Studii.md: Toate manualele școlare sunt disponibile online acum


    Site-ul Studii.md a apărut o secțiune nouă, care cuprinde manuale în format electronic pentru clasele 1-12, la toate disciplinele, pentru școlile cu instruire în limba română, rusă, găgăuză, bulgară, ucraineană.

manuale-stiri.png

Materialele didactice sunt accesibile tuturor, inclusiv utilizatorilor care nu sunt înregistrați în sistem.

Manualele aprobate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării din Republica Moldova, care corespund cu curriculumul pentru anul 2020, sunt disponibile în domeniul public, pe site-ul Centrului Tehnologii Informaționale si Comunicaționale în Educație, iar pentru comoditatea școlilor conectate la platforma Studii.md a apărut posibilitatea de a descărca manuale pe linkul: manuale.studii.md, unde au acces toți cei care doresc să găsească și să-și descarce manualul necesar pe calculator sau smartphone.

Cărțile sunt disponibile în toate limbile de instruire: română, rusă, bulgară, găgăuză etc.

Reamintim că, datorită funcționalităților noi, utilizatorii înregistrați în sistemul Studii.md pot folosi platforma pentru învățământ la distanță în perioada carantinei.

Profesorii pot să încarce lecții video, să lase comentarii, să atașeze materiale didactice la temele de acasă.

Cât despre elevi, aceștia au posibilitatea să adreseze întrebări în comentariile de pe pagina lecției.

Studii.md este o platformă multifuncțională. Pe lângă agendele și registrele electronice pentru elevi, părinți și profesori, platforma mai oferă acces la orarul lecțiilor, rapoarte convenabile, iar acum și o bibliotecă comodă cu toate manualele școlare necesare.

Platforma a fost dezvoltată de către compania Simpals cu suportul și contribuția PNUD și a Centrului de excelență în domeniul TIC – Tekwill.

studii.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nefrit

Postat

In special cele de istorie sunt "toate".

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      O decizie în acest sens vine în urma mai multor vizite efectuate de către ministrul Educației, Corneliu Popovici, în instituțiile de învâțământ din țară.
      În cadrul unei ședințe organizate de ministru, acesta a menționat că în urma discuțiilor cu cadrele didactice „s-a constatat că procesul de implementare a noului Curriculum Național se realizează cu dificultate din cauza lipsei manualelor școlare sau neconcordanței acestora cu noile produse curriculare aprobate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării”, se arată într-un comunicat. 
      În acest context, ministrul Educației a solicitat inițierea procedurii de evaluare a manualelor școlare în uz, în scopul estimării gradului de corespundere a acestora cu Curriculum Național.
      De menționat că reactualizarea Curriculumului Național s-a efectuat în corespundere cu prevederile Codului Educației al Republicii Moldova (2014); Cadrului de referință al Curriculumului Național (2017); Recomandărilor Consiliului Europei privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții (Bruxelles, 22 mai 2018); Competențelor pentru secolul XXI, Curriculum de bază: sistem de competențe pentru învățământul general (2018).
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Deși vacanța a fost anulată, elevii totuși se vor putea relaxa un pic de la ore și să călătorească virtual prin țară, transmite Știri.md.
      Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a anunțat astăzi că a lansat un program educațional special pentru săptămâna pascală - „Descoperim Republica Moldova, Împreună!”.
      Scopul programului este de a contribui la dezvoltarea educației pentru cunoașterea ținutului natal, pentru știință, creativitate și inovații, educației muzeale, prin istorie, pentru arte și pentru sport.
      Atât cadrele didactice cât și elevii, părinții pot accesa platformele de învățare în funcție de interese și treapta de școlaritate.
      Platformele de învăţare pot fi accesate aici:
      Liceu;
      Gimnaziu;
      Învățământ primar;
      Educație timpurie.
      „Menționăm că platformele create reprezintă un suport de învățare, care poate fi valorificat de către cadrele didactice, într-un mod flexibil. Încurajăm abordarea programului, dar nu este unul obligatoriu.
      Cultura încrederii rămâne a fi un principiu de bază pe care se va construi dialogul educațional. În această săptămână, cadrele de conducere nu vor solicita dovezi cu privire la realizarea învățământului la distanță. Se vor exclude temele pentru acasă și nu se vor administra probe de evaluare”, se arată într-un comunicat.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      "Elaborăm un suport, care să poată fi folosit cât mai urgent. Oferim posibilitatea ca imaginile video să fie încărcate direct în program şi toţi profesorii îl vor putea utiliza. Iar sistemul va fi funcţional în totalitate până la finele anului şcolar", a spus fondatorul platformei online Studii.md, Dmitri Voloşin.
      Postul nostru de televiziune a încercat să afle dacă sunt în stare sau nu tehnologiile moderne să înlocuiască în totalitate şcoala în condiţii de carantină.
      Am filmat cum se descurcă profesorii de la liceul Mihail Koţiubinski din Capitală, care deja au introdus metoda studierii online. În loc de caiete şi manuale elevii au în faţă computere, iar catalogul a fost înlocuit cu un soft special.

