Elevii și studenții pot participa la călătoria pe Drumul banului


    Peste 500 de elevi și studenți din țară vor participa în această săptămână la o călătorie pe „Drumul banului”, eveniment organizat de Banca Națională a Moldovei în parteneriat cu Centrul „Expert-Grup” și băncile licențiate.

57a14077d4440195b3d9bce00e7ace29.jpeg

Acțiunea a demarat ieri și a reunit peste 120 de elevi și tineri.

Aceștia și-au început călătoria la BNM, locul din care pornește drumul banilor în economie. 

În sala de expoziții a BNM, vizitatorii au aflat care sunt cele mai importante evenimente din istoria leului moldovenesc, dar și care sunt elementele de siguranță ale bancnotelor.

Ulterior, vizitatorii au mers la câteva bănci comerciale, unde au aflat care este rolul acestora și cum ele funcționează, cum ajung banii în aceste instituții și cum ulterior acced în economia reală. Participanții au beneficiat și de o lecție de educație financiară la care au aflat care sunt principalele concepte și produse financiare existente în prezent pe piața financiară autohtonă.

Alte grupuri de elevi și tineri din țară vor parcurge „Drumul banului” în zilele următoare, până la 8 noiembrie. Acțiunea este organizată cu prilejul Zilei Internaționale a Economisirii, marcată anual la sfârșitul lunii octombrie.

„Drumul  banului” este un eveniment desfășurat în cadrul proiectului de educație financiară „Învață! Dă sens banilor” lansat în luna martie curent de către BNM și Expert-Grup. 

Proiectul a fost inițiat cu scopul de a spori nivelul de înțelegere a principalelor concepte și produse financiare în rândul tinerilor, astfel încât, ajunși în fața unor situații cu impact financiar, aceștia să ia decizii corecte în gestionarea propriilor venituri.

