Excursiile școlare în străinătate ale elevilor sunt interzise


    De astăzi toate excursiile școlare, dar și alte activități care implică deplasarea în străinătate a elevilor, sunt interzise. Un ordin în acest sens a fost semnat de ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Corneliu Popovici, în contextul agravării situației epidemiologice, inclusiv în ceea ce privește noul coronavirus.

deti-bezopasn.jpg

Măsura va fi aplicată și în perioada 5-8 martie, atunci când elevii vor fi în vacanţa de primăvară. Totodată, pe fundalul creșterii numărului îmbolnăvirilor de gripă, infecții respiratorii acute și apariția riscului de coronavirus, Direcția generală educație, tineret și sport a Primăriei Chișinău a emis o circulară în grădinițe prin care a solicitat sporirea măsurilor de igienizare a încăperilor. Iar pentru a evita îmbolnăvirea copiilor, în instituțiile de învățământ preșcolar nu vor fi organizate manifestații în masă. Astfel, matineele de primăvară vor fi amânate.

tvc.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Copiii nu vor avea dreptul să se folosească de dispozitive în timpul lecțiilor.
      „Cer ca de la 1 septembrie să fie reglementat accesul elevilor cu telefoane în timpul orelor, iar pentru asta să fie pregătite spații sigure de depozitare”, a declarat Chicu.
      Totodată, el a mai anunțat că, în 2020, suma destinată educației a crescut cu aproximativ 1 miliard de lei.
      „E necesară evaluarea activității instituțiilor de cercetare și a universităților, în special a eficienței administrării bunurilor ce sunt în gestionarea lor. Practica învățământului dual trebuie susținută și construite parteneriate cu antreprenorii”, a mai precizat premierul.
      În cadrul ședinței Colegiului lărgit al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, prim-ministrul s-a referit și la deficitul de manuale în școli și inofensivitatea acestora, la calitatea educației în instituțiile de învățământ superior, la necesitatea creșterii eficienței investiției banilor publici în cercetare și intenția Guvernului de a susține infrastructura Centrelor de tineret.
      cotidianul.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Anularea a fost aprobată de Guvern, astăzi, 3 iunie curent, la propunerea Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, transmite Știri.md
      Documentul prevede anularea examenelor de calificare la finalizarea programelor de formare profesională tehnică, anul de studii 2019-2020.
      Totodată, proiectul de lege stabilește:
      - eliberarea certificatului de calificare pentru elevii care finalizează, în acest an, programele de formare profesională tehnică secundară cu medii de promovare a disciplinelor/ modulelor/ stagiilor de practică, prevăzute în Planul de învățământ, mai mari sau egale cu „5” (cinci), cu calcularea mediei generale conform formulei: Media generală = media de promovare a disciplinelor/ modulelor de profil *0.3 + media de promovare a stagiilor de practică * 0.7, cu două zecimale, fără rotunjire.
      - eliberarea diplomei de studii profesionale pentru elevii care finalizează în acest an programele de formare profesională tehnică postsecundare și postsecundare nonterțiare cu medii de promovare a unităților de curs/ stagiilor de practică prevăzute în Planul de învățământ mai mari sau egale cu „5” (cinci), cu calcularea mediei generale conform formulei: Media generală = media de promovare a unităților de curs fundamentale și de specialitate *0.4 + media de promovare a stagiilor de practică * 0.6, cu două zecimale, fără rotunjire.
      Elevii care finalizează în acest an programele de formare profesională tehnică secundară/ postsecundară/ postsecundară nonterțiară care nu reușesc să finalizeze acest an de studii cu medii de promovare a disciplinelor (unităților de curs)/ modulelor/ stagiilor de practică prevăzute în Planul de învățământ mai mari sau egale cu „5” (cinci), restanțierii din anii precedenți, candidaţii restabiliţi pentru susţinerea examenului de calificare vor putea susține examenul de calificare în următoarea sesiune, în condițiile stabilite de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării.
