A doua etapă de înscriere în clasa întâi a început


    O nouă etapă de înscriere a copiilor în clasa întâi începe astăzi prin intermediul platformei electronice e-școală. În această etapă sunt incluși copiii care au fost refuzați la prima etapă, fie din cauza că nu împlinesc vârsta de 7 ani până la 30 noiembrie sau din cauza că nu au corespuns districtului.

A-doua-etapa-de-inscriere-in-clasa-intai-a-inceput-Care-copii-pot-fi-inscrisi-la-scoala-in-aceasta-perioada-58327-1560764842.jpg

Platforma electronică de înscriere în școală a fost lansata pe 1 aprilie 2019. Până acum au fost acceptați prin platformă 4279 de cereri, în același timp sunt libere 3651 de locuri.

Potrivit autorităților municipale, în caz că părinților li se pun careva obstacole de înscriere a copiilor, se cer taxe ilegale, sau dacă se întâlnesc cazuri de violență în cadrul instituției, părinții sunt îndemnați să aducă la cunoștință despre problema dată în rubrica “Raportare abuz” de pe platforma e-scoala.

agora.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Mai mulți părinți au dezvăluit câteva lucruri înțelepte pe care le-au aflat după ce au devenit părinți pentru prima dată. Printre acestea se numără:
      niciodată nu vei mai reuși să îți termini cafeaua vei mânca majoritatea meselor cu o singură mână te vei putea uita la televizor doar pe frânturi spatele te va durea întotdeauna vei simți dragostea necondiționată pentru prima dată pielea copilului tău este cel mai frumos miros din lume Pe lista lucrurilor aflate de noii părinți se mai numără faptul că canapelele și covoarele vor fi pătate indiferent ce ai face, și un pahar de vin este câteodată singurul răspuns.
      Ce cred tinerii înainte de a deveni părinți
      Mulți tineri entuziaști nu știu ce înseamnă maternitatea și așteaptă cu nerăbdare să își țină copiii în brațe. Dar ceea ce își imaginează ei, nu prea are legătură cu realitatea:
      Alăptatul este ușor Poți lua copilul oriunde Vor împărți toate sarcinile cu partenerul După apariția primului copil, doar jumătate dintre părinții care au participat la studiu au considerat că viața de familie este experiența perfectă, în timp ce 41% încă cred că bebelușul i-a unit. 
      Pe de altă parte, 40% susțin că noii părinți se plâng prea mult.
      Mulți recunosc că nu s-au așteptat ca plecatul de acasă cu copilul să devină o operațiune militară, iar alții au descoperit că este mai greu să stai acasă cu copilul decât să mergi la serviciu.
      Majoritatea persoanelor intervievate au afirmat că a fost un șoc pentru ei faptul că se simt tot timpul obosiți și că mersul în pace la baie devine doar o amintire.
      55% din părinții din Marea Britanie recunosc că un bebeluș este „muncă grea”.
      În concluzie, cele mai mari preocupări ale părinților sunt dezvoltarea (27%), hrănirea (22%) și somnul (9%).
      Lucruri pe care le înveți după ce devii părinte
      Plecatul de acasă devine o operațiune militară Te simți complet și cunoști dragostea necondiționată Șervețelele pentru bebeluși nu sunt destinate doar fundulețului copilului Întotdeauna vei fi obosit Mersul în liniște la baie devine o amintire Poți funcționa cu 4 ore de somn Liniștea nu este un semn bun Niciodată nu uita geanta bebelușului Nu te saturi să te holbezi la bebeluș Vei mânca majoritatea meselor cu o mână Pielea bebelușului tău are cel mai frumos miros din lume Covoarele și canapeaua ta vor fi tot timpul pătate Să stai acasă cu copilul este mai dificil decât să mergi la serviciu Grija va deveni noul tău hobby Afli cât de multă costă totul Bebelușul tău va avea cosmetice și haine mai bune ca tine Nimic nu se compară cu durerea provocată de călcatul pe o piesă de Lego Te vei transforma în mama ta Niciodată nu îți vei termina ceașca de cafea Vei ajuge să cauți absolut totul pe Google Vei fi rușinat în public în mod constant Îți vei suna mama înaintea medicului Spatele te va durea tot timpul Câteodată un pahar de vin este singurul răspuns Instagramul tău va fi ocupat 90% cu poze ale copilului tău  unica.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Insa ei stiu tot sensul lumii, si este bine pentru ca asa trebuie sa fie.
      Dezvoltarea creativitatii si imaginatiei este foarte importanta pentru copii, iar jocul este cel mai bun mod de le a stimula pe ambele.
      La ce ajuta imaginatia
      Stii de ce adultii pot gasi solutii si alternative la probleme? Pentru ca au capacitatea de a-si imagina atat de dezvoltata, incat poti sa scapi de constrangerile vietii. De fiecare data cand te gandesti cum sa rezolvi un conflict mai mare sau mai mic, iti pui in joc creativitatea.
      Aceasta abilitate face diferenta intre adulti si copii. Cei mici trebuie sa-si dezvolte aceasta latura pentru a deveni adulti capabili sa-si asume propriile vieti.
      Cea mai buna activitate pentru stimularea imaginatiei
      Copiii sunt capabili sa-si inventeze propriile jocuri si sa se bucure de ore lungi de recreere. Din nefericire, multe din aceste ore sunt pierdute din cauza utilizarii timpurii a tehnologiei.
      Sunt foarte multe cazuri de micuti sub doi ani care asteapta sa primeasca telefoane si tablete pentru a se juca. In loc sa acorde atentie jocului, ei satu cu ochii in aceste dispozitive.
      Aceasta este responsabilitatea parintilor sa limiteze orele in care folosesc telefonul mobil si sa-i faca sa dedice mai mult timp jucatului. De fapt, beneficiile jocului cresc atunci cand participa si unul dintre parinti.
