UNICEF: Soluții digitale gratuite pentru a susține educația la distanță pe timpul închiderii școlilor ca urmare a COVID-19


    În urma închiderii școlilor, învățarea digitală și la distanță este foarte importantă. Mai jos puteți găsi o compilare de platforme, aplicații și conținut digital deschise și gratuite. UNICEF oferă această listă ca o resursă pentru profesori, părinți, îngrijitori și copii interesați de instrumente suplimentare celor oferite de școli și educatori.

Depositphotos_141808328_m-2015.jpg

Includerea în această listă nu constituie aprobarea UNICEF; cu toate acestea, acestea sunt instrumente digitale recunoscute și utilizate pe scară largă. În timp ce există un produs de bază gratuit, unele instrumente au opțiuni plătite pentru conținut / funcționalități suplimentare.

• Această listă nu este în niciun caz cuprinzătoare - există mai multe platforme deținute de guvern care se ocupă de studenții sistemelor de învățământ public și de multe instrumente locale și regionale.

• Această listă va fi actualizată pe măsură ce situația evoluează.

• Părinții și îngrijitorii ar trebui să:

o Fie implicați activ în procesul de educație a copiilor. Utilizați tehnologia ca un ingredient al unei experiențe de învățare care include interacțiunea umană, recunoscând că tehnologia nu poate înlocui profesorii sau prezența și îndrumarea părinților. Acest lucru este valabil mai ales pentru copiii mai mici.

o Protejați datele copiilor. Părinții și îngrijitorii ar trebui să verifice resursele digitale pe care le accesează copiii și să le evite pe cele care nu par sigure sau care necesită informații personale detaliate.

Platforma Descrierea Limbă Țara Link
African Storybook Acces deschis la manualele de imagini în 189 de limbi vorbite în conținutul african. Multiple Multiple: Africa https://www.africanstorybook.org/
Akelius Platforma de învățare a limbilor străine, cu accent pe studenții fără alfabetizare de bază în limba lor maternă care trebuie să învețe o a doua limbă (ex. Refugiați, migranți). Greacă, Engleză, Franceză, Suedeză Multiple
Alison Cursuri online gratuite. Engleză, Spaniolă, Franceză, Italiană, Portugheză Multiple: SUA, Spania, Franța, Italia, Brazilia. https://alison.com/
Bolo Aplicație pentru sprijinirea alfabetizării. Multiple. India
Coursera Cursuri online predate de instructori de la universități și companii recunoscute. Engleză Multiple https://www.coursera.org/
Duolingo Aplicație de învățare a limbilor străine Multiple Multiple https://www.duolingo.com/
Edpuzzle Edpuzzle este o platformă pentru implicarea studenților folosind videoclipuri, prin instrumente simple de editare. Găsiți un videoclip, adăugați întrebări și atribuiți-l clasei. Multiple SUA https://edpuzzle.com/
EdX   Engleză Multiple https://www.edx.org/
EkStep An open learning platform with a collection of learning resources in literacy & numeracy. Engleză Multiple https://ekstep.in/
Funzi Serviciul de învățare mobil care acceptă predarea și instruirea pentru grupuri mari. Multiple, inclusiv: Engleză, Rusă, Suedeză Multiple https://www.funzi.fi/
Global Digital Library Promovează educația timpurie prin punerea la dispoziție a cărților digitale și a altor materiale de citit disponibile în mai multe limbi. Multiple Multiple https://www.digitallibrary.io/
Gooru Utilizează tehnologia pentru a evalua cunoștințele și abilitățile de bază ale elevilor și apoi creează călătorii de învățare individualizate, oferind materiale de învățare și evaluare iterativă prin intermediul Navigatorului său de învățare. Engleză SUA, India http://gooru.org/about/mission.html
Kaltura Kaltura încearcă să facă educația mai interactivă, antrenantă și mai accesibilă. Profesorii și studenții pot crea cu ușurință, încărca, edita, gestiona, publica, descoperi și livra videoclipuri pe orice dispozitiv. Multiple Multiple https://corp.kaltura.com/solutions/education/
Khan Academy Cursuri online gratuite. Multiple Multiple https://www.khanacademy.org/
Kolibri Platforma de învățare digitală cu sursă deschisă, proiectată pentru comunități cu resurse limitate, capabile să funcționeze offline. Multiple Multiple https://learningequality.org/kolibri/
Let’s Read Depozit digital de povești multilingve pentru copii.
Platforma de învățare și gestionare a datelor care oferă acces la educație suplimentară prin tehnologie mobilă și dezvoltare și distribuție de conținut digital localizate în Africa de Sud.
Multiple Cambodia și Mongolia
Moodle Platforma de învățare concepută pentru a oferi educatorilor, administratorilor și cursanților un sistem integrat pentru a crea medii de învățare personalizate. Multiple Multiple https://moodle.org/
Open Learning Exchange (OLE) Ghana OLE Ghana a lucrat la mai multe inițiative cu Ministerul Educației pentru a sprijini utilizarea tehnologiei profesorilor și studenților. Engleză Ghana
Rumie Instrument și conținut de educație digitală gratuit care permite învățarea pe tot parcursul vieții pentru comunitățile din lumea întreagă. Engleză Multiple https://rumie.org/
University of the People Universitate online non-profit, acreditată americană, dedicată deschiderii accesului la învățământul superior la nivel global. Engleză Multiple https://www.uopeople.edu/
Ustad Mobile Accesați și partajați conținut educațional offline. Engleză Multiple https://www.ustadmobile.com/lms/
Worldreader Oferă acces gratuit la o mare bibliotecă de cărți și povești digitale care pot fi accesate prin dispozitive mobile. Multiple Multiple https://www.worldreader.org/

