50% dintre părinți și-ar trimite copiii să învețe peste hotare, iar 40% cred că elevii au prea multe teme pentru acasă


    Părinți din întreaga țară au fost chestionați în cadrul unui sondaj demarat de Institutul de Politici Publice, pentru a determina în ce măsură școala este receptivă la opiniile lor și în ce măsură părinții valorifică oportunitățile oferite de codul educației. Majoritatea respondenților au o părere bună despre sistemul de învățământ și totodată, consideră că părerea lor nu influențează deciziile din cadrul școlii.

Sondaj-50-din-parinti-si-ar-trimite-copii-sa-invete-peste-hotare-iar-40-cred-ca-elevii-au-prea-multe-teme-pentru-acasa-62464-1570527564.jpg

Unul din indicele surprinzător al sondajului arată că 70% din părinții chestionați au o părere bună și foarte bună despre sistemul de învățământ din Republica Moldova. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre părinți și-ar dori ca copiii lor să-și continue studiile peste hotare, fiecare a 5-a persoană consideră că învățământul privat este mai bun decât cel de stat, iar fiecare a 3-a persoană și-ar schimba copilul la altă școală. Majoritatea părinților, sau mai exact doi din trei, cred că copiii au nevoie de lecții suplimentare ca să obțină note bune la școală.

Aproape jumătate din părinții chestionați au spus că își doresc pentru copii lor să obțină studii de licență și masterat. Alți 11% din părinți au spus își văd copiii cu studii în colegii și 2% în școli profesionale.

Principalele obstacole în procesul de învățământ

O mare parte din părinți- 40% cred că copiilor li se oferă prea multe teme pentru acasă, lucru ce-i obosește pe copii, în opinia lor. Mai mult de jumătate- 40% spun că la școală se învață lucruri cu care ei, în calitate de părinți, nu sunt de acord, iar 67% spun că sunt lucruri pe care copiii nu le învață la școală, dar ar trebui. 

Totodată, părinții invocă și alte obstacole cum ar fi lipsa cadrelor didactice în școli- 30% sau că sunt mulți copii în clasă. Așa cred 12% din respondenți. 6% din părinți cred o problemă este faptul că pentru examene este nevoie să plătești și doar 2,6 că cadrele didactice ar fi pregătite insuficient.

Ce influențează starea de bine a copilului la școală, conform opiniei părinților?

O parte din părinți-16% consideră că copiii lor nu sunt încurajați la școală, alți 12% că copiii ar fi jigniți de profesor. Alte 10% din respondenți consideră că copii ar fi neglijați și nu sunt incluși în activitățile din timpul orelor în măsură egală cu colegii săi.

Totuși părerile despre profesori rămân pozitive. 5% consideră că elevii sunt numiți cu cuvinte urâte, iar 3% că pedagogul i-ar fi putut lovi.

Experții sondajului punctează la acest capitol că în cadrul școlilor există consilii de etică, consiliul de administrare care trebuie să se sesizeze în apariția problemelor și să nu aștepte intervenția Ministerului Educației. 

Cât de solicitată este opinia părinților?

Un subiect mai puțin discutat cu părinție este gradul de calificare a profesorilor. Circa 65% din părinți spun că nu au fost întrebați niciodată dacă sunt mulțumiți de competențele cadrelor didactice ce lucrează cu copii lor. În aceeași măsură părinții spun că nu au fost întrebați dacă profesii respectă etica în comportament.

Totodată, în școli se predă obiecte opționale despre care jumătate din părinții chestionați spun că nu au fost întrebați dacă doresc să fie predate copiilor lor. La fel, 50% din părinți cred că părerile lor nu influențează nici într-o măsură deciziile care se iau în cadrul școlii.

Sondajul reflectă și gradul de implicare a APL în deciziile din școli. S-a constatat că marea parte a reprezentaților din primării care fac parte din consiliile școlare, nu se întorc în administrația locală cu propuneri de a soluționa probleme ce țin de lipsa cadrelor didactice, menținerea lor în școli sau motivarea și stimularea profesorilor.

