În primul an, proaspetele mamici petrec 1400 de ore îngrijorându-se cu privire la sănătatea bebelușului


    Un studiu recent ne arată faptul că mămicile petrec un număr impresionant de peste 1.400 ore în primul an de viață al copilului, îngrijorându-se. Bineînțeles că acest lucru este perfect normal, mai ales în cazul primului copil, însă cantitatea de timp petrecută în acest scop este cu toate acestea foarte mare și foarte stresantă (aproximativ 8 săptămâni din an).

1 (1).jpg

În mod normal, o mămică utilizează Google cu scopul de a căuta informații despre bebeluși de aproximativ 330 de ori în primul an de viață al acestuia și manifestă în jur de 337 de episoade în care își sună propria mamă, disperată, în legătură cu simptomele celui mic.

Studiul aduce în discuție și cele mai frecvente frici ale mămicilor, dintre care enumerăm:

Starea de sănătate generală - aceasta este prima în capul listei de îngrijorări, urmată de teama cu privire la stadiul de evoluție în care se află bebelușul (face pasul corect la vârsta corespunzătoare?). Se pare că nici alergiile nu stau departe de topul îngrijorărilor, ele situându-se pe locul trei.

„Alergiile sunt în floare, în mod special în ultima vreme și cu precădere din cauza alimentației. Este crucial pentru părinți să recunoască simptomatologia, astfel încât să poată știi cum să reacționeze.", avertizează specialiștii în domeniul sănătății.

Din păcate, alergiile tind să nu fie băgate în seamă de cele mai multe ori deoarece simptomatologia nu este întotdeauna foarte bine conturată. De exemplu, în vreme ce diareea este recunoscut ca fiind un simptom al intoxicației cu lapte de vacă în cele mai multe cazuri, micile bubițe sau colicii nu sunt luate în considerare, deși de cele mai multe ori chiar și ele pot fi parte din simptomatologia unei alergii.

qbebe.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Sună ca o utopie, dar cercetătorii sunt convinși că dacă ieși afară să te plimbi și, vreme de 12 minute ai gânduri pozitive despre oamenii din jurul tău, dispoziția ta se va îmbunătăți. Oamenii care au făcut acest lucru în cadrul unui experiment au spus că s-au simțit mai puțin anxioși, mai fericiți și mai empatici în urma acelor 12 minute decât oamenii care au servit drept grup de control.
      „Plimbările prin jur și oferirea de bunătate altora din lume reduce anxietatea și crește fericirea și sentimentele de conexiune socială”, a explicat psihologul Douglas Gentile, de la Iowa State University. „Este o strategie simplă care nu necesită foarte mult timp pentru a o încorpora în activitățile tale zilnice”.
      Pentru a descoperi acest lucru, cercetătorii au analizat 496 de oameni. Aceștia au fost împărțiți în mai multe grupuri. Tuturor li s-au dat chestionare completat înainte să iasă la plimbare pe holurile de la Iowa State University, unde s-a desfășurat studiul. Mai apoi, cercetătorii au oferit fiecărui grup de participanți o temă de gândire pentru plimbarea de 12 minute.
      Astfel, 127 de oameni au fost rugați să se uite la oamenii pe lângă care treceau și să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Mai apoi, 125 de oameni au fost rugați să analizeze ce ar putea avea în comun cu persoanele pe lângă care trec (de la temeri și speranțe comune la ce restaurante ar putea prefera). Alți 109 oameni au fost puși să se gândească în ce moduri le sunt superiori celor pe lângă care trec. Iar cei 135 de oameni rămași au servit drept grup de control – lor li s-a spus să se concentreze pe detalii fără să le judece (cum ar fi culoarea hainelor, machiajul și accesoriile celor din jur).
      Când s-au întors de la plimbarea de 12 minute, toți participanții au fost puși să completeze alte chestionare, cu scopul de a li se măsura nivelurile de anxietate, fericire, satisfacție, empatie, grijă și conexiune. Cei care au obținut cele mai mari scoruri (așadar, și cele mai bune în contextul de față) au fost oamenii care au fost puși să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Cei cu scorurile cele mai mici au fost oamenii care au căutat să găsească motive pentru care ar putea fi superiori străinilor pe lângă care trec.
      Așadar, data viitoare când simți că ai o stare proastă, o simplă plimbare plină de gânduri pozitive la adresa celor pe lângă care treci ar putea să te ajute mai mult decât ai crede.
      playtech.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Anul acesta a fost o roadă bogată de pepene verde, în piețe puteai cumpăra încă din luna iunie harbuji autohtoni, cu o greutate de până la 10 kg.