      In afara de dezvoltarea ingeniozitatii si a deprinderii de a lua decizii, stimularea imaginatiei face un alt bine copilului. Ii permite sa socializeze si sa fie mai atent la ceea ce se petrece in jurul lui.
      Deciziile mici, cum ar fi ce sa faca cu timpul liber, pot ajuta copilul. Odata cu trecerea timpului, acest lucru se va schimba si va putea decide ce sa faca cu viata lui fara sa simta ca nu exista alte drumuri decat "inainte". Va observa ca exista mai multe alternative, ceea ce ii va fi foarte util in viitor.
      copilul.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Experiența de zi de zi a copilului îi formează personalitatea și are un impact direct asupra dezvoltării deprinderilor funcționale de manipulare a obiectelor/jucăriilor. Cu cât această experiență este mai diversificată, copilul se joacă activ în condiții naturale și motivaționale, adulții îi arată ce trebuie să facă, îi comunică în permanență și îl implică în acțiuni de rutină fără acces la gadgeturi, cu atât copilul posedă o diversitate de abilități care îl ajută să realizeze multitudinea sarcinilor, iar sinapsele din creier ce răspund pentru dezvoltarea copilului sunt formate într-un mod activ. Nivelul senzorial se dezvoltă și el la rândul său, ceea ce contribuie la o bună capacitate de adaptare și imitare. Este bine de știut că aceste procese sunt de durată, iar necesitățile copilului se schimbă odată cu înaintarea în vârstă.  
      În primul an de viață al copilului este important să ne axăm pe dezvoltarea senzorială și pe activitățile descrise mai jos:  
       În această perioadă sunt esențiale stimulările infantile, ceea ce presupune stimularea vizuală, tactilă, auditivă și formarea capacității de a se hrăni la sân. În acest caz, recomandăm obiecte din diverse texturi, care produc zgomote naturale ( nu recomandăm jucăriile mecanice cu sunete și lumini) și alimentația la sân. La fel, este important să avem obiecte de diferite forme cum ar fi maracas, linguri, inele, mărgele, bastonașe, mingi cu găuri, mingi mai mici sau pufoase etc., pe care copilul le poate manipula în diverse moduri, ceea ce îi dezvoltă deprinderi funcționale de manipulare a obiectelor și capacitatea de coordonare ochi-mână. Se recomandă implicarea cărților în activități joc și lectură (cărți rigide cu imagini clare), stimularea la oglindă, jocul ”Cu-cu-bau”, ascunderea și căutarea în comun a jucăriilor, folosirea balonașelor de săpun, folosirea în auto-servire a sticluței și a lingurii adaptate pentru copil mic și activități ce implică apucarea obiectelor din diferite unghiuri. Toate aceste experiențe au un impact direct asupra dezvoltării cognitive, emoționale și verbale a copilului mic.
      Pentru a optimiza procesul de învățare este important să nu forțăm copilul, ci să-l motivăm prin joc, iar sarcina să fie de scurtă durată. Puteți să creați cutii senzoriale cu cel mult 4 obiecte diverse, în acest caz copilul are tendința să le manipuleze pe rând.  
      La această etapă limbajul este dezvoltat cu ajutorul comunicării active și răspunsul adultului la sunetele emise de către copil. Este semnificativ să fim în apropierea copilului.  
      Pentru vârsta de la 1 la 2 ani se recomandă următoarele activități:
      În această perioadă este important ca copilul să imite cât mai activ acțiunile adultului și să cunoască funcționalitatea obiectelor din cotidian. Este primordial să-l învățați pe copil să vă indice sau să vă ceară obiectul folosind gesturi, sunete sau cuvinte scurte pentru dezvoltarea unei interacțiuni constructive dintre adult-copil, cu scopul de a diminua comportamentul nedorit de a obține ceea ce își dorește cu ajutorul isteriilor, manipulării mâinii adultului, sau prin agresivitate sporită.  
      La fel, un aspect esențial este să-i oferim copilului posibilitatea de a imita lucrurile pe care le facem în rutina zilnică, dar și să-l învățăm instrucțiuni simple cum a fi „Dă”, „Arată-mi„ , „Pune” etc, asimilarea regulilor simple cum ar fi strângerea obiectelor în cutie și înțelegerea conceptului de „Nu”.  
      Dacă este să facem referire la jucării și jocuri, în această etapă putem implica obiecte cu butoane (fără sunete mecanice și lumini) pentru a dezvolta capacitatea de a înțelege cauza-efect, xilofon sau activități cu lingura din lemn și vase, veselă pentru copii pentru dezvoltarea deprinderilor funcționale și a imitării, mașini pentru manipularea funcțională, și mașini cu sfoară pentru a le trage, jocuri constructive cum ar fi piramida, cuburi, sorteruri pentru dezvoltarea coordonării ochi-mână și capacităților cognitive. Jucăriile din pluș sau păpușă se folosesc activ în jocul simbolic, în asimilarea schemei faciale, în formarea deprinderilor sociale și reprezentarea afecțiunii (exemplu cuprinderea păpușii, legănatul etc.). Un aspect important îl reprezintă activitățile ce implică cărțile, citirea în comun și dezvoltarea capacității de a arăta  obiectele cerute în carte, începând cu 2 reprezentări. O alternativă este jocul cu animalele domestice, pe care ați putea să implicați în stimularea verbală („Cum face vaca?”...) și introducerea acestora în jocul simbolic. Pentru stimularea senzorială și cognitivă puteți folosi sticluțe și cutii cu diverse umpluturi, ascunderea în cutii a diverselor obiecte, pe care le puteți căuta împreună, verbaliza și manipula.