moldpres.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit Infotag, despre aceasta a scris luni, pe pagina sa de facebook, primarul Chişinăului, Ion Ceban, transmite Știri.md.
      El a amintit că, anterior, Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării a propus şapte scenarii de reluare a procesului educaţional în noul an de studii:
      1. Prezenţa fizică 100% la şcoală;
      2. Învăţarea în două schimburi;
      3. Învăţarea combinată (împărţirea şcolii în zile de prezenţă şi în zile de comunicare la distanţă);
      4. Învăţarea de tip hibrid (împărţirea clasei în două grupe: pe rând o zi se vine la şcoală, o zi se fac lecţii online);
      5. Învăţarea alternantă (împărţirea clasei în două schimburi: pe rând o săptămână se vine la şcoală, o săptămână se fac lecţii online);
      6. Învăţarea la distanţă, inclusiv online (acest model se aplic 59; în cazuri de focare de COVID); 7. Învăţarea mixtă (îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus).
      "În acest sens, am rugat să se ţină cont de interesele elevilor, iar metoda de studiu aleasă să fie comodă pentru copii şi părinţi, dar şi pentru cadrele didactice. Suntem într-o situaţie complicată, fără precedent, dar elevii trebuie să-şi continue studiile, de aceea trebuie să ne adaptăm, să stabilim reguli clare şi favorabile. Părinţii nu trebuie să rămână fără loc de muncă, iar copiii trebuie să meargă la şcoală", a subliniat Ceban.
      Potrivit lui, conducerea instituţiilor de învăţământ desfăşoară sondaje şi discuţii cu părinţii, iar situaţia va deveni clară spre sfârşitul lunii august.
      "Decizia finală va fi luată de Comisia naţională extraordinară de sănătate publică. Până atunci, urmează să dotăm instituţiile de învăţământ din capitală cu echipamente medicale şi dezinfectanţi, pentru siguranţa elevilor, dar şi a cadrelor didactice", a subliniat primarul.
      infotag.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Performanța acestuia a fost consemnată de Cartea Recordurilor Guinness, transmite Știri.md cu referire la Playtech.
      Cu doar câteva ore înainte de a împlini frageda vârstă de 13 ani, Jackson Oswalt a reușit să fuzioneze doi atomi de deuteriu într-un reactor de fuziune pe care l-a construit – în casa părinților săi. 
      De acum e oficial că intră în istorie prin această reușită, citează Playtech.
      Potrivit lui Jackson, el a fost singura persoană care a lucrat la reactor atât în etapa de proiectare, cât și în cea de producție. „Temperatura în cuptorul meu variază, dar este de aproximativ o sută de milioane de grade (Kelvin)”, a spus Jackson în clipul Guinness World Records care însoțește anunțul.
      „Am reușit să folosesc electricitatea pentru a accelera doi atomi de deuteriu împreună, astfel încât să se contopească într-un atom de heliu 3 (izotop), care eliberează, de asemenea, un neutron care poate fi folosit pentru a încălzi apa și pentru a transforma un motor cu aburi care, la rândul său, produce electricitate”, a explicat el în clip.
      Jackson a fost inspirat de Taylor Wilson, care deținea recordul anterior la vârsta de 14 ani. Construirea unui reactor de fuziune DIY – deși nu unul care poate genera mai multă energie decât ai pus în el, un sfânt graal în rândul cercetătorilor în domeniul energiei – este o sarcină provocatoare, dar realizabilă.
      „Au fost câteva momente în timpul proiectului în care am avut câteva rezerve”, a recunoscut mama lui Jackson. „Cu siguranță că m-am documentat înainte să-l las să construiască așa ceva”. Ea a adăugat, de asemenea, că „ fiul său a făcut o treabă extraordinară”.
      playtech.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Totuși, atât elevii, cât și pedagogii simt nevoia de interacțiune în medii reale și așteaptă cu nerăbdare revenirea la școală. Sunt concluziile unui studiu sociologic realizat de către Institutul de Politici Publice, cu susținerea financiară a Programului de Sprijinire a Educației al Fundațiilor pentru o Societate Deschisă, oferită prin intermediul Fundației Soros-Moldova, transmite Știri.md cu referire la IPN.
      Rezultatul studiului mai arată că circa 15% din elevi nu se implică în mod activ în activitățile online și nu îndeplinesc sarcinile propuse de profesori și doar o mică parte din cadrele didactice au propus elevilor să completeze jurnalele reflexive, rugându-i să noteze atât succesele și dificultățile apărute zilnic sau săptămânal, cât și starea lor emoțională.
      În cadrul studiului s-a constatat că elevii, părinții și cadrele didactice și-au îmbunătățit substanțial abilitățile digitale, fapt ce a contribuit la diversificarea modalităților de interacțiune profesor-elev și școală-familie.
      Potrivit unui sondaj desfășurat în ultimele două săptămâni, doar 40% din cei circa 34 de mii de elevi respondenți afirmă că ei participă la lecțiile desfășurate online și doar 76% din ei îndeplinesc sarcinile individuale ce le sunt propuse. Deși ponderea cadrelor didactice care desfășoară lecții online este semnificativă, constituind 70% din cele peste 3.000 de cadre didactice participante la sondaj, doar 20% din ele afirmă că propun elevilor în calitate de activități de învățare realizarea de proiecte și portofolii.
      În cadrul discuțiilor de grup, elevii au menționat că în cazul învățării online, în comparație cu învățământul organizat în clasă, depun un efort mai mare, sunt mai creativi, pot afla mai multe despre metodele moderne de învățare; comunică mai mult cu părinții; își structurează mai realist activitățile; produc conținuturi digitale mai originale și se străduiesc să comunice mai des cu profesorii lor.
      Cadrele didactice, fiind puse să activeze în condițiile specifice învățământului online, s-au arătat foarte receptive la nevoile elevilor, au diversificat activitățile de învățare propuse elevilor, orientându-le la interesele individuale ale fiecăruia din ei.
      Scopul studiului a fost de a analiza eficiența și eficacitatea învățământului online în condițiile stării de urgență și identificarea unor soluții ce ar putea contribui la îmbunătățirea acestuia. Studiul sociologic poate fi consultat pe pagina www.ipp.md, la rubrica „Publicații".
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit unui comunicat, ministerul nu a dispus o asemenea ordine, iar informațiile privind recuperarea materialelor din semestrul II începând cu luna septembrie, sunt niște falsuri, transmite Știri.md.
      „Ministerul Educației, Culturii și Cercetării atenționează reprezentanții organelor locale de specialitate din domeniul învățământului, managerii instituțiilor de învățământ general, profesional tehnic și superior, elevii, studenți și părinții, despre apariția în spațiul public a unui demers FALS (nr. de înregistrare 04/1-09/2058 din 01.04.2020) privind recuperarea orelor din semestrul II al anului de studii 2019-2020, începând cu data de 01.09.2020.
      Reiterăm că conform Metodologiei privind continuarea la distanţă a procesului educațional în condiții de carantină pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal (aprobată prin ordinul nr. 351/2020), Regulamentului-cadru de organizare a învăţământului profesional tehnic în perioada în care accesul în instituţii este restricţionat (aprobat prin ordinul nr. 350/2020) și Recomandărilor-cadru de organizare a activităţilor didactice în sistem online în instituţiile de învăţământ superior, pe perioada suspendării procesului educaţional în sălile de studii (aprobate prin ordinul nr. 366/2020), procesul educațional se desfășoară la distanță, pe perioada stării de urgență pe întreg teritoriul Republicii Moldova, declarată de către Parlamentul Republicii Moldova, în perioada 17 martie – 15 mai 2020”, a concretizat Ministerul Educației.
      stiri.md
  •