      "Ne-am mobilizat destul de repede pentru că am aşteptat de mai mult timp informaţia necesară. Acest lucru a devenit posibil datorită părinţilor, care au venit cu ideea de a desfăşura lecţiile în acest mod", a spus fondatorul platformei online, Dmitri Voloşin.
      Procesul de studii are loc în acelaşi regim. Un avantaj este faptul că elevii nu pierd timp pentru a se deplasa la şcoală, iar printre dezavantaje - lipsa comunicării. 
      Ministrul Educaţiei nu prea ştie cum vor fi calculate la finele anului lecţiile online, dar nici cum vor fi recuperate cele din perioada carantinei.
      În şcolile de stat trecerea la sistemul online de studii are loc exclusiv la iniţiativa pedagogilor. Amintim că instituţiile de învăţământ şi-au sistat activitatea până în data de 23 martie.
       
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      „În mai multe unități teritorial-administrative numărul de manuale de limbă străină, în special cele de limbă engleză pentru elevii din ciclul primar (clasele II, III, IV) este insuficient”, se spune într-un comunicat.
      Cu atât mai mult, unele cadre didactice susțin că manualele nici nu au ajuns pe băncile elevilor iar unii profesori predau fără ghidurile de implementare a manualelor, care au menirea de a oferi sprijinul necesar cadrului didactic în implementarea noului curriculum.
      „Este o situație cu impact negativ asupra calității procesului educațional, iar Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) va identifica factorii care perturbează buna funcționare a mecanismului de asigurare cu manuale școlare.
      Prin urmare, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării va întreprinde, în regim de urgență, măsuri privind redresarea situației, pentru ca manualele să fie distribuite echitabil fiecărui elev. 
      La fel, solicităm angajaților din cadrul organelor locale de specialitate din domeniul învățământului, managerilor educaționali, conform competențelor, să manifeste responsabilitate, iar în cazul în care întâmpină dificultăți să sesizeze ministerul”, se spune în comunicat.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      Probabil că ai remarcat principiile standardizate bazate pe memorarea lecțiilor și munca intelectuală intensă, care durează multe ore. Deși este adevărat că o astfel de strategie poate încuraja performanțele în domeniul științelor exacte cum sunt matematica, fizica sau chimia, mesajul transmis pare a fi „muncește mai mult, dar trăiește mai puțin”. Se pare că educația finlandeză a identificat un răspuns util pentru această dilemă, reușind să mențină rezultatele excepționale ale elevilor fără să propună o abordare care periclitează sănătatea sau reduce complexitatea vieții din afara spațiului școlar.
      De-a lungul anilor Finlanda a inițiat numeroase reforme care au revoluționat complet sistemul de învățământ. Oare elevii din această țară stau în camere cu puțină lumină, cu multe calculatoare și respectă un program foarte lung de studiu? Nu. Se stresează pentru a obține note mari la teste standardizate la nivelul întregii țări? În niciun caz. Finlanda promovează un sistem de învățământ holistic, care pune accentul în mod egal pe excelență și echitate.
      Iată de ce educația finlandeză se situează pe primul loc în lume:
      1. Nu există teste standardizate
      Deși acest gen de teste sunt utilizate de obicei pentru evaluarea cunoștințelor elevilor la fiecare materie, completarea testelor grilă sau răspunsurile la întrebările generice nu semnifică în mod cert competența într-un anumit domeniu pentru că este posibil ca elevii să învețe numai în apropierea testului și să uite rapid cunoștințele dobândite după aceea.
      În Finlanda nu există decât un singur test standardizat la finalul liceului. În restul timpului elevii primesc note în baza testelor individualizate create de profesori. Progresul general este măsurat de Ministerul Educației, care selectează mostre din diferite grupe de vârstă.
