au, ca urmare a unui dezechilibru emoţional sau a unei stări de nervozitate, cum ar fi urinarea în pat la o vârstă înaintată, introducerea degetului opozabil în gură sau ronţăitul unghiilor.
      Oricât de bine ar fi îngrijit un copil de bunici, bone, educatoare etc. şi oricât de multe jucării şi dulciuri ar primi, doar atenţia, grija şi dragostea părinţilor îl pot ajuta să crească armonios şi sănătos, pe toate planurile.
      sursadesanatate.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Proiectul-pilot „Punguța cu 2 cărți” are ca scop stimularea lecturii în grădinițe și acasă pentru îmbogățirea vocabularului preșcolarilor și dezvoltarea competențelor de comunicare.
      În mesajul său, secretarul de stat Andrei Chistol a mulțumit partenerilor din România pentru suportul acordat, menționând că promovarea lecturii în rândul copiilor este un element esențial în dezvoltarea lor cognitivă. „Îndemn părinții să citească copiilor, să le ofere posibilitatea de a se dezvolta multilateral, în contextul în care tehnologia este mult mai populară în rândul generației tinere decât lectura”, a afirmat oficialul.
      Menționăm că 20 de bibliotecari comunitari vor participa la o sesiune de formare privind metodologia de desfășurare a atelierelor de literatură pentru părinți și copii de până la trei ani. Astfel, în cadrul proiectului, 100 de familii din 20 de localități rurale vor participa la aceste ateliere și vor primi câte o punguță cu două cărți ilustrate pentru a fi citite copiilor.
      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      Football School „Olimpus” de la Botanica invită băieți și fete cu vârsta cuprinsă între 4 și 10 ani. Școala oferă tinerilor jucători antrenamente la cel mai înalt nivel, menține o atmosferă pozitivă și educă dragostea pentru fotbal. Îi poți găsi pe facebook sau la numărul de contact – 0794 14 333.
      Zimbru Chișinău a anunțat în septembrie 2019 înscrierea copiilor născuți în anii 2013 și 2014 într-un grup condus de renumitul fotbalist moldovean Igor Țîgârlaș. Alți antrenori de succes îi poți găsi la sediul Zimbru de la Botanica, telefon 022 819 309.
      CS Real-Succes, un club de fotbal care se găsește în sectorul Buiucani al capitalei, primește copii, dar și juniori pentru antrenamente. Pe pagina clubului gățiți și diverse sfaturi de la antrenorii de fotbal Real-Succes. Pentru contacte și programări – 0691 38 674.

      Academia de Fotbal Radu Rebeja este unul dintre cele mai proaspăt înființate cluburi de fotbal din Chișinău, în sectorul Buiucani. „Instruieşte-te din greu, luptă ușor!” – este una dintre devizele clubului care poartă numele celebrului fotbalist moldovean. Pentru antrenamente contactați 0767 00 400.
      Fc Mold Progress este un club fondat de câțiva pasionați de fotbal, unii dintre ei și antrenori în cadrul clubului. Cu sedii la Buiucani și Schinoasa, clubul primește copii de la 4 ani, având un orar convenabil atât școlarilor, cât și celor care încă merg la grădiniță. Îi găsiți pe Facebook și la telefon 0792 29 384.

      CSCT Buiucani are o tradiție care începe în 1997. De atunci clubul se poate lăuda cu 2 titluri de Campion al Republicii Moldova, 14 titluri de vicecampion al RM şi 12 locuri III (medalii de bronz). Pentru înscrieri și informații accesați Buiucani.md sau apelați 079 942 539 și 060 183 337.
      FC Sportul este clubul care își desfășoară antrenamentele în sectorul Ciocana al capitalei. Clubul se poate lăuda că îl are printre antrenori pe unul dintre cei mai cotați fotbaliști ai momentului – Artur Ioniță. Pentru înscrieri – 0767 15 428.
      Academia Viitorul se află în sectorul Râșcani și pregătește copii pasionați de fotbal de la 4-5 ani. Pentru detalii și poze de la antrenamente căutați-i pe rețelele sociale sau la telefon –  0798 98 437.

      Clubul de Fotbal „Getica” își are sediul la Telecentru. Poți să faci programări pentru antrenamentele copilului chiar pe pagina de facebook a clubului, unde afli și noutățile despre echipele active, sau la numărul de contact 0790 78 728.
      ea.md
  •