Experții de la Institutul de Politici Publice, cei care au solicitat desfășurarea sondajului, au concluzionat că este nevoie ca părinții să fie implicați mai activ în viața școlii dacă se dorește ca aceștia să fie mai activi și responsabili la acest capitol.

agora.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Лала
      De Лала
      Здравствуйте дорогие родители!
       Кто сдавал своих деток в возрасте 1,4-1,6 лет в ясли или в садик в Кишиневе? Интересует Ботаника. Что нужно для этого?
      Кто-то сдавал в частный сад?
      Поделитесь информацией.
      Заранее благодарю!
    • julia122997
      De julia122997
      Proiectul-pilot „Punguța cu 2 cărți” are ca scop stimularea lecturii în grădinițe și acasă pentru îmbogățirea vocabularului preșcolarilor și dezvoltarea competențelor de comunicare.
      În mesajul său, secretarul de stat Andrei Chistol a mulțumit partenerilor din România pentru suportul acordat, menționând că promovarea lecturii în rândul copiilor este un element esențial în dezvoltarea lor cognitivă. „Îndemn părinții să citească copiilor, să le ofere posibilitatea de a se dezvolta multilateral, în contextul în care tehnologia este mult mai populară în rândul generației tinere decât lectura”, a afirmat oficialul.
      Menționăm că 20 de bibliotecari comunitari vor participa la o sesiune de formare privind metodologia de desfășurare a atelierelor de literatură pentru părinți și copii de până la trei ani. Astfel, în cadrul proiectului, 100 de familii din 20 de localități rurale vor participa la aceste ateliere și vor primi câte o punguță cu două cărți ilustrate pentru a fi citite copiilor.
      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      Copiii afectaţi de această tulburare sunt retraşi, timizi, sau prezintă nervozitate excesivă şi agresivitate faţă de familie, dar şi faţă de ceilalţi copii.
      „Copiii cu probleme de comportament, care se bat, mint sau nu ascultă, sunt de fapt deprimaţi. Sunt copii însinguraţi în interior, deşi sunt înconjuraţi de bone, bunici şi educatoare. 
      Un copil deprimat se poartă diferit decât un adult deprimat. Copilul nu îşi arată tristeţea direct, ci poate fi violent, răutăcios cu alţi copii, sau se contrazice din orice. 
      Dacă îl certăm sau îl pedepsim direct, putem să îl împingem şi mai tare înspre depresie şi izolare”, a declarat Diana Luana Frazzei, psihoterapeut.
      Sindromul este definit de psihoterapeuţi ca fiind un efect psihologic al lipsei părinţilor din viaţa copilului, nu neapărat fizică, ci şi prin neglijarea acestora, oferindu-le ca refugiu şi metodă de relaxare tablete, telefoane şi calculatoare.
      Mulţi părinţi refuză să petreacă puţinul timp liber, de după serviciu, cu copiii, invocând ca motiv oboseala.
      Statisticile naţionale, recente, au scos la iveală faptul că, din cauza volumul mare de muncă, părinţii nu petrec timp, aproape deloc, cu copiii lor, iar aceştia, fiind lipsiţi de atenţia părinţilor, dobândesc un comportament negativ.
      Până nu de mult, aceste caracteristici erau întâlnite la copiii ai căror părinţi erau plecaţi din ţară şi care rămâneau în grija bunicilor, dar studiile recente au rezultate îngrijorătoare cu privire la comporta-mentul copiilor din familiile întregite.
      „Pentru societatea în care trăim, timpul a devenit o resursă critică, care afectează echilibrul dintre viaţa de familie şi cea profesională. 
      Primele victime ale acestei situaţii pot fi, uneori, copiii. Ocupaţi sau prea grăbiţi, părinţii nu realizează că deşi cred că le oferă copiilor lor o viaţă extraordinară, uneori acestora le lipseşte ceva (…)”, declară Gabriela Coman, Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie.
      Strigătul de ajutor al copiilor care au pierdut contactul cu părinţii
      Copiii neglijaţi prezintă tulburări de comportament specifice sindromului ATCP. Acestea se manifestă, foarte des, la copiii mici din colectivităţi, cu vârsta cuprinsă între 1 şi 12 ani.
      Simptomele acestui sindrom sunt: agresivitatea, nervozitatea excesivă, timiditatea, minciuna, violenţa verbală sau/şi fizică, tendinţa de însingurare, refugiul în consumul tehnologic, faptul că cel mic este necomunicativ sau are cerinţe excesive către părinţi - cere mereu cadouri şi jucării de care nu are nevoie.
      „Din ce în ce mai mulţi copii sunt violenţi şi simt nevoia să se impună în faţa colegilor cu orice preţ. Îi ironizează şi uneori devin şi violenţi la nivel verbal, fizic, dar mai ales emoţional”, afirmă Mirela Horumba, psiholog şi psihoterapeut.
      Alte semne care ar trebui să le atragă atenţia părinţilor, vis-a-vis de neglijarea copiilor, sunt ticurile şi automatismele pe care aceştia le au, ca urmare a unui dezechilibru emoţional sau a unei stări de nervozitate, cum ar fi urinarea în pat la o vârstă înaintată, introducerea degetului opozabil în gură sau ronţăitul unghiilor.
      Oricât de bine ar fi îngrijit un copil de bunici, bone, educatoare etc. şi oricât de multe jucării şi dulciuri ar primi, doar atenţia, grija şi dragostea părinţilor îl pot ajuta să crească armonios şi sănătos, pe toate planurile.
      sursadesanatate.ro
    • julia122997
      De julia122997
      În perioada 15 august – 1 septembrie 2019, Centrul Internațional de Expoziții MOLDEXPO va găzdui Târgul articolelor pentru școală TÂRGUL ȘCOLAR, ediția a VII-a — o cifră semnificativă, deoarece la 7 ani copilul merge la şcoală, păşind în lumea mare a cunoştinţelor. Şi acest tîrg de la Moldexpo a crescut frumos, bucurîndu-se, pe bună dreptate, de autoritatea şi dragostea participanţilor şi vizitatorilor.
      Pentru că totdeauna ne străduim să oferim cele mai bune condiţii de desfăşurare a activităţii comerciale. Am amenajat spaţii pentru cumpărături, dar şi de odihnă şi distracţii pentru vizitatori, care sunt în cea mai mare parte copii şi tineri, însoţiţi de părinţi.  