      În doze mari, nitrații cauzează probleme acute, precum methemoglobinemia acută infantilă, afecţiune cunoscută şi sub denumirea de intoxicaţie acută cu nitraţi sau boala albastră a nou-născutului, reprezintă prima consecinţă a consumului de substanţe azotoase de către copii 0-1 an. Pe termen lung, în organism se formează nitrosamine cu efect toxic și potențial mutant.

      Conţinuturile de nitraţi variază în funcţie de organul plantei. Astfel, cele mai mari cantităţi de regăsesc în peţiol şi frunze iar cele mai mici în fructe şi seminţe. Plantele consumate integral (rădăcină, tulpină, frunze) aduc un aport mai mare de nitrați decât speciile ale căror părți comestibile sunt reprezentate de fructe. S‑a constatat că produsele vegetale obţinute prin cultivarea în sere şi solarii acumulează cantităţi mai ridicate de nitraţi.




      unica.md
    • julia122997
      De julia122997
      Vergeturile în sarcină - ce trebuie să știi
      Acestea se dezvoltă când corpul tău își modifică rapid dimensiunile, iar pielea nu poate ține pasul cu acest proces. În aceste condiții, fibrele elastice întâlnite în apropiere de suprafața pielii se vor rupe, ceea ce va duce la apariția liniilor numite vergeturi.
      Medicii spun că primele vergeturi pot fi observate în perioada cuprinsă între săptămânile 13 și 21 de sarcină. Ele vor deveni din ce în ce mai vizibile pe parcursul avansării sarcinii, mai ales în zona sânilor și pe abdomen. Alături de acestea, vergeturile pot fi vizibile și pe alte părți ale corpului, precum brațele, coapsele sau fesele.
      În funcție de nuanța pielii tale, vergeturile din sarcină pot fi mai mult sau mai puțin evidente. De exemplu, dacă ai pielea deschisă la culoare, ele au o nuanță rozalie sau roșiatică. În schimb, dacă ai pielea închisă, acestea vor fi cu câteva tonuri mai deschise decât culoarea pielii.
      Alt aspect de care ar trebui să ții cont este următorul: vergeturile apar în timpul sarcinii având culori mai închise, iar după naștere tind să se deschidă din ce în ce mai mult la culoare. 
      De asemenea, trebuie să știi că și factorul genetic are un rol important în dezvoltarea vergeturilor. Astfel, dacă mama ta s-a confruntat cu ele, șansele ca și tu să fii în aceeași situație cresc.
      Nu în ultimul rând, vergeturile sunt o problemă a pielii care nu poate fi prevenită total, dar care poate fi ameliorată considerabil dacă se vor lua din timp măsurile de rigoare. În sarcină este esențial să începi să-ți tratezi pielea cu mai multă atenție de îndată ce observi primele vergeturi întrucât, odată ce acestea apucă să se accentueze, vor fi mult mai dificil de înlăturat.
      Vergeturile de după sarcină - cum să scapi de ele
      Deși după ce vei naște vergeturile vor începe să se amelioreze treptat, fluctuațiile în greutate nu vor permite ca acestea să dispară repede, așa cum ți-ai dori.
      Ce poți face este să pui în practică și sfaturile de mai jos, care te vor ajuta să-ți redobândești mai rapid pielea frumoasă:
      Fii atentă la greutatea ta
      Desigur că vei dori să scapi cât de curând posibil de kilogramele în plus acumulate în sarcină, dar ține minte că orice slăbire bruscă, accentuată, nu îi va fi de folos pielii tale. Dimpotrivă, aceasta va fi nevoită să se contracte brusc după ce timp de mai multe luni s-a dilatat permanent.
      Pentru a vedea cum vergeturile tale devin tot mai puțin vizibile, ai grijă să slăbești în mod echilibrat, fără să fii adepta unor diete dure sau a excesului de exerciții fizice.
      Hidratează-te suficient
      Un aport optim de lichide îți va asigura o piele hidratată și mai catifelată. Pe lângă apă (cel puțin 8-10 pahare pe zi), mizează pe consumul de sucuri naturale, de supe, compoturi, ceaiuri etc.. În schimb, ferește-te de băuturile ce conțin cafeină sau mult zahăr, întrucât acestea nu sunt benefice nici pentru sănătatea pielii.
      Încearcă să faci mișcare în mod regulat
      Inclusiv yoga sau mersul pe jos sunt binevenite pentru înlăturarea vergeturilor de după sarcină pentru că întăresc mușchii, inclusiv pe cei din zonele în care se află acestea. Odată cu întărirea mușchilor, pielea va începe și ea să-și revină, astfel încât, treptat, vergeturile vor începe să devină tot mai puțin sesizabile.