unicef.org





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Măsura va fi aplicată și în perioada 5-8 martie, atunci când elevii vor fi în vacanţa de primăvară. Totodată, pe fundalul creșterii numărului îmbolnăvirilor de gripă, infecții respiratorii acute și apariția riscului de coronavirus, Direcția generală educație, tineret și sport a Primăriei Chișinău a emis o circulară în grădinițe prin care a solicitat sporirea măsurilor de igienizare a încăperilor. Iar pentru a evita îmbolnăvirea copiilor, în instituțiile de învățământ preșcolar nu vor fi organizate manifestații în masă. Astfel, matineele de primăvară vor fi amânate.
      tvc.md
    • julia122997
      De julia122997
      Dacă vă gândiţi la un sistem de învăţământ public bine dezvoltat poate aţi lua în considerare Statele Unite ca fiind etalonul pentru buna dezvoltare a unui elev.
      Dacă aveţi în vedere calităţi precum siguranţa, egalitatea de gen, viaţa ecologică, legile pentru familie şi drepturile omului, ar trebui să aveţi în vedere alte ţări, scriu jurnaliştii de la CNN.
      SUA au ajuns pe locul 18 în topul celor mai bune ţări pentru a creşte un copil. 
      Topul ţărilor care oferă cele mai bune condiţii de creştere a copiilor este dominat de Danemarca, Suedia şi Norvegia. 
      „Aceste ţări au concedii de paternitate şi de maternitate generoase şi au sisteme de învăţământ foarte bine puse la punct. 
      Un aspect la care Statele Unite pierde mult teren este siguranţa. Din acest punct de vedere, SUA se află pe locul 32“, a declarat Deidre McPhillips, unul dintre autorii cercetării.
      Canada ocupă locul patru pentru creşterea copiilor, urmată de Olanda, Finlanda, Elveţia, Noua Zeelandă, Australia şi Austria. Marea Britanie este numărul 11. 
      Raportul „Cele mai bune ţări“ a evaluat 73 de ţări pe baza a 65 de aspecte. Pentru a face acest lucru, a intervievat peste 20.000 de persoane din America, Asia, Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.
      adevarul.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cel mai mate buget îl are liceul Liceul Teoretic „Mihail Berezovschi” (33,42 milioane de lei pentru 2 156 de elevi, suma per elev – 15 501 lei), urmat de Liceul Teoretic „Mihai Viteazul” (26,21 milioane de lei pentru 1 711 elevi, suma per elev – 15 318 lei), iar pe locul trei se află Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi” (23,96 milioane de lei pentru 1 745 de elevi, suma per elev – 13 730 de lei).
      În documentele de mai jos vedeți ce sume sunt alocate pentru toate școlile primare, gimnaziile și liceele din Chișinău.