      TÂRGUL ȘCOLAR este locul, unde puteți găsi articole de calitate pentru elevii de toate vârstele, ofertele incluzând produse străine și autohtone la cele mai bune prețuri. În acest an circa 100 de companii își vor expune produsele.  
      TÂRGUL ȘCOLAR este cel mai mare târg școlar din Chișinău. Doar aici, pe un singur spațiu, vizitatorii vor avea posibilitatea de a cumpăra totul pentru școală. 

      Ne pregătim de școală împreună! 
      Vă așteptăm la TÂRGUL ȘCOLAR 2019! 
      Program: 15 august - 1 septembrie, 10:00 — 18:00 
      Partener media - mama.md
      На Moldexpo открывается ярмарка школьных товаров 
      Близится 1 сентября и, как обычно, август становится сезоном подготовки к новому учебному году. Традиционно в этот период МВЦ «MOLDEXPO» приглашает детей и их родителей вместе подготовится к школе. 

      С 15 августа по 1 сентября 2019 года в Международном выставочном центре MOLDEXPO пройдет Ярмарка школьных товаров и принадлежностей SCHOOL FAIR, которая организуется уже семь лет подряд – это значимое число, так как в семь лет ребенок идет в школу, вступая в великий мир знаний. И ярмарка SCHOOL FAIR стала значимым событием, радуя нас своим авторитетом и популярностью среди участников и посетителей. Мы всегда стремимся предоставлять отличные условия для коммерческой деятельности, организовав удобные места для покупок, а также для отдыха и развлечений для посетителей. 

      Школьная ярмарка - это место, где можно найти качественные товары для школьников всех возрастов от отечественных и иностранных производителей по приемлемым ценам. В этом году свою продукцию на выставке представят около 100 компаний. 
      SCHOOL FAIR является самой большой официальной ярмаркой школьных товаров в Кишиневе. Только здесь посетители получают уникальную возможность найти все необходимое для школьников на одной площадке. 

