În lume e haos, copile, dar tu mi-ești liniște


    Dragul meu, ești atât de mic. La fel și grijile tale.

1-shutterstock_1300244974-13240-b.jpg

Știu că răbdarea mea este din ce în ce mai mică în ultima perioadă... Așa că îți mulțumesc că m-ai iertat ieri, că mă ierți astăzi și că mă vei ierta și mâine.

Mi-am adus acasă lucrurile de la birou, întrebându-mă când vor deveni toate așa cum erau înainte.

Știu că și ție îți lipsesc locul de joacă, plimbările în parc și lecțiile de înot. Îmi spui în fiecare zi cât îți este de dor.

Ne lipsește rutina și nu știm când vom mai avea din nou parte de ea.

Ce pot să-ți spun, dragul meu, este că mă vei vedea în fiecare zi. Și pentru asta sunt recunoiscătoare. Voi fi lângă tine.

Faptul că pot lucra de acasă și că ne petrecem timpul amândoi este lucrul pe care îl prețuiesc cel mai mult.

Înseamnă că încă mai am un salariu. Sunt recunoscătoare pentru asta.

Sunt recunoscătoare că suntem sănătoși.

Vom mânca în continuare micul dejun, prânzul și cina împreună, pentru că există mâncare în frigider. Ne vom uita la desene animate până când televizorul se va încălzi. Vom picta până vom rămâne fără acuarele și vom citi până epuizăm toate paginile cărților pe care le avem în bibliotecă.

Vom petrece timp amândoi. Timp prețios.

Ne vor lipsi petrecerile aniversare și timpul alături de cei dragi. Ne va fi dor de bunici, de unchi și de mătuși.

Această perioadă vine cu multe sacrificii pentru toți. Fiecare dintre noi își face griji cât este ziua de lungă. Ne facem griji dacă va exista un pat de spital și pentru noi. Dacă vom fi în continuare sănătoși. Dacă bunicii vor fi bine. Dacă medicii vor fi bine și încă în putere să ne îngrijească.

Îmi fac griji că oamenii nu iau în serios carantina.

Îmi fac griji pentru tati, care merge în fiecare zi la serviciu.

Îmi fac griji pentru familia și prietenii noștri.

Îmi fac griji pentru persoanele bătrâne și bolnave.

Oricât de mult ne-am dori să ieșim în parc pentru o scurtă plimbare, răspunsul este NU. Vom sta în casă, ne vom găsi activități și ne vom plictisi împreună.

Pieptul mă strânge, iar anxietatea este la cote maxime în fiecare zi, dar în toată incertitudinea îmi găsesc pacea aici, cu tine. Tu ești liniștea mea.

Sunt recunoscătoare pentru sănătatea noastră, pentru tine și pentru tati.

Momentan, avem tot ce ne trebuie: o familie sănătoasă!

suntmamica.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Vladislav Sliusarenco, un tânăr comediant din Capitală, le-a venit în ajutor acestora. 
      Fiind și el tătic de fetiță, tânărul a realizat un filmuleț, în care vine cu mai multe sfaturi pentru părinți.
      ”Prima provocare începe chiar de dimineață, când voi dormiți, dar copilul deja e treaz și vrea să te trezească și pe tine. Atunci, în ajutor ne vine tehnica celor 5 degete. Orice părinte vrea să mai doarmă dimineața. Copilul vine și te trezește, iar tu faci în felul următor - pe fiecare deget trebuie să pui de cu seară câte un covrig. Copilul mănâncă 3 minute câte un covrig, astfel avem - 5 x 3, 15 minute de dormit”, spune Vladislav.
      În video-ul realizat pentru Știri.md, Vladislav Sliusarenco prezintă 5 tehnici amuzante, prin care viața părinților în carantină ar putea deveni mai ușoară. Tânărul este editor de imagine, iar în timpul liber participă la show-uri de stand up. Acesta a ținut să menționeze că sfaturile sale funcționează cel mai bine când… copiii dorm. 
      Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale vine cu mesajul repetat către populație de a se implica activ în prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19 pe teritoriul țării, prin respectarea recomandărilor:
      - Evitați locurile publice. Stați acasă;
      - Păstrați distanța socială de minim 1 metru;
      - Cei care au revenit din țările cu risc sporit de infecție sau au contactat cu o persoană infectată, autoizolați-vă la domiciliu pentru 14 zile, inclusiv de membrii familiei și contactați medicul de familie. Măsurați temperatura corpului de 3 ori pe zi;
      - Spălați-vă cât mai des pe mâini cu apă și săpun;
      - Respectați eticheta tusei (în șervețel de unică folosință sau pliul cotului);
      - La primele simptome de boală precum: tuse, febră, eliminări nazale, apelați Serviciul 112.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Participanții vor promova mesajul „Totul va fi bine” și vor prezenta prin desene ce activități educative fac acasă și cum previn infectarea cu COVID-19. Organizatorii încurajează participanții să-și pună în practică imaginația, creativitatea, gustul estetic și simțul emotivității.
      Competiția de desen se va desfășura în două etape, în perioada 23 martie – 1 iunie curent. Concursul este adresat tuturor copiilor din instituțiile de învățământ preșcolar, secundar și extrașcolar din municipiul Chișinău.
      Prima etapă este prevăzută pentru perioada 23 martie – 15 mai. Participanții vor expedia lucrările în format electronic pe adresa de e-mail: concurs.vafibine@gmail.com.
      Etapa a II-a a concursului va fi desfășurată în incinta Direcției generale educație, unde va fi organizată o expoziție cu lucrările copiilor. 
      La concurs vor fi acceptate desene de mărimea A4, în format JPG, participanții vor propune până la 3 lucrări.
      Cerințe pentru desene: dimensiune minimă 1000 px lățime (width) și 350 kB, dimensiune maximă 8 MB.
      Regulamentul concursului îl găsiți AICI.
      Desenele declarate învingătoare vor fi oferite în dar Primăriei municipiului Chișinău. 
      suntparinte.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      „Deja 2 săptămâni de #statacasa! Am muncit mult... mult mai mult decât când eram la școală! Zic asta pentru că am ieșit din rutină și tot ce am făcut în aceste zile - a fost nou (poate nu tot, dar...). Am făcut lecții de istorie la distanță, doar că numai istorie n-am făcut! Am muncit din răsputeri, până noaptea târziu.
      am încercat să dau informații copiilor măcar pe rețelele sociale (link-uri, distribuirea temelor în format video, multe de toate...prea multe!!! ), apoi mi-am dat seama (și nu doar eu) că vorbim singuri, noi între noi profesorii, și am început a caută soluții; am învățat eu ce înseamnă platforme educaționale (hai să fim sinceri - câți din noi au folosit așa ceva până acum?!) și din multele, m-am aprofundat în 2 (fizic nu reușesc să testez care e mai bună); am învățat copii cum să se implice (uneori noi, profesorii, munceam o zi doar pentru a ajuta copii să-și facă cont pe facebook sau gmail!!!); apoi ore întregi le explicăm ce e Classroom sau ZOOM, cum să găsească aplicația, cum s-o descarce (PE FIECARE ÎN PARTEEE, rețineți!) cum să se concentreze (off...apasă acolo, apasă dincolo...nu se primeeeșteee ...hai de la început ...) ceva ne-a reușit, cu cei mai sârguincioși, insistenți, dornici copii .....apoi s-a început lucru pentru a le forma competențe pe care ei nu le au...N-AU DE UNDE LE AVEA!!! Să lucreze în Google docs, prezentare, să lucreze asupra temelor online, să le dea share, să lucreze cu un draft, să apese pe ”done” și să meargă mai departe.... și tot așa (interesante cuvinte, nu? câți copii credeți că au auzit de ele??? dar părinți?) Și iaca, 2 săptămâni în care eu trebuia să predau la Istorie DEJA CÂTE 4 teme la fiecare clasă ....dar ce am predat? cam ...niciuna ...am învățat, am exersat, am repetat. Dar realizarea curriculumului cum rămâne?