      Sursă documente: parinte.md
      Text: diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      Probabil că ai remarcat principiile standardizate bazate pe memorarea lecțiilor și munca intelectuală intensă, care durează multe ore. Deși este adevărat că o astfel de strategie poate încuraja performanțele în domeniul științelor exacte cum sunt matematica, fizica sau chimia, mesajul transmis pare a fi „muncește mai mult, dar trăiește mai puțin”. Se pare că educația finlandeză a identificat un răspuns util pentru această dilemă, reușind să mențină rezultatele excepționale ale elevilor fără să propună o abordare care periclitează sănătatea sau reduce complexitatea vieții din afara spațiului școlar.
      De-a lungul anilor Finlanda a inițiat numeroase reforme care au revoluționat complet sistemul de învățământ. Oare elevii din această țară stau în camere cu puțină lumină, cu multe calculatoare și respectă un program foarte lung de studiu? Nu. Se stresează pentru a obține note mari la teste standardizate la nivelul întregii țări? În niciun caz. Finlanda promovează un sistem de învățământ holistic, care pune accentul în mod egal pe excelență și echitate.
      Iată de ce educația finlandeză se situează pe primul loc în lume:
      1. Nu există teste standardizate
      Deși acest gen de teste sunt utilizate de obicei pentru evaluarea cunoștințelor elevilor la fiecare materie, completarea testelor grilă sau răspunsurile la întrebările generice nu semnifică în mod cert competența într-un anumit domeniu pentru că este posibil ca elevii să învețe numai în apropierea testului și să uite rapid cunoștințele dobândite după aceea.
      În Finlanda nu există decât un singur test standardizat la finalul liceului. În restul timpului elevii primesc note în baza testelor individualizate create de profesori. Progresul general este măsurat de Ministerul Educației, care selectează mostre din diferite grupe de vârstă.
      2. Evaluarea profesorilor nu este strictă
      Profesorii sunt adesea învinuiți pentru rezultatele slabe ale elevilor, în unele cazuri în mod justificat. În Finlanda, însă, cerințele pentru a deveni profesor sunt stabilite la standarde atât de ridicate încât nu mai este nevoie să fie evaluați constant după aceea. Toți profesorii trebuie să aibă un masterat înainte de a începe să predea, iar programele destinate viitoarelor cadre didactice sunt extrem de riguroase și selective.Nu se mizează pe o evaluare constantă, ci mai degrabă pe responsabilizarea deplină. Relația dintre profesor și elev este evaluată în mod individual, luând în calcul toate variabilele specifice.
      Există un număr redus de profesori și elevi, iar monitorizarea progresului individual este riguroasă tocmai pentru că nu se schimbă des profesorul și elevul nu va fi nevoit să relaționeze cu o persoană complet diferită. În general un elev are aceeași profesori timp de minimum 6 ani sau chiar pentru cei 9 ani de educație obligatorie.
      3. Se mizează pe cooperare, nu pe competiție
      Deși în mod generic educația creează o competiție constantă, în Finlanda lucrurile stau foarte diferit. Se consideră că nu este nevoie să fii angrenat într-o competiție permanentă pentru a câștiga. Sistemul de învățământ finlandez nu este bazat pe clasificări. Nu există liste cu cei mai buni elevi sau profesori, școlile fiind în primul rând un mediu de cooperare.
      4. Echitatea în mediul școlar
      Foarte multe sisteme de învățământ sunt focalizate pe ameliorarea rezultatelor la teste distincte, astfel încât starea de mulțumire, armonia și sănătatea elevilor ajung pe plan secund.Obiectivul educației finlandeze este să transforme școala într-un loc echitabil. Toți elevii primesc mese gratuite, au acces rapid la un medic, pot beneficia de consiliere psihologică și de un ghid individualizat pentru a se implica în activitățile care le plac.
      5. Începerea școlii la 7 ani, durata mai redusă a studiilor obligatorii
      În Finlanda copiii încep școala la 7 ani pentru a nu amesteca perioada copilăriei cu studiile și educația obligatorie nu durează decât 9 ani. Orice cursuri suplimentare după vârsta de 16 ani sunt opționale. Din punct de vedere psihologic se creează o stare de libertate, iar elevii nu au impresia că sunt blocați într-un sistem de învățământ rigid.
      6. Oferirea de opțiuni variate, care nu se restrâng la facultate
      În Finlanda nu se trasează o demarcație clară între persoanele care au făcut facultate și cele care nu au ales această variantă, existând șanse egale de a începe o carieră de succes.
      7. Elevii se trezesc mai târziu 
      Sculatul devreme, drumul cu autobuzul sau mașina, participarea la activitățile extracuriculare de dinaintea sau de la finalul orelor de curs sunt lucruri care lasă elevii fără prea mult timp liber.În Finlanda orele încep la 9:00 – 9:45 și se încheie la 14:00 – 14:45. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că un program școlar care începe foarte devreme poate avea un impact negativ asupra echilibrului emoțional, dezvoltării și sănătății elevilor. Orele din școlile finlandeze durează mai mult, dar și pauzele sunt lungi.
      8. Teme mai puține
      Potrivit specialiștilor, elevii din Finlanda au cele mai puține teme la nivel mondial, dar reușesc să obțină cele mai bune rezultate. Petrec aproximativ 30 de minute zilnic pentru a rezolva temele de la școală și nici nu au nevoie de profesori particulari. Sistemul de învățământ creează un echilibru între recreere, studiu și viața de zi cu zi, iar elevii se perfecționează fără să fie mereu sub presiunea de a lua nota cea mai mare. Nu se îngrijorează pentru temele care i-ar putea face să stea numai în casă, ci se concentrează pe evoluția pozitivă la școală și în afara ei.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Pe de o parte, ne înspăimântă accesul la atât de multă informație, acces care se datorează în cea mai mare parte tehnologiei. Pentru că, de multe ori prea multe informații, mai ales cele false și prezentate fără grijă față de partea emoțională a copilului, le pot distorsiona realitatea, percepțiile pe care le au despre lume, despre sine și relațiile cu familia.
      Pe de altă parte, ne bucură că pot avea acces rapid la informaţiile despre corpurile cereşti, de exemplu, atunci când sunt interesați de astfel de informații. Sau faptul că ne pot găsi pe noi mult mai ușor decât înainte.
      Cât este de important să fim atenţi și să vedem lucrurile din perspectiva copilului?
      Odată cu deschiderea porților de comunicare, cum ar fi rețelele de socializare, YouTube, motoarele de căutare, mailul, mesageria instant, apar și multe oportunități pentru copiii noștri.
      William Powers, autorul cărții de succes Hamlet’s BlackBerry – Buidling a good life in the digital age a făcut analogia lumii conduse de tehnologie cu o cameră imensă în care fiecare persoană poate fi atinsă de vecinul său în orice moment. În această cameră, oamenii își adresează constant întrebări și își povestesc despre viața lor de zi cu zi. Este aproape imposibil să nu fii conectat în mod constant cu cei din jur, decât atunci când te deconectezi total de lumea virtuală.
      Nu este o surpriză că şi copiii au devenit utilizatori pasionaţi, din moment ce și noi, adulții, devenim ne lăsăm captivați de tehnologie și suntem obișnuiți să ţinem legătura cu rudele, prietenii, să ne plătim facturile, să facem cumpărăturile și să cunoaştem oameni noi online.