      Decizia finală privind anularea examenelor de calificare și eliberarea actelor de studii la finalizarea programelor de formare profesională tehnică, anul de studii 2019-2020 va fi luată de către Parlamentul Republicii Moldova.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Un ordin în acest sens a fost aprobat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, transmite Știri.md cu referire la IPN.
      În prima etapă va avea loc depunerea, completarea și validarea cererilor și actelor de înscriere a copiilor în  clasa întâi în instituţia de învăţământ din districtul şcolar. 
      Documentele în copie – cererea de înscriere a copilului, conform modelului din Anexa 2 a ordinului; buletinul de identitate al părintelui/ reprezentantului legal; certificatul de naștere al copilului – urmează să fie expediate în format electronic la adresa de e-mail a instituției de învățământ. De asemenea, actele pot fi prezentate pe suport hârtie.
      Pe data de 19 iunie, instituțiile de învățământ și organele locale de specialitate în domeniul învățământului vor afișa numărul locurilor rămase libere după depunerea actelor în instituțiile de învățământ în prima etapă de înscriere a copiilor în clasa întâi.
      În cea de-a doua etapă, va avea loc depunerea, completarea și validarea actelor de înscriere a copiilor din districtul şcolar, care vor împlini vârsta de 7 ani până la începutul anului şcolar şi n-au reuşit să fie înscriși în prima etapă și a copiilor din alte districte şcolare pe locurile disponibile.
      Totodată, instituţiile cu clase cu profil vor organiza probele de aptitudini, prin coordonare cu organele locale de specialitate în domeniul învățământului.
      Lista finală a copiilor înscriși în clasa întâi validată prin ordinul directorului instituției va fi afișată pe 28 august.
      ipn.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Includerea în această listă nu constituie aprobarea UNICEF; cu toate acestea, acestea sunt instrumente digitale recunoscute și utilizate pe scară largă. În timp ce există un produs de bază gratuit, unele instrumente au opțiuni plătite pentru conținut / funcționalități suplimentare.
      • Această listă nu este în niciun caz cuprinzătoare - există mai multe platforme deținute de guvern care se ocupă de studenții sistemelor de învățământ public și de multe instrumente locale și regionale.
      • Această listă va fi actualizată pe măsură ce situația evoluează.
      • Părinții și îngrijitorii ar trebui să:
      o Fie implicați activ în procesul de educație a copiilor. Utilizați tehnologia ca un ingredient al unei experiențe de învățare care include interacțiunea umană, recunoscând că tehnologia nu poate înlocui profesorii sau prezența și îndrumarea părinților. Acest lucru este valabil mai ales pentru copiii mai mici.
      o Protejați datele copiilor. Părinții și îngrijitorii ar trebui să verifice resursele digitale pe care le accesează copiii și să le evite pe cele care nu par sigure sau care necesită informații personale detaliate.
      Platforma Descrierea Limbă Țara Link African Storybook Acces deschis la manualele de imagini în 189 de limbi vorbite în conținutul african. Multiple Multiple: Africa https://www.africanstorybook.org/ Akelius Platforma de învățare a limbilor străine, cu accent pe studenții fără alfabetizare de bază în limba lor maternă care trebuie să învețe o a doua limbă (ex. Refugiați, migranți). Greacă, Engleză, Franceză, Suedeză Multiple https://play.google.com/store/apps/details?id=de.akelius.university.mobile.languageapplication&hl=en_US