      2. Evaluarea profesorilor nu este strictă
      Profesorii sunt adesea învinuiți pentru rezultatele slabe ale elevilor, în unele cazuri în mod justificat. În Finlanda, însă, cerințele pentru a deveni profesor sunt stabilite la standarde atât de ridicate încât nu mai este nevoie să fie evaluați constant după aceea. Toți profesorii trebuie să aibă un masterat înainte de a începe să predea, iar programele destinate viitoarelor cadre didactice sunt extrem de riguroase și selective.Nu se mizează pe o evaluare constantă, ci mai degrabă pe responsabilizarea deplină. Relația dintre profesor și elev este evaluată în mod individual, luând în calcul toate variabilele specifice.
      Există un număr redus de profesori și elevi, iar monitorizarea progresului individual este riguroasă tocmai pentru că nu se schimbă des profesorul și elevul nu va fi nevoit să relaționeze cu o persoană complet diferită. În general un elev are aceeași profesori timp de minimum 6 ani sau chiar pentru cei 9 ani de educație obligatorie.
      3. Se mizează pe cooperare, nu pe competiție
      Deși în mod generic educația creează o competiție constantă, în Finlanda lucrurile stau foarte diferit. Se consideră că nu este nevoie să fii angrenat într-o competiție permanentă pentru a câștiga. Sistemul de învățământ finlandez nu este bazat pe clasificări. Nu există liste cu cei mai buni elevi sau profesori, școlile fiind în primul rând un mediu de cooperare.
      4. Echitatea în mediul școlar
      Foarte multe sisteme de învățământ sunt focalizate pe ameliorarea rezultatelor la teste distincte, astfel încât starea de mulțumire, armonia și sănătatea elevilor ajung pe plan secund.Obiectivul educației finlandeze este să transforme școala într-un loc echitabil. Toți elevii primesc mese gratuite, au acces rapid la un medic, pot beneficia de consiliere psihologică și de un ghid individualizat pentru a se implica în activitățile care le plac.
      5. Începerea școlii la 7 ani, durata mai redusă a studiilor obligatorii
      În Finlanda copiii încep școala la 7 ani pentru a nu amesteca perioada copilăriei cu studiile și educația obligatorie nu durează decât 9 ani. Orice cursuri suplimentare după vârsta de 16 ani sunt opționale. Din punct de vedere psihologic se creează o stare de libertate, iar elevii nu au impresia că sunt blocați într-un sistem de învățământ rigid.
      6. Oferirea de opțiuni variate, care nu se restrâng la facultate
      În Finlanda nu se trasează o demarcație clară între persoanele care au făcut facultate și cele care nu au ales această variantă, existând șanse egale de a începe o carieră de succes.
      7. Elevii se trezesc mai târziu 
      Sculatul devreme, drumul cu autobuzul sau mașina, participarea la activitățile extracuriculare de dinaintea sau de la finalul orelor de curs sunt lucruri care lasă elevii fără prea mult timp liber.În Finlanda orele încep la 9:00 – 9:45 și se încheie la 14:00 – 14:45. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că un program școlar care începe foarte devreme poate avea un impact negativ asupra echilibrului emoțional, dezvoltării și sănătății elevilor. Orele din școlile finlandeze durează mai mult, dar și pauzele sunt lungi.
      8. Teme mai puține
      Potrivit specialiștilor, elevii din Finlanda au cele mai puține teme la nivel mondial, dar reușesc să obțină cele mai bune rezultate. Petrec aproximativ 30 de minute zilnic pentru a rezolva temele de la școală și nici nu au nevoie de profesori particulari. Sistemul de învățământ creează un echilibru între recreere, studiu și viața de zi cu zi, iar elevii se perfecționează fără să fie mereu sub presiunea de a lua nota cea mai mare. Nu se îngrijorează pentru temele care i-ar putea face să stea numai în casă, ci se concentrează pe evoluția pozitivă la școală și în afara ei.
      eva.ro
  •