Când începe și cât durează vacanța de Paști


    Durata anului de studii este de 33 de săptămâni în învăţământul primar și de 35 de săptămâni în învăţământul gimnazial şi liceal, repartizate pe semestre relativ egale. În clasele terminale a IX-a şi a XII-a, durata anului de studii este de 34 de săptămâni, potrivit articolului 22 din Codul Educației.

image.png

Anul școlar 2018-2019 are următoarea structură:

  • semestrul I 3 septembrie – 21 decembrie 2018;
  • semestrul II 09 ianuarie – 31 mai 2019.

Pentru clasele terminale a IX-a și a XII-a semestrul II se va încheia la 25 mai.

Pe parcursul anului școlar, toți elevii vor beneficia de vacanţe, după cum urmează:

  • vacanța de toamnă 27.10.2018 – 04.11.2018 (9 zile);
  • vacanţa intersemestrială (de iarnă) 22.12.2018 – 08.01.2019 (18 zile);
  • vacanţa de primăvară 07.03. – 10.03.2019(4 zile);
  • vacanţa de Paşti 27.04. – 06.05.2019(10 zile).

Pentru elevii claselor I-VIII și X-XI se stabilește:

  • vacanţa de vară 01.06.2019 – 31.08.2019 (92 zile)

Pentru elevii claselor absolvente, a IX-a și a XII-a, situația academică se va încheia până la
25.05.2019.

diez.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Noua ediție a emisiunii aLIVE a avut-o ca oaspete pe Diana Cheianu-Andrei, sociolog și coautor al studiului „Bullying în rândul adolescenților din Republica Moldova” pentru UNICEF Moldova. Dumneaei a explicat ce este bullying-ul, cum afectează starea copiilor și ce măsuri ar trebui să ia părinții, profesorii și copiii pentru a preveni agresiunea în mediul școlar.
      „Cuvântul bullying nu are o traducere exactă. Totuși, cele mai apropiate sensuri sunt „hărțuirea” sau „agresiunea”. Acest fenomen are mai multe caracteristici care îl deosebesc de violență. Bullying-ul este o acțiune intenționată care se repetă sistematic. De regulă, între victimă și agresor există o inegalitate evidentă, de exemplu una fizică”, a subliniat expertul.
      Hărțuirea și discriminarea în rândul copiilor au existat dintotdeauna
      Problema hărțuirii și discriminării în rândul copiilor a existat dintotdeauna, dar nu s-a manifestat în forme atât de severe ca în prezent. Realitatea cu care se confruntă adolescenții în zilele noastre este diferită de ceea ce se întâmpla acum 15-20 de ani. Efectiv, comportamentul reacțiile copiilor la diferite situații sunt mai violente și mai agresive.
      „Potrivit studiului, aproximativ 87% dintre elevii claselor 6-12 sunt afectați de bullying. Reiese că fiecare al treilea elev din Moldova s-a confruntat cu bullying-ul cel puțin o dată ca victimă, martor și agresor. 70,8% dintre școlari au fost victime ale agresiunii, aproximativ 75% au fost martori și 40% au fost ei înșiși agresori. În Moldova există bullying și mulți elevi sunt afectați de acest fenomen”, a remarcat sociologul.
      Din experiența mai multor profesioniști, victimele și martorii agresiunii foarte rar se adresează după ajutor din teamă, neîncredere și rușine. Și acesta este principalul motiv din care agresiunea și discriminarea în rândul adolescenților rămân adesea nepedepsite.
      Problema bullying-ului poate fi rezolvată doar prin eforturile comune ale profesorilor, părinților și copiilor. Acest lucru se poate face prin crearea unei atmosfere de încredere atât acasă, cât și la școală. Părinții trebuie să acorde mai multă atenție stării emoționale a copiilor lor, iar profesorii ar trebui să fie mai atenți la situația din clasă. Este necesar de explicat copiilor că nu se poate de încurajat un comportament agresiv. La fel, dacă cineva este agresat și are nevoie de ajutor, copiilor nu trebuie să le fie rușine să-i ia apărarea.
      În lumina evenimentelor recente: agresiunea persistă și pe Internet
      În lumina evenimentelor recente – pandemie, carantină, trecerea la o formă mixtă de învățare, expertul a mai remarcat că agresiunea se întâlnește nu numai în mediul școlar. Acum, hărțuirea persistă în mediul online și adesea duce la consecințe și mai tragice, cum ar fi izolarea, traumele psihologice, sinuciderea.
      Principalul lucru pe care sociologul l-a subliniat este că toate părțile trebuie să fie implicate în rezolvarea problemei, nu doar agresorul. În același timp, pedepsirea agresor nu este o metodă absolută de combatere a bullying-ului, ci mai degrabă îl agravează. Este important să se lucreze pe problemele interne atât cu partea agresoare, cât și cu victima. Doar astfel va fi posibil de găsit adevăratele motive pentru un comportament negativ și, prin eforturi comune, de corectat un asemenea comportament.

