Grădinițele rămân închise pentru o perioadă nederminată


    Pandemia de COVID-19 nu bate în retragere, grădinițele nu se vor redeschide de la 1 august, iar trendul în scădere a cazurilor s-ar putea inversa în orice moment.

150719-1280x720.jpg

Despre aceasta a vorbit premierul Ion Chicu în cadrul emisiunii „Moldova în Direct” de la postul public de televiziune Moldova 1, transmite Știri.md cu referire la IPN.

„Pandemia nu bate în retragere și chiar dacă față de mijlocul lunii iunie, când am avut aproape 500 de cazuri pe zi, acum avem o scădere de 40% față de perioada aceea, pentru noi deloc nu este un motiv de optimism mare. Această scădere mare credem că este o scădere temporară și nu este exclus că iarăși trendul se va inversa”, a declarat Ion Chicu.

Premierul susține că cetățenii Republicii Moldova nu au devenit mai responsabili și continuă să încalce regulile stabilite de autoritățile competente. 

„Trebuie să vă spun că ieri a fost, iarăși, pe plan global înregistrat antirecord absolut de peste 280 de mii de cazuri. Fiindcă suntem în vecinătate, vedem și evoluția în România. În fiecare zi acest antirecord se reînnoiește. Este clar că pandemia aceasta nu pleacă din Republica Moldova și este clar că nu pleacă din lumea întreaga”.

Șeful cabinetului de miniștri menționează că pe parcursul anului 2021 sunt șanse ca un medicament împotriva COVID-19 să fie descoperit, însă până atunci, toată lumea trebuie să se adapteze noilor realități.

„Omenirea va trebui cumva să se adapteze la această nouă circumstanță a vieții. Trebuie să luăm în considerare acest factor în activitățile noastre cotidiene și aici mă refer și la economie, și la sociale, și educație, peste tot. Noi trebuie să înțelegem că odată având această durere de cap, dar de fapt este ceva mai complicat, noi trebuie să ne adaptăm la realitățile noi”, a spus prim-ministrul.

Nici grădinițele nu se vor redeschide de la 1 august, iar pentru școli se discută cele șapte scenarii propuse de Ministerul Educației. 

„Din ceea ce vedem, deși avem diminuare, ea nu este cea pe care ne-o dorim, de aceea starea de urgență va fi prelungită. Nu vom putea deschide grădinițele de la 1 august, deja este clar, dar pregătim terenul pentru 1 septembrie ca să redeschidem și grădinițele, și școlile. Lucrăm la acele scheme de organizare a procesului educațional în școli de la 1 septembrie”.

În același timp, la Moldexpo, autoritățile au deschis încă un centru de triere a persoanelor infectate cu COVID-19, pentru că primul nu mai făcea față situației.

„Activăm spitale noi, spitalul Sfânta Treime va fi din nou activat pentru aceste necesități. Din păcate, această problemă a intrat deja pe mult timp în agenda noastră cotidiană și trebuie să o gestionăm și ca Guvern, și ca societate”, a afirmat Ion Chicu.

ipn.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      În mod normal, un copil începe să meargă singur în picioare în jurul vârstei de 12-14 luni. Este aşa-numitul „mers independent” şi poate fi considerat fiziologic până la vârsta de 18 luni. Aveți răbdare şi aşteptați să apară de la sine. Dacă vă ridicați copilul de mâini şi îl puneți să facă paşi mai devreme, oricât de mult i-ar plăcea bebeluşului, nu e sănătos pentru el.
      Specialistul ne spune care sunt riscurile:
      Există risc mare de accidente, copilul având tendința să cadă pe spate, aşteptând mereu să fie susținut de cineva.
        Poate fi deplasat centrul de greutate al corpului, ceea ce favorizează apariția asimetriilor la nivelul coloanei vertebrale sau a accentuării acestora, dacă există.
        Pentru că musculatura membrelor inferioare nu este pregătită să suporte toată greutatea corporală, pot apărea deviații la nivelul şoldurilor, genunchilor sau gleznelor.
        Copilul va avea dificultăți în a iniția mersul sau a se opri.
        Apare tendința de a călca pe vârfuri şi astfel va fi afectată musculatura gambei.
        Pot apărea tulburări de coordonare şi echilibru în statică şi mers pentru că celui mic îi este dificil să-şi găsească propriile mecanisme de îndreptare şi stabilizare.
        Copilul va deveni dependent de părinte pentru a se deplasa în locurile dorite şi apare frustrarea atunci când nu-i este îndeplinită nevoia. 
        Se prelungeşte etapa de mers independent, copilul solicitând permanent ajutorul cuiva în deplasare.
        Nici pentru părinte nu e sănătos. Fiind nevoit să stea aplecat de spate, se va confrunta, în timp, cu dureri de coloană lombară.  click.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Reprezentanții Ministerului Educației menționează însă despre posibilitatea ca elevii să prelungească studiile acasă, în regim online: „Cu acordul expres exprimat al beneficiarilor pentru componenta teoretică a programelor pot fi utilizate în această perioadă resurse pentru învățarea la distanță”, se menționează într-un comunicat de la minister.

