O profesoară a povestit cum decurge învățământul la distanță, în sate: Mulți copii nu au internet


    O profesoară de istorie din satul Soltănești, raionul Nisporeni, a postat pe o rețea de socializare un mesaj în care descrie cum decurge învățământul la distanță cu elevii. Potrivit profesoarei, situația creată în țară este una dificilă, dar profesorii și elevii nu reușesc să facă fața în ceea ce ține de lecțiile în regim online.

pexels-photo-1181474.jpeg

„Deja 2 săptămâni de #statacasa! Am muncit mult... mult mai mult decât când eram la școală! Zic asta pentru că am ieșit din rutină și tot ce am făcut în aceste zile - a fost nou (poate nu tot, dar...). Am făcut lecții de istorie la distanță, doar că numai istorie n-am făcut! Am muncit din răsputeri, până noaptea târziu.

  • am încercat să dau informații copiilor măcar pe rețelele sociale (link-uri, distribuirea temelor în format video, multe de toate...prea multe!!! ), apoi mi-am dat seama (și nu doar eu) că vorbim singuri, noi între noi profesorii, și am început a caută soluții;
  • am învățat eu ce înseamnă platforme educaționale (hai să fim sinceri - câți din noi au folosit așa ceva până acum?!) și din multele, m-am aprofundat în 2 (fizic nu reușesc să testez care e mai bună);
  • am învățat copii cum să se implice (uneori noi, profesorii, munceam o zi doar pentru a ajuta copii să-și facă cont pe facebook sau gmail!!!);
  • apoi ore întregi le explicăm ce e Classroom sau ZOOM, cum să găsească aplicația, cum s-o descarce (PE FIECARE ÎN PARTEEE, rețineți!) cum să se concentreze (off...apasă acolo, apasă dincolo...nu se primeeeșteee ...hai de la început ...)
  • ceva ne-a reușit, cu cei mai sârguincioși, insistenți, dornici copii .....apoi s-a început lucru pentru a le forma competențe pe care ei nu le au...N-AU DE UNDE LE AVEA!!! Să lucreze în Google docs, prezentare, să lucreze asupra temelor online, să le dea share, să lucreze cu un draft, să apese pe ”done” și să meargă mai departe.... și tot așa (interesante cuvinte, nu? câți copii credeți că au auzit de ele??? dar părinți?)

Și iaca, 2 săptămâni în care eu trebuia să predau la Istorie DEJA CÂTE 4 teme la fiecare clasă ....dar ce am predat? cam ...niciuna ...am învățat, am exersat, am repetat. Dar realizarea curriculumului cum rămâne?

Nu știu. Am multe întrebări, am mult încă de lucru mai ales că nici capul, nici mintea nu mă duce cum să ajung la cei cam 30% de copii care n-au acasă acces la internet sau la cei vreo 10% care nici măcar telfix n-au! Sau la cei care au acces doar la telefon mobil al mamei/tatălui și care trebuie să mai ajungă încă la 1-2 frați care tot au lecții la distanță (ș-apoi - ce fel de lecții poți face pe un ecran atât de mic?) Sau cum să învăț unii colegi să nu se teamă de platformele educaționale sau cum să NU ÎNNEBUNESC COPII care primesc prin telefon (mai des pe cel fix că e mai ieftin și e de buzunarul unui profesor) doar sarcini (citește tema cutare, realizează sarcinile cutare, fă proiectul cutare etc....)”, a scris profesoara pe o rețea de socializare.