      Proiectul aLIVE este o emisiune realizată de popularul forum pentru femei, Mama.md și organizația publică Forum.md. Proiectul a fost lansat cu sprijinul UNICEF Moldova, USAID Moldova și OMS.
       
      aLIVE: Каждый третий школьник в Молдове хотя бы раз столкнулся с травлей
      Около 87% молдавских школьников хотя бы раз в жизни столкнулись с дискриминацией, травлей и насилием в школе. 

      В новом выпуске передачи aLIVE, социолог и один из авторов исследования «Буллинг среди подростков в Республике Молдова» для UNICEF Moldova Диана Кияну-Андрей рассказала о том, что какое буллинг, как он влияет на состояние детей и какие меры должны предпринимать родители, педагоги и сами дети, чтобы не допускать проявления агрессии в школе.
      «Точного перевода слова “буллинг” нет, но наиболее близкое к нему — преследование или травля. У этого явления есть несколько характеристик, которые позволяют отличить его от насилия. Буллинг — это умышленное действие, которое повторяется во времени. Как правило, есть очевидное неравенство, например физическое, между жертвой и агрессором», — подчеркивает эксперт.
      Травля и дискриминация среди детей существовала всегда
      Травля и дискриминация среди детей существовала всегда, однако проявлялась не в таких тяжелых формах как сейчас. Реальность, с которой сталкиваются современные подростки, отличается от той, что была 15-20 лет назад и провоцирует более жестокое, агрессивное поведение и реакцию детей на разные ситуации.
      «По данным исследования, около 87% учеников 6-12 классов страдают от буллинга. Получается, что каждый 3 подросток хотя бы один раз был и жертвой травли, и свидетелем, и агрессором. Жертвами буллинга стали 70,8% школьников, около 75% — были его свидетелями, а 40% — это сами агрессоры. Буллинг в Молдове есть и ему подвергаются большинство школьников», — отметила социолог.
      Как показывает опыт многих специалистов, жертвы и свидетели буллинга редко обращаются за помощью из-за страха, недоверия и стыда. И этого главная проблема, почему травля и дискриминация среди подростков часто остается безнаказанной. 
      Решить проблему буллинга можно только совместными усилиями педагогов, родителей и самих детей. Сделать это можно через создание доверительной атмосферы как дома, так и в школе. Родителям необходимо больше внимания уделять эмоциональному состоянию детей, а педагогам чаще обращать внимание на ситуацию в классе. До детей необходимо донести, что поощрять агрессивное поведение нельзя, как стыдиться того, что кому-то нужна помощь.
      В свете последних событий: травля продолжается и в онлайн среде
      В свете последних событий: пандемии, карантина и перехода на смешанную форму преподавания, эксперт также отметила, что теперь буллинг встречается не только в школьной среде. Сейчас травля продолжается и в онлайн среде, и нередко приводит к еще более трагичным последствиям — замкнутости, психологическим травмам, суициду.
      Главное, что подчеркнула социолог, решать проблему нужно всем сторонам, а не только агрессору. При этом, наказание агрессора не является панацеей для борьбы с буллингом, а скорее лишь усугубляет его. Важно проработать как с ним, так и с жертвой внутренние проблемы, найти истинные причины такого поведения и совместными усилиями преодолеть их.