      Pentru dezvoltarea motricității fine se recomandă strângerea boboaselor și paiurilor de băut în sticluțe a câte 1.5 litri, 2 litri, plasarea monedelor sau bumbilor în cutii cu spațiu îngust, imitarea prin mâzgâlit, plasarea conurilor de brad în forme pentru copt, tragerea obiectelor prin sfoară, activități cu fermoarul etc.  
      Socializarea la această etapă implică jocuri de transmitere a mingii, construirea piramidelor împreună cu alți copii, dezvoltarea deprinderii de a saluta pe ceilalți și de a face schimb de obiecte. Spre vârsta de 2 ani, este relevant să implicăm copilul în joc mai complex interactiv, cum ar fi cel simbolic.  
      La nivelul motricității grosiere se pune accent pe activități de urcare și coborâre a scărilor, ocolirea obstacolelor, aruncarea mingii în cutie sau transmiterea acesteia și vizitarea terenurile de joacă cu tobogane.  
      Vârsta de la 2 la 3 ani:  
      La această etapă facem referire la îmbunătățirea deprinderilor anterioare, capacității de a verbaliza, a interacționa, imita, iar jocul simbolic devine complex implicând câteva acțiuni cum ar fi hrănirea păpușii, legănatul și culcatul. Desigur, toate aceste activități se dezvoltă prin joc și cotidian și nu implică gadgeturile (ele au efecte negative asupra dezvoltării multilaterale a copilului, având impact direct asupra creierului). În această perioadă este important să punem accentul și pe auto-servire, atunci când copilul mănâncă singur, se îmbracă, merge la oliță etc., din partea adultului este important să-l ghidăm și să-l lăudăm pentru fiecare încercare și efort depus. Evident dacă realizăm sarcina în locul copilului, acesta își formează o deprindere disfuncțională de a transpune acțiunea asupra adultului și devine mai puțin independent.  
      Dacă este să vorbim de creativitate și motricitate, aici este important să recurgem la jocuri de modelare cu aluatul moale (este flexibil și ușor de modelat), colorarea imaginilor simple. Dacă există o dificultate pentru motricitatea fină, atunci puteți tăia în carton cercuri, iar colorarea în contur o să-l ajute pe copil să manipuleze mai bine mâna. Tot aceeași activitate puteți folosi cu aluatul moale când se modelează bile și se plasează în aceste forme.  
      Cărțile rămân a fi activitatea de bază, puteți introduce și puzzle-uri, dar cel mai important este jocul simbolic complex.  
      Patricia Dabija, psihopedagog, CIP „Voinicel”
    • julia122997
      De julia122997
      Inițiativa lansată de PD a fost amânată până când Comisia de profil, condusă de deputatul PAS, Lilian Carp, și Guvernul vor veni cu un aviz în acest sens.
      Elena Bacalu, deputat PDM: Propunem să fie inclus pe ordinea de zi. A fost înregistrat şi votat la 7 februarie 2019, în prima lectură şi propunem pentru lectura a doua.
      Lilian Carp, deputat PAS: Discutăm mâine, în Comisia Educaţie şi Cultură.
      Zinaida Greceanîi, preşedinta Parlamentului: Nu pot să o includ pe ordinea de zi, doar după avizul Comisiei şi a Guvernului. 
      Documentul a fost aprobat în prima lectură în februarie 2019, iar pentru a intra în vigoare, proiectul de lege urmează a fi votat de Parlament și în lectura a doua.
      zugo.md
  •