stiri.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Este vorba de tabere cu activități organizate la distanță pentru luna iunie.
      Copiii vor participa la ateliere virtuale din cadrul a 11 instituții de învățământ extrașcolar.
      Părinții și copii din municipiu vor putea selecta o serie de activități propusă pentru valorificarea talentului, creativității, îndemânării și măiestriei.
      Oferta este valabilă pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 5 și 16 ani.
      diez.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Aceste ghicitori pentru copii nu sunt doar distractive, ci ajută și la îmbunătățirea fluenței verbale și a gândirii creative a copiilor tăi. Ghicitorile se bazează de obicei pe unghiuri noi și inteligente pentru ceva comun sau pe cuvinte cu semnificații multiple.
      Pentru a răspunde la o ghicitoare, copilul tău trebuie să știe ce înseamnă cuvintele din ghicitoare și diferitele lor sensuri.
      Spre exemplu, dacă îl întrebi: Ce are un cap și patru picioare?, copilul tău trebuie să știe că „picioare” se aplică nu numai animalelor și omului, ci și paturilor. Și, chiar dacă nu știe acest lucru, ghicitorile sunt o modalitate de a învăța și de a-și extinde perspectiva și vocabularul.
      Ghicitori pentru copii:
      Ghicitoare: Sunt înalt când sunt tânăr și sunt scund când sunt bătrân. Ce sunt eu?
      Răspuns: O lumânare.
      Ghicitoare: Unde poți găsi orașe, străzi, magazine, dar niciun om?
      Răspuns: Pe o hartă.
      Ghicitoare: Există un cocoș așezat pe un hambar. Dacă ar depune un ou, în ce fel s-ar rostologi?
      Răspuns: Cosoșii nu fac ouă.
      Ghicitoare: Ce dispare atunci când îi pronunți numele?
      Răspuns: Tăcerea.
      Ghicitoare: Ce are un fund în partea de sus?
      Răspuns: Picioarele tale.
      Ghicitoare: Ce este alb-negru și citit peste tot?
      Răspuns: Un ziar.
      Ghicitoare: Ce cuvânt este scris greșit în dicționar?
      Răspuns: Greșit.
      Ghicitoare: Nu am viață, dar pot muri. Ce sunt eu?
      Răspuns: O baterie.
      Ghicitoare: Intri într-o cameră care conține un chibrit, o lampă cu gaz, o lumânare și un șemineu. Ce aprinzi mai întâi?
      Răspuns: Chibritul.
      Ghicitoare: Cu cât faci mai mulți, cu atât lasă mai multe urme. Ce sunt ei?
      Răspuns: Pașii.
      Ghicitoare: Ce este plin de găuri, dar încă mai ține apa?
      Răspuns: Un burete.
      Ghicitoare: Ce cântărește mai mult? Un kilogram de pene sau un kilogram de cărămizi?
      Răspuns: Au aceeași greutate.
      Ghicitoare: Toată lumea o are și nimeni nu o poate pierde. Ce este?
      Răspuns: Umbra.
      Ghicitoare: Ce merge înainte, dar nu se întoarce niciodată?
      Răspuns: Vârsta ta.
      Ghicitoare: Sunt o ciftă. Scoată o linie și devin semnul egal. Ce cifră sunt?
      Răspuns: Șapte.
      Ghicitoare: Trei bărbați erau într-o barcă. Barca s-a răsturnat, dar doar doi dintre ei și-au udat părul. De ce?
      Răspuns: Unul era chel.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Anunţul a fost făcut de viceprimarul capitalei Angela Cutasevici. Între timp, platforma „Educaţie Online” continuă să fie suplinită cu lecţii şi cărţi digitale, transmite Știri.md cu referire la trm.md.
      „Noi am solicitat avizul ANSP şi al OMS cu referire la condiţiile de redeschidere a grădiniţelor, ştim că există o solicitare foarte mare, dar trebuie, totuşi, să luăm în calcul toate riscurile care pot apărea în anumite situaţii”, a menţionat Angela Cutasevici.
      În acelaşi timp, elevii continuă să studieze de la distanţă. Potrivit municipalităţii, pe platforma „Educaţie Online” au fost încărcate 1.200 de lecţii şi 260 de cărţi digitale.
      „Pe lângă lecţiile vizionate, copiii vor avea posibilitate să exerseze şi să-şi consolideze cunoştinţele dobândite pe parcursul lecţiei”, a spus Angela Cutasevici.
      Platforma „Educaţie Online” este destinată pentru 331.000 de elevi din învăţământul general, dar şi pentru 10.000 de copii cu dificultăţi de învăţare şi deficienţe care nu frecventează şcoala. Lecţiile video sunt transmise prin intermediul mai multor televiziuni şi portaluri online de ştiri.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Avizul urmează să fie aprobat în ședința Executivului din 13 mai, transmite Știri.md cu referire la bizlaw.md.