      Nu știu. Am multe întrebări, am mult încă de lucru mai ales că nici capul, nici mintea nu mă duce cum să ajung la cei cam 30% de copii care n-au acasă acces la internet sau la cei vreo 10% care nici măcar telfix n-au! Sau la cei care au acces doar la telefon mobil al mamei/tatălui și care trebuie să mai ajungă încă la 1-2 frați care tot au lecții la distanță (ș-apoi - ce fel de lecții poți face pe un ecran atât de mic?) Sau cum să învăț unii colegi să nu se teamă de platformele educaționale sau cum să NU ÎNNEBUNESC COPII care primesc prin telefon (mai des pe cel fix că e mai ieftin și e de buzunarul unui profesor) doar sarcini (citește tema cutare, realizează sarcinile cutare, fă proiectul cutare etc....)”, a scris profesoara pe o rețea de socializare.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Reprezentanții Ministerului Educației menționează însă despre posibilitatea ca elevii să prelungească studiile acasă, în regim online: „Cu acordul expres exprimat al beneficiarilor pentru componenta teoretică a programelor pot fi utilizate în această perioadă resurse pentru învățarea la distanță”, se menționează într-un comunicat de la minister.

      Vacanța forțată a fost instituită pentru a fi prevenită răspîndirea coronavirusului în Republica Moldova, acum aproximativ două săptămîni. Republica Moldova se află în stare de urgență pînă la mijlocul lunii mai, în legătură cu pandemia mondială de COVID-19.
      tv8.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      În mod normal, un copil începe să meargă singur în picioare în jurul vârstei de 12-14 luni. Este aşa-numitul „mers independent” şi poate fi considerat fiziologic până la vârsta de 18 luni. Aveți răbdare şi aşteptați să apară de la sine. Dacă vă ridicați copilul de mâini şi îl puneți să facă paşi mai devreme, oricât de mult i-ar plăcea bebeluşului, nu e sănătos pentru el.
      Specialistul ne spune care sunt riscurile:
      Există risc mare de accidente, copilul având tendința să cadă pe spate, aşteptând mereu să fie susținut de cineva.
        Poate fi deplasat centrul de greutate al corpului, ceea ce favorizează apariția asimetriilor la nivelul coloanei vertebrale sau a accentuării acestora, dacă există.
        Pentru că musculatura membrelor inferioare nu este pregătită să suporte toată greutatea corporală, pot apărea deviații la nivelul şoldurilor, genunchilor sau gleznelor.
        Copilul va avea dificultăți în a iniția mersul sau a se opri.
        Apare tendința de a călca pe vârfuri şi astfel va fi afectată musculatura gambei.
        Pot apărea tulburări de coordonare şi echilibru în statică şi mers pentru că celui mic îi este dificil să-şi găsească propriile mecanisme de îndreptare şi stabilizare.
        Copilul va deveni dependent de părinte pentru a se deplasa în locurile dorite şi apare frustrarea atunci când nu-i este îndeplinită nevoia. 
        Se prelungeşte etapa de mers independent, copilul solicitând permanent ajutorul cuiva în deplasare.
        Nici pentru părinte nu e sănătos. Fiind nevoit să stea aplecat de spate, se va confrunta, în timp, cu dureri de coloană lombară.  click.ro
  •