      Dependenţă sau interes sporit?
      Cu cât copiii integrează tehnologia mai mult în viața lor, cu atât părinții se îngijorează de efectele ei asupra vieții copiilor. Un avantaj al folosirii ecranelor de la o vârsta mică este că multe din meseriile disponibile pe piața muncii sunt în domeniul tehnologiei, în acest fel copiii pregătindu-se de mici pentru acest viitor.
      Pe de altă parte, unii specialişti susțin că majoritatea copiilor captivaţi de tehnologie devin inadaptați social, nerecunoscători și cu o sănătate care lasă de dorit.
      Astfel, apar mai multe întrebări: Care este răspunsul corect? Cu tehnologie sau fără? Dacă da, cât de multă?
      Răspunsul la aceste întrebări vine după ce luăm în calcul avantajele și dezavantajele utilizării tehnologiei digitale, după ce experimentăm alternativele și vedem care este cea potrivită dezvoltării copiilor noștri.
      A numi tehnologia bună sau rea va rezolva dilema părinților?
      Este important echilibrul între timpul petrecut online şi cel în care copilul este deconectat de toate dispozitivele.
      Timpul petrecut online devine sănătos şi productiv atunci când este diversificat cu alte activităţi distractive, de dezvoltare a capacităţilor intelectuale şi fizice, lectură şi socializare, nu încurcă somnului. Când copiii folosesc ecranele, ei accesează şi urmăresc conținut de calitate.
      Înainte de a decide dacă stă prea mult timp online:
      Aflați întâi de toate ce face copilul online
      Discutând despre activitatea lui online, puteţi afla şi despre problemele lui. De exemplu, poate este hărţuit de cineva sau are complexe şi îşi găseşte refugiul în lumea virtuală. Acolo îşi poate crea o identitate diferită de cea reală.