      Ai grijă la ceea ce mănânci
      O piele sănătoasă și frumoasă poate să fie asigurată și datorită unei diete echilibrate. Astfel, mizează pe consumul de fructe, legume, fibre, proteine de calitate și grăsimi sănătoase, evitând, pe cât posibil, alimentele prea grase, prea dulci, prea pline de conservanți.
      Exfoliază-ți pielea
      Prin acest demers va fi îndepărtat stratul superior al celulelor moarte, stimulându-se dezvoltarea sănătoasă a straturilor de piele în care se formează vergeturile.
      Este preferabil ca exfolierea să se realizeze cu ajutorul unor produse în care să predomine ingredientele naturale, asigurându-te că pielea ta va fi ferită de uscăciune, iritații sau inflamații.
      Nu uita nici de remediile naturale
      Vergeturile din sarcină își pot reduce din aspectul neplăcut dacă vei recurge și la ingrediente precum: 
      • Uleiuri naturale- Fie că este vorba despre cel de avocado, de măsline, de cocos, de migdale, de ricin etc. oricare dintre ele pot reface structurile pielii. Pentru un efect sporit, le poți amesteca și cu vitamina E !
      • Zeamă de lămâie- Lămâia este binefăcătoare pentru diminuarea vergeturilor datorită acizilor. Sucul va fi aplicat direct pe zonele afectate
      • Zahărul- Cu ajutorul său îți poți prepara un exfoliant homemade, în care vei adăuga și ulei de migdale și zeamă de lămâie. Folosește-l zilnic, pentru cel puțin 1 lună!
      • Mierea- Nu numai că are proprietăți antiseptice, dar va hrăni în profunzime pielea, ajutând-o să redevină catifelată
      • Albușul de ou- Bogat în proteine, acesta reîntinerește și netezește pielea. Cel mai bine este să amestece albușuri cu ulei de măsline și să te ungi cu acest amestec pe vergeturi, zilnic, timp de minimum 2 săptămâni
      • Aloe vera- Încearcă să faci rost de un gel organic pe baza acestei plante, care va vindeca, va calma și va reface inclusiv structurile profunde ale pielii
      • Sucul de cartofi- Plin de fitochimicale și polifenoli, acesta poate să îmbunătățească textura pielii. Aplică-l pe vergeturi timp de mai multe luni, până când vei sesiza o ameliorare semnificativă a acestora.
      qbebe.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dieta pe bază de plante include nu doar fructe și legume, ci și nuci, semințe, uleiuri, cereale integrale, fasole și, în general, orice vegetală care se poate consuma. Asta nu înseamnă că sunt vegetarieni sau vegani și nu mănâncă niciodată carne sau produse lactate cei care adoptă acest stil de viață.
      Opiniile specialiștilor
      Mai mulți nutriționiști au analizat regimurile alimentare pe bază de plante din întreaga lume, cum sunt regimul mediteraneean și dieta vegetariană. Regimul mediteraneean se bazează în foarte mare măsură pe hrană obținută din plante, dar include și pește, pui, ouă, brânză și iaurt de câteva ori pe săptămână. Carnea și dulciurile sunt rare. Studiile efectuate pe populații mari care au adoptat acest stil de viață arată că el reduce riscul bolilor de inimă, al sindromului metabolic, al diabetului, al depresiei, al anumitor forme de cancer (de colon, sân și prostată), iar la bătrâni duce la o mai bună sănătate mentală și funcționare fizică. Și dietele vegetariene sunt bune pentru sănătate, cu ajutorul lor reducându-se riscul bolilor cardiace și circulatorii. cercetătorii au arătat că dietele pe bază de plante oferă toate proteinele, grăsimile, carbohidrații, vitaminele și mineralele necesare pentru o sănătate optimă și deseori sunt mai bogate în fibre și fitonutrienți. Însă unii adepți ai stilului vegan au nevoie uneori de suplimente (mai cu seamă vitamina B12).
      Cum începi o dietă pe bază de plante
      Mai întâi, trebuie să știi că această dietă este mai degrabă un stil de viață. Modificarea obiceiurilor alimentare duce la o schimbare în starea generală de bine, mai ales dacă vei face alegeri sănătoase. Așa că nu trebuie să te concentrezi pe anumite feluri de mâncare, ci doar să adopți un stil general, în cadrul căruia poți face oricâte combinații dorești. Iată câteva principii ale dietei pe bază de plante:
      Mănâncă multe legume. Jumătate din farfurie ar trebui să fie plină cu legume la prânz și la cină. De asemenea, ele trebuie să fie foarte colorate. Poți consuma legume și sub formă de gustare, ca hummus sau guacamole.
      Schimbă modul în care privești carnea. Pur și simplu redu cantitatea de carne în general. Gândește-te la carne ca la o garnitură, nu ca la felul principal din farfurie. Iar uneori poți renunța complet la ea.
      Alege grăsimi bune. Grăsimile din uleiul de măsline, nuci, semințe și avocado sunt extrem de sănătoase.
      Gătește vegetarian cel puțin de două ori pe săptămână. Construiește masa în jurul fasolei, cerealelor și legumelor.
      Include cereale integrale la micul dejun. Începe cu fulgi de ovăz, quinoa sau secară. După aceea adaugă nuci sau semințe și câteva fructe proaspete.
      Alege mereu verdele. Tot ce este verde face parte din această dietă. Există o mulțime de plante cu frunze verzi, cum sunt varza, broccoli, kale, spanacul, salata. Pentru a păstra savoarea și substanțele nutritive ale acestor plante, gătește-te rapid la aburi sau în tigaie fără ulei.
      Construiește masa în jurul salatei. Umple un castron cu tot felul de sortimente de salată. După aceea adaugă alte legume, la alegere, după gustul propriu. Asezonează aceste frunze și legume cu tofu, mazăre sau fasole și condimentează cu plante aromatice și ulei de măsline.
      Desertul trebuie să fie constituit dintr-un fruct. O nectarină coaptă și zemoasă, o felie înviorătoare de pepene verde sau un măr crocant îți vor satisface trebuința de dulce de la finalul mesei.
      Exemplu de meniu pe bază de plante
      Mic dejun
      Fulgi de ovăz cu banană, nuci și scorțișoară Tortilla cu omletă, fasole, ardei gras, ceapă și brânză Brioșă englezească din cereale integrale cu roșie și avocado Prânz
      Salată grecească: frunze verzi cu roșii, măsline, feta, ulei de măsline și oțet balsamic. Pâine integrală pita și pepene la desert Supă de roșii cu busuioc, crutoane cu tabbouleh și un măr Pizza vegetariană cu mozzarella, roșii, broccoli, ceapă, ardei și ciuperci Căpșune la desert Cină
      Legume la grătar cu tofu și salată de spanac Paste integrale cu fasole și mazăre și o salată romană cu roșii cherry Chili vegetarian cu salată de spanac femeia.ro
    • julia122997
      De julia122997
      1. Este timpul să începi să ai din nou grijă de tine. Este datoria ta și numai a ta să îți luminezi calea. Învață să te iubești pe tine înainte de a îi iubi pe alții, învață să ai grijă de tine. Orice ai face, iubește-te pentru că ești tu. Orice ai simți, iubește-te pentru că ești unică.
      2. Este timpul să începi din nou să îți îndrepți atenția asupra pasiunilor tale. Dacă ai pierde totul în afară de mintea, inima și sănătatea ta, care ar fi motivul pentru care te-ai trezi în fiecare dimineață cu un zâmbet? Este datoria ta să găsești acest motiv și să te bucuri de el.
      3. Este timpul să începi să răspândești din nou bucurie în jurul tău. Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume. Iubește fără frică și fără limite.
      4. Este timpul să începi din nou să ai conversații de calitate cu cei dragi. Petrece momente alături de oamenii la care ții, fă-ți timp pentru ei. Relațiile înfloresc atunci când două persoane sunt capabile să își împărtășească sentimentele și cele mai profunde gânduri despre sine și despre celălalt.
      5. Este timpul să îți asculți intuiția. Fii selectivă în luptele tale. Alege întotdeauna cu inima.
      6. Este timpul să reîncepi să te bucuri de liniște. În fiecare zi găsește puțin timp pentru tine, pentru liniște, pentru acele clipe departe de agitația zilnică.
      7. Este timpul să începi să îți permiți să înveți din greșeli. Cea mai mare greșeală pe care mulți dintre noi o fac este că trăim cu frica constantă că vom face o greșeală. La urma urmei, greșelile vin cu cele mai importante lecții de viață. Eliberează-te! Trăiește puțin!
      8. Este timpul să sărbătorești micile victorii din fiecare zi. Sigur, nu în fiecare zi va fi bine, dar va fi ceva bun în fiecare zi. Datoria ta este să găsești acel moment și să îl sărbătorești. Antrenează-ți mintea pentru a vedea ce este corect. Optimismul este o alegere.
      kudika.ro
  •