      Проект aLIVE — это онлайн передача популярного женского форума Mama.md и общественной организации Forum.md. Проект реализован при поддержке UNICEF Moldova, USAID Moldova и ВОЗ. 
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Despre aceasta a anunțat președintele NFSB, Valeriu Simeonov într-un briefing de presă, transmite Știri.md.
      „În urma cererii din partea sectorului de turism, pe teritoriul Bulgariei vor fi acceptați turiștii din Moldova, Serbia, Israel, Kuweit și Macedonia de Nord, la prezentarea testului negativ la COVID-19, confirmat în ultimele 72 de ore. Va fi de mare ajutor pentru hotelierii noștri, care au nevoie la moment de turiști străini, ca să-și suplinească hotelurile”, a afirmat Simeonov.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit Infotag, despre aceasta a scris luni, pe pagina sa de facebook, primarul Chişinăului, Ion Ceban, transmite Știri.md.
      El a amintit că, anterior, Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării a propus şapte scenarii de reluare a procesului educaţional în noul an de studii:
      1. Prezenţa fizică 100% la şcoală;
      2. Învăţarea în două schimburi;
      3. Învăţarea combinată (împărţirea şcolii în zile de prezenţă şi în zile de comunicare la distanţă);
      4. Învăţarea de tip hibrid (împărţirea clasei în două grupe: pe rând o zi se vine la şcoală, o zi se fac lecţii online);
      5. Învăţarea alternantă (împărţirea clasei în două schimburi: pe rând o săptămână se vine la şcoală, o săptămână se fac lecţii online);
      6. Învăţarea la distanţă, inclusiv online (acest model se aplic 59; în cazuri de focare de COVID); 7. Învăţarea mixtă (îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus).
      "În acest sens, am rugat să se ţină cont de interesele elevilor, iar metoda de studiu aleasă să fie comodă pentru copii şi părinţi, dar şi pentru cadrele didactice. Suntem într-o situaţie complicată, fără precedent, dar elevii trebuie să-şi continue studiile, de aceea trebuie să ne adaptăm, să stabilim reguli clare şi favorabile. Părinţii nu trebuie să rămână fără loc de muncă, iar copiii trebuie să meargă la şcoală", a subliniat Ceban.
      Potrivit lui, conducerea instituţiilor de învăţământ desfăşoară sondaje şi discuţii cu părinţii, iar situaţia va deveni clară spre sfârşitul lunii august.
      "Decizia finală va fi luată de Comisia naţională extraordinară de sănătate publică. Până atunci, urmează să dotăm instituţiile de învăţământ din capitală cu echipamente medicale şi dezinfectanţi, pentru siguranţa elevilor, dar şi a cadrelor didactice", a subliniat primarul.
      infotag.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Performanța acestuia a fost consemnată de Cartea Recordurilor Guinness, transmite Știri.md cu referire la Playtech.
      Cu doar câteva ore înainte de a împlini frageda vârstă de 13 ani, Jackson Oswalt a reușit să fuzioneze doi atomi de deuteriu într-un reactor de fuziune pe care l-a construit – în casa părinților săi. 
      De acum e oficial că intră în istorie prin această reușită, citează Playtech.
      Potrivit lui Jackson, el a fost singura persoană care a lucrat la reactor atât în etapa de proiectare, cât și în cea de producție. „Temperatura în cuptorul meu variază, dar este de aproximativ o sută de milioane de grade (Kelvin)”, a spus Jackson în clipul Guinness World Records care însoțește anunțul.
      „Am reușit să folosesc electricitatea pentru a accelera doi atomi de deuteriu împreună, astfel încât să se contopească într-un atom de heliu 3 (izotop), care eliberează, de asemenea, un neutron care poate fi folosit pentru a încălzi apa și pentru a transforma un motor cu aburi care, la rândul său, produce electricitate”, a explicat el în clip.
      Jackson a fost inspirat de Taylor Wilson, care deținea recordul anterior la vârsta de 14 ani. Construirea unui reactor de fuziune DIY – deși nu unul care poate genera mai multă energie decât ai pus în el, un sfânt graal în rândul cercetătorilor în domeniul energiei – este o sarcină provocatoare, dar realizabilă.
      „Au fost câteva momente în timpul proiectului în care am avut câteva rezerve”, a recunoscut mama lui Jackson. „Cu siguranță că m-am documentat înainte să-l las să construiască așa ceva”. Ea a adăugat, de asemenea, că „ fiul său a făcut o treabă extraordinară”.
      playtech.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Totuși, atât elevii, cât și pedagogii simt nevoia de interacțiune în medii reale și așteaptă cu nerăbdare revenirea la școală. Sunt concluziile unui studiu sociologic realizat de către Institutul de Politici Publice, cu susținerea financiară a Programului de Sprijinire a Educației al Fundațiilor pentru o Societate Deschisă, oferită prin intermediul Fundației Soros-Moldova, transmite Știri.md cu referire la IPN.
      Rezultatul studiului mai arată că circa 15% din elevi nu se implică în mod activ în activitățile online și nu îndeplinesc sarcinile propuse de profesori și doar o mică parte din cadrele didactice au propus elevilor să completeze jurnalele reflexive, rugându-i să noteze atât succesele și dificultățile apărute zilnic sau săptămânal, cât și starea lor emoțională.
      În cadrul studiului s-a constatat că elevii, părinții și cadrele didactice și-au îmbunătățit substanțial abilitățile digitale, fapt ce a contribuit la diversificarea modalităților de interacțiune profesor-elev și școală-familie.
      Potrivit unui sondaj desfășurat în ultimele două săptămâni, doar 40% din cei circa 34 de mii de elevi respondenți afirmă că ei participă la lecțiile desfășurate online și doar 76% din ei îndeplinesc sarcinile individuale ce le sunt propuse. Deși ponderea cadrelor didactice care desfășoară lecții online este semnificativă, constituind 70% din cele peste 3.000 de cadre didactice participante la sondaj, doar 20% din ele afirmă că propun elevilor în calitate de activități de învățare realizarea de proiecte și portofolii.
      În cadrul discuțiilor de grup, elevii au menționat că în cazul învățării online, în comparație cu învățământul organizat în clasă, depun un efort mai mare, sunt mai creativi, pot afla mai multe despre metodele moderne de învățare; comunică mai mult cu părinții; își structurează mai realist activitățile; produc conținuturi digitale mai originale și se străduiesc să comunice mai des cu profesorii lor.
      Cadrele didactice, fiind puse să activeze în condițiile specifice învățământului online, s-au arătat foarte receptive la nevoile elevilor, au diversificat activitățile de învățare propuse elevilor, orientându-le la interesele individuale ale fiecăruia din ei.
      Scopul studiului a fost de a analiza eficiența și eficacitatea învățământului online în condițiile stării de urgență și identificarea unor soluții ce ar putea contribui la îmbunătățirea acestuia. Studiul sociologic poate fi consultat pe pagina www.ipp.md, la rubrica „Publicații".
      stiri.md
  •