      https://www.akelius.com/en/language-course Alison Cursuri online gratuite. Engleză, Spaniolă, Franceză, Italiană, Portugheză Multiple: SUA, Spania, Franța, Italia, Brazilia. https://alison.com/ Bolo Aplicație pentru sprijinirea alfabetizării. Multiple. India https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.seekh&hl=en_US Coursera Cursuri online predate de instructori de la universități și companii recunoscute. Engleză Multiple https://www.coursera.org/ Duolingo Aplicație de învățare a limbilor străine Multiple Multiple https://www.duolingo.com/ Edpuzzle Edpuzzle este o platformă pentru implicarea studenților folosind videoclipuri, prin instrumente simple de editare. Găsiți un videoclip, adăugați întrebări și atribuiți-l clasei. Multiple SUA https://edpuzzle.com/ EdX   Engleză Multiple https://www.edx.org/ EkStep An open learning platform with a collection of learning resources in literacy & numeracy. Engleză Multiple https://ekstep.in/ Funzi Serviciul de învățare mobil care acceptă predarea și instruirea pentru grupuri mari. Multiple, inclusiv: Engleză, Rusă, Suedeză Multiple https://www.funzi.fi/ Global Digital Library Promovează educația timpurie prin punerea la dispoziție a cărților digitale și a altor materiale de citit disponibile în mai multe limbi. Multiple Multiple https://www.digitallibrary.io/ Gooru Utilizează tehnologia pentru a evalua cunoștințele și abilitățile de bază ale elevilor și apoi creează călătorii de învățare individualizate, oferind materiale de învățare și evaluare iterativă prin intermediul Navigatorului său de învățare. Engleză SUA, India http://gooru.org/about/mission.html Kaltura Kaltura încearcă să facă educația mai interactivă, antrenantă și mai accesibilă. Profesorii și studenții pot crea cu ușurință, încărca, edita, gestiona, publica, descoperi și livra videoclipuri pe orice dispozitiv. Multiple Multiple https://corp.kaltura.com/solutions/education/ Khan Academy Cursuri online gratuite. Multiple Multiple https://www.khanacademy.org/ Kolibri Platforma de învățare digitală cu sursă deschisă, proiectată pentru comunități cu resurse limitate, capabile să funcționeze offline. Multiple Multiple https://learningequality.org/kolibri/ Let’s Read Depozit digital de povești multilingve pentru copii.
      Platforma de învățare și gestionare a datelor care oferă acces la educație suplimentară prin tehnologie mobilă și dezvoltare și distribuție de conținut digital localizate în Africa de Sud. Multiple Cambodia și Mongolia https://asiafoundation.org/what-we-do/books-for-asia/lets-read/ Moodle Platforma de învățare concepută pentru a oferi educatorilor, administratorilor și cursanților un sistem integrat pentru a crea medii de învățare personalizate. Multiple Multiple https://moodle.org/ Open Learning Exchange (OLE) Ghana OLE Ghana a lucrat la mai multe inițiative cu Ministerul Educației pentru a sprijini utilizarea tehnologiei profesorilor și studenților. Engleză Ghana http://www.oleghana.org/index.php?option=com_sppagebuilder&view=page&id=1&Itemid=437 Rumie Instrument și conținut de educație digitală gratuit care permite învățarea pe tot parcursul vieții pentru comunitățile din lumea întreagă. Engleză Multiple https://rumie.org/ University of the People Universitate online non-profit, acreditată americană, dedicată deschiderii accesului la învățământul superior la nivel global. Engleză Multiple https://www.uopeople.edu/ Ustad Mobile Accesați și partajați conținut educațional offline. Engleză Multiple https://www.ustadmobile.com/lms/ Worldreader Oferă acces gratuit la o mare bibliotecă de cărți și povești digitale care pot fi accesate prin dispozitive mobile. Multiple Multiple https://www.worldreader.org/ unicef.org
    • julia122997
      De julia122997
      Cei doi copii ai ducilor de Cambridge și colegii lor de la școala Thomas’s Battersea au parte de un prânz de invidiat, de la chili fără gluten și pui crescut în aer liber, la foietaj cu praz.
      În meniu este inclusă întotdeaună o sursă de proteină, legume, carbohidrați și pește pentru a asigura elevilor o dietă echilibrată.
      Vinerea a fost declarată „zi fără carne”, iar cei mici servesc burgeri de pește, risotto și pizza, precum și panini cu brânză și roșii.
      Legumele oferite micuților sunt organice și sunt servite alături de preparate precum escalop de pui fript cu miere, lămâie și usturoi, sau cârnat de porc cu ceapă, ierburi proaspete și sos.
      George, în vârstă de 6 ani, și Charlotte, de 4 ani, pot, dacă doresc, să aleagă un meniu fără gluten și preparate fără lactate precum falafel cu mazăre și mentă, chutney de mango sau tagine de măsline și linte.
      La gustarea de dimineață, copiii se bucură de lapte organic, suc proaspăt de fructe, prăjituri de orez și pâine prăjită.
      Deserturile oferite elevilor sunt formate din jeleu vegetarian din suc proaspăt de fructe, smoothie de banane, căpșuni și zmeură și tartă de mere cu înghețată.
      Majoritatea ingredientelor folosite sunt proaspete, organice, iar preparatele se schimbă în fiecare sezon, cu „mese mai substanțiale odată cu răcirea vremii”.
      Prestigioasa școală se mândrește că le oferă elevilor săi mese proaspete, sănătoase și pline de nutrienți. Chefii evită să folosească alimente procesate, aditivi și grăsimi hidrogenate.
      unica.ro
  •