      Готовимся к школе вместе! 
      Ждем вас на SCHOOL FAIR 2019! 
      Работаем ежедневно: 15 августа - 1 сентября, с 10:00 до 18:00 
      Медиапартнер: mama.md
       
    • julia122997
      De julia122997
      Concluzia nu este una nouă, dar autorii acestui studiu, cercetătorii de la Spitalul de pediatrie din Cincinnati, au venit cu argumente clare, obţinute prin intermediul imagisticii prin rezonanţă magnetică.
      Acesta este primul studiu care furnizează şi dovezi neurobiologice ale beneficiilor potenţiale ale cititului şi ale efectului negativ pe care îl au ecranele asupra dezvoltării creierului preşcolarului.
      "Este important, pentru că organul se dezvoltă cel mai rapid în primii cinci ani de viaţă", a spus coordonatorul studiului, medicul John Hutton.
      "Copiii care au parte de mai multe experienţe care îi stimulează, ce ajută creierul să se organizeze, vor avea un avantaj uriaş atunci când vor ajunge la şcoală", a spus Hutton. "Şi este din ce în ce mai dificil pentru copii să recupereze, dacă rămân în urmă la şcoală", a mai spus acesta.
      La studiu au participat 47 de copii sănătoşi, cu vârste cuprinse între trei şi cinci ani, care nu mergeau la grădiniţă.
      Materia cenuşie din creier conţine majoritatea celulelor care comandă corpului ce să facă. 
      Substanţa albă este ţesutul cu aspect albicios ce face parte din sistemul nervos central (măduva spinării şi encefal) şi conţine axonii, respectiv prelungirile celulelor ner­voase şi celulele ţesutului interstiţial numit nevroglie, care are rol de hrănire şi protecţie. 
      Sustanţa albă este importantă pentu că asigură influxul nervos de la un centru nervos la altul sau între un centru nervos şi un nerv. 
      Creşterea nivelului de substanţă albă şi organizarea acesteia sunt extrem de importante pentru capacitatea creierului de a comunica cu restul organismului, mărind capacitatea de a învăţa şi asigurând o bună funcţionalitate. 
      Fără un sistem de comunicare bine dezvoltat, capacitatea de procesare a creierul încetineşte şi are de suferit.
      În cazul copiilor care erau expuşi la ecrane mai mult de o oră pe zi, zonele responsabile de învăţare în materia albă erau subdezvoltate şi mai puţin organizate.
      La naştere, numărul neuronilor este cel mai mare comparativ cu restul vieţii, iar, în funcţie de stimuli - comunicare, iubire, îmbrăţişare, plimbat, citit -, conexiunile între neuroni sunt întărite, spune Hutton. În lipsa unor stimuli, neuronii mor, a mai spus acesta. 
      Chiar dacă se modifică şi învaţă la toate vârstele, ceea ce se întâmplă în primii cinci ani ai vieţii este hotărâtor pentru dezvoltarea creierului.
      În afară de imaginile creierului obţinute prin rezonanţă magnetică, participanţii la studiu au fost supuşi unor teste cognitive.
      Copiii care aveau acces la ecrane mai mult de o oră zilnic au avut rezultate mai proaste în ceea ce priveşte la testele cognitive, inclusiv privind limbajul expresiv şi capacitatea de a numi rapid obiecte.
      Ecranele interferează, de altfel, cu toate activităţile copiilor, de la jocul cu jucării la folosirea imaginaţiei, joaca afară etc.
      Hutton spune că mai degrabă este important cititul în sine, regulat, decât tipul de poveste. Acesta sfătuieşte părinţii să nu mai caute cartea perfectă, ci pur şi simplu să le citească celor mici regulat.
      Cum îi stârneşti copilului interesul pentru cărţi şi citit? The National Institute for Literacy din SUA are câteva sugestii:
      1) Începe de la naştere prin a-i vorbi copilului şi a răspunde gângurelilor
      2) Cântă melodia "Alfabetul" (ABC)
      3) Stimulează copilul să îşi folosească imaginaţia, să inventeze poveşti şi să pună multe întrebări despre acele istorii inventate
      4) Alege cărţi cu personaje interesante, citeşte cu voci diferite pentru personaje
      5) Pune copilul să repete cuvintele noi
      6) Cel mai important lucru este să te bucuri de experienţa cititului alături de el
      mediafax.ro
  •