      Vacanța forțată a fost instituită pentru a fi prevenită răspîndirea coronavirusului în Republica Moldova, acum aproximativ două săptămîni. Republica Moldova se află în stare de urgență pînă la mijlocul lunii mai, în legătură cu pandemia mondială de COVID-19.
      tv8.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      „Deja 2 săptămâni de #statacasa! Am muncit mult... mult mai mult decât când eram la școală! Zic asta pentru că am ieșit din rutină și tot ce am făcut în aceste zile - a fost nou (poate nu tot, dar...). Am făcut lecții de istorie la distanță, doar că numai istorie n-am făcut! Am muncit din răsputeri, până noaptea târziu.
      am încercat să dau informații copiilor măcar pe rețelele sociale (link-uri, distribuirea temelor în format video, multe de toate...prea multe!!! ), apoi mi-am dat seama (și nu doar eu) că vorbim singuri, noi între noi profesorii, și am început a caută soluții; am învățat eu ce înseamnă platforme educaționale (hai să fim sinceri - câți din noi au folosit așa ceva până acum?!) și din multele, m-am aprofundat în 2 (fizic nu reușesc să testez care e mai bună); am învățat copii cum să se implice (uneori noi, profesorii, munceam o zi doar pentru a ajuta copii să-și facă cont pe facebook sau gmail!!!); apoi ore întregi le explicăm ce e Classroom sau ZOOM, cum să găsească aplicația, cum s-o descarce (PE FIECARE ÎN PARTEEE, rețineți!) cum să se concentreze (off...apasă acolo, apasă dincolo...nu se primeeeșteee ...hai de la început ...) ceva ne-a reușit, cu cei mai sârguincioși, insistenți, dornici copii .....apoi s-a început lucru pentru a le forma competențe pe care ei nu le au...N-AU DE UNDE LE AVEA!!! Să lucreze în Google docs, prezentare, să lucreze asupra temelor online, să le dea share, să lucreze cu un draft, să apese pe ”done” și să meargă mai departe.... și tot așa (interesante cuvinte, nu? câți copii credeți că au auzit de ele??? dar părinți?) Și iaca, 2 săptămâni în care eu trebuia să predau la Istorie DEJA CÂTE 4 teme la fiecare clasă ....dar ce am predat? cam ...niciuna ...am învățat, am exersat, am repetat. Dar realizarea curriculumului cum rămâne?

      Nu știu. Am multe întrebări, am mult încă de lucru mai ales că nici capul, nici mintea nu mă duce cum să ajung la cei cam 30% de copii care n-au acasă acces la internet sau la cei vreo 10% care nici măcar telfix n-au! Sau la cei care au acces doar la telefon mobil al mamei/tatălui și care trebuie să mai ajungă încă la 1-2 frați care tot au lecții la distanță (ș-apoi - ce fel de lecții poți face pe un ecran atât de mic?) Sau cum să învăț unii colegi să nu se teamă de platformele educaționale sau cum să NU ÎNNEBUNESC COPII care primesc prin telefon (mai des pe cel fix că e mai ieftin și e de buzunarul unui profesor) doar sarcini (citește tema cutare, realizează sarcinile cutare, fă proiectul cutare etc....)”, a scris profesoara pe o rețea de socializare.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Participanții vor promova mesajul „Totul va fi bine” și vor prezenta prin desene ce activități educative fac acasă și cum previn infectarea cu COVID-19. Organizatorii încurajează participanții să-și pună în practică imaginația, creativitatea, gustul estetic și simțul emotivității.
      Competiția de desen se va desfășura în două etape, în perioada 23 martie – 1 iunie curent. Concursul este adresat tuturor copiilor din instituțiile de învățământ preșcolar, secundar și extrașcolar din municipiul Chișinău.
      Prima etapă este prevăzută pentru perioada 23 martie – 15 mai. Participanții vor expedia lucrările în format electronic pe adresa de e-mail: concurs.vafibine@gmail.com.
      Etapa a II-a a concursului va fi desfășurată în incinta Direcției generale educație, unde va fi organizată o expoziție cu lucrările copiilor. 
      La concurs vor fi acceptate desene de mărimea A4, în format JPG, participanții vor propune până la 3 lucrări.
      Cerințe pentru desene: dimensiune minimă 1000 px lățime (width) și 350 kB, dimensiune maximă 8 MB.
      Regulamentul concursului îl găsiți AICI.
      Desenele declarate învingătoare vor fi oferite în dar Primăriei municipiului Chișinău. 
      suntparinte.md
  •