      În aviz se menționează că potrivit normelor legale în vigoare, dacă serviciul de sănătate publică, în scopul prevenirii îmbolnăvirilor, propune suspendarea temporară din funcţie a salariaţilor care au fost în contact cu persoane cu boli contagioase, certificatul medical se eliberează, în modul stabilit, de către medicul de familie conform indicaţiilor medicale şi epidemiologice.
      În acest caz, asiguratul are dreptul la indemnizaţie pentru carantină. Aceasta se acordă persoanei căreia i se interzice să îşi continue activitatea din cauza carantinei pe o durată stabilită în certificatul de concediu medical, întocmit conform legislaţiei.
      Totuși, Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei menționează că îngrijirea și supravegherea copiilor de până la 10 ani, în perioada de pandemie, nu reprezintă situația de carantină prevăzută de lege. Carantina presupune izolarea preventivă a unei persoane sau a unei colectivități care a fost în contact cu persoane cu boli contagioase, instituită de serviciul de sănătate public
      Totodată, autoritățile menționează că în sistemul public de asigurări sociale, prestaţiile de asigurări sociale reprezintă drepturile în bani sau în natură ce se cuvin persoanelor asigurate, corelative contribuţiilor de asigurări sociale achitate și se acordă sub formă de pensii, indemnizaţii, ajutoare şi sub alte forme prevăzute de lege. Acestea au scopul de înlocuire pentru pierderea totală sau parţială a veniturilor ca urmare a survenirii riscurilor asigurate ca vârsta, dizabilitatea, accidentele de muncă, bolile, maternitatea, pierderea locului de muncă sau decesul or, situația propusă spre reglementare nu reprezintă risc asigurat.
      Un alt motiv invocat de Guvern pentru respingerea propunerii este faptul că inițiativa are impact asupra bugetului asigurărilor sociale de stat și necesită identificarea mijloacelor financiare suplimentare din bugetul de stat pentru acoperirea deficitului bugetului asigurărilor sociale de stat, al căror cost pe termen mediu și lung nu este estimat. Conform prevederilor articolului 131 alineatul (6) din Constituția Republicii Moldova, nicio cheltuială bugetară nu poate fi aprobată fără stabilirea sursei de finanțare.
      Avizul complet poate fi consultat aici.
      bizlaw.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Un ordin în acest sens a fost aprobat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, transmite Știri.md cu referire la IPN.
      În prima etapă va avea loc depunerea, completarea și validarea cererilor și actelor de înscriere a copiilor în  clasa întâi în instituţia de învăţământ din districtul şcolar. 
      Documentele în copie – cererea de înscriere a copilului, conform modelului din Anexa 2 a ordinului; buletinul de identitate al părintelui/ reprezentantului legal; certificatul de naștere al copilului – urmează să fie expediate în format electronic la adresa de e-mail a instituției de învățământ. De asemenea, actele pot fi prezentate pe suport hârtie.
      Pe data de 19 iunie, instituțiile de învățământ și organele locale de specialitate în domeniul învățământului vor afișa numărul locurilor rămase libere după depunerea actelor în instituțiile de învățământ în prima etapă de înscriere a copiilor în clasa întâi.
      În cea de-a doua etapă, va avea loc depunerea, completarea și validarea actelor de înscriere a copiilor din districtul şcolar, care vor împlini vârsta de 7 ani până la începutul anului şcolar şi n-au reuşit să fie înscriși în prima etapă și a copiilor din alte districte şcolare pe locurile disponibile.
      Totodată, instituţiile cu clase cu profil vor organiza probele de aptitudini, prin coordonare cu organele locale de specialitate în domeniul învățământului.
      Lista finală a copiilor înscriși în clasa întâi validată prin ordinul directorului instituției va fi afișată pe 28 august.
      ipn.md
  •