      Stabiliţi reguli de utilizare
      Unde: de exemplu, la recreaţia mare sau în timpul activităţilor specifice; acasă – da, în stradă sau în maşină - nu
      Când: de exemplu, orele de masă exclud utilizarea oricărui tip de ecran: TV, telefon sau nu folosesc dispozitivele de dimineaţă, înainte de şcoală sau până la finalizarea sarcinilor
      Cum: de exemplu, pentru a face animaţii sau pentru a verifica o tehnică de fotografiere; pentru temele pentru acasă, dar nu pentru a juca Candy Crush sau Minecraft
      Cât timp: După ce aţi stabilit ce trebuie să facă online, oferiți-i posibilitatea să estimeze timpul de care are nevoie. De ex. – 1 oră pentru a căuta informații pentru temele pentru acasă. În acest timp el va folosi internetul doar pentru a-și face temele. După ce termină temele pentru acasă, are o oră pentru jocuri online.
      Stabiliți ,,sancțiuni” pentru încălcarea regulilor
      Stabiliți împreună cu copilul aceste sancțiuni într-un mod pozitiv. Spre exemplu, acasă - dacă depășește durata prezenței online, a doua zi, îi reduceţi limita de la 1 ora la - 30 min. Important: copilul trebuie implicat în procesul de negociere, pentru că asta îl va responsabiliza. Consecinţele nerespectării acestor reguli trebuie să fie neapărat aplicate. Dacă părintele „nu se ţine de cuvânt”... regulile nu vor fi respectate niciodată.
      Copiii, în special până la vârsta adolescenţei, pot folosi tehnologia digitală sub supravegherea părinților și a cadrelor didactice ca un supliment al educației tradiționale, nu ca o alternativă a acesteia. Studiile arată că toți copiii învață la viteze uluitoare atunci când folosesc și tehnologia în cadrul unor limite bine stabilite.
      În aceste condiţii, încurajăm cu încredere participarea activă a părinților în programul digital pe care îl au copiii.
      siguronline.md
  •