7 principii de educație aplicate în Școala viitorului a lui Elon Musk


    Om de afaceri, inventator, investitor, programator (lista poate continua), Elon Musk, intenționează să-și creeze propria școală a viitorului. La școala Ad Astra, copiii nu vor învăța pe de rost temele pe acasă, nu vor fi apreciați cu note, iar cunoștințele teoretice vor fi aplicate nemijlocit în practică.

ElonMusk-920x613.jpg

Miliardarul Elon Musk a povestit despre anii lui de școală, când acesta tocea materia școlară care nu-i era interesantă, când își făcea griji de notele de la teste. Exploratorul cosmosului nu își închipuie așa școala viitorului. Copiii lui au însă mai mult noroc, întrucât, tatăl lor, Elon Musk, a creat propria școală, pe care aceștia o frecventează.

Ad Astra (din latină – Spre stele) reprezintă un concept inovativ de școală a viitorului unde copiii învață total după alte principii. În acest sens, omul de afaceri a enumerat 7 metode de predare „arhaice” care nu se regăsesc în școala lui, dar care, din păcate, sunt promovate în școlile clasice.

1. Evaluarea cu note a elevilor este ineficientă

„În școala mea nu există note. Ele formează elevilor un sistem de valori distorsionate”. În școala mea, elevii obțin monede numite „asteri”. Și acestea nu se dau pentru răspunsuri corecte, ci pentru realizarea ideilor proprii. Cineva creează site-uri web, cineva coace plăcinte. Fiecare are posibilitatea de a face ceva și asta îi permite să cunoască cât de mult valorează munca depusă de el. În această modalitate, copiii învață de la vârstă fragedă regulile de joc pe piață”, spune Musk.

2. Studiile superioare nu trebuie să reprezinte un scop definit pentru elevi

Învățământul superior și studierea aprofundată a tuturor materiilor mai degrabă reprezintă un minus decât un plus, potrivit lui Musk. „Toate acestea lucruri îi fac pe oameni să se considere speciali, după care nu mai au nevoie să asculte sugestiile altora sau să își analizeze greșelile”, spune Musk. Oameni geniali, dar fără diplome, sunt Steve Jobs și Bill Gates.

Elevii lui Musk se concentrează mai mult pe obținerea cunoștințelor fundamentale. „Tot ce învață, imediat aplică în practică. Această modalitate le permite elevilor să-și formeze o percepție generală despre toate domeniile științei, iar înțelegerea în profunzime a domeniului vine pe măsură ce stăpânește profesia aleasă”, a explicat miliardarul.

98289-publimedia-octav-ganea.jpg

3. Testele, exercițiile abstracte și ecuațiile sunt inutile fără practică

„Testele au distrus sistemul de învățământ american. Elevii nu știu să gândească, pot doar să sublinieze răspunsul corect ”, afirmă antreprenorul. Cel mai eficient mod de a memora și înțelege cele învățate este practica. În loc să spui copiilor ce instrumente să utilizeze pentru dezasamblarea motorului, acestora li se oferă aceste motoare pentru studiere.

„Rezolvarea problemelor abstracte nu este benefică, copiii nu înțeleg de ce au nevoie de asta și nu memorează soluțiile. Creierul lor pur și simplu elimină informațiile neimportante”, spune Elon Musk. Elevii nu văd rostul acestor ecuații complexe, unde, în afară de numere și variabile, nu există nimic. Ca alternativă, elevilor li se oferă sarcini reale: să creeze ceva, să repare, să găsească modalități eficiente de a rezolva o situație reală din viață.

4. Copiii au nevoie de educația morală și etică

Școala viitorului al lui Elon Musk pune accentul pe dezvoltarea moralității și eticii la copii. Aceasta îi ajută să privească critic lumea, să poată judeca și să găsească soluții bazându-se pe conștiință, moralitate și empatie.

5. Separarea strictă a copiilor pe criteriul de vârstă

„În școala mea nu există clase. Toți elevii (de orice vârstă) studiază împreună”, spune Musk. Împreună rezolvă sarcini, împărtășesc opinii, discută despre probleme și oferă soluții.

6. Fizica se învață doar în practică

„Chiar dacă nu vă place fizica, cunoașterea ei vă va fi foarte utilă pe viitor. Copiii trebuie să vadă și să înțeleagă clar cum funcționează toate legile fizice și să cunoască să le aplice”, este de părere inventatorul.

7. Programul obligatoriu de studiu îi face pe copii să urască școala

„Cineva iubește matematica, altcineva iubește limbile sau muzica. Ar fi corect ca elevul să studieze ceea ce îi place, nu ceea ce este scris în programul școlar”, povestește miliardarul. Scopul proiectului lui Musk este de a dezvolta caracteristicile specifice ale fiecărui copil, dar nu să-i adapteze la un sistem prestabilit. Mulți copii urăsc școlile tradiționale, ignoră cursurile, obțin note proaste. Uneori renunță la școală. Abordarea lui Elon Musk implică evitarea acestui lucru.

diez.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Această decizie a fost luată în cadrul ședinței Comisiei naționale extraordinare de sănătate publică și a fost prezentată de premierul Ion Chicu, transmite Știri.md cu referire la cotidianul.md. 
      Decizia finală de a redeschide instituțiile de învățământ va aparține fondatorilor, doar după ce vor întruni toate regulile menționate în instrucțiunea CNESP.
      „Deși există decizia Comisiei de a relua procesul educațional, nu este garantat că toate școlile vor fi redeschise de la 1 septembrie. Sperăm că în timpul rămas toate pregătirile vor fi finalizate”, a menționat Ion Chicu, făcând apel la administrațiile instituțiilor de învățământ să respecte cerințele cu strictețe și maximă responsabilitate.
      Școlile și universitățile vor trebui să fie asigurate cu termometre, dezinfectanți și alte produse de igienă. În acest scop, Guvernul va aloca suplimentar 31 milioane lei și alte 105 milioane lei pentru remunerarea cadrelor didactice care vor munci mai mult în perioada următoare. Totodată, nu vor fi permise careurile și alte manifestații festive.
      În spațiile din incinta școlilor și universităților vor fi marcate benzi pentru a delimita distanța între persoane de cel puțin 1,5 metri. Aceeași distanță va fi respectată și între băncile din sălile de curs.
      Pentru a evita aglomerația, lecțiile vor începe la ore diferite, iar după caz ar putea fi reduse. De asemenea, va fi adaptată și durata pauzelor pentru aerisirea încăperilor și igienizarea mâinilor.
      „În incinta instituțiilor, toți vor fi obligați să poarte măști de protecție, cu acoperirea nasului și a gurii”, se menționează în nota informativă a Guvernului.
      Precizarea făcută de Ministerul Sănătății:
      „Purtarea măştilor faciale de protecţie (cu acoperirea nasului şi a gurii) în cadrul instituţiei de învăţământ este obligatorie pentru personalul instituţiei de învăţământ. Ca măsură de prevenire şi control a infecţiei cu COVID-19, elevii și studenţii sunt încurajaţi să poarte masca de protecţie în situaţia în care nu poate fi respectată distanţa fizică sau la indicaţii medicale”, menționează reprezentanții de la Sănătate.
      Zilnic, la intrare, un lucrător medical va efectua triajul epidemiologic al elevilor, studenților și personalului angajat.
      În cazul în care cineva din elevi/studenți va înregistra febră sau alte simptome, acesta va fi izolat într-o încăpere special amenajată, iar în cazul elevilor peste 18 ani sau personalului angajat se va anunța serviciul de urgență 112.
      Dacă vor fi depistate cazuri de infecție cu virusul COVID-19, întreaga grupă/clasă va fi plasată în autoizolare pe o perioadă de 14 zile.
      Hotărârea CNESP poate fi văzută aici.
      cotidianul.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Despre aceste aspecte au discutat Ministrul Educației Igor Șarov și Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Letoniei în Moldova, Uldis Mikuts, transmite Știri.md.
      Excelența Sa a declarat că Letonia a reușit de la începutul pandemiei să introducă sistemul de învățare la distanță prin câteva metode, una dintre care fiind predarea cursurilor prin intermediul a două posturi TV și nemijlocit prin rețelele online. „95 la sută dintre elevii noștri au reușit astfel să-și facă studiile în timpul stării de urgență”, a menționat Ambasadorul.
      „Dacă Ministerul pe care îl conduceți este cointeresat să dezvolte sistemul de studiere online, de exemplu prin modelul hibrid, noi suntem gata să vă oferim tot suportul necesar. La fel, am fi bucuroși să putem să vă ajutăm și în oricare altă direcție a sistemului educațional, în care este nevoie de intervenție prioritară”, a subliniat Ambasadorul Letoniei.
      La rândul său, Ministrul Igor Șarov a mulțumit părții letone pentru intenția de a sprijini sistemul educațional din țara noastră. Ministrul a subliniat că în prezent una dintre priorități este dotarea instituțiilor de învățământ cu computere, dar și pregătirea cadrelor didactice în vederea predării la distanță, inclusiv online. 
      „O altă problemă la care căutăm soluții este metoda de evaluare a elevilor și suntem cointeresați de bunele practici aplicate de autoritățile din țara Dumneavoastră”, a declarat Igor Șarov. Ministrul a mai menționat că experiența Letoniei în ce privește promovarea educației multiculturale şi multilingvistice este una demnă de examinat.
      Oficialii au convenit ca în cel mai scurt timp să se întâlnească din nou pentru a stabili viitoarele colaborări.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Deși vacanța a fost anulată, elevii totuși se vor putea relaxa un pic de la ore și să călătorească virtual prin țară, transmite Știri.md.
      Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a anunțat astăzi că a lansat un program educațional special pentru săptămâna pascală - „Descoperim Republica Moldova, Împreună!”.
      Scopul programului este de a contribui la dezvoltarea educației pentru cunoașterea ținutului natal, pentru știință, creativitate și inovații, educației muzeale, prin istorie, pentru arte și pentru sport.
      Atât cadrele didactice cât și elevii, părinții pot accesa platformele de învățare în funcție de interese și treapta de școlaritate.
      Platformele de învăţare pot fi accesate aici:
      Liceu;
      Gimnaziu;
      Învățământ primar;
      Educație timpurie.
      „Menționăm că platformele create reprezintă un suport de învățare, care poate fi valorificat de către cadrele didactice, într-un mod flexibil. Încurajăm abordarea programului, dar nu este unul obligatoriu.
      Cultura încrederii rămâne a fi un principiu de bază pe care se va construi dialogul educațional. În această săptămână, cadrele de conducere nu vor solicita dovezi cu privire la realizarea învățământului la distanță. Se vor exclude temele pentru acasă și nu se vor administra probe de evaluare”, se arată într-un comunicat.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      "Elaborăm un suport, care să poată fi folosit cât mai urgent. Oferim posibilitatea ca imaginile video să fie încărcate direct în program şi toţi profesorii îl vor putea utiliza. Iar sistemul va fi funcţional în totalitate până la finele anului şcolar", a spus fondatorul platformei online Studii.md, Dmitri Voloşin.
      Postul nostru de televiziune a încercat să afle dacă sunt în stare sau nu tehnologiile moderne să înlocuiască în totalitate şcoala în condiţii de carantină.
      Am filmat cum se descurcă profesorii de la liceul Mihail Koţiubinski din Capitală, care deja au introdus metoda studierii online. În loc de caiete şi manuale elevii au în faţă computere, iar catalogul a fost înlocuit cu un soft special.

      "Ne-am mobilizat destul de repede pentru că am aşteptat de mai mult timp informaţia necesară. Acest lucru a devenit posibil datorită părinţilor, care au venit cu ideea de a desfăşura lecţiile în acest mod", a spus fondatorul platformei online, Dmitri Voloşin.
      Procesul de studii are loc în acelaşi regim. Un avantaj este faptul că elevii nu pierd timp pentru a se deplasa la şcoală, iar printre dezavantaje - lipsa comunicării. 
      Ministrul Educaţiei nu prea ştie cum vor fi calculate la finele anului lecţiile online, dar nici cum vor fi recuperate cele din perioada carantinei.
      În şcolile de stat trecerea la sistemul online de studii are loc exclusiv la iniţiativa pedagogilor. Amintim că instituţiile de învăţământ şi-au sistat activitatea până în data de 23 martie.
       
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Materialele didactice sunt accesibile tuturor, inclusiv utilizatorilor care nu sunt înregistrați în sistem.
      Manualele aprobate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării din Republica Moldova, care corespund cu curriculumul pentru anul 2020, sunt disponibile în domeniul public, pe site-ul Centrului Tehnologii Informaționale si Comunicaționale în Educație, iar pentru comoditatea școlilor conectate la platforma Studii.md a apărut posibilitatea de a descărca manuale pe linkul: manuale.studii.md, unde au acces toți cei care doresc să găsească și să-și descarce manualul necesar pe calculator sau smartphone.
      Cărțile sunt disponibile în toate limbile de instruire: română, rusă, bulgară, găgăuză etc.
      Reamintim că, datorită funcționalităților noi, utilizatorii înregistrați în sistemul Studii.md pot folosi platforma pentru învățământ la distanță în perioada carantinei.
      Profesorii pot să încarce lecții video, să lase comentarii, să atașeze materiale didactice la temele de acasă.
      Cât despre elevi, aceștia au posibilitatea să adreseze întrebări în comentariile de pe pagina lecției.
      Studii.md este o platformă multifuncțională. Pe lângă agendele și registrele electronice pentru elevi, părinți și profesori, platforma mai oferă acces la orarul lecțiilor, rapoarte convenabile, iar acum și o bibliotecă comodă cu toate manualele școlare necesare.
      Platforma a fost dezvoltată de către compania Simpals cu suportul și contribuția PNUD și a Centrului de excelență în domeniul TIC – Tekwill